Економија
Претставен новиот Porsche Taycan: помоќен, побрз и со досег до 687 километри

· Помоќен: Капацитетот на полнење помоќен за 50 kW до 320 kW. Рекуперацијата до 400 kW
· Побрз: Забрзувањето од 0 до 100 км/ч за 0,6 секунди побрзо. Taycan Turbo S со време од 0 до 100 км/ч за само 2,4 секунди.
· Опсег зголемен за 35% до максимални 678 километри (WLTP). Сите варијанти на Taycan можат да полнат од 10% до 80% батерија за 18 минути
Porsche го претстави новиот Taycan. Новите верзии имаат поголема моќност, повеќе опсег, побрзо забрзуваат и полнат побрзо со поголема стабилност. Style Porsche, исто така го заостри дизајнот и посилно ги диференцираше Turbo моделите. Сите верзии на Taycan имаат уште поопширна стандардна листа на опрема и доаѓаат со најновата генерација на Porsche Driver Experience со подобрен дисплеј и контролен концепт.
Сите три варијанти на ќе ги содржат бројните модификации од самото лансирање – спортскиот седан Taycan, разновидниот Taycan Cross Turismo, кој е достапен со оф-роуд пакет, и спортскиот, но сепак практичен Taycan Sport Turismo. Во секој случај, на располагање се четири опции за моќност, со варијанти на погон на задни и сите тркала. Новиот Taycan ќе пристигне во Porsche Center Skopje на пролет оваа година.
На патот кон сериското производство, инженерите за развој и тест возачите во камуфлираните тест автомобили имаат поминато повеќе од 3,6 милиони километри низ целиот свет за да го продолжат подобрувањето на првиот целосно електричен спортски автомобил од Porsche. Производителот на спортски автомобили изработи скоро 150.000 примери на Taycan.
„Ја започнавме новата ера на е-мобилност со Taycan на крајот од 2019 година. Тоа веднаш се покажа како „Game Changer“ и иновативен пионер во сегментот на електрични возила“, вели шефот на моделската линија, Кевин Џек. „Сега ја продолжуваме оваа успешна приказна со опширно ажурираниот Taycan. Моделската линија достигна нови височини во однос на перформансите, со исклучителна динамика на возење и возачко задоволство. Истовремено, успеавме значително да ја подобриме ефикасноста, опсегот, секојдневната употребливост и удобност.
Уште подобри перформанси
Сите модели забрзуваат многу побрзо од нивните претходници. Два примера од двата краја на портфолиото: како спортските седани, Taycan и Taycan Turbo S достигнуваат 100 км/ч од 0 за само 4,8, односно 2,4 секунди. Ова ги прави 0,6 и 0,4 секунди побрзи од нивните претходници.
Со новата push-to-pass функција во пакетот Sport Chrono, поттик до 70 kW, во зависност од моделот, е на располагање за 10 секунди со допир на копче. Подобрените забрзувања генерално се резултат на повисокиот системски излез. На пример, основната верзија на Taycan испорачува 60 kW повеќе од претходно. Кај Taycan Turbo S, тоа се дополнителни 140 kW со Launch Control. Ова го зголемува системскиот излез на моделот на 700 kW или 952 коњски сили.
Повеќе од 35 отсто повеќе опсег во споредба со претходникот
Во зависност од варијантата, WLTP опсегот се зголеми на 678 километри, зголемување од 175 километри или 35 отсто. Новиот Taycan не само што бара помалку застанувања за полнење на долги патувања отколку неговиот претходник, туку исто така се полни побрзо: на 800-волтните станици за полнење на DC, на пример, може да се наполни до 320 kW. Тоа е 50 kW повеќе од порано.
Во зависност од стилот на возење, помеѓу другите променливи, може да се преполови времето потребно за да се наполни од 10 до 80 отсто во споредба со претходникот. Првата генерација на Taycan, времето на полнење од 10 до 80 отсто изнесува 37 минути. Под исти услови, новиот Taycan полни за само 18 минути и покрај поголемиот капацитет на батеријата. Батеријата за перформанси Plus сега има бруто капацитет од 105 kWh, зголемен од 93 kWh.
Нова активна шасија
Сите модели на Taycan доаѓаат со воздушна, адаптивна суспензија како стандард. Новата Porsche Active Ride суспензија може да се нарача како опција за верзиите со погон на сите тркала. Овој систем нуди неверојатен спектар на диференцијација помеѓу возачките профили за удобно возење и врвна спортска динамика.
