Економија
„Фолксваген“ ќе понуди електрифицирани верзии на сите свои модели
Воведувањето иновативни, нови хибридни системи во осмата генерација на возила од марката „голф“ означува нова ера за брендот во однос на погонската технологија. Имено, во иднина „Фолксваген“ постепено ќе воведува електрификација во секое возило во својот асортиман. Компанијата нуди прв поглед на иднината на електрифицираните системи за возење како дел од Меѓународниот симпозиум во Виена – еден од најважните конгреси на светот во автомобилската технологија.
„Електрификацијата на конвенционалните возила ќе ни овозможи понатамошно намалување на потрошувачката и емисиите, истовремено зголемувајќи ја динамиката и ефикасноста“, вели Френк Велш, член на управниот одбор за „Фолксваген“ патнички автомобили одговорни за технички развој. Велш додава: „Ја започнуваме оваа обемна кампања за електрификација со најдобро продаваното возило на Фолксваген до денес – ‘голф’. Нашиот новоразвиен, економичен 48-V благ хибрид ќе го отвори патот за воведување на овој тип технологија во секојдневните возила“.

„Фолксваген“ ќе го комбинира моторот со внатрешно согорување со 48V интегриран стартерски генератор и 48-V батерија. Оваа одржлива комбинација претставува порта за иднината на хибридни модели на „Фолксваген“. 48-V благиот хибрид овозможува движење со целосно исклучен мотор, со што се заштедува до 0,3 литри гориво над 100 километри. Освен тоа, ова благо-хибридно решение нуди многу подобрена динамика и погодност како резултат на обезбедување електричен поттик при стартување.
Стартер-генераторот е вистински сеопфатен. Од една страна, генераторот ја извршува улогата на алтернатор и стартер. Во исто време, функционира како мал, лесен електричен мотор кој веднаш го зголемува вртежниот момент при стартување со помош на електричен поттик. Моќта на генераторот се пренесува преку ремен. Генераторот, исто така, го стартува моторот на согорување – кој е исклучен што е можно подолго додека возилото се движи – на едвај забележлив начин. Уште еден разноврсен елемент е 48-V литиум-јонската батерија. Батеријата е снабдена со енергија за време на бројни операции, вклучувајќи рекуперација – т.е. кога возилото се забавува. Стартерскиот генератор го прима потребниот напон преку батеријата и напојувањето од 12 V го добива потребниот напон преку „DC/DC конвертор“.

Велш исто така додадва дека основната интеракција на различни енергетски извори – струја, бензин, дизел и природен гас – претставува промена на парадигмата во „Фолксваген“.
„За првпат компанијата истовремено ќе нуди линии на производи, како што се голф со конвенционални дискови со електричен погон, како и линии на производи како што се I.D. со чисто електрични дискови во иднина“, вели тој.
Ова ќе резултира со производни линии кои се разликуваат во две гранки, кои се сепак еднакви. Оваа стратегија за нов производ ќе се појави за првпат од 2019 година па натаму со лансирањето на следната генерација на „голф“ и првиот I.D. – две компактни „Фолксваген“ возила со целосно одделни технички концепти, како и јасен и различен дизајн.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
За мерката Самовработување се издвоени 2,5 милијарди денари, кажа Мицкоски
Самовработувањето е многу важна мерка и во Буџетот се издвоени средства коишто се од износ отприлика 2,5 милијарди денари, или околу 40 милиони евра, што е за 7,5 милиони повеќе од минатата година. И ова е историски највисока поддршка којашто до сега се случила, кажа претседателот на Владата, Христијан Мицкоски, на денешната седница за поставување на пратенички прашања.
Премиерот Мицкоски истакна дека Оперативниот план за самовработување е доказ дека државата инвестира во младите.
„Со овој план во 2025 година ќе бидат опфатени нешто повеќе од 16.500 лица. Нешто што мислам дека е најголем опфат до сега и јасен доказ дека државата практично инвестира во луѓето, а посебно во младите“, рече Мицкоски.
„До пред една недела издадени се вкупно 2.916 ваучери за изработка на бизнис план и дел од тие ги промовиравме во Владата. Оценети се 2.681, при што 1.140 се за млади до 29 години, 912 за лица над 29 години, а 629 за правни субјекти регистрирани како друштва со ограничена одговорност. Во моментот повеќе од 2.500 лица веќе се во процес на потпишување договори. Финансиската поддршка е значително зголемена: 7.000 евра за лица над 29 години или 14.000 евра ако се здружат во ДОО, и 10.000 евра за млади до 29 години или 20.000 евра ако се здружат во ДОО“, нагласи Мицкоски и додаде дека ова е нешто коешто за прв пат се случува во Македонија.
„Морам да кажам дека ги изненади и нашите очекувања и во годините коишто следат очекувам поддршката којашто е дел од овој Оперативен план за самовработување само да се зголемува, бидејќи ако ние со 40 милиони евра успеавме да анимираме повеќе од 16.500 луѓе, тоа е сериозна бројка и убеден сум дека од тие бизниси ќе излезат многу бизниси старт-ап коишто понатаму ќе донесат додадена вредност во македонската економија“, дециден е Мицкоски.
„Ваква поддршка за младите немало. Генерално зборувам, реконструкција на студентските домови, ваучерите за студентите за електронски уред и кога сето ова ќе се земе во предвид, ценам дека како Влада правиме нешто коешто до сега никој не го направил во независна Македонија за младите“, објасни Мицкоски.
Економија
Божиновска: ЕБОР останува еден од нашите најважни партнери во енергетскиот сектор
Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини Сања Божиновска оствари работна средба со претставници на Европската банка за обнова и развој (ЕБОР), на која беше потврден силниот заеднички фокус кон унапредување на енергетската инфраструктура и забрзување на реформските процеси во земјата.
На средбите се разговараше за неколку стратешки проекти што ќе започнат во следната година, меѓу кои и проектот за батериски енергетски систем со капацитет од 300 MWh.
„ЕБОР останува еден од нашите најважни партнери во енергетскