Економија
Реакција од директорот на ТИРЗ на прес-конференција на ВМРО-ДПМНЕ

Директорот на ТИРЗ Јован Деспотовски реагираше на вчерашната прес конференција на политичката партија ВМРО ДПМНЕ.
– Како одговорен човек, носител на јавна функција со јасно чувство на обврска за градење на здрави односи во општеството ја проследувам мојата лична реакција кон прес конференцијата на политичката партија ВМРО ДПМНЕ.
Прво и директно ќе одговорам дека државните пари за проектот за електрично возило се онаму каде рековме дека ќе бидат, а тоа е Буџетот на државата. Причината за тоа е едноставна: работам чесно и одговорно од првиот ден на мојот мандат и не менувам принципи на работење, посебно не оние што ги сметам за основни. Од самиот почеток на овој проект, јасно рековме дека средства за проектот ќе има, но откако инвеститорот ќе ги реализира сопствените обврски предвидени со договорот. Тоа останува услов до крај.
Второ и повторно директно ќе одговорам дека денес, во овој момент, се уште нема фабрика. Но, има проект, има конзорциум на домашни компании кои се избрани од инвеститорот да го реаизираат градежниот дел, има договор за закуп на земјиште, има подготовка за градба на клучна инфраструктура кон зоната.
Но, и без овие работи, навистина не сметам дека ова е причина за задоволство, па макар доаѓало и од нашите политички опоненти. Ефектите од оваа, како и од останатите инвестиции се за сите граѓани на оваа држава. Затоа навистина е, коректно кажано, несоодветно е да самите да креираме слика за неуспеси, а притоа и да се радуваме. Впрочем, ако е тоа пристап и политика со која се гради здрава држава и општество, тогаш секако и сите ние останатите, што не сме дел од врвот на ВМРО ДПМНЕ, би имале многу причини за вакво „радување“, почнувајќи од проектите во Скопје 2014, преку клучките на автопатот до Охрид, до зоната во Ранковце, каде во име на државата се ветувани работници за 8.000 денари месечна плата.
Трето, одговорноста кон граѓаните се гледа низ резултати, а не низ желбите и обидите да стигнеме до резултати. Денес можеме да зборуваме за над 4.000 нови работни места во компаниите во зоните во период од само 30 месеци. Истото е 2/3 од вкупно оствареното во цела деценија до 2017 година. Или дека средствата што со услови и по јасни правила се вложуваат како поддршка на инвестициите денес носат над 60 милиони евра приходи во Буџетот на годишно ниво. Тоа се 50 милиони евра годишно повеќе за училишна, болници, инфраструктура, пензии, плати на здравствените, образовните и работниците во војската и полицијата.
Конечно, во сета измината 1 година и институцијата и лично јас не сме избегнале ниту едно прашање, ниту пак барање за информации поврзани со овој проект. Така ќе остане и понатаму и за овој и за сите проекти што ги работиме“, се вели во реакцијата од директорот на Дирекцијата за ТИРЗ, Јован Деспотовски.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
ВМРО-ДПМНЕ: Две милијарди евра инвестиции во железничкиот сообраќај, брза пруга Табановце-Гевгелија

Се надзираат контурите за почеток на најголемиот инфраструктурен проект во регионот. Формирање на координативното тело во вторник и започнување на постапка за обезбедување на финансиски средства за реализација на проектот брза пруга, велат од ВМРО-ДПМНЕ.
„Проектот брза пруга Табановце-Гевгелија ќе чини од 1,7 до 2 милијарди евра и ќе биде најголем поединечен проект во Македонија.
Новата брза пруга ќе биде со нови возови, локомотиви и целосно модернизирана и реконструирани железнички станица во Скопје и реконструирани станици низ Македонија.
Со брзата пруга предвидено е патнички сообраќај да биде до 160 км на час, а товарниот сообраќај до 120 км на час. Граѓаните ќе можат да патуваат за час и пол до Солун, 4 до 5 часа до Виена.
Со поддршка и следење на британските и европските стандарди овој проект е од големо значење и ќе ја подобри безбедноста во железничкиот сообраќај.
Брз и ефикасен железнички сообраќај од граница на Србија до граница на Грција. Делницата Табановце – Гевгелија ќе се скрати од 235 км што е моментално, влез излез од државата, се планира да биде 200 и под 200 км. Целта е да имаме брза пруга и брз транспорт.
Македонија конечно ќе почне да ја користи добрата местоположба и ќе се впише на мапата на карго Европа. Карго транспортот се предвидува да донесе од 100 – 120 милиони годишен приход од товарниот сообраќај.
Со развојот на железничката и патната инфраструктура се создаваат можности за поврзување, за подобар и поквалитетен живот на граѓаните“, пишува во соопштението на ВМРО-ДПМНЕ.
Економија
ВМРО-ДПМНЕ: Kланот Заеви и Филипче преку шема на фирми препродавале јаглен на ЕСМ трипати поскапо и профитирале

Во време на ковид пандемија и енергетска криза Заев и Филипче се богателе врз грбот на граѓаните кои плаќаа драстично повисоки сметки за струја, велат од ВМРО-ДПМНЕ.
„Венко Филипче трет ден молчи за испумпувањето на десетици милиони евра од ЕСМ од страна на Вице Заев и фирми кои водат лично до него.
Вице Заев, Зоран Заев и Венко Филипче се директно виновни што струјата во нивно време се покачи за над 50%.
Фирми блиски до Заев и Филипче препродавале јаглен на ЕСМ за три пати поскапо од набавеното.
Зоран Заев, Вице Заев и Венко Филипче, за да можат да се богатат врз грбот на граѓаните креирале мрежа на фирми и посредници за ископ, транспорт и продажба на јаглен од Грција на ЕСМ.
Грчкиот јаглен горел во Македонија а профитот завршил кај Вице Заев во Бугарија.
Јагленот кој од Грција се продавал кон мрежата на фирми за 30 евра бил препродаван во Македонија на ЕСМ по цена и до 82.5 евра.
Додека кланот Заеви продавале скап јаглен на ЕСМ, Филипче уживал во придобивките на милионските бизниси.
Одговорност за овој милионски скандал мора да има, а ЈО да отвори истрага“, пишува во соопштението на ВМРО-ДПМНЕ.
Економија
Повеќе од половина од самовработените во ЕУ работат и по пензионирање

Во Европската унија, 56,4 отсто од самовработените лица во текот на 2023 година продолжиле да работат дури и по добивањето на првата пензија, објави денеска Евростат.
Канцеларијата на ЕУ задолжена за статистика наведува дека меѓу земјите-членки на Европската унија, процентот на самовработени пензионери кои продолжиле да работат или повторно се вклучиле на пазарот на трудот бил највисок во Шведска (98,4 отсто), Финска (88) и Ирска (87,7).
Од друга страна, најниско учество имало во Шпанија (18,2 отсто), Грција (20,3) и Словенија (40,4).
Повеќе од половина (57 отсто) од вработените пензионери во ЕУ работеле со скратено работно време.
Оваа стапка е значително повисока отколку кај вработените кои не се пензионери (16,2 отсто).