Економија
Фабриката „Maya“ на тешко пристапен терен крие совршен спој на младост и искуство
Предизвик за секоја компанија е да направи совршен спој на младоста и искуството, да создаде тим што ќе внесе иновативност во процесот на работа воден од знаењето на искусните професионалци. Предизвикот станува уште покомплексен доколку тој тим треба да работи на тешко пристапен терен, далеку од урбаната средина, на локација опкружена со бујна вегетација. Токму овој предизвик успешно го совлада менаџерскиот тим на компанијата „МЛ-Гари“, компанија што ја пакува и полни водата за пиење „мaya“, позната како природна вода за пиење која се полни од еколошки најчистиот регион во Македонија и пошироко – во дебарското село Гари.
Тимот вработени во компанијата „МЛ-Гари“ го сочинуваат 30 лица, од кои најголемиот дел се вработени таму уште од самиот старт на гринфилд инвестицијата – изградба на најмодерна фабрика за полнење и пакување вода во селото Гари. Оваа фабрика е изградена на тешко пристапен терен на надморска височина од 905 метри, сместена во шумските пазуви на Стогово. Локацијата е стратешки избрана за да биде блиску до планинскиот извор на водата Maya којшто се наоѓа на 1.200 метри надморска височина. За вработените, локацијата на фабриката не е никаква пречка за да функционираат беспрекорно. Напротив, природното опкружување, модерниот објект кој е изграден од природни материјали, но и бројните удопства што им ги нуди на вработените, за нив се мотив плус при извршувањето на секојдневните работни задачи.

Од нејзиното формирање, компанијата „МЛ-Гари“ постави стратегија која се потпира на искуството на етаблирани професионалци во својата област, но истовремено им дава можност на млади кадри да го искористат своето знаење, да стекнат нови искуства, да се надградуваат, како и да напредуваат во кариерата. Денес овој тим може да се пофали дека стои зад премиум брендот Maya, препознатлив по својот квалитет и врвната технологија која се користи за оваа вода да стигне од планинскиот извор до потрошувачите.
За вработените, работењето на брендот Maya е секојдневно задоволство исполнето со многу предизвици. Методија Илиевски станал дел од тимот на Maya со веќе стекнато 15-годишно искуство работејќи во продажба за реномирани домашни компании-застапници на мултинационални брендови. Илиевски работи како директор на продажба во „МЛ-Гари“ и сето свое знаење и искуство го вложува за развој и пласман на брендот Maya.
– Понудата од менаџментот на Maya дојде во март 2017 година и со задоволство ја прифатив бидејќи сакав да дадам мој придонес во развојот на брендот, а воедно и да го збогатам моето искуство. По три години откако се појави на пазарот, поради фактот што потекнува од најчистиот регион во светот и се полни под строго контролирани услови и најмодерна технологија, Maya е единствениот македонски бренд во сегментот на води кој може да се оквалификува како премиум. Таа денес на домашниот пазар е позиционирана како премиум вода со пристапни цени до секој потрошувач – вели Илиевски.

Професионалната кариера на лабораторискиот биоинженер Стефан Костовски почнала во фабриката Maya, непосредно по неговото дипломирање на Фармацевтскиот факултет. Бидејќи Костовски потекнува од Дебар, дознал дека во близина на неговиот роден град се гради нова фабрика и својата лична биографија ја испратил до менаџментот на Maya. Кратко време после тоа, станал дел од оваа компанија, за која вели дека постојано се грижи за своите вработени, овозможувајќи им да ги надградат своите знаења и да напредуваат во кариерата работејќи во позитивна атмосфера и тимски дух.
– Покрај тоа, нашата компанија нуди и многу други поволности за своите вработени. Индустрискиот објект се наоѓа во еден од најживописните предели на земјава, на работ на националниот парк „Маврово“, сместен во пазувите на планините Бистра и Стогово. Архитектурата на објектот во кој е сместена фабриката е во хармонија со природата, при што делува многу позитивно и хармонично на секој посетител, особено на вработените. Сето тоа е надополнето со најмодерна технологија за производство и следење на квалитетот на природната, минерална вода, што несомнено претставува незаменлива инспирација за секој млад ентузијаст кој сака својата кариера да ја гради во ваков индустриски објект – вели Костовски.

