Економија
Успешна сезона на патеката за Peugeot Sport Customer Racing

Peugeot Sport Customer Racing ја заокружи сезоната на тркачките патеки со две места на подиумот на последната рунда при TCR Europe во Jarama. Тоа беше викенд кој беше целосно во чекор со 2020 година каде – и покрај отежнатите услови од пандемијата со Ковид-19, – натпреварувачите на Peugeot Sport продолжија да ја демонстрираат својата безгранична страст кон трките во име на брендот и да остварат неколку одлични перформанси.
И покрај одложениот почеток на сезоната, Peugeot Sport одговори и соодветно се прилагоди на промената на околностите, овозможувајќи им на своите натпреварувачи од Rencontres Peugeot Sport да се вратат на патеката што е можно побрзо и безбедно. Водени од потребата за споделување, чувство за заедништво и забава на патеката, Rencontres Peugeot Sport се состоеше од преку сто автомобили кои учествуваа на трките во Дижон, кога серијата продолжи повторно во второто коло на Val de Vienne. Сето ова покажува дека невообичаените околности оваа година не ги нарушија принципите на удобност и спортска правичност што ги направија овие две рунди успешни во 2020 година.
– Иако сезоната беше скратена, со откажани две средби во Ногаро и Магни-Курс, сепак испорача извонредна акција на теренот, што целосно го оправда доделувањето титули и награди. По завршувањето како вицешампион во 2019 година, Флоријан Бриже (JSB Compétition) ја заврши годината како севкупен победник на 208 Racing Cup, додека Вини Белтрамели (Ropars тркачки тим) преку четирите пласмани на подиумот што ги постигна минатата сезона да се најде на врвот на поредокот на јуниори. Тиери Блез (New Team Compétition) се истакна во категоријата Gentlemen Drivers. Во меѓувреме, AP Compétition (#123) со GPA го освои 208 Relais во генералниот пласман, Bresse Auto Racing (#239) ја освои категоријата Gentlemen Drivers. И на крај, Трофејот Peugeot Edurance го освои Bresse Auto Racing (#839) во делот 208 Racing Cup и Тимот Peugeot Poissy (#847) во класата 206 S16a.
На европската сцена, Peugeot 308 TCR го истакна целиот спектар на својата конкурентност и разноликост. Почнувајќи од мошне конкурентниот TCR Europe, каде што во неколку наврати JSB Compétition и Team Clairet Sport се бореа против елитата на европските автомобили трки. Вкупно пет места на подиумот им припаднаа на Jулиен Брише (една победа на трката, едно второ место и едно трето место) и Теди Клер (едно второ место и едно трето место), додека Стефан Вентаја го освои трофејот Yokohama во класата „Diamond“ доделена во Gentlemen Drivers. Во меѓувреме, Мајкл Маркусен исто така блескаше во Peugeot 308 TCR на натпреварот TCR Данска освојуваќи три места на подиумот и завршувајќи на шестата позиција во генералниот пласман.
– Перформансите на Peugeot 308 TCR го привлекоа вниманието наоколу, каде со данскиот тим Brian Madsen Sport веќе потврди дека не помалку од пет автомобили ќе учествуваат на националниот TCR шампионат во 2021 година. Австралискиот тим Garry Rogers Motorsport подеднакво одлучи да го потврди учеството на локалното првенство во ТСR, одржувајќи ги трите автомобили во добра состојба за 2021 година.
ШТО КАЖАА ТИЕ …
Olivier Fuet, Менаџер на Peugeot Sport Circuit Customer Racing
„Направивме сè што можеме за нашите натпреварувачи да можат да се вратат во колосек по многу тешкиот почеток на годината за сите нас. Бевме воодушевени што видовме толку многу среќни натпреварувачи, полни со ентузијазам! Тие ја изразија натпреварувачката страст која сите нас нè одликува и штом дозволи здравствената состојба, можевме да понудиме професионална организација и атмосфера. И за Peugeot 308 TCR и за Rencontres Peugeot Sport, работењето во оваа исклучителна сезона беше корисно за нашите тимови, и отвори можност за незаборавни искуства “.
Florian Briché, победник на „Rencontres Peugeot Sport “, категорија 208 Racing Cup
„Како возачи, ние секогаш сакаме повеќе, па очигледно дека би сакал да продолжам вака до крајот на сезоната и да можам да продолжам да се „борам“ на патеката. Земајќи го тоа предвид, сепак сум задоволен што оваа година можевме да се тркаме воопшто и сум задоволен од моите резултати! “
ПЛАСМАН НА RENCONTRES PEUGEOT SPORT
208 Racing Cup
Генерален пласман
1. Florian Briché – JSB Compétition
2. Benjamin Mosson – GPA Racing
3. Yannick Blanc – GEDI Racing
Категорија Јуниори
1. Viny Beltramelli – Ropars Racing Team
2. Colin Boreau – Boreau Team Sport
3. Florian Venturi – VTR
Категорија Gentleman Driver
1. Thierry Blaise – New Team Compétition
2. Franck Niclot – GM Sport
3. Michel Faye – GM Sport
208 Relais
Overall standings
Генерален пласман
1. #123 – AP Compétition by GPA
2. #415 – GPA Racing
3. #213 – New Team Compétition
Категорија Gentleman Driver
1. #239 – Bresse Auto Racing
2. #173 – Savoie Compet’ со GM Sport
3. #276 – ACAC LP Motorsport со GM
Трогеј Peugeot Endurance
208 Racing Cup standings
Категорија 208 Racing Cup
1. #839 – Bresse Auto Racing
2. #837 – Tим Peugeot Poissy
3. #817 – Tим Peugeot Poissy
Категорија 206 S16
1. #847 – Tим Peugeot Poissy
2. #844 – Tим RV Compétition 82
3. #840 – Тркачки клуб Bologne
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
„Ако веќе имате паметен телефон, зошто да не ја имате и вашата Влада таму?“ – Андоновски најави владина суперапликација

Министерот за дигитална трансформација, Стефан Андоновски, учествуваше на панел-дискусијата „Дигитални политики и иновации за економија подготвена за иднината“, во рамки на Самитот 2025 кој е во организација на Македонија 2025.
Министерот во својот говор се осврна на владината суперапликација, која како што рече, треба да биде клучен проект кој ќе ги донесе услугите до граѓанитe.
„Едно од највозбудливите нешта што ги градиме е Super App – нашата национална мобилна апликација за дигитален идентитет и услуги. Сакаме да ја завршиме и лансираме до крајот на оваа година”, изјави министерот.
Тој во продолжение од својот говор објасни дека ваквата апликација е иснпирирана од украинската апликација ДИА, која целосно го променила начинот на комуникација помеѓу граѓаните и институциите во Украина.
„Нашата верзија ќе започне со она што им е најпотребно на луѓето – дигитална лична карта, возачка дозвола и пристап до клучни услуги. Идејата е едноставна: Ако веќе имате паметен телефон во рака, зошто да не ја имате и вашата Влада таму?” – додаде Андоновски.
„Не брзаме. Тестираме, подобруваме, ги слушаме корисниците и ја поставуваме правната основа правилно – бидејќи ако не функционира лесно и безбедно од првиот ден, луѓето нема да се вратат. Но, визијата е јасна: да им го вратиме времето, енергијата и довербата на луѓето. Но, исто така, да изградиме нешто ново тука – во Македонија“, заклучи министерот.
Економија
Македонија2025 го отвори најголемиот Самит досега: Фокус на реформи, иновации и економски раст

Стратегии за забрзан економски раст преку болни реформи, значењето на дигиталните политики и иновациите за економија подготвена за иднината, улогата на глобалните економски партнерства, како и иднината на парите, медиумите и дигиталната слобода, се дел од темите на првиот ден од 14-тото издание на Самитот на Македонија2025.
Самитот беше официјално отворен со поздравни обраќања на претседателот на Одборот на директори на Македонија2025, Виктор Мизо и главната извршна директорка проф. Никица Мојсоска Блажевски. Тие ја истакнаа долгогодишната визија и мисија на организацијата за градење посилна нација преку економски раст, нулта толеранција за корупцијата, ефикасна јавна администрација, вложувања во образованието, иновации и ангажирање на дијаспората.
„Има прогрес во Македонија, но другите земји растат побрзо од нас. Сакаме пазарна економија, а бараме државен интервенционизам, работниците бараат повисоки плати, но не зборуваат за подобрување на нивните вештини. Лесно е да се обвинуваат соседите, Владата, но сите придонесуваме за тоа колку ќе просперира државата. Оваа Влада почна болни реформи, верувам дека гледа малку подалеку од изборниот циклус“, истакна Мојсоска Блажески.
На првиот ден од Самитот учествуваше и претседателот на Владата, Христијан Мицкоски кој во разговорот со директорката Мојсоска Блажевски се осврна на досегашните предизвици и резултатите што ги постигна неговата влада. Во фокусот на разговорот беа реформите кои треба да обезбедат подинамичен економски раст на земјата, како и соработката меѓу владата и приватниот сектор.
Самитот продолжи со панел дискусија насловена „Полнолетство – Македонија2025: Каде сме и каде одиме“, модерирана од членот на Одборот на директори, Боријан Борозанов, на која учествуваа основачите на Македонија2025, Мајк Зафировски и Џон Битов, како и членот на Одборот на директори, Живко Мукаетов. Во рамки на дискусијата тие се осврнаа на првичните мотиви за основањето Македонија 2025 и досегашните достигнувања на организацијата, за стратешките приоритети за забрзан развој на земјата, како што се борбата против корупцијата, постигнување на економски раст од над 5% годишно и дигитализација, а ја нагласија и улогата на приватниот сектор и лидерството во трансформација на државата и нивната визија за развојот на земјата до 2030 година.
„Македонија мора да ги трансформира јавните услуги, да вложува во технолошките таленти, но и да ги подготви компаниите за современиот дигитален екосистем преку дигитална трансформација и примена на вештачката интелигенција. Како да се постигне ова ќе биде едно од клучните прашања на кои ќе се обидеме да дадеме одговор токму на Самит“ изјави Кати Ицева, член на Одборот на директори на Македонија 2025.
За значењето на дигиталната трансформација на земјата и напорите на Македонија 2025 во оваа област зборуваше и Васко Кроневски, член на бордот на директори, кој напомена: „Технологијата станува стратешки ресурс за развојот и ние така мора да го гледаме. Можеме да го постигнеме посакуваниот економски раст и развој на целото општество, доколку ја употребиме технологијата и ги ставиме во функција огромниот број домашни таленти кои сега работат за потребите на други конкурентни економии и го поддржуваат нивниот развој“, истакна Кроневски.
Годинешниот Самит на Македонија 2025 е најголем досега и обединува над 700 учесници, вклучувајќи домашни и меѓународни лидери, претприемачи, креатори на политики, меѓународни експерти и претставници на академската заедница и на граѓанскиот сектор.
Првиот ден од Самитот се одвива во атмосфера на амбициозни разговори за реформи, отчетност и конкурентност – втемелени во заедничките вредности и јасната визија за економската иднина на Македонија. Самитот продолжува и утре со дискусии околу значењето на образованието за развојот на државата, за потребата од редефинирање на стратегиите за привлекување странски инвестиции, за улогата на вештачката интелигенција и нејзиното влијание врз трансформацијата на традиционалните индустрии, а ќе стане збор и за улогата на дијаспората во поттикнување на економскиот раст и развој на земјата.
Економија
Се зголемуваат цените на бензините, се намалува на дизелот

Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ) донесе Одлука со која се врши намалување на малопродажните цени на нафтените деривати во просек за 0,21 % во однос на одлуката од 05.05.2025 година.
Референтните цени на нафтените деривати на светскиот пазар во споредба со претходната пресметка бележат зголемување во просек: кај бензините за 0,847%, кај дизелот има намалување за 1,511%, кај екстра лесното масло исто така има намалување за 1,181% и кај мазутот намалувањето е за 2,906%.
Курсот на денарот во однос на доларот во изминатиот период по кој беа формирани цените со претходната пресметка е повисок за 0,3599%.
Малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се намалува за 0,50 ден/лит.
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 се зголемуваат за 0,50 ден/лит.
Малопродажната цена на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) не се менува.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се намалува за 0,592 ден/кг и сега ќе изнесува 35,450 ден/кг.
Напоменуваме дека ова се максималните цени на нафтените деривати од 00:01 часот на 13.5.2025 година. Трговците на големо и трговците на мало со нафтени деривати и горива за транспорт можат да ги формираат цените на одделни нафтени деривати и горива за транспорт и пониско од највисоките утврдени цени, велат од РКЕ.