Економија
Претставена новата ŠKODA KODIAQ – нов дизајн и нови технологии

Иновативната ŠKODA KODIAQ носи низа подобрувања на популарниот теренец, кој досега е произведен во повеќе од 600.000 примероци од фабриката „Квасини“ во Република Чешка. Новата верзија сака да го надмине овој успех, нудејќи им на клиентите најсовремени технологии, вклучително и нови мотори и иновативна технологија со надградени системи за помош.
„KODIAQ навистина ја промени играта за нас. Тоа беше првиот модел на нашата SUV кампања и отвори целосно нов, брзорастечки сегмент на возила. Нашите клиенти и меѓународните автомобилски новинари ги ценат типичните квалитети на KODIAQ, исто како и со другите наши модели “, изјави извршниот директор на ŠKODA, Thomas Schäfer, за важната улога на KODIAQ, додавајќи дека на клиентите им се допаѓаат традиционалните вредности на брендот: емотивен дизајн, одлична вредност за пари, пространи ентериери и одлични опции за опрема.
Впечатлив и карактеристичен
Новиот и уште поемотивен дизајн ќе биде клучната карактеристика на освежениот KODIAQ. На предната страна му е дадена поисправена шестоаголна решетка на ладилникот и нова, подигната хауба. Другите детали му дадоа на KODIAQ повеќе теренски изглед, особено новите браници. Други забележливи карактеристики се поширокиот централен отвор за воздух и детали во алуминиум.
Предните светла се исто така нови. Фаровите се потесни и подинамични. Во комбинација со светлата за магла, тие создаваат нов изглед на моќниот SUV. Сега предните фарови користат стандардна LED технологија, со опција за најсовремени светла со целосна LED матрица. Задниот браник доби карактеристичен дифузор и неговиот дизајн одговара на предниот браник. Со изразените рабови, преработениот браник оптички го проширува автомобилот и му дава уште подинамичен изглед. Тоа е засилено со уште две карактеристики: првенствено новиот спојлер на горниот дел од петтата врата и редизајнираните светла што користат LED технологија со потесна форма.
„Со лансирањето на KODIAQ пред четири години, направивме голем чекор напред кон нашиот сегашен дизајнерски јазик. Заради неколку суптилни промени, нашиот теренец сега се претставува како уште поемотивен. Новиот преден дел е подобар, а дизајнот на четирите ново уредени фарови на KODIAQ му дава единствен карактер. Новите детали со алуминиумски ефект напред и назад, му овозможуваат на автомобилот одличен теренски стил. Во исто време, успеавме да го направиме задниот дел уште подинамичен со нов спојлер на покривот и поостри задни светла “, резимира Oliver Stefani, главен дизајнер на ŠKODA. За разлика од другите верзии, новиот KODIAQ RS има преработена шестстрана решетка на ладилникот со впечатливи двојни ребра во сјајна црна завршница. Во споредба со неговиот претходник, KODIAQ RS сега има препознатлив и динамичен преден браник специфичен за дадениот модел.
Уште поголема удобност
Внатрешноста на KODIAQ исто така гледа низа промени, се разбира. „Уште еднаш го развивме пространиот и удобен ентериер на KODIAQ. Новите контрастни шевови и проширениот опсег на функции на LED амбиенталното осветлување создаваат ново визуелно доживување, додека суптилните детали хармонично го нагласуваат целокупниот изглед на нашиот голем SUV. За прв пат се нудат и ергономски седишта во KODIAQ. Овие можат да бидат електрично прилагодени и вентилирани, и достапни се со функција за масажа“, вели Stefani, опишувајќи ги новостите во KODIAQ.
Покрај новите украсни елементи, клиентите можат да се одлучат за нови материјали за тапацирање на седиштата. Во познатите Ambition и Style пакети за опрема, сега нудат опција за тапацир на седиштата направени од рециклирани материјали. Секој пакет на опрема, како Ambition, Style, Laurin&Klement, Sportline и RS, има свои уникатни карактеристики. Пакетот Ambition нуди детали од алуминиум; Style има детали со дијамантска структура; а Laurin&Klement доаѓа со хромирани компоненти на рачките на вратите.
Сите верзии на новиот KODIAQ имаат нов управувач: стандарден е новиот волан со два крака со кристални контроли, додека спортските SPORTLINE и RS имаат волан со три крака.
Една од најголемите промени во внатрешноста со седум седишта се ергономските седишта достапни за патниците напред. Тие се целосно електрично прилагодливи, со рачна подлога на седиштата. Покрај мемори пена и перфориран кожен тапацир, тие можат да имаат греење, вентилација, па дури и функција за масажа. Овие убави детали ја зголемуваат удобноста во автомобилот на целосно ново ниво.
Се подразбира дека патниците во автомобилот имаат врвен инфо-забавен систем на дофат на раката, вклучително и дисплеј на допир до 9,2 инчи. Друга опција е 10,15 инчи виртуелна табла со инструменти со четири профили на приказ или, во случај на верзиите SPORTLINE и RS, петти спортски профил. Непотребно е да се каже дека возачот може да избере кои информации ќе бидат прикажани на екранот.
Инфо-забавните системи Bolero, Amundsen и Columbus имаат вграден eSIM и нивните корисници можат да очекуваат современи функции кои може да се контролираат преку мобилна апликација, како и Laura, гласовниот асистент кој зборува петнаесет јазици. Системот може, да се поврзе со мобилните телефони преку Apple CarPlay, Android Auto и MirrorLink. Друга опција е Phone Box за безжично полнење на телефонот. Дури и аудио системот на Canton е изменет, со додавање на дополнителни два звучници (вкупно 12).
Подобрените системи за асистенција ја зголемуваат удобноста на возењето и ја зголемуваат безбедноста на патниците. Адаптивната контрола на темпомат функционира до брзина од 210 км на час, додека функцијата за сопирање во итни случаи е во состојба да открие и пешаци и велосипедисти. Како дел од проактивната заштита на патниците во автомобилот, новите радарски сензори одзади можат дури и да го подготват возилото и неговите патници за ризик од судир од задниот дел.
Палета на модерни мотори
ŠKODA KODIAQ сега ќе доаѓа со пет мотори: два турбо дизела и три турбо бензински мотори. Сите се дел од новата линија на EVO, која става акцент на малите емисии. „EVO моторите во KODIAQ комбинираат супериорна испорака на енергија со зголемена ефикасност и помали емисии на CO2 и NOx. Во KODIAQ RS – за прв пат се вметнува бензински мотор кој бидејќи е помоќен, а сепак
полесен, го прави нашиот спортски модел уште подинамичен“, објаснува Johannes Neft, член на управниот одбор на ŠKODA, одговорен за техничкиот развој.
Влезниот мотор за KODIAQ е 110 kW 1.5 TSI со деактивирање на цилиндри. Ова е единствениот мотор кај KODIAQ кој е комбиниран со рачен шестстепен менувач и погон на предните тркала. Четири цилиндричниот 2.0 TDI ја обезбедува истата изведба, но како стандард е приклучен на седумстепен автоматски менувач DSG и нуди избор на погон на предните или на сите тркала. Сите други верзии на новиот KODIAQ имаат погон на сите четири тркала и менувач DSG.
Посилниот дизел мотор е 2.0 TDI кој испорачува 147 kW. Бензинскиот мотор со среден опсег е 140 кW 2.0 TSI. Врв на опсегот е RS верзијата со својот 2.0 TSI мотор прилагоден да испорачува 180 kW. Тоа е за 4 kW повеќе од неговиот RS претходник. Покрај тоа, новиот бензински мотор е полесен за 60 килограми.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
СДСМ: Инфлација од 4,4 проценти беснее и во август, власта не носи ниту една мерка

Растот на трошоците за живот не запира, статистиката повторно регистрира зголемување на инфлацијата и цените на мало, реагираат од СДСМ.
Како што истакнуваат, според најновите податоци на Државниот завод за статистика, инфлацијата на годишно ниво, односно август 2025 година споредено со август 2024 година, бележи зголемување од 4,4%. Најголемо зголемување има на трошоците за храна и безалкохолни пијалаци од 6,2 %.
„Во истиот период, цените на мало поскапеле за 4,1%. Дури за 6,7% се зголемени цените на мало за прехранбени производи.
Ова е реалноста која ја живеат македонските граѓани – животот станува сѐ поскап, инфлацијата ја јаде куповната моќ.
Ова е резултатот од погрешните и аматерски економски политики на владата предводена од Христијан Мицкоски.
Колку и да сака премиерот Мицкоски да прикаже дека во државата добро се живее, статистиката не лаже, граѓаните ја чувствуваат сиромаштијата на свој грб.
Оваа влада покажа дека ниту има стратегија, ниту капацитет да ја заузда растечката инфлација. Жално е што владата на ВМРО-ДПМНЕ покажа дека нема желба да им помогне на граѓаните и да преземе конкретни мерки за заштита на животниот стандард“.
Според опозициската партија, додека граѓаните прават математики како да го протуркаат месецот, власта се расфрла со народни пари за свои луксузи и партиски интереси.
„Нема пари за повисоки плати, но има пари за милионски тендер за скапа опрема за промоција и организирање на настани.
СДСМ постојано предупредува на растечкиот тренд на инфлацијата и понуди конкретни решенија за раст на платите и намалување на цените, кои владејачкото мнозинство не ги прифати. Сега повторно бараме владата да преземе итни мерки за заштита на животниот стандард, граѓаните не смеат да бидат жртва на погубните политики на оваа власт“.
Економија
Поскапуваат бензините и дизелот

Од ноќеска на полноќ цените на бензините и на дизелот ќе се зголемат за еден денар, соопшти Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ).
Од 10.9.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 95 76,00 (денари/литар)
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 98 78,00 (денари/литар)
Дизел гориво ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) 69,50 (денари/литар)
Масло за горење Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) 69,00 (денари/литар)
Мазут М-1 НС 37,148 (денари/килограм)
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98, како и на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) и на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) се зголемуваат за 1,00 ден/лит.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се намалува за 1,245 ден/кг и сега изнесува 37,148 ден/кг.
Економија
Славески на средба со извршниот директор на АФИ: Поттикнување на финансиската вклученост како предуслов за економскиот развој

За време на Глобалниот форум на Алијансата за финансиска вклученост (АФИ), кој се одржува во Намибија, гувернерот на Народната банка, Трајко Славески, оствари средба со извршниот директор на АФИ, Алфред Ханиг. На средбата се разговараше за напорите на Народната банка за подобрување на пристапот до финансиски услуги, зголемување на финансиската писменост и промовирање на дигиталните финансиски канали.
„Финансиската вклученост е клучен предуслов за повисока економска активност и доход. Народната банка континуирано работи на олеснување на пристапот до финансии, заштитата на потрошувачите и промовирaњето на дигиталните и зелените финансии,“ истакна гувернерот Славески.
Според последните податоци од Светската банка, 84% од населението над 15 години во земјава поседува сметка, што претставува највисоко ниво во регионот на Западен Балкан. Користењето дебитни и кредитни картички расте, при што 76% од граѓаните ги користат за плаќања, а 62% од сопствениците на сметка вршат онлајн плаќања.
На средбата беше истакнато дека натамошното унапредување на финансиската вклученост, особено кај младите, жените и ранливите групи, е од стратегиско значење за економскиот развој и стабилноста на земјата.
Гувернерот Славески и извршниот директор на АФИ, Ханиг се согласија дека размената на искуствата и соработката меѓу централните банки и меѓународните институции ќе придонесе за натамошно зајакнување на финансиската вклученост и зголемување на довербата на населението во финансискиот систем.
АФИ е глобална мрежа за финансиска вклученост, која опфаќа централни банки и финансиски регулатори од 84 земји во светот, овозможувајќи размена на знаење и искуства, како и развој на ефективни политики за финансиска вклученост.