Економија
Фабриката „Maya“ на тешко пристапен терен крие совршен спој на младост и искуство
Предизвик за секоја компанија е да направи совршен спој на младоста и искуството, да создаде тим што ќе внесе иновативност во процесот на работа воден од знаењето на искусните професионалци. Предизвикот станува уште покомплексен доколку тој тим треба да работи на тешко пристапен терен, далеку од урбаната средина, на локација опкружена со бујна вегетација. Токму овој предизвик успешно го совлада менаџерскиот тим на компанијата „МЛ-Гари“, компанија што ја пакува и полни водата за пиење „мaya“, позната како природна вода за пиење која се полни од еколошки најчистиот регион во Македонија и пошироко – во дебарското село Гари.
Тимот вработени во компанијата „МЛ-Гари“ го сочинуваат 30 лица, од кои најголемиот дел се вработени таму уште од самиот старт на гринфилд инвестицијата – изградба на најмодерна фабрика за полнење и пакување вода во селото Гари. Оваа фабрика е изградена на тешко пристапен терен на надморска височина од 905 метри, сместена во шумските пазуви на Стогово. Локацијата е стратешки избрана за да биде блиску до планинскиот извор на водата Maya којшто се наоѓа на 1.200 метри надморска височина. За вработените, локацијата на фабриката не е никаква пречка за да функционираат беспрекорно. Напротив, природното опкружување, модерниот објект кој е изграден од природни материјали, но и бројните удопства што им ги нуди на вработените, за нив се мотив плус при извршувањето на секојдневните работни задачи.
Од нејзиното формирање, компанијата „МЛ-Гари“ постави стратегија која се потпира на искуството на етаблирани професионалци во својата област, но истовремено им дава можност на млади кадри да го искористат своето знаење, да стекнат нови искуства, да се надградуваат, како и да напредуваат во кариерата. Денес овој тим може да се пофали дека стои зад премиум брендот Maya, препознатлив по својот квалитет и врвната технологија која се користи за оваа вода да стигне од планинскиот извор до потрошувачите.
За вработените, работењето на брендот Maya е секојдневно задоволство исполнето со многу предизвици. Методија Илиевски станал дел од тимот на Maya со веќе стекнато 15-годишно искуство работејќи во продажба за реномирани домашни компании-застапници на мултинационални брендови. Илиевски работи како директор на продажба во „МЛ-Гари“ и сето свое знаење и искуство го вложува за развој и пласман на брендот Maya.
– Понудата од менаџментот на Maya дојде во март 2017 година и со задоволство ја прифатив бидејќи сакав да дадам мој придонес во развојот на брендот, а воедно и да го збогатам моето искуство. По три години откако се појави на пазарот, поради фактот што потекнува од најчистиот регион во светот и се полни под строго контролирани услови и најмодерна технологија, Maya е единствениот македонски бренд во сегментот на води кој може да се оквалификува како премиум. Таа денес на домашниот пазар е позиционирана како премиум вода со пристапни цени до секој потрошувач – вели Илиевски.
Професионалната кариера на лабораторискиот биоинженер Стефан Костовски почнала во фабриката Maya, непосредно по неговото дипломирање на Фармацевтскиот факултет. Бидејќи Костовски потекнува од Дебар, дознал дека во близина на неговиот роден град се гради нова фабрика и својата лична биографија ја испратил до менаџментот на Maya. Кратко време после тоа, станал дел од оваа компанија, за која вели дека постојано се грижи за своите вработени, овозможувајќи им да ги надградат своите знаења и да напредуваат во кариерата работејќи во позитивна атмосфера и тимски дух.
– Покрај тоа, нашата компанија нуди и многу други поволности за своите вработени. Индустрискиот објект се наоѓа во еден од најживописните предели на земјава, на работ на националниот парк „Маврово“, сместен во пазувите на планините Бистра и Стогово. Архитектурата на објектот во кој е сместена фабриката е во хармонија со природата, при што делува многу позитивно и хармонично на секој посетител, особено на вработените. Сето тоа е надополнето со најмодерна технологија за производство и следење на квалитетот на природната, минерална вода, што несомнено претставува незаменлива инспирација за секој млад ентузијаст кој сака својата кариера да ја гради во ваков индустриски објект – вели Костовски.
Модерниот изглед, еколошките материјали и совршената вклопеност во околината беа главната причина поради која стручната архитектонска јавност ја избра зградата на фабриката Maya за најдобар архитектонски објект во 2017 година.
(ПР-текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
УЈП: Се наближува рокот за поднесување барање за признавање расход во даночниот биланс
Даночните обврзници на данокот на добивка и вршители на дејност кои водат деловни книги, доколку во текот на 2024 година имаат средства кои понатаму не можат да се користат, односно се трајно надвор од употреба, а кои имаат нето сметководствена вредност, најдоцна до 31 јануари 2025 година до УЈП можат да поднесат:
Барање согласност за признавање на расход во даночен биланс за данок на добивка (образец “ДД-БС”) eлектронски преку преку https://etax-fl.ujp.gov.mk/
Барање согласност за признавање на расход од работењето на даночниот обврзник во даночен биланс за данок на доход (образец “ДЛД-БС”) електронски преку https://e-ujp.ujp.gov.mk
Под средства што се трајно надвор од употреба се сметаат:
средствата што се уништени или оштетени поради виша сила како и од други непредвидливи настани, физичка дотраеност или техничка застареност; средствата што повеќе од една година непрекинато не ги користите, а нивното ставање надвор од употреба не е поради поправка или доградба; средствата што се во фаза на набавка, а чија набавка, со одлука или со друг акт е откажана или три години едноподруго не се вложуваат средства за довршување на таа набавка, и средствата што во последните пет години непрекинато ги користите помалку од 30% од нивниот програмиран капацитет. Барањето ДД-БС и ДЛД-БС се поднесува со цел преостанатата сметководствена вредност на средствата да се амортизира во целина независно од пропишаниот век на траење и таквата амортизација во целина да влезе како признат расход при утврдување на даночната основа за данокот на добивка односно данок на личен доход.
Во прилог на барањето ДД-БС задолжително се поднесува:
Список на средства кои не можат понатаму да се користат
Во списокот треба да се содржани следните податоци: назив на средството кое се отпишува, инвентарен број, амортизациона група и подгрупа на која средството припаѓа, набавна вредност, исправка на вредност и сегашна вредност на средствата што се отпишуваат со состојба на 31 декември 2024 година.
Акт со кој се уредува начинот на пресметување на амортизацијата
Одлука за усвојување на извештајот за попис и евидентирање на утврдените разлики, донесена од органот на управување на друштвото односно од обврзникот кој остварува доход од самостојна дејност
Изјава дека средствата не можат понатаму да се користат во која се наведува причината поради која истите не може да се користат.
За дополнителни информации или поддршка во врска со барањето ДД-БС и ДЛД-БС, може да се обратите до Контакт центарот на УЈП на:
е-пошта: [email protected]
Од фиксна линија: 0800 33 000
од мобилен и фиксен 02 3253 200
Економија
Мицкоски на економски и политички средби во Вашингтон: „Се лобира за интересите и напредок на државата“, велат од Владата
Во текот на вчерашниот ден, претседателот на Владата, Христијан Мицкоски, присуствуваше на дел од инаугурациските активности на новиот претседател на САД, кои се оддржаа во Вашингтон.
Тој оствари средба и со претседателот на Републиканската партија на САД, Мајкл Ватли, со кого го проследи поздравниот говор на американскиот претседател Доналд Трамп.
Меѓу другото, престојот во Вашингтон беше искористен и за многубројни средби на кои се лобира за македонските интереси, соопштија од владината прес-служба.
Премиерот Мицкоски на свеченоста „Гласови на слободата“, организирана од компаниите „Трамп медија“ и „Рамбл“, која се одржа по инаугурацијата, оствари средба со Ден Бонџино, еден од најблиските соработници на претседателот Трамп и најпознат политички десничарски коментатор.
„Разговор во кој зборувавме за Македонија, нашите предизвици, но и можности. Нашите аргументи и позиции се јасни и нашето стратешко партнерство со САД и со администрацијата на претседателот Трамп се силни. Се бориме дома за повисоки плати, пензии, нова инфраструктура, подобро здравство, поконкуретно образование, брзорастечка економија итн., но се бориме и во Брисел, Берлин, Париз, Лондон, Вашингтон итн., нашиот глас е сè посилен“, истакна за средбата премиерот на македонската влада, Мицкоски.
Истовремено, македонскиот премиер оствари разговор со Ендру Пејкоф, канадски бизнисмен со македонско потекло, основач и претседател на „Нијагара ботлинг“, компанија што има годишен приход од речиси 4 милијарди американски долари и приближно 5.000 вработени. Компанијата е основана 1963 година и денес е најголема компанија на американскиот пазар од оваа област.
„Инвестициите на ‘Нијагара ботлинг’ во Македонија се добредојдени. Македонската дијаспора е клучен елемент во системот, нашиот глас и аргументите да бидат појасни и посилни во светот. Обновуваме, но и создаваме нови можности и партнерства со секој што може да ѝ помогне на државата“, истакна Мицкоски за средбата.
Претседателот на македонската Влада, Христијан Мицкоски. се сретна и со Џеси Спиро, главен директор во „Тетер“ и одговорен за стратешките односи со владите во светот. „Тетер“ е најголемата компанија во светот, која управува со дигитален капитал, криптовалути. Профитот на компанијата во 2023 година е 6,2 милијарди американски долари, а само во првата половина од 2024 година профитот на компанијата е 5,2 милијарди американски долари.
За средбата Мицкоски истакна:
„Разговаравме за криптопазарот, иднината на криптовалутите и блокчејн-технологијата. Секоја инвестијата на ‘Тетер’ и споделено искуство од најголемите во својата област е добредојдено. Мора да чекориме со големи чекори напред. Предизвиците на иднината не смееме да ги игнорираме“.
Економија
И со намалени цени минималната кошничка за јануари е поголема за 391 денар, за преживување на четворица потребни се 62.861 денар
Вредноста на минималната синдикална кошничка што ја пресметува Сојузот на синдикатите на Македонија (ССМ) за јануари изнесува 63.252 денара или во сооднос со вредноста на синдикалната минимална кошничка за декември, која изнесуваше 62.861 денар, е зголемена за 391 денар, сооопшти денес претседателот на Сојузот на синдикатите на Македонија, Слободан Трендафилов.
Делот за храна и пијалаци, место да бележи намалување за најмалку 10 проценти, како што ветуваа трговците, бележи зголемување за 123 денари.
„Загрижува она што од почетокот на минатата година до оваа година, или за 12 месеци, вредноста на синдикалната минимална кошничка во делот на храната и пијалаците е зголемен 10,43 %. За граѓаните, со последното ненамалување на цените од страна на овие алчни трговци, произлегува дека трошокот е зголемен најмалку 20 % имајќи предвид дека зголемувањето од 10 % и ненанамалувањето од 10 %, ако ги соберете, посиромашни сме за најмалку 20 %“, рече Трендафилов.
За една година минималната потрошувачка кошничка се зголемила 6.989 денари, односно скокнала 10,65 %, факт што Трендафилов вели дека ќе оневозможи инфлацијата во земјата да биде 3,5 % имајќи предвид дека синдикалната кошничка ги предвидува само најнеопходните производи со кои едно четиричлено семејство може да го протурка месецот.
Синдикатот го утврди она за што граѓаните алармираа – трговците ги зголемија цените 20 % кога немаше мерки за потоа фиктивно да ги намалат кога почна мерката. За откривање на ваквите случаи Трендафилов вели дека подготвуваат сериозни чекори.
„Како ССМ размислуваме да преземеме сериозни чекори и во насока на тоа им укажеме на граѓаните што е добро, а што лошо. Имајќи предвид дека сите ние знаеме дека во изминатите неколку месеци овие трговци се покажаа како далеку лош пример за македонската економија, особено ако знаеме дека минатата година имаа енормни профити и енормни добивки, а оваа година ССМ ќе се погрижи да ги извади сите завршни сметки на овие големи трговски маркети и синџри маркети за да видат како тие неоправдано се богатат на грбот на граѓаните и на работниците“, најави Трендафилов.
Трговците, по чии критериуми беше креирана последната мерка за намалување на цените за најмалку 10 %, Трендафилов смета дека ја прелажале Владата двапати повеќе отколку што ги прелажаа граѓаните. Тој апелира Владата, доколку навистина сака да им помогне на граѓаните, да креира мерки без да информира за тоа и без да прави консултации со трговците.