Економија
Фабриката „Maya“ на тешко пристапен терен крие совршен спој на младост и искуство

Предизвик за секоја компанија е да направи совршен спој на младоста и искуството, да создаде тим што ќе внесе иновативност во процесот на работа воден од знаењето на искусните професионалци. Предизвикот станува уште покомплексен доколку тој тим треба да работи на тешко пристапен терен, далеку од урбаната средина, на локација опкружена со бујна вегетација. Токму овој предизвик успешно го совлада менаџерскиот тим на компанијата „МЛ-Гари“, компанија што ја пакува и полни водата за пиење „мaya“, позната како природна вода за пиење која се полни од еколошки најчистиот регион во Македонија и пошироко – во дебарското село Гари.
Тимот вработени во компанијата „МЛ-Гари“ го сочинуваат 30 лица, од кои најголемиот дел се вработени таму уште од самиот старт на гринфилд инвестицијата – изградба на најмодерна фабрика за полнење и пакување вода во селото Гари. Оваа фабрика е изградена на тешко пристапен терен на надморска височина од 905 метри, сместена во шумските пазуви на Стогово. Локацијата е стратешки избрана за да биде блиску до планинскиот извор на водата Maya којшто се наоѓа на 1.200 метри надморска височина. За вработените, локацијата на фабриката не е никаква пречка за да функционираат беспрекорно. Напротив, природното опкружување, модерниот објект кој е изграден од природни материјали, но и бројните удопства што им ги нуди на вработените, за нив се мотив плус при извршувањето на секојдневните работни задачи.
Од нејзиното формирање, компанијата „МЛ-Гари“ постави стратегија која се потпира на искуството на етаблирани професионалци во својата област, но истовремено им дава можност на млади кадри да го искористат своето знаење, да стекнат нови искуства, да се надградуваат, како и да напредуваат во кариерата. Денес овој тим може да се пофали дека стои зад премиум брендот Maya, препознатлив по својот квалитет и врвната технологија која се користи за оваа вода да стигне од планинскиот извор до потрошувачите.
За вработените, работењето на брендот Maya е секојдневно задоволство исполнето со многу предизвици. Методија Илиевски станал дел од тимот на Maya со веќе стекнато 15-годишно искуство работејќи во продажба за реномирани домашни компании-застапници на мултинационални брендови. Илиевски работи како директор на продажба во „МЛ-Гари“ и сето свое знаење и искуство го вложува за развој и пласман на брендот Maya.
– Понудата од менаџментот на Maya дојде во март 2017 година и со задоволство ја прифатив бидејќи сакав да дадам мој придонес во развојот на брендот, а воедно и да го збогатам моето искуство. По три години откако се појави на пазарот, поради фактот што потекнува од најчистиот регион во светот и се полни под строго контролирани услови и најмодерна технологија, Maya е единствениот македонски бренд во сегментот на води кој може да се оквалификува како премиум. Таа денес на домашниот пазар е позиционирана како премиум вода со пристапни цени до секој потрошувач – вели Илиевски.
Професионалната кариера на лабораторискиот биоинженер Стефан Костовски почнала во фабриката Maya, непосредно по неговото дипломирање на Фармацевтскиот факултет. Бидејќи Костовски потекнува од Дебар, дознал дека во близина на неговиот роден град се гради нова фабрика и својата лична биографија ја испратил до менаџментот на Maya. Кратко време после тоа, станал дел од оваа компанија, за која вели дека постојано се грижи за своите вработени, овозможувајќи им да ги надградат своите знаења и да напредуваат во кариерата работејќи во позитивна атмосфера и тимски дух.
– Покрај тоа, нашата компанија нуди и многу други поволности за своите вработени. Индустрискиот објект се наоѓа во еден од најживописните предели на земјава, на работ на националниот парк „Маврово“, сместен во пазувите на планините Бистра и Стогово. Архитектурата на објектот во кој е сместена фабриката е во хармонија со природата, при што делува многу позитивно и хармонично на секој посетител, особено на вработените. Сето тоа е надополнето со најмодерна технологија за производство и следење на квалитетот на природната, минерална вода, што несомнено претставува незаменлива инспирација за секој млад ентузијаст кој сака својата кариера да ја гради во ваков индустриски објект – вели Костовски.
Модерниот изглед, еколошките материјали и совршената вклопеност во околината беа главната причина поради која стручната архитектонска јавност ја избра зградата на фабриката Maya за најдобар архитектонски објект во 2017 година.
(ПР-текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Димитриеска-Кочоска учествува на годишните средби на ММФ и на Светската банка во Вашингтон

