Економија
Претставена новата ŠKODA KODIAQ – нов дизајн и нови технологии

Иновативната ŠKODA KODIAQ носи низа подобрувања на популарниот теренец, кој досега е произведен во повеќе од 600.000 примероци од фабриката „Квасини“ во Република Чешка. Новата верзија сака да го надмине овој успех, нудејќи им на клиентите најсовремени технологии, вклучително и нови мотори и иновативна технологија со надградени системи за помош.
„KODIAQ навистина ја промени играта за нас. Тоа беше првиот модел на нашата SUV кампања и отвори целосно нов, брзорастечки сегмент на возила. Нашите клиенти и меѓународните автомобилски новинари ги ценат типичните квалитети на KODIAQ, исто како и со другите наши модели “, изјави извршниот директор на ŠKODA, Thomas Schäfer, за важната улога на KODIAQ, додавајќи дека на клиентите им се допаѓаат традиционалните вредности на брендот: емотивен дизајн, одлична вредност за пари, пространи ентериери и одлични опции за опрема.
Впечатлив и карактеристичен
Новиот и уште поемотивен дизајн ќе биде клучната карактеристика на освежениот KODIAQ. На предната страна му е дадена поисправена шестоаголна решетка на ладилникот и нова, подигната хауба. Другите детали му дадоа на KODIAQ повеќе теренски изглед, особено новите браници. Други забележливи карактеристики се поширокиот централен отвор за воздух и детали во алуминиум.
Предните светла се исто така нови. Фаровите се потесни и подинамични. Во комбинација со светлата за магла, тие создаваат нов изглед на моќниот SUV. Сега предните фарови користат стандардна LED технологија, со опција за најсовремени светла со целосна LED матрица. Задниот браник доби карактеристичен дифузор и неговиот дизајн одговара на предниот браник. Со изразените рабови, преработениот браник оптички го проширува автомобилот и му дава уште подинамичен изглед. Тоа е засилено со уште две карактеристики: првенствено новиот спојлер на горниот дел од петтата врата и редизајнираните светла што користат LED технологија со потесна форма.
„Со лансирањето на KODIAQ пред четири години, направивме голем чекор напред кон нашиот сегашен дизајнерски јазик. Заради неколку суптилни промени, нашиот теренец сега се претставува како уште поемотивен. Новиот преден дел е подобар, а дизајнот на четирите ново уредени фарови на KODIAQ му дава единствен карактер. Новите детали со алуминиумски ефект напред и назад, му овозможуваат на автомобилот одличен теренски стил. Во исто време, успеавме да го направиме задниот дел уште подинамичен со нов спојлер на покривот и поостри задни светла “, резимира Oliver Stefani, главен дизајнер на ŠKODA. За разлика од другите верзии, новиот KODIAQ RS има преработена шестстрана решетка на ладилникот со впечатливи двојни ребра во сјајна црна завршница. Во споредба со неговиот претходник, KODIAQ RS сега има препознатлив и динамичен преден браник специфичен за дадениот модел.
Уште поголема удобност
Внатрешноста на KODIAQ исто така гледа низа промени, се разбира. „Уште еднаш го развивме пространиот и удобен ентериер на KODIAQ. Новите контрастни шевови и проширениот опсег на функции на LED амбиенталното осветлување создаваат ново визуелно доживување, додека суптилните детали хармонично го нагласуваат целокупниот изглед на нашиот голем SUV. За прв пат се нудат и ергономски седишта во KODIAQ. Овие можат да бидат електрично прилагодени и вентилирани, и достапни се со функција за масажа“, вели Stefani, опишувајќи ги новостите во KODIAQ.
Покрај новите украсни елементи, клиентите можат да се одлучат за нови материјали за тапацирање на седиштата. Во познатите Ambition и Style пакети за опрема, сега нудат опција за тапацир на седиштата направени од рециклирани материјали. Секој пакет на опрема, како Ambition, Style, Laurin&Klement, Sportline и RS, има свои уникатни карактеристики. Пакетот Ambition нуди детали од алуминиум; Style има детали со дијамантска структура; а Laurin&Klement доаѓа со хромирани компоненти на рачките на вратите.
Сите верзии на новиот KODIAQ имаат нов управувач: стандарден е новиот волан со два крака со кристални контроли, додека спортските SPORTLINE и RS имаат волан со три крака.
Една од најголемите промени во внатрешноста со седум седишта се ергономските седишта достапни за патниците напред. Тие се целосно електрично прилагодливи, со рачна подлога на седиштата. Покрај мемори пена и перфориран кожен тапацир, тие можат да имаат греење, вентилација, па дури и функција за масажа. Овие убави детали ја зголемуваат удобноста во автомобилот на целосно ново ниво.
Се подразбира дека патниците во автомобилот имаат врвен инфо-забавен систем на дофат на раката, вклучително и дисплеј на допир до 9,2 инчи. Друга опција е 10,15 инчи виртуелна табла со инструменти со четири профили на приказ или, во случај на верзиите SPORTLINE и RS, петти спортски профил. Непотребно е да се каже дека возачот може да избере кои информации ќе бидат прикажани на екранот.
Инфо-забавните системи Bolero, Amundsen и Columbus имаат вграден eSIM и нивните корисници можат да очекуваат современи функции кои може да се контролираат преку мобилна апликација, како и Laura, гласовниот асистент кој зборува петнаесет јазици. Системот може, да се поврзе со мобилните телефони преку Apple CarPlay, Android Auto и MirrorLink. Друга опција е Phone Box за безжично полнење на телефонот. Дури и аудио системот на Canton е изменет, со додавање на дополнителни два звучници (вкупно 12).
Подобрените системи за асистенција ја зголемуваат удобноста на возењето и ја зголемуваат безбедноста на патниците. Адаптивната контрола на темпомат функционира до брзина од 210 км на час, додека функцијата за сопирање во итни случаи е во состојба да открие и пешаци и велосипедисти. Како дел од проактивната заштита на патниците во автомобилот, новите радарски сензори одзади можат дури и да го подготват возилото и неговите патници за ризик од судир од задниот дел.
Палета на модерни мотори
ŠKODA KODIAQ сега ќе доаѓа со пет мотори: два турбо дизела и три турбо бензински мотори. Сите се дел од новата линија на EVO, која става акцент на малите емисии. „EVO моторите во KODIAQ комбинираат супериорна испорака на енергија со зголемена ефикасност и помали емисии на CO2 и NOx. Во KODIAQ RS – за прв пат се вметнува бензински мотор кој бидејќи е помоќен, а сепак
полесен, го прави нашиот спортски модел уште подинамичен“, објаснува Johannes Neft, член на управниот одбор на ŠKODA, одговорен за техничкиот развој.
Влезниот мотор за KODIAQ е 110 kW 1.5 TSI со деактивирање на цилиндри. Ова е единствениот мотор кај KODIAQ кој е комбиниран со рачен шестстепен менувач и погон на предните тркала. Четири цилиндричниот 2.0 TDI ја обезбедува истата изведба, но како стандард е приклучен на седумстепен автоматски менувач DSG и нуди избор на погон на предните или на сите тркала. Сите други верзии на новиот KODIAQ имаат погон на сите четири тркала и менувач DSG.
Посилниот дизел мотор е 2.0 TDI кој испорачува 147 kW. Бензинскиот мотор со среден опсег е 140 кW 2.0 TSI. Врв на опсегот е RS верзијата со својот 2.0 TSI мотор прилагоден да испорачува 180 kW. Тоа е за 4 kW повеќе од неговиот RS претходник. Покрај тоа, новиот бензински мотор е полесен за 60 килограми.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Фотографскиот гигант Кодак, стар 133 години, пред банкрот

Поранешниот фотографски гигант Eastman Kodak, компанија со традиција од 133 години, ги предупреди инвеститорите дека е во опасност од банкрот.
Во својот извештај за заработка, Кодак соопшти дека нема „обезбедено финансирање или достапна ликвидност“ за да отплати долг од приближно 500 милиони долари, пишува CNN.
„Овие услови фрлаат значителен сомнеж врз способноста на компанијата да продолжи како континуирана компанија“, се наведува во документот на Кодак.
Компанијата се обидува да собере пари со суспендирање на плаќањата во својот пензиски фонд.
И покрај мрачните прогнози, извршниот директор Џим Континенца тврди дека компанијата постигнала напредок.
„Во вториот квартал, Кодак продолжи да постигнува напредок во однос на нашиот долгорочен план и покрај предизвиците на неизвесната деловна средина“, рече тој.
Портпаролот на компанијата додаде за CNN дека тие се „уверени дека ќе можат да отплатат значителен дел од нивниот долгорочен заем многу пред рокот на достасување и да го модифицираат, продолжат или рефинансираат преостанатиот долг и/или обврските за преференцијални акции“.
Веста силно одекна на пазарот, а акциите на Eastman Kodak (KODK) паднаа за повеќе од 25 проценти во вторникот.
Компанијата Eastman Kodak е основана во 1892 година, но нејзините корени датираат од 1879 година, кога основачот Џорџ Истман патентирал машина за обложување плочи. Тој го продал првиот фотоапарат на Кодак во 1888 година за 25 долари.
Во тоа време, фотографијата била резервирана за малкумина поради нејзините технички барања, но фотоапаратот на Кодак бил дизајниран да ја доближи до масите. Истман, исто така, го создал легендарниот слоган: „Вие го притискате копчето, ние го правиме останатото“.
Самото име Кодак нема никакво значење. Според компанијата, Истман го измислил затоа што му се допаѓала буквата К. „Буквата „K“ ми беше омилена – се чувствува како силна, моќна буква“, објасни тој.
Кодак доминираше на пазарот со децении. Во текот на 1970-тите, според Economist, тие држеа 90 проценти од продажбата на филмови и 85 проценти од продажбата на фотоапарати во САД, а хит-песната на Пол Сајмон „Kodachrome“ беше на врвот на листата во 1973 година. Иронично, падот беше потпомогнат од технологијата што самите ја измислија – првиот дигитален фотоапарат, воведен уште во 1975 година.
Компанијата не успеа да се прилагоди на дигиталната ера и поднесе барање за банкрот во 2012 година, со долгови од 6,75 милијарди долари кон 100.000 доверители. Краткорочно закрепнување се случи во 2020 година, кога американската влада ги ангажираше да произведуваат фармацевтски состојки. Цената на акциите потоа скокна толку многу што тргувањето беше запрено дури 20 пати во еден ден.
Иако повторно се соочува со загуби, Кодак објави планови за проширување на фармацевтскиот дел од својот бизнис. Компанијата продолжува да произведува филмови и хемикалии за други компании, вклучително и филмската индустрија.
Фото: принтскрин/инстаграм
Економија
Голем пад на „Тесла“ на два важни пазара, кинескиот бренд процвета

„Тесла“ регистрираше голем пад на продажбата на автомобили во Велика Британија и Германија минатиот месец, додека, пак, кинескиот BYD регистрираше историски раст на продажбата во двете земји.
Во Велика Британија, „Тесла“ продаде само 987 возила минатиот месец, што е пад од 59,9 проценти во споредба со јули 2024 година, според податоците од здружението SMMT.
Дополнително, во Германија, продажбата на возила на „Тесла“ во јули се намали за 55,1 процент на годишно ниво на 1.110 единици.
Вкупниот резултат на „Тесла“ во Германија за првите седум месеци од 2025 година е исто така слаб – продадени се само 10.000 возила, што е пад од дури 57,8 проценти на годишно ниво.
За разлика од „Тесла“, BYD продаде 3.184 возила во Велика Британија во јули, четири пати повеќе отколку во истиот месец минатата година, додека во Германија растот на продажбата беше речиси 390 проценти.
„Тесла“ се бори на европскиот пазар поради зголемената конкуренција од кинеските производители, но и поради политичките активности на извршниот директор Илон Маск.
Маск претходно во јули предупреди дека „Тесла“ може да очекува неколку тешки квартали поради новите царини и укинувањето на даночните олеснувања за електрични возила во Соединетите Американски Држави.
Економија
Министерството за финансии: Од денеска исплатите од буџетот транспарентно ќе се објвавуваат во посебна база за буџетски трошоци во изборен период

Министерството за финансии согласно одредбите од Изборниот законик од денеска на својата веб-страница ќе ги објавува буџетските исплати во посебна база за буџетски трошоци во изборен период.
Имено, согласно Изборниот законик Министерството за финансии од денот на донесување на Одлуката за распишување на изборите до нивното завршување има обврска во посебна база да ги објавува податоците за сите буџетски исплати, освен редовните за плати, пензии и комунални трошоци.
Исто така, Министерството за финансии две недели по распишување на изборите има обврска да поднесе и предизборен финансиски извештај во којшто ќе биде опфатен преглед на сите планирани и реализирани приходи и расходи од Буџетот по ставки, во периодот од почетокот на фискалната година до денот на поднесување на извештајот којшто се објавува на веб-страната на Министерството за финансии.
Претседателот на Африм Гаши, на 9 август 2025 година ги распиша локалните избори, коишто ќе се одржат на 19 октомври.