Контакт

Економија

Светскиот бестселер го прославува својот 50-ти роденден – Volkswagen почна со производство на првиот Golf на 29 март 1974 година

Објавено пред

· Европски број 1: Golf е најуспешниот Volkswagen и најпродаваниот европски автомобил на сите времиња

dobivaj vesti na viber

· Досега се произведени 37 милиони единици: секој ден во текот на последните 50 години, повеќе од 2.000 луѓе ширум светот избраа нов Golf

· Гаранција за безбедноста на работните места: 20 милиони од сите Golf возила произведени досега се произведени во фабриката во Волфсбург. Во текот на годините, осум генерации на Golf се произведуваат во осум земји низ светот

· Обезбедување на патот кон иднината: големо технолошко ажурирање за годишнината со plug-in хибридни погони со целосно електричен опсег од значително повеќе од 100 km и ChatGPT гласовна контрола со вештачка интелигенција

На 29 март пред точно 50 години, Volkswagen го започна сериското производство на Golf во Волфсбург. Никој не знаеше на тој ден во март дека овој компактен автомобил – наследникот на легендарниот Буба – ќе стане најуспешниот Volkswagen и најпродаван европски автомобил на сите времиња. Тој го одразува духот на времињата, го дава своето име на сопствената класа на возила и придружува генерации луѓе низ целиот свет. До денес, повеќе од 37 милиони единици ја наследија првата генерација на Golf од 1974 година. Чисто во математичка смисла, ова значи дека преку 2.000 луѓе низ светот се одлучуваат да купат нов Golf секој ден во текот на последните 50 години. Денес, Volkswagen го прославува роденденот на Golf – а исто така и почетокот на иднината на овој светски бестселер благодарение на сеопфатното техничко и визуелно ажурирање.

Volkswagen – од заоблената Буба до остриот Golf. Првите нови Golf модели можеа да се видат во салоните во јули 1974 година. Таму каде што Бубата и сите возила со мотор поставен во задниот дел претходно доминирале на сцената со децении, тогаш конечно започна нова ера: онаа на предниот напречен мотор. Volkswagen веќе ја започнал оваа транзиција непосредно со Scirocco и Passat.

Volkswagen се пронаоѓа себеси. Како наследник на легендарната Буба кој била произведена во повеќе од 21,5 милиони пати, Golf развиен од Џорџо Џуџаро и Volkswagen Дизајн морал да ги исполни високите очекувања за да ја продолжи успешната приказна за најуспешниот автомобил на сите времиња до тој момент. И тоа го направи на секој начин: клиентите беа толку импресионирани од модерниот погонски концепт, пространиот ентериер и новиот дизајн што овозможо Golf да се произвеед до милион примероци само до октомври 1976 година.

Golf принципот. Во 1974 година, Volkswagen го изјави следното: „Golf нуди максимален простор и безбедност. Тој е бескомпромисно насочен кон практичноста. Ниската предница им дава јасен преглед на возачите, а наклонетата хауба гарантира дека патот точно пред возилото е видлив. Задниот прозорец се протега надолу, правејќи го возењето на назад многу полесно.“ И сето ова се уште важи до денес за секој Golf.

Golf и фабриката. Од самиот почеток, фабриката на Volkswagen во Волфсбург и нејзините вработени, исто така, имале корист од успешниот почеток на Golf. До денес, повеќе од 20 милиони единици на Golf се изградени само во Волфсбург. 17 милиони Golf модели се произведени надвор од Волфсбург во други германски области, како и во Белгија, Бразил, Кина, Малезија, Мексико, Словачка и Јужна Африка. И во оваа смисла, Golf е светска кола. Сепак, неговите технологии отсекогаш биле типични примери за прогресивно германско инженерство.

Golf I – Одраз на напредокот. Исто како и сите генерации на Golf , првата генерација исто така беше одраз на техничките најмоќни и актуелни автомобилски трендови. И тоа не важи само за генијалното користење на просторот и погонот на возилото на предните тркала. Со првиот Golf GTI (1976), Volkswagen го иницира динамичниот развој на компактната класа. Golf D (1976) и подоцнежниот Golf GTD (1982) го обезбедиле пробивот на дизелот во компактниот сегмент. Во 1979 година, Volkswagen го лансираше Golf Cabriolet – за некое време најпродаваниот кабриолет во светот. Ова беше како здив на свеж воздух за оваа класа на возила, која дотогаш веќе долго време беше позната како Golf класа. Вкупно 6,9 милиони единици од првата генерација на Golf, вклучувајќи ги и сите деривати, биле продадени на сите континенти до 1983 година – Golf така се покажал како достоен наследник на Бубата.

Golf II – Пресвртница. Денешниот главен дизајнер на Volkswagen, Андреас Минт, го сумира најважниот момент во историјата на Golf: „Тоа беше префрлувањето од Golf I во Golf II. Тогашниот главен дизајнер на Volkswagen, Херберт Шефер, направи сé токму таму. Тој го модернизира вториот Golf, но ја задржал препознатливата ДНК од првата генерација. Овој развој е исклучително важен за историјата на Golf, што претставува моментот кога Golf останува на планот за генерациски развој на овој оригинален модел. Тоа е посебната работа кај Golf, а заслугата за ова му припаѓа на Херберт Шафер.“ Технологии како што се контролираниот каталитички конвертор, ABS и погонот на сите тркала го направиле своето деби во Golf II. Вкупно 6,3 милиони Golf II модели биле произведени помеѓу 1983 и 1991 година.

Golf production started in 1974 at the Wolfsburg plant

Golf III – Безбедноста на прво место. Од август 1991 година, Volkswagen започна нова ера на безбедност со Golf III. Ова беше првиот модел на линијата на производи достапен со предни воздушни перничиња од 1992 година, а големиот напредок во областа на дизајнот на каросеријата, исто така, доведе до значителни подобрувања во неговите својства. Голем број новитети поврзани со Golf III, кој бил изграден 4,8 милиони пати до 1997 година: на пример, претставуваат воведувањето на првиот шестцилиндричен мотор (VR6), темпомат и странични воздушни прничиња. За прв пат, овој Golf исто така бил достапен како модел караванска изведба.

Golf IV – Иконата Golf IV претставен во 1997 година денес се смета за икона на стилот – без сомнение, исто така, поради фактот дека го надминала јазот на Golf I од 1974 година со неговите јасни карактеристики и впечатливиот C-столб. Со Golf IV, Volkswagen постигнал нов стандард за квалитет во сегментот. Паралелно, дебито на ESP даде понатамошен придонес за развој на безбедносните системи и масовно имплементирање во оваа класа на возила. Во 2002 година, Volkswagen исто така го претставил најспортскиот Golf досега врз основа на четвртата генерација: R32 со максимална брзина од 250 километри на час. Во 2003 година, ова беше првиот Volkswagen кој добил DSG автоматски менувач со двојна спојка. Golf IV бил заменет во истата година откако биле изградени 4,9 милиони единици.

Golf V – Укинување на класните ограничувања. Со својата извонредна удобност, петтиот Golf – кој беше лансиран во 2003 година – беше многу понапред од останатите конкуренти во повисоката средна класа. Истото важи и за квалитетот. Вредност која ја подвлече стабилноста на ласерско заварената каросерија е зголемувањето од 35 отсто на торзионалната ригидност. За прв пат, на достапни стануваат и осум заштитни воздушни перничиња. Покрај тоа, Golf V, кој бил произведен во 3,4 милиони примероци до 2008 година, импресионира со нова мултилинк задна суспензија, Bi-Xenon светла и првиот DSG автоматски менувач со 7 брзини.

Golf VI – Високотехнолошка компактна класа. До крајот на јули 2012 година, уште 3,6 милиони Golf модели биле произведени само за четири години врз основа на шестата генерација која била воведена во 2008 година. И

безбедноста уште еднаш направи голем скок напред: шасијата беше толку стабилна што постигна максимум пет ѕвезди на тестотирањата за безбедност на Euro NCAP. Новите технологии како што се Light Assist (напредна контрола на светла), Park Assist, Hill Start Assist и адаптивната контрола на шасијата (DCC) го направија „Светскиот автомобил на годината“ во 2009 година еден од најнапредните компактни автомобили во своето време.

Golf VII – Помала тежина, помала потрошувачка. Во септември 2012 година, Volkswagen ја прослави светската премиера на седмиот Golf. Неговата тежина била намалена за 100 килограми во споредба со неговиот претходник, што значи дека потрошувачката на гориво, исто така, е намалена за 23 отсто. Новите технологии како што се Автоматскиот систем за кочење, Адаптивната контрола на темпомат и Front Assist вклучувајќи го и системот за итно сопирање во град го заокружија опсегот на системите за помош. Во 2014 година, Volkswagen го постави својот курс кон ерата на електричната мобилност со новиот e-Golf. Вкупно 6,3 милиони Golf VII автомобили се произведени до 2019 година.

Golf VIII – Прогресивната модерна ера. Volkswagen го претстави Golf VIII во октомври 2019 година. Со своите нови mild hybrid и plug-in хибридните погонови, тој ја наелектризира компактната класа. И како еден од првите компактни автомобили, овозможи помош во возење со Travel Assist. Дури и основната верзија денес има карактеристики како што се Lane Assist, Front Assist, LED светла и автоматски клима уред како стандард. Во комбинација со опционалната адаптивна контрола на шасијата DCC и менаџерот за динамика на возење, Golf VIII, исто така, постигнува невидена распространетост помеѓу удобноста и динамиката во оваа класа. Досега се продадени повеќе од еден милион единици.

Сега – во 2024 – новата еволутивна фаза на осмата генерација пристигна. Новиот Golf импресионира со систем за инфотејнмент од следната генерација, поинтуитивен оперативен концепт, поостар преден и заден дизајн, како и ефикасни погонски системи. Тие вклучуваат plug-in хибридни погони со зголемен електричен опсег од значително повеќе од 100 километри. Осветленото лого на Volkswagen, исто така, го краси предниот дел за прв пат. Покрај тоа, новиот Golf со гласовна контрола и AI-базираниот чатбот ChatGPT уште еднаш ги прави техничките иновации достапни за сите.

ПР

Економија

„Завршува ерата на неточни броила“: Министерството за енергетика бара опремата за проверка на струјомерите веднаш да биде на располагање на граѓаните

Објавено пред

Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини активно работи на воведување системски решенија кои ќе ја зголемат заштитата на граѓаните и ќе обезбедат поголема транспарентност и контрола врз мерењето на потрошената енергија. Во таа насока, министерката Божиновска бара, во најкраток можен рок, Бирото за метрологија да ја стави во функција софистицираната опрема за тестирање и верификација на броилата, која поради неажурност во претходните години останала неискористена и не била ставена во функција.

dobivaj vesti na viber

Станува збор за машина – Трофазен систем за мерење на електрична енергија и моќност, која повеќе од 7 години седи неупотребена во подрумските простории на Бирото. Со ставањето во употреба на оваа опрема, крајна цел е, освен верификација на мерилата, и да се испитува исправноста на мерилата по жалба на потрошувач, за која Божиновска инсистира да биде спроведувана и заради честите поплаки и барања од граѓаните.

Минатата недела, Министерката Божиновска при посетата на Бирото за метрологија изврши обиколка на опремата со цел да се утврди нејзината состојба. Веднаш беа дадени насоки да се започне со сите потребни активности за нејзино итно активирање. По што доби уверување од раководството на Бирото дека веднаш ќе се распише потребниот тендер за проверка на функционалноста, инсталација и пуштање во употреба на опремата, како и обука на вработените, по што ќе може да започне со проверки на броилата.

Со оваа мерка, граѓаните ќе добијат можност за независна проверка на исправноста на своите броила, директно во државна институција. Ова ќе овозможи секој сомнеж за неправилно фактурирање да се провери со прецизни и официјални мерења, при што граѓаните ќе добијат јасен и недвосмислен одговор за состојбата на нивниот инструмент.

Истовремено, ова ќе претставува дополнителен механизам на контрола врз компаниите кои ги инсталираат и одржуваат броилата, со што ќе се обезбеди поголема правичност во наплатата на потрошената енергија и ќе се намалат можностите за неправилности. Министерството останува посветено на заштитата на правата на граѓаните и воведување механизми кои ќе обезбедат фер и точен систем на мерење.

Прикажи повеќе...

Економија

Божиновска во Вруток: И покрај предизвиците Мавровскиот систем произведе 28% над планот

Објавено пред

Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, ја посети Хидроелектраната Вруток, во рамки на нејзините заложби за редовна проверка на сите енергетски капацитети во земјата. Оваа посета е дел од континуираните активности на Министерството за следење на состојбата на клучните енергетски објекти и подобрување на нивната ефикасност.

dobivaj vesti na viber

ХЕЦ Вруток, како најголема електрана во рамки на Мавровскиот хидроенергетски систем, игра стратешка улога во македонскиот електроенергетски систем. Со инсталирана моќност од 165,6 MW и просечно годишно производство од 350 GWh, Вруток е клучен фактор во обезбедувањето стабилност на снабдувањето со електрична енергија.

„Континуираниот надзор и инвестиции во хидроелектраните се суштински за енергетската безбедност на земјата. Нашата цел е да ја зголемиме ефикасноста, сигурноста и одржливоста на хидропотенцијалот што го имаме. Мавровскиот хидроенергетски систем е столбот на обновливото производство на електрична енергија во Македонија, и затоа е важно да се одржува со највисоки стандарди“, изјави министерката Божиновска.

И покрај предизвиците со ниската кота на Мавровското Езеро (2,74 m под нивото од 2023 г.), преку реорганизација и оптимално планирање, ХЕС „Маврово“ постигна производство од 493,27 милиони kWh во 2024 година – за 28% над планот. Ова придонесе за стабилно снабдување со енергија во земјата и задоволување на потребите во периоди на врвна потрошувачка.

Мавровскиот хидроенергетски систем, кој покрај ХЕЦ Вруток ги опфаќа и ХЕЦ Равен и ХЕЦ Врбен, со вкупна инсталирана моќност од 200 MW и годишно производство од околу 450 GWh, претставува еден од најголемите и најсложените во земјата. Водите што се влеваат во езерото се собираат од површина од над 500 километри квадратни од планининските масиви на Кораб и Шар Планина. Водата се пренесува со канали и цевководи долги над 130 километри. Со акумулација од 275 милиони кубни метри вода, овој систем е од критично значење за енергетската одржливост и балансирање на производството од обновливи извори

Во текот на посетата, министерката Божиновска се запозна со тековните активности за одржување и планираните инвестиции во модернизација на постројките. Во последните декади, системот беше предмет на три фази на ревитализација, со вкупна инвестиција од преку 60 милиони евра. Последната фаза од ревитализацијата, завршена во 2014 година, овозможи зголемување на инсталираната моќност за дополнителни 18,58 MW и годишното производство за 40 GWh. Дополнително, ревитализацијата придонесе за намалување на емисиите на CO₂ за 36.400 тони годишно.

Во наредните години, се планира реализација на третата фаза на ревитализација, Овие активности ќе осигурат продолжување на животниот век на објектите, зголемување на нивната сигурност и стабилност, како и дополнителни економски придобивки. Дополнителни приходи од околу 2,5 мил. евра од зголеменото производство и околу 2,5 мил. евра од системски балансни услуги.

Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини ќе продолжи со стратегијата за развој на хидроенергијата, а во наредниот период се предвидени нови инвестиции за зголемување на ефикасноста на постоечките капацитети и подобрување на нивната стабилност. Со вакви активности, Министерството го потврдува својот фокус на енергетската транзиција и одржливо производство на електрична енергија.

Прикажи повеќе...

Економија

УЈП: Поднесете ги ДДВ-04 пријавите навреме, избегнете дополнителни трошоци

Објавено пред

Управата за јавни приходи ги повикува сите даночни обврзници да ги достават потребните документи до своите сметководители и навремено да ги поднесат ДДВ-04 пријавите за изминатиот даночен период. Крајниот рок за поднесување на ДДВ-04 пријавата е 25-ти февруари (вторник).

dobivaj vesti na viber

„До вчера до крај на работниот ден од очекуваните 7.396 ДДВ пријави, поднесени се 1.862 што претставува 25% од вкупниот број на ДДВ – 04 пријави за овој даночен период. Ова покажува дека значителен број на обврзници сè уште не ја исполниле својата законска обврска, односно остануваат да се поднесат уште 5.534 ДДВ – 04 пријави“, велат од УЈП.

Управата за јавни приходи апелира до сите даночни обврзници да ги исполнат своите законски обврски навремено, за да избегнат стрес, казни и дополнителни финансиски трошоци.

„Навременото поднесување на ДДВ-04 пријавата е од исклучителна важност за правилното усогласување со даночните прописи, одржување на финансиската стабилност на бизнисите и за развојот на економијата.

Даночните обврзници кои имаат потреба од дополнителни информации или поддршка можат да се обратат на:

Е-пошта: [email protected]
Телефонски броеви:
Од фиксна линија: 0800 33 000
Од мобилен телефон: 02 3253 200

Управата за јавни приходи и нејзините тимови во секое време стојат на располагање за да обезбедат информации со цел успешно исполнување на даночните обврски од страна на даночните обврзници“, се додава во соопштението на УЈП.

Прикажи повеќе...

Најново

Македонија3 часа

(Видео) „Скандалозната најава од Меџити отвора сериозни сомнежи за постоење веќе подготвени списоци со имиња на ‘подобните’ партиски кадри“, вели Кузеска

„Изет Меџити подготвува робусна акција-најголеми партиски напад врз институциите досега со 3.000 нови партиски вработувања во државната администрација. Скандалозната најава...

Свет4 часа

Израел: Нема да ги ослободиме 620 палестински затвореници додека Хамас не ги исполни условите

Израел денеска објави дека го одложува ослободувањето на стотици палестински затвореници додека милитантната група Хамас не ги исполни своите услови....

Свет5 часа

(Видео) Мелони: Европа е далеку од изгубена

Италијанската премиерка Џорџа Мелони повика денеска на единство на Западот, силно американско-европско партнерство и континуирана поддршка за Украина против руската...

Македонија5 часа

Истрага против дилер на марихуана во Тетово

Основното јавно обвинителство Тетово донесе Наредба за спроведување истражна постапка против едно лице за кривично дело- Неовластено производство и пуштање...

Економија5 часа

„Завршува ерата на неточни броила“: Министерството за енергетика бара опремата за проверка на струјомерите веднаш да биде на располагање на граѓаните

Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини активно работи на воведување системски решенија кои ќе ја зголемат заштитата на граѓаните...

Македонија6 часа

„Пратениците да го поддржат предлог – законот за укинување на двојазичните декларации“, бара Левица

„Левица го повикува владејачкото мнозинство, на седницата во понеделник, да го поддржи Предлог-законот за измена на Законот за потрошувачи, со...

Свет6 часа

(Видео) Трамп зборуваше за Украина, „глупавиот“ Бајден, „патриотот“ Маск, царините…

Доналд Трамп одржа говор на Конференцијата за политичко дејствување (CPAC). Тој често ја користи оваа конференција за да постави политички...

Македонија6 часа

Утрово најстудено во Берово, најмногу снег на Попова Шапка

Утрово најстудено било во Берово каде што се измерени -7 степени, -5 било во Крива Паланка, -4 во Крушево, -3...

Свет7 часа

Полскиот претседател и Трамп се сретнаа, Белата куќа: Трамп ја пофали Варшава

Присуството на САД во Полска и Централна Европа треба да се зајакне, му порача полскиот претседател Анджеј Дуда на американскиот...

Свет18 часа

Објавени сведоштвата на израелските заложници: „Изгубив 30 килограми“

Четворицата заложници, Тал Шохам, Омер Шем Тов, Омар Венкерт и Ели-Хе Коен, кои денеска се вратија во Израел, биле подложени...

Европа18 часа

Полска ја демантира веста за одземањето на „Старлинк“ од Украина: „Ние им го купивме“

Полска ќе продолжи да плаќа за „Старлинк“ за Украинците, изјави министерот за дигитални прашања Кшиштоф Гавковски по извештаите во медиумите...

Европа18 часа

Зеленски: На светот му треба гаранција дека Русија повеќе не може никому да донесе смрт

На светот му е потребна гаранција дека Русија повеќе нема да може да им носи уништување на другите народи, изјави...

Свет21 час

„Њујорк тајмс“: Новиот предлог на Трамп за минералите е речиси ист како и одбиениот, дури е уште построг

Украина денес сериозно го разгледува ревидираниот предлог на САД за нејзините богати природни ресурси, кој ги содржи речиси истите услови...

Регион22 часа

(Видео) Судири меѓу полицијата и демонстрантите во Бугарија, десничарите против воведувањето на еврото

Приврзаниците на крајната десница денеска се судрија со полицијата за време на протестот за поддршка на бугарската валута лев и...

Топ23 часа

Нападната и силувана девојка од Скопје, уапсен 37-годишник

Денеска во 01.20 часот во Скопје, полициски службеници од СВР Скопје го лишиле од слобода 37-годишниот Б.Б. од Скопје, постапувајќи...

Топ23 часа

Додека управувал возило му се слошило и починал: автомобилот излетал од патот во Радовиш, удрил во столб па во паркиран „форд“

Вчера во 10.52 часот во Полициската станица Радовиш било пријавено дека на улицата „8 Септември“ во Радовиш, додека управувал патничко...

Топ1 ден

(Фото) Претрес во Тетово, пронајдена дрога, уапсен дилер

Вчера во 16.55 часот во Тетово, полициски службеници од СВР Тетово го лишиле од слобода 37-годишниот М.М. од Тетово. При...

Македонија1 ден

(Видео) „Скандалозната одлука на Таравари за КАРИЛ: Загрозени животи и распад на здравствениот систем“, вели Цветаноски

„Здравството е во тотален хаос, ништо не функционира, нема лекови, нема соодветни услуги, не работат важни центри. Со последната скандалозна...

Свет1 ден

Хамас го предаде телото на Шири Бибас, пред два дена предале погрешно тело

Од кибуцот Нир Оз денеска беше потврдено дека телото на жената предадено од палестинската екстремистичка група Хамас во Појасот Газа...

Свет1 ден

„Њујорк Пост“ до Трамп: Ова е диктатор

На насловната страница на вчерашното издание на „Њујорк пост“ беше објавена фотографија од рускиот претседател Владимир Путин со натпис: „ОВА...