Економија
Претставен новиот Porsche Taycan: помоќен, побрз и со досег до 687 километри
· Помоќен: Капацитетот на полнење помоќен за 50 kW до 320 kW. Рекуперацијата до 400 kW
· Побрз: Забрзувањето од 0 до 100 км/ч за 0,6 секунди побрзо. Taycan Turbo S со време од 0 до 100 км/ч за само 2,4 секунди.
· Опсег зголемен за 35% до максимални 678 километри (WLTP). Сите варијанти на Taycan можат да полнат од 10% до 80% батерија за 18 минути
Porsche го претстави новиот Taycan. Новите верзии имаат поголема моќност, повеќе опсег, побрзо забрзуваат и полнат побрзо со поголема стабилност. Style Porsche, исто така го заостри дизајнот и посилно ги диференцираше Turbo моделите. Сите верзии на Taycan имаат уште поопширна стандардна листа на опрема и доаѓаат со најновата генерација на Porsche Driver Experience со подобрен дисплеј и контролен концепт.

Сите три варијанти на ќе ги содржат бројните модификации од самото лансирање – спортскиот седан Taycan, разновидниот Taycan Cross Turismo, кој е достапен со оф-роуд пакет, и спортскиот, но сепак практичен Taycan Sport Turismo. Во секој случај, на располагање се четири опции за моќност, со варијанти на погон на задни и сите тркала. Новиот Taycan ќе пристигне во Porsche Center Skopje на пролет оваа година.
На патот кон сериското производство, инженерите за развој и тест возачите во камуфлираните тест автомобили имаат поминато повеќе од 3,6 милиони километри низ целиот свет за да го продолжат подобрувањето на првиот целосно електричен спортски автомобил од Porsche. Производителот на спортски автомобили изработи скоро 150.000 примери на Taycan.

„Ја започнавме новата ера на е-мобилност со Taycan на крајот од 2019 година. Тоа веднаш се покажа како „Game Changer“ и иновативен пионер во сегментот на електрични возила“, вели шефот на моделската линија, Кевин Џек. „Сега ја продолжуваме оваа успешна приказна со опширно ажурираниот Taycan. Моделската линија достигна нови височини во однос на перформансите, со исклучителна динамика на возење и возачко задоволство. Истовремено, успеавме значително да ја подобриме ефикасноста, опсегот, секојдневната употребливост и удобност.
Уште подобри перформанси
Сите модели забрзуваат многу побрзо од нивните претходници. Два примера од двата краја на портфолиото: како спортските седани, Taycan и Taycan Turbo S достигнуваат 100 км/ч од 0 за само 4,8, односно 2,4 секунди. Ова ги прави 0,6 и 0,4 секунди побрзи од нивните претходници. 
Со новата push-to-pass функција во пакетот Sport Chrono, поттик до 70 kW, во зависност од моделот, е на располагање за 10 секунди со допир на копче. Подобрените забрзувања генерално се резултат на повисокиот системски излез. На пример, основната верзија на Taycan испорачува 60 kW повеќе од претходно. Кај Taycan Turbo S, тоа се дополнителни 140 kW со Launch Control. Ова го зголемува системскиот излез на моделот на 700 kW или 952 коњски сили.
Повеќе од 35 отсто повеќе опсег во споредба со претходникот

Во зависност од варијантата, WLTP опсегот се зголеми на 678 километри, зголемување од 175 километри или 35 отсто. Новиот Taycan не само што бара помалку застанувања за полнење на долги патувања отколку неговиот претходник, туку исто така се полни побрзо: на 800-волтните станици за полнење на DC, на пример, може да се наполни до 320 kW. Тоа е 50 kW повеќе од порано.

Во зависност од стилот на возење, помеѓу другите променливи, може да се преполови времето потребно за да се наполни од 10 до 80 отсто во споредба со претходникот. Првата генерација на Taycan, времето на полнење од 10 до 80 отсто изнесува 37 минути. Под исти услови, новиот Taycan полни за само 18 минути и покрај поголемиот капацитет на батеријата. Батеријата за перформанси Plus сега има бруто капацитет од 105 kWh, зголемен од 93 kWh.
Нова активна шасија
Сите модели на Taycan доаѓаат со воздушна, адаптивна суспензија како стандард. Новата Porsche Active Ride суспензија може да се нарача како опција за верзиите со погон на сите тркала. Овој систем нуди неверојатен спектар на диференцијација помеѓу возачките профили за удобно возење и врвна спортска динамика.

Суспензијата го задржува нивото на Taycan константно рамно, дури и за време на динамични маневри за кочење, управување и забрзување. Со непречено возење, системот апсорбира удари речиси целосно. Во динамични ситуации на возење, суспензијата Porsche Active Ride обезбедува речиси совршена врска со патот благодарение на балансираната распределба на оптоварувањата на тркалата.
Екстензивни мерки за ефикасност
Истовременото подобрување на перформансите и ефикасноста се сведува на голем број фактори: напреден нов мотор на задна оска со до 80 kW поголема моќност од претходникот кај сите модели, Модифициран пулс инвертор со оптимизиран софтвер, посилни батерии, преработено термално управување, целосно нова топлотна пумпа и модифициран систем за рекуперација и концепт за погон на сите тркала.

Максималниот капацитет за рекуперација за време на забрзувањето од високите брзини се зголеми за повеќе од 30 отсто од 290 на 400 kW. Сите варијанти сега доаѓаат како стандардни со аеродинамички оптимизирани тркала и гуми со намален отпор. Новите 21-инчни тркала и гуми се специјално развиени за оваа намена.
Значително подобрена опрема со помала тежина
Иако моделите тежат до 15 килограми помалку, стандардната опрема е уште поопширна од порано. Амбиентално осветлување, ParkAssist со камера, електрично преклопување на ретровизори со целосно осветлување, греење на предни седишта, Porsche Intelligent Range Manager (PIRM), топлотна пумпа со нов систем за ладење, безжично полнење на мобилен телефон, приклучоци за полнење на мобилни телефони, Drive Mode селектор и Power Steering Plus сега доаѓаат стандардно.

Основните верзии на Taycan сега се исто така опремени со адаптивна воздушна суспензија и алуминиумски прагови на врати како стандард. Покрај модернизираната опрема, подобрената спецификација на производот вклучува батерија со зголемен капацитет, но со намалена тежина.
Уште попривлечен дизајн
Со новиот преден и заден дизајн со нови фарови и задни светла, експертите во Style Porsche дополнително ги унапредија чистиот, препознатлив дизајн на Taycan.
Новите предни крила и светла даваат уште поголем акцент на ширината на Taycan. Новите фарови се со HD Matrix технологија со висока резолуција со детална оптика и сега ја прикажуваат карактеристиката на брендот со четири точки навечер. Логото на Porsche во задната светлосна лента има тридимензионален дизајн со стакло. Осветлена верзија на ова е достапна за прв пат, сега со функција за анимации.

Меѓу другите значајни карактеристики, акцентната боја Turbonite ги прави Turbo и Turbo S верзиите да се истакнат дополнително од останатите и во надворешноста и во внатрешноста.
Обновен концепт за оперативна контрола и дисплеј
На инструмент таблата, централниот дисплеј и опционалниот патнички дисплеј имаат оптимизиран кориснички интерфејс со дополнителни функции. Drive Mode селекторот на воланот сега доаѓа како стандарден. Кај моделите на Taycan опремени со пакетот Sport Chrono и Performance Battery Plus, на селекторот за избор на режим имаат специјално копче push-to-pass.
Користејќи го новиот контролен лост лево зад воланот, контролата на системите за помош на возачот е уште поинтуитивна. Apple CarPlay е подлабоко интегриран во дисплеите и функциите на возилото. Новата in-Car Video функција овозможува видео стриминг на централниот дисплеј и на екраните пред патниците.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Претставени новите правила за учество на пазарот на електрична енергија
Националниот оператор на пазар на електрична енергија – МЕМО ДООЕЛ Скопје, одржа презентација и јавна расправа за „Правилата за регистрација на учество на пазарот на електрична енергија и уредување на пазарот на билатерални договори“. На настанот беше презентиран и Извештајот за работа на МЕМО за тековната година.
На расправата присуствуваа претставници од Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини, Регулаторната комисија за енергетика, МЕПСО, ЕСМ, како и компании снабдувачи, трговци и производители на електрична енергија. Стручните тимови на МЕМО и раководството презентираа и беа отворени за дискусија со учесниците на настанот.
Управителот на МЕМО, Зоран Ѓорѓиевски, истакна дека во тековната година активно се реализираат зацртаните цели на Операторот, кој ги интегрира функциите поврзани со управување со пазарот на билатерални договори, интеграцијата на обновливите извори на пазарот на електрична енергија како и Македонската берза за електрична енергија.
„Расте бројот на компании кои тргуваат на домашната берза, како и истргуваната количина, што претставува показател за поголема ликвидност и транспарентност. Веќе 39 компании активно тргуваат и споредено со 2024 година забележуваме раст на истргуваната количина од 40%. До октомври годинава истргувани се над 1 TWh електрична енергија,“ истакна Ѓорѓиевски.
Тој додаде дека е забележан раст и во производството од обновливи извори кај 178 повластени производители, што го зголемува учеството на зелената енергија во националната енергетска структура. Воедно, значително расте и бројот на издадени Гаранции за потекло – од април до денес издадени се 127.907 гаранции.
Во делот на идните активности, Ѓорѓиевски најави дека се работи на воспоставување на пазар во тековниот ден (Intraday Market), кој се очекува да стане оперативен до крајот на вториот квартал од 2026 година, како и на подготовките за пазарно спојување со европскиот пазар.
Во однос на новите Правила за регистрација на учество на пазарот на електрична енергија и уредување на пазарот на билатерални договори, беше истакнато дека нивната цел е обезбедување ефикасен, конкурентен и финансиски одржлив пазар, заснован врз транспарентност и недискриминација, согласно законската регулатива од областа на енергетиката и обновливите извори.
Правилата ја утврдуваат целокупната организација, функционирање и регулирање на пазарот на електрична енергија, вклучувајќи ги условите, постапките, правата и обврските на сите учесници, начинот на тргување – домашно и прекугранично – како и уредувањето на набавките, евиденциите и односите со повластените и виртуелните производители.
Новитет во Правилата се воведувањето на Оператор на складиште и Агрегатор како нови учесници на пазарот на големо, согласно новиот Закон за енергетика. По јавната расправа следи процес на одобрување на Правилата од страна на Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги од јавен интерес.
Економија
Димитриеска-Кочоска: Есенскиот извештај на ЕК сигнал дека се движиме во позитивна насока
Есенските економски проекции на Европската комисија, кои што се објавени вчера, се јасен сигнал дека се движиме во позитивна насока, оценува министерката за финансии Гордана Димитриеска-Кочоска.
Во објава на Фејсбук наведува дека проекцијата за раст на македонската економија е зголемена за 2025 и 2026 година, што е потврда за стабилноста, издржливоста и довербата во нашите економски политики.
Како што стои во објавата во Извештајот е нотирано дека во првата половина од годината растот на БДП беше повисок од очекуваното, поддржан од инвестиции, приватна потрошувачка и подобрени извозни перформанси. Инвестициите во инфраструктурата и приватниот сектор се позиционираат како двигатели на растот во следните години, а стабилизирањето на инфлацијата дополнително ја зајакнува економската предвидливост. Дополнително, реализацијата на големите инфраструктурни проекти и спроведувањето на реформите од Планот за раст на ЕУ ќе имаат поголем придонес за уште побрз развој.
Како што пишува министерката ова се позитивни сигнали од ЕК коишто се силен поттик да продолжиме со одговорни политики што ја зајакнуваат економијата и го подобруваат животниот стандард на граѓаните.
„Како Влада и како Министерство за финансии, остануваме посветени на стабилни јавни финансии, фокусирани инвестиции и реформи што го забрзуваат економскиот развој“, истакнува министерката во објавата.
Имено, во Есенскиот извештај на Европска комисија (ЕК) проекцијата за економски раст за 2025 година изнесува 3,2% и истата е зголемена за 0,2 п.п. во однос на претходниот извештај. Исто така, проекцијата за 2026 година ЕК ја ревидираше нагоре, односно истата е зголемена на 3,3% и за 2027 година предвиден е раст од 3,3%.
Економија
Кузманоска: Домашните капитални инвестиции во 2026 година ќе бидат мотор за економскиот раст на земјата
Биљана Кузманоска, пратеничка од редовите на ВМРО-ДПМНЕ во Собранието, на денешната комисиска расправа за Предлог-буџетот за 2026 година порача дека Предлог-буџетот за 2026 година носи ред, мерливи резултати и стабилен економски раст, со силен фокус на инфраструктурата и инвестиции кои треба да отворат нови работни места.
,,Буџетот за 2026 година не е само финансиска рамка, тој е одраз на новиот начин на работа, на новата политика што ја ветивме, политика на одговорност, ред и чесност“, рече Кузманоска и додаде:
,,Воведуваме јасни прагови за реализација, и тоа не на хартија туку со мерливи рокови. До крајот на првиот квартал, 15% до вториот 40% до третиот 65% и најмалку 70% до 15 ноември“.
Кузманоска посочи дека фокусот на Предлог-буџетот за 2026 година е и инфраструктурата.
,,Фокусот е на инфраструктурата што ја поврзува Македонија. Патишта, железници, училишта, болници, локални проекти. Со овој буџет имаме реален раст и стабилност. Буџетот е поставен на реални и внимателни проекции. Раст на економијата од 3,8% проекти, инфлација стабилна на 2,5%, и дефицит кој е намален н 3,5% од БДП“, истакна Кузманоска.
Таа дополни дека во 2025 година Македонија имаше рекордни странски инвестиции, што според неа, покажува стабилност, а истакна и дека во 2026 година се очекува инвестициите заедно со домашните капитални вложувања да бидат мотор на економскиот раст и да отворат нови работни места.
,,Минатата година го достигна највисокото ниво на странски директни инвестиции во својата историја, над 1 милијарда евра. Тоа не се бројки, туку доказ дека инвеститорите гледаат стабилност, предвидливост и волја за работа. Во 2026 година, заедно со домашните капитални вложувања очекуваме инвестициите да бидат мотор што ќе го движи економскиот раст и ќе отвора многу нови работни места“, кажа Кузманоска.

