Економија
Пристигна комплетно новиот SANDERO STEPWAY
Комплетно новиот SANDERO STEPWAY е веќе изложен во официјалниот салон на брендот DACIA.

Кога станува збор за промовирање на ‘паметно инвестирање’ и разумна форма на потрошувачка брендот Dacia e предводник и усогласена со реалните очекувања на своите клиенти. Нуди едноставни, пространи, безбедни и робусни возила по најдобра цена на пазарот.

Брендот ја обнови својата понуда со нов градски автомобил кој го олицетворува ДНК – то на DACIA, а тоа е комплетно новиот Dacia Sandero Stepway- авантуристичката верзија на Sandero која претставува 65% од целата продажба на моделот со продадени повеќе од 1,3 милиони автомобили во Европа.
ПОВЕЌЕ НАГЛАСЕН ДИЗАЈН ЗА АВАНТУРИСТИЧКИ ИЗГЛЕД
Подигнато растојание од земјата, Sandero Stepway е разноврсен авантурист во семејството на Dacia. Уникатниот ентериер и моќниот надворешен дизајн се смела изјава за бегство и авантура. Зголемената диференцијација го издвојува од потполно новиот Sandero и ја зајакнува репутацијата на кросовер во ДНК-та на новиот Sandero Stepway.

“Мускулно” развиен надворешен дизајн
Потполно новиот Sandero Stepway е веднаш препознатлив по предниот дел, уникатниот преден дел, хромираното лого на Stepway под предната решетка и заоблените браници над светлата за магла. Предните и задните браници вклучуваат метална лизгачка плоча во боја на каросеријата, дизајнирана да ја заштитува оригиналната боја од секојдневните гребнатини.
Карактеристики на моќен кросовер
Потполно новиот Sandero Stepway се карактеризира со основни дизајнерски елементи на кросоверите – подигнато растојание од земја од 174 mm (пораст од 41 mm во споредба со Sandero, пред се од поголем дијаметар на пневматиците), држачи на кровот со испис на логото, специјално текстурирано и армирано дно на вратите.
Flex фелни
Стандардните верзии се опремени со 16-инчни flex фелни чии што прецизно дизајнирани облоги ги реплицираат оние на „вистинските“ алуминиумски тркала, како опција се достапни и ексклузивните фелни со дијамантски пресек од 16-инчи на верзијата Stepway, со цел да го подобри изгледот на кросоверот.
Mодуларни кровни држачи
Кровните држачи на Sandero Stepway се доста визуелно привлечни, но исто така се и прилагодливи. Со користење на клуч кој е сместен во совозачката фиока, тие можат лесно да се расклопат за само неколку секунди и да се претворат во држач за кровот со носивост од 80 килограми, што е исто како и стандардните кровни држачи. Овој софистициран и патентиран систем е пример за сè што Dacia застапува: паметни, практични, едноставни и безбедни системи.
Уникатен внатрешен дизајн
Навлаката во ентериерот е со логото Stepway, додека панелите на вратите како и инструменталната таблата има портокалови шевови и вметнати украсни детали.
Mултимедиjални системи: Tри системи кои одговараат на сите потреби
Новиот Sandero Stepway нуди три различни мултимедијални системи: Media Control, Media Display и Media Nav.

Со Media Control, паметниот телефон може да се постави на паметната поддршка пред возачот, далечинскиот мултимедијален систем се поврзува преку новата бесплатна апликација Dacia Media Control и Bluetooth или USB конекција. Системот овозможува лесен пристап до: радио, музика, повици, пораки, сателитски апликации и многу други одлики како што се препознавање на глас на Siri и Android. Контролите се на дофат на рака на управувачот (за радиото) или зад него (sat nav) за да се обезбеди побезбедно возење.
Без паметен телефон кој би бил поврзан на Media Control, достапни се радио и репродукција на датотеки преку USB порт.
Опремата вклучува: два звучници, Bluetooth и USB конекција и 3,5-инчен TFT дигитален дисплеј помеѓу командите, каде што се прикажуваат и поставките за радио.
Media Display конзолата се одликува со голем 8-инчен екран на допир позициониран на горниот дел. Во патничкиот простор има четири звучници. Екранот е малку навален кон возачот со цел поголема видливост и ергономија. Дизајнот е елегантен, а интуитивниот лесен за употреба, компатибилен со Bluetooth и системите Android Auto и Apple CarPlay за паметни телефони.
Media Nav, мултимедијалниот систем сега располага со навигација и безжична конекција за Apple CarPlay и Android Auto. Звучниот систем не е без помалку од шест звучници.
Безбедност
Иновативни карактеристи за безбедност
Со модуларната платформа CMF и иновативниот електронски дизајн новиот Sandero Stepway ви овозможува безбедност со најновите системи за помош и асистенција на возачот (ADAS) и безбедносните карактеристики.

Зголемена пасивна сигурност
Новиот Sandero Stepway е меѓу првите модели на Dacia кој има корист од модуларната платформа CMF, нудејќи супериорна цврстинa, ја зголемува заштитата во случај на судaр. Kонструкцијата е засилена кaj моторот и во патничкиот простор, нови сензори за притисок на вратата и акцелерометарот кои можат да откријат рани судари на страничен удар, овозможувајќи им на новата завеса и страничните воздушни перничиња брзо да се активират и да ве заштитат.
Sandero Stepway ги вклучува следниве стандардни карактеристики: шест воздушни перничиња, ограничувачи на оптоварување на безбедносните ремени, предни и задни безбедносни ремени и систем за итни повици (SOS копче кoe се наоѓа веднаш до светлото на куполата).
Подобрена структурна рамка на новите предни седишта, потпирачи за глава за да се обезбеди подобра заштита.
Ефикасна активна безбедност
Прегледност
Новиот Sandero Stepway има стандардни автоматски предни светла и во зависност од нивото на опремата автоматски бришачи. LED светлата ја подобруваат видливоста, ја зголемуваат должината на светлосното зрачење за 37% (110 м) и ширината за 9% (24 м) во споредба со фаровите со зрак со зрачење со халогени од претходната верзија на Sandero.
Асистенција за помош на возачот (ADAS)
Покрај ограничувачот на брзината и најновиот ESP како стандардни карактеристики и прекинувачот за контрола на крстарењето монтиран на управувачот (опцијата зависи од trim level), Sandero Stepway е одличен кога е во прашање помошта и асистенцијата на возачот.
- Помош за сопирање во итни случаеви: Активни помеѓу 7 и 170 км / ч (од 4 до 106 км / ч) радарски сензор лоциран на предниот дел од возилото, го идентификува растојанието до автомобилот пред (запрен или во движење), сензор за звучно и визуелно предупредување доколку постои ризик од судар со возилото пред вас:
– зголемување на силата на сопирачката ако возачот, доколку сопрел, но сепак постои ризик од судар;
– автоматски активирајте го или применете го посилно системот за сопирање ако возачот не сопира доволно силно или доволно брзо.
- Предупредување за “мртов агол”: ова е активно од 30 км / ч до 140 км / ч (87 км / ч) и го предупредува возачот за ризик од судaр со друго возило сместено покрај или зад возилото, за време на маневрите на промена на сообраќајната лента, ултразвук систем – кој се состои од четири сензори (два назад, два напред) открива какви било објекти кои се во движење, вклучувајќи автомобили и мотори. Во областа на слепата точка на возачот, сензорите детектираат возило или некој кој таму се наоѓа, во тој случај, трепка LED светло кои е лоцирано на соодветниот ретровизор.
- Асистенција при паркирање: овој систем се состои од четири радарски сензори напред и назад, камера со заден поглед и динамички водечки линии и предизвикува звучни и визуелни предупредувања за да им помогне при маневрирањето.
- Асистенција при стартување на нагорнина: ова спречува возилото да се тркала на назад и тоа повеќе од две секунди, во моментот кога возачите ја креваат ногата од педалата за сопирање за да ја притиснат педалата за гас.
ПЛАТФОРМИ И МОТОРИ
Подобрена ефикасност и управување
Со новата модуларна платформа, со подобрени мотори за ефикасност на гориво и привлечен аеродинамичен дизајн, потполно новиот Sandero Stepway комбинира зголемена удобност при возење со помали емисии на CO₂.

платформа
Новата модуларна платформа CMF комбинира поголема отпорност и цврстина со помала тежина, ги намалува емисиите на загадувачки материи притоа почитувајќи ги построгите барања за проверка и контрола на загадувањето на животната средина.
возење
Sandero Stepway e опремен со нова предна оска со (правоаголни) потпирачки краци кои овозможуваат ефикасна апсорпција на удари и подобро управување. Подобрено е меѓуоскиното растојание со подобрена стабилност во свиоците. Подобрен е и нов држач на мотор за да се минимизираат вибрациите во патничкиот простор.
ранг на Euro 6D-Full
Овие мотори се во согласност со стандардот Еuro 6d-full:
- TCe 90: турбополнет 1-литарски трицилиндричен апарат во комбинација со шестстепен мануелен менувач или CVT автоматски менувач.
- ECO-G 100: нов LPG двогоривно турбо полнење – цилиндар со 1 литар, во комбинација со шестстепен мануелен менувач.
Бензин, LPG и два типа на мотори со Dacia ECO-G
Dacia е единствениот производител на автомобили што предлага LPG и два типа на мотор бензин низ целиот спектар на патнички автомобили преку ECO-G етикетa.
Интеграцијата на оваа технологија се случуваше во фабриките на Dacia, испробана и тестирана на ECO-G 100 мотор која ја гарантира неговата безбедност и сигурност. Гарантен рок на производителот, трошоците за сервисирање и фреквенцијата како и капацитетот на багажникот се како оние на бензинската верзија (резервоарот за LPG се наоѓа таму каде што би се наоѓало резервното тркало), потполно новиот Sandero ECO-G ослободува во просек 11% помалку емисии на CO₂ од еквивалентниот бензински мотор, исто така, има работен опсег од повеќе од 1.300 км со два резервоари: 50 литри за резервоарот за LPG, што е зголемување за осум литри во однос на претходната генерација на LPG Sandero (капацитетот е ограничен на 40 литри, бидејќи полнењето е ограничено од безбедносни причини ) и 50 литри за резервоарот за бензин.
Dacia LPG ги комбинира возењето и удобноста со ниски емисии на CO₂ и голем опсег на возење.
CVT и Автоматска Трансмисија
Со новиот автоматски менувач CVT (континуирано варијабилен менувач), промените на степенот на пренос се незабележливи, а возачкото искуство со подобро забрзување. Oвој менувач го замени easy’r и кога е комбиниран со моторот ТCe 90, ја намалува потрошувачката на гориво (благодарение на полесниот менувач и подобро управување со моторот) и емисиите на CO₂ (намалување на 4% за потполно новиот Sandero Stepway).
Stop&Start
Stop & Start е достапен за сите мотори, исклучувањето на моторот кога автомобилот е запрен, или со употреба на педалата за сопирање со автоматски менувач или префрлување во неутрална положба со рачен менувач, спречува какво било празнење и загадување, вибрации и бучава. Моторот се рестартира веднаш. Stop & Start може да се оневозможи рачно преку копче во центарот на контролната табла.
Зад управувачот
ДИНАМИЧНИ НЕПРОЦЕНЛИВИ ПЕРФОРМАНСИ
Зад управувачот, Sandero Stepway е дефинитивно подобрен: попрецизен управувач, поефикасни мотори и подобрена акустична удобност. Верен на духот на Dacia нуди лесно и удобно возење во сите околности.

ВОЗАЧКО задоволство
Новата модуларна платформа CMF на Sandero Stepway овозможува три големи подобрувања: првoто е акустично: со полесна и поцврста каросерија, преден блок и структура на каросеријата, намалени вибрации.. второто се однесува на приклучоците кон земјата: проширувањето на патеките за 41 милиметар на Sandero и 29 милиметри на Sandero Stepway соодветно го подобрува управувањето и однесувањето на патот. Последното, третото се однесува на пасивната и активна безбедност, со интеграција на најновата генерација на системи за помош при возењето (ADAS).
На страната кај подвозјето, новите поставувања против удари му овозможува на Sandero Stepway да се движи стабилизирано. Овие поставки нудат вистинско уживање во возењето. Управувачот е 100% електричен, нуди 36% помалку напор во споредба со претходниот Sandero, покрај тоа, тој е опремен со варијабилна помош според брзината на возилото, нудејќи прецизно чувство на предната оска, што обезбедува подобро управување na автопатот и леснотија на маневрирање при паркирање.
Eфикасност
Сите достапни мотори на комплетно новиот Sandero Stepway се во согласност со новиот Еuro 6dfull стандард, заедно со два нови, полесни менувачи кои ги вметнуваат најновите механички достигнувања во однос на триењето: 6-степен мануелен менувач и автоматски CVT тип.
Kaj рачниот менувач, односите на менувачот се подобрени за да се одржи задоволително ниво на вртежен момент во текот на целиот опсег на употреба. Kaj 6-та брзина, тие се продолжени за да се добие подобрена потрошувачка на гориво додека возите на автопат.
Со цел да се подобри потрошувачката на гориво, аеродинамиката на автомобилот е подобрена, особено каросеријата (дефинирана линија на кровот, покривот е спуштен за 10 мм) под шасијата (подвижни подлоги и предни контролирани клапи), коефициентот на влез на воздух (наречен SCx) зголемен за 8-10%.
Моторите, новите менувачи, аеродинамичките подобрувања, намалувањето на триењето (сопирачка, тркалање и пневматици) и намалената потрошувачка на енергија (LED фарови, алтернатор со висока ефикасност) Sandero Stepway ja намали потрошувачката на гориво за најмалку 6 %, притоа нудејќи поголемо задоволство и идентична изведба.
Споделено задоволство
За да бидеме сигурни кај Sandero Stepway особено внимание е посветено на акустиката и третманот за елиминирање на аеродинамичкиот шум. Благодарение на цврстината на платформата CMF, преносот на цврсти вибрации во кабината е намален, намалувајќи го во просек од 3 до 4 db.
Воздушниот шум што се забележува од кабината е намален со употреба на „врамени“ врати (елиминирање на празнините помеѓу вратите и каросеријата) и редизајнирани ретровизори со заптивка на нивната основа.
Подобрена изолацијата на возилото со зголемување на абсорбентните површини во моторниот простор од 12% на 48% и со намалување на акустичното истекување. на пример, во одделот за патници, бучавата во позадина е намалена за 3 до 5 db помеѓу 50 км / ч и 130 км / ч.
Дознајте повеќе за моделот и закажете тест возење во официјалниот салон на брендот DACIA како и прочитајте повеќе на следниот линк: https://www.dacia.mk/_STEPWAY_SANDERO/index.html
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Народната банка и Државниот секретаријат за економски прашања на Швајцарија (SECO) потпишаа меморандум за соработка и јакнење на институционалните капацитети
Народната банка и Државниот секретаријат за економски прашања на Швајцарија – СЕKО (SECO) потпишаа Меморандум со кој се воспоставува рамка за соработка во периодот 2025 ‒ 2028 година. Меморандумот го потпишаа гувернерот на Народната банка, Трајко Славески и амбасадорот на Швајцарија во земјава, Кристоф Зомер.
Соработката опфаќа обезбедување техничка помош и размена на знаење заради унапредување на истражувачката активност, модернизација на алатките неопходни за водење монетарна политика, зајакнување на стабилноста на финансискиот сектор, како и за понатамошно јакнење на институционалните капацитети на Народната банка.
„Воспоставената соработка претставува значаен поттик за натамошно зајакнување на капацитетите на Народната банка во повеќе важни области на работењето и потврда на долгогодишното партнерство меѓу нашата земја и Швајцарија“, истакна гувернерот Славески нагласувајќи ја улогата на централната банка во обезбедувањето макроекономска стабилност и поддршката на одржливиот економски развој.
„Швајцарија е посветен партнер за развој на Северна Македонија повеќе од 30 години. Преку овој меморандум за соработка, ја потврдуваме нашата поддршка за економските институции и реформите во земјата, како и за силна, независна и кредибилна централна банка којашто ги применува меѓународните и европските стандарди. Швајцарија го почитува ова партнерство и е посветена на унапредување на макроекономската стабилност и на одржливиот економски развој“, истакна амбасадорот Зомер.
Во рамките на Програмата, активностите се насочени кон унапредување на спроведувањето на монетарната политика, промовирање стабилен и сеопфатен финансиски сектор, зајакнување на отпорноста, одржливоста и ефикасноста во работењето. Поддршката опфаќа анализа и спроведување на монетарната политика, макроекономски податоци и статистика, истражувања, финансиска стабилност и вклученост, развивање нови дигитални решенија за модернизација на платежната инфраструктура преку подобрување на пристапот до платежните услуги, еколошката одржливост, управувањето со ризиците, како и управувањето со човечките ресурси и меѓународната соработка.
Соработката се остварува во рамките на Програмата за билатерална помош и градење капацитети за централните банки (Bilateral Assistance and Capacity Development for Central Banks – BCC), финансирана од СЕКО и спроведена од Женевскиот институт за меѓународни и развојни студии. Програмата има за цел да ги зајакне капацитетите на централните банки во земјите во развој преку унапредување на нивната аналитичка и техничка експертиза за водење ефикасна монетарна политика и одржување стабилен финансиски систем. Со потпишувањето на Меморандумот, Народната банка ќе биде дел од оваа мрежа на институции коишто преку оваа програма инвестираат во знаење и напредок.
Економија
Божиновска пред Енергетската заедница: Македонија ја забрзува интеграцијата во европскиот енергетски пазар
Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, се обрати на состанок на Енергетската заедница, каде што ја презентираше реалната и мерлива динамика на напредокот на Северна Македонија во усогласувањето со европското енергетско и климатско законодавство и во јакнењето на регионалната енергетска интеграција.
Во своето обраќање, министерката истакна дека изминатата година била обележана со предизвици, но и со конкретни институционални резултати, пред сè во делот на законодавните реформи и стратешките инфраструктурни чекори.
Како клучна пресвртница, Божиновска го нагласи усвојувањето на новиот Закон за енергетика, со кој во голема мера е транспониран Пакетот за интеграција на електричната енергија. Според неа, Законот создава јасна правна основа за активна интеграција на националниот електроенергетски и гасен систем во регионалниот и во внатрешниот пазар на Европската Унија и претставува најзначајниот чекор кон идното спојување на македонскиот пазар со европскиот пазар на електрична енергија.
„Со овој закон се редефинираат улогите, обврските и одговорностите на институциите, операторите на преносните системи и пазарните оператори – не само во имплементацијата, туку и во активното учество во креирањето на заедничките правила за регионалните енергетски пазари“, беше истакнато во обраќањето.
Дополнително, министерката информираше дека во 2025 година е усвоен и Законот за изменување и дополнување на Законот за енергетска ефикасност, со кој се отстрануваат регулаторните и нерегулаторните бариери за реализација на проекти за енергетска ефикасност, се зајакнува соработката меѓу сите чинители, се поттикнува користењето обновливи извори на енергија кај крајните корисници и се овозможува поефикасно користење на финансиски механизми и стимулации.
Во делот на стратешкото планирање, Божиновска информираше дека Ревидираниот Национален енергетски и климатски план (НЕКП) за периодот 2025–2030 се наоѓа во финална фаза пред усвојување. Јавната консултација со сите релевантни засегнати страни, вклучително и со Енергетската заедница, е завршена, а усвојувањето се очекува во најкраток можен рок.
Посебно беше истакнат и пристапот на МЕПСО кон Заедничката канцеларија за алокација (JAO) – заедничката европска платформа за аукција на прекугранични преносни капацитети, што, како што кажа Божиновска, претставува стратешки исчекор за националниот електроенергетски систем и практична интеграција во најголемата и најтранспарентна европска платформа од овој тип.
Во таа насока, министерката најави дека МЕПСО има намера да номинира еден преносен инфраструктурен проект во рамки на процесот за избор на Проекти од интерес на Енергетската заедница / Проекти од заемен интерес (PECI/PMI) во циклусот за 2026 година, како дел од заложбите за јакнење на регионалната поврзаност и усогласување со европските плански рамки.
На крајот, Божиновска подвлече дека државата паралелно работи на критични инвестиции во регионалните електроенергетски и гасни интерконекции, со цел зголемување на енергетската безбедност, вклучително и проектот за гасен интерконектор со Грција и продолжување на разговорите со Србија.
Економија
Николоски: Се работи на нов просторен план на Македонија, стратешки документ за развој на државата
Изработката на новиот просторен план на Македонија треба да ги даде насоките за просторниот развој на државата со што ќе се овозможат бенефити за целокупното општество. Планот кој го изработува Агенцијата за просторно планирање, а во соработка со надлежни институции треба да понуди нов инфраструктурен концепт за развојот на Македонија, истакна вицепремиерот и министер за транспорт Александар Николоски на настанот по повод 20 години постоење на Агенцијата за просторно планирање.
Како што потенцира тој, Агенцијата има централна улога во обликување на идниот развој на државата.
„Би сакал да ја потенцирам важноста на новиот просторен план од следните причини: Македонија како природна крстосница меѓу Југоисточна и Централна Европа, има геостратешка важност која произлегува од положбата на коридорите Исток–Запад и Север–Југ, односноа Коридорите 8, 10 и 10 – д. Понатаму близината на јужните пристаништа и улогата како транзитна земја за транспорт, енергија и трговијата. Гледаме во овие глобални предизвици колку е важно Македонија енергетски да се поврзува и во таа насока изградбата на интерконекторот кој не поврзува со Грција како и планираниот интерконектор со Србија, ќе значи дека Македонија ќе стане и енергетска раскрсница. А во меѓувреме интензивно се работи и на далноводно поврзување и со Албанија преку далноводот Охрид-Елбасан. Тука се автопатите, железничките поврзувања, логистичките центри, мултимодуларните јазли особено јазолот со вкрстувањето на коридор 10 со коридор 8, подобрување на меѓуграничната поврзанот и др. И затоа сметам дека треба да постои добра соработка со сите институции на изработка на тој документ кој ќе се почитува и со кој ќе се следи развојот на државата”, кажа Николоски.
Тој го потенцира институционалното партнерство со Министерството за транспорт во спроведување на стратешките политики на Владата, а најави дека министерството работи на изработка на софтвер за развој и управување со геопросторни податоци. Вицепремиерот упати честитки за јубилејот на Агенцијата.