Модерниот изглед, еколошките материјали и совршената вклопеност во околината беа главната причина поради која стручната архитектонска јавност ја избра зградата на фабриката Maya за најдобар архитектонски објект во 2017 година.
(ПР-текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
За мерката Самовработување се издвоени 2,5 милијарди денари, кажа Мицкоски
Самовработувањето е многу важна мерка и во Буџетот се издвоени средства коишто се од износ отприлика 2,5 милијарди денари, или околу 40 милиони евра, што е за 7,5 милиони повеќе од минатата година. И ова е историски највисока поддршка којашто до сега се случила, кажа претседателот на Владата, Христијан Мицкоски, на денешната седница за поставување на пратенички прашања.
Премиерот Мицкоски истакна дека Оперативниот план за самовработување е доказ дека државата инвестира во младите.
„Со овој план во 2025 година ќе бидат опфатени нешто повеќе од 16.500 лица. Нешто што мислам дека е најголем опфат до сега и јасен доказ дека државата практично инвестира во луѓето, а посебно во младите“, рече Мицкоски.
„До пред една недела издадени се вкупно 2.916 ваучери за изработка на бизнис план и дел од тие ги промовиравме во Владата. Оценети се 2.681, при што 1.140 се за млади до 29 години, 912 за лица над 29 години, а 629 за правни субјекти регистрирани како друштва со ограничена одговорност. Во моментот повеќе од 2.500 лица веќе се во процес на потпишување договори. Финансиската поддршка е значително зголемена: 7.000 евра за лица над 29 години или 14.000 евра ако се здружат во ДОО, и 10.000 евра за млади до 29 години или 20.000 евра ако се здружат во ДОО“, нагласи Мицкоски и додаде дека ова е нешто коешто за прв пат се случува во Македонија.
„Морам да кажам дека ги изненади и нашите очекувања и во годините коишто следат очекувам поддршката којашто е дел од овој Оперативен план за самовработување само да се зголемува, бидејќи ако ние со 40 милиони евра успеавме да анимираме повеќе од 16.500 луѓе, тоа е сериозна бројка и убеден сум дека од тие бизниси ќе излезат многу бизниси старт-ап коишто понатаму ќе донесат додадена вредност во македонската економија“, дециден е Мицкоски.
„Ваква поддршка за младите немало. Генерално зборувам, реконструкција на студентските домови, ваучерите за студентите за електронски уред и кога сето ова ќе се земе во предвид, ценам дека како Влада правиме нешто коешто до сега никој не го направил во независна Македонија за младите“, објасни Мицкоски.
Економија
Божиновска: ЕБОР останува еден од нашите најважни партнери во енергетскиот сектор
Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини Сања Божиновска оствари работна средба со претставници на Европската банка за обнова и развој (ЕБОР), на која беше потврден силниот заеднички фокус кон унапредување на енергетската инфраструктура и забрзување на реформските процеси во земјата.
На средбите се разговараше за неколку стратешки проекти што ќе започнат во следната година, меѓу кои и проектот за батериски енергетски систем со капацитет од 300 MWh.
„ЕБОР останува еден од нашите најважни партнери во енергетскиот сектор. На средбата се усогласивме околу финализацијата на неколку стратешки проекти важни за 2026 година, меѓу кои и проектот за батериски енергетски систем на ЕСМ со вкупен капацитет од 300 MWh. Овој проект е клучен за стабилноста и флексибилноста на електроенергетскиот систем,“ истакна Божиновска.
На средбата се разговараше и за следните чекори во подготовката за воведување на ESCO-моделот во земјата. Двете страни ги разгледаа можните области за пилот-проекти и моделот на институционална соработка што ќе обезбеди несметана имплементација.
„ESCO-моделот е нова можност за граѓаните, институциите и целиот систем – модел кој дава реални резултати. Нашата цел е да создадеме јасна рамка, предвидливи процедури и подготвеност за негово постепено воведување,“ додаде министерката.
Министерството за енергетика и ЕБОР договорија во наредниот период да продолжат со заедничка техничка подготовка, со јасен фокус кон обезбедување услови за брза и успешна реализација на проектите што директно ќе ја зајакнат енергетската сигурност на земјата.
Економија
Со цена повисока од претходната до „ЕВН Хоме“ стасала само понудата на ЕСМ за набавка на струја
ЕВН Хоме соопшти дека на тендерот за набавка на струја за задоволување на потребите на корисниците за периодот јануари-декември 2026 добиле само една понуда и тоа од АД ЕСМ, со купопродажна цена на електрична енергија од 65 евра за мегаватчас, за покривање на 100% од вкупно планираните количини.
„Оваа цена е повисока за 4,84 % од претходната која беше добиена на последниот тендер на Универзалниот снабдувач (јуни-декември 2025), кога АД ЕСМ понуди купопродажна цена од 62 евра за мегаватчас.
Под комплетен надзор на Регулаторната комисија за енергетика и согласно законските обврски и претходно утврдената методологија, во наредниот период ЕВН Хоме ќе ја пресмета цената на електрична енергија по однапред утврдени влезни параметри.
Како и секогаш, во крајната цена влегуваат: цената по која АД ЕСМ ја продава електричната енергија на ЕВН Хоме, цената на Преносниот систем оператор МЕПСО, цената на Операторот на пазар на електрична енергија МЕМО, како и цената на Дистрибутивниот систем оператор Електродистрибуција“.