Министерката за финансии Гордана Димитриеска-Кочоска од денеска ќе престојува во работна посета на САД, каде што ќе учествува на редовните Годишни средби на Меѓународниот монетарен фонд и Светската банка, коишто се одржуваат оваа недела во Вашингтон.
Посетата ќе биде можност министерката за финансии на средби со високи претставници од овие меѓународни финансиски институции да ги претстави економските и пред сѐ фискалните политики што ги спроведува Владата, напорите за фискална консолидација, за одржување макроекономска стабилност и за обезбедување одржлив економски раст. Согласно агендата, министерката ќе оствари средби со заменикот на генералниот директор на ММФ Бо Ли, извршниот директор Јерон Клик, замениците на извршните директори Марникс ван Рај и Владислав Рашкован, директорот на Европскиот оддел во ММФ Алфред Камер и шефот на Мисијата на ММФ за нашата земја Ник Гигинеишвили. Исто така, средби се предвидени и со потпретседателката на Светската банка Антонела Басани, извршниот директор на Светската банка Јуџин Ругенат, регионалната директорка за Западен Балкан, Европа и Централна Азија Шиаочин Ју и со директорката за земјава во СБ Карол Межеван.
Димитриеска-Кочоска во Вашингтон ќе има можност да оствари средби и со претставници на Трезорот на САД, со којшто е воспоставена соработка во насока на зајакнување на ефикасноста на институциите, како и со повеќе инвеститори коишто се вклучени во процесот на издавање еврообврзници.
Годишните средби на ММФ и СБ оваа година се одржуваат под мотото „Можност во време на промени“, а на нив учесниците, односно министрите за финансии, гувернери, претставници на бизнис-заедницата и на граѓанскиот сектор, академици и сл. ќе можат да се осврнат на актуелните состојби и на предизвиците во глобални рамки, како и на изнаоѓање можни решенија. На годишните средби во Вашингтон министерката за финансии учествува заедно со гувернерот на Народната банка Трајко Славески.
Економија
Од полноќ нови цени на горивата

Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ) донесе одлука со која се врши намалување на малопродажните цени на нафтените деривати во просек за 0,83 % во однос на одлуката од 6.10.2025 година.
Од 14.10.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 95 73,00 (денари/литар)
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 98 75,00 (денари/литар)
Дизел гориво ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) 68,00 (денари/литар)
Масло за горење Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) 67,50 (денари/литар)
Мазут М-1 НС 36,661 (денари/килограм)
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 се намалуваат за 1,00 ден/лит.
Малопродажните цени на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) и на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) се намалуваат за 0,50 ден/лит.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се зголемува за 0,001 ден/кг и сега изнесува 36,661 ден/кг.
Референтните цени на нафтените деривати на светскиот пазар во споредба со претходната пресметка бележат намалување во просек: кај бензините за 3,358% и кај дизелот за 2,566%, кај екстра лесното масло за 2,450% и кај мазутот намалувањето е за 0,645%.
Курсот на денарот во однос на доларот во изминатиот период по кој беа формирани цените со претходната пресметка е повисок за 0,5110%.
Економија
Халкбанк со промотивна понуда за потрошувачки кредит

Халкбанк АД Скопје им овозможува на своите клиенти нова можност да ги реализираат своите желби и планови под поволни услови, преку промотивната понуда за Промо потрошувачки кредит, со фиксна каматна стапка за целиот период на отплата.
Новиот производ на Халкбанк е со максимален износ до 2 500 000 денари, со можност за отплата до 120 месеци, и камата што останува непроменета во текот на целиот период на отплата. За кредити со рок до 95 месеци, каматната стапка изнесува 5% фиксна, а за кредити со рок до 120 месеци – 5,7% фиксна, со вклучено осигурување (CPI или Живот + Незгода).
Кредитната способност за вработени лица изнесува до 50% од месечните примања, додека пензионерите можат да користат кредит до 600 000 денари, по фиксна камата од 5%, со рок на отплата до 120 месеци, и кредитна способност до 40% од износот на пензијата.
Покрај поволните услови, Промо потрошувачкиот кредит овозможува висок степен на заштита и сигурност, благодарение на вклучените осигурителни полиси за случај на несреќа, боледување или невработеност, издадени од Халк Осигурување АД Скопје или Триглав Осигурување – Живот АД Скопје.
Со вкупна стапка на трошок (СВТ) од 5,78% за кредити со рок на отплата до 95 месеци и 6,53% за кредити до 120 месеци, оваа промотивна понуда претставува една од најповолните и најсигурни можности на пазарот за реализација на лични цели и финансиски планови.
Промоцијата е со важност до 30 ноември 2025 година.
(ПР)