Суспензијата го задржува нивото на Taycan константно рамно, дури и за време на динамични маневри за кочење, управување и забрзување. Со непречено возење, системот апсорбира удари речиси целосно. Во динамични ситуации на возење, суспензијата Porsche Active Ride обезбедува речиси совршена врска со патот благодарение на балансираната распределба на оптоварувањата на тркалата.
Екстензивни мерки за ефикасност
Истовременото подобрување на перформансите и ефикасноста се сведува на голем број фактори: напреден нов мотор на задна оска со до 80 kW поголема моќност од претходникот кај сите модели, Модифициран пулс инвертор со оптимизиран софтвер, посилни батерии, преработено термално управување, целосно нова топлотна пумпа и модифициран систем за рекуперација и концепт за погон на сите тркала.
Максималниот капацитет за рекуперација за време на забрзувањето од високите брзини се зголеми за повеќе од 30 отсто од 290 на 400 kW. Сите варијанти сега доаѓаат како стандардни со аеродинамички оптимизирани тркала и гуми со намален отпор. Новите 21-инчни тркала и гуми се специјално развиени за оваа намена.
Значително подобрена опрема со помала тежина
Иако моделите тежат до 15 килограми помалку, стандардната опрема е уште поопширна од порано. Амбиентално осветлување, ParkAssist со камера, електрично преклопување на ретровизори со целосно осветлување, греење на предни седишта, Porsche Intelligent Range Manager (PIRM), топлотна пумпа со нов систем за ладење, безжично полнење на мобилен телефон, приклучоци за полнење на мобилни телефони, Drive Mode селектор и Power Steering Plus сега доаѓаат стандардно.
Основните верзии на Taycan сега се исто така опремени со адаптивна воздушна суспензија и алуминиумски прагови на врати како стандард. Покрај модернизираната опрема, подобрената спецификација на производот вклучува батерија со зголемен капацитет, но со намалена тежина.
Уште попривлечен дизајн
Со новиот преден и заден дизајн со нови фарови и задни светла, експертите во Style Porsche дополнително ги унапредија чистиот, препознатлив дизајн на Taycan.
Новите предни крила и светла даваат уште поголем акцент на ширината на Taycan. Новите фарови се со HD Matrix технологија со висока резолуција со детална оптика и сега ја прикажуваат карактеристиката на брендот со четири точки навечер. Логото на Porsche во задната светлосна лента има тридимензионален дизајн со стакло. Осветлена верзија на ова е достапна за прв пат, сега со функција за анимации.
Меѓу другите значајни карактеристики, акцентната боја Turbonite ги прави Turbo и Turbo S верзиите да се истакнат дополнително од останатите и во надворешноста и во внатрешноста.
Обновен концепт за оперативна контрола и дисплеј
На инструмент таблата, централниот дисплеј и опционалниот патнички дисплеј имаат оптимизиран кориснички интерфејс со дополнителни функции. Drive Mode селекторот на воланот сега доаѓа како стандарден. Кај моделите на Taycan опремени со пакетот Sport Chrono и Performance Battery Plus, на селекторот за избор на режим имаат специјално копче push-to-pass.
Користејќи го новиот контролен лост лево зад воланот, контролата на системите за помош на возачот е уште поинтуитивна. Apple CarPlay е подлабоко интегриран во дисплеите и функциите на возилото. Новата in-Car Video функција овозможува видео стриминг на централниот дисплеј и на екраните пред патниците.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Објавен јавен повик за надомест на трошоци за одржување на висински пасишта и ливади и поддршка на традиционално сточарство

Денеска е објавен Јавниот повик 08/2025 за доставување на барање за исплата на средства од Програмата за финансиска поддршка на рурален развој за 2025 година.
Поддршката е наменета за надомест на трошоци за одржување на висински пасишта и ливади и поддршка на традиционално сточарство, со цел зачувување на руралните подрачја и промовирање на одржливо земјоделство.
Право на поддршка имаат земјоделски стопанства регистрирани согласно Законот за земјоделство и рурален развој во Единствениот регистар на земјоделски стопанства при Министерството за земјоделство, шумарство и водостопанство.
Висина на поддршката:
• 100% од исплатената просечна нето-плата во период од 1 јануари 2024 година до 31 декември 2024 година, како трошок за чување и напасување на добитокот (овци, кози и/или говеда) на пасишта и ливади, односно регистрирани одгледувалишта кои се наоѓаат во населени места со надморска висина еднаква или повисока од 700 метри;
• 60% од исплатената просечна нето-плата во период од 1 јануари 2024 година до 31 декември 2024 година, како трошок за чување и напасување на добитокот (овци, кози и/или говеда) на пасишта и ливади, односно регистрирани одгледувалишта кои се наоѓаат во населени места со надморска висина пониска од 700 метри.
Услови за доделување:
• 1 вработено лице на 150 овци;
• 1 вработено лице на 100 кози;
• 1 вработено лице на 50 говеда, но не повеќе од 620.000 денари по вработено лице.
Задржување на истиот број вработени најмалку една година по исплатата.
Барањата со потребната документација потребно е да се поднесат најдоцна до 30.07.2025 година.
Економија
Божиновска: Македонија ја гради новата енергетска мапа на Балканот

Македонија влегува во клучна фаза на трансформација на енергетскиот систем, земјата не само што вложува во стабилноста и модернизацијата на сопствената мрежа, туку стана активен играч во регионалното поврзување и енергетската интеграција, изјави министерката за енергетика, Сања Божиновска.
Според неа, со новите интерконектори, стратешките трансформаторски станици и инвестициите во паметна енергетска инфраструктура, државата го поставува курсот кон енергетска независност и улога на регионален енергетски коридор.
Божиновска најави дека во следните денови официјално започнува изградбата на гасниот интерконектор со Грција.
„Интерконекторот е долг 68 километри, ќе пренесува не само природен гас, туку и водород, остварена e заштеда од 12 милиони евра и ќе биде изграден од македонска компанија – директна корист за домашната економија“, рече таа.
Во меѓувреме, додаде Божиновска, Македонија и Србија направија значаен исчекор кон ново енергетско поврзување – минатата недела се потпиша Меморандум за соработка меѓу НОМАГАС и Србијагас за изградба на интерконектор меѓу Клечовце и Врање, со вкупна должина од 70 километри, од кои 23 километри ќе бидат на македонска територија. Во рамки на проектот ќе се изградат и мерни станици од двете страни на границата. Студиите за изводливост и за влијание врз животната средина се веќе во тек, со поддршка од Инвестициската рамка за Западен Балкан (WBIF).
„Преку овие две стратешки поврзувања, Македонија се позиционира како нова транзитна точка за природен гас на релација Југ – Север, односно од ТАП гасоводот и ЛНГ терминалот во Александруполис кон Србија и Средна Европа, со капацитет до 3 милијарди нормални метри кубни годишно. Ова е директна поддршка на енергетската диверзификација на целиот регион, со зголемена употреба на гас од различни извори“, рече таа.
Изградбата на 400/110 kV врската Охрид – Елбасан, пак, ќе го заокружи електроенергетското поврзување на Македонија со сите соседни држави – стратегиски проект за цел регион.
„Ова е новата сила на македонската енергетика. Со регионалните интерконектори, Македонија веќе не е само краен потрошувач – станува активен учесник во преносот и стабилноста на енергетиката во Југоисточна Европа. Ова е патот кон сигурна енергија, економска отпорност и стратешка позиција на енергетската карта на Балканот. Македонија ја гради новата енергетска мапа на Балканот.“, вели министерката за енергетика, рударство и минерални суровини Сања Божиновска.
Економија
Министерката Димитриеска-Кочоска ќе учествува на 4. меѓународна конференција за финансирање на развојот во Севилја

Министерката за финансии Гордана Димитриеска- Кочоска заедно со претседателката Гордана Сиљановска-Давкова од денеска ќе престојува во работна посета на Кралството Шпанија.
Министерката Димитриеска-Кочоска ќе се обрати на Тркалезна маса „Leveraging private business and finance“ во рамки на 4. Меѓународна конференција за финансирање на развојот (FfD4), којашто под покровителство на Организацијата на Обединетите нации ќе се одржи во Севиља.
На Конференцијата, на којашто е најавено учество на педесетина шефови на држави и влади, министри, претставници на меѓународните организации, на бизнис заедниците и граѓанското општество, треба да биде усвоен „Договорот од Севиља“.
Целта на лидерскиот собир е изнаоѓање на решенија за справувањето со финансиските предизвици во исполнувањето на Целите за одржливиот развој и Агендата 2030, реформирање на меѓународната финансиска архитектура и поттикнување на инвестиции од страна на приватниот сектор.
Во рамки на посетата, предвидено е претседателката Сиљановска-Давкова да одржи билатерална средба со премиерот на Шпанија, Педро Санчез, а на средбата ќе присуствува и министерката Димитриеска -Кочоска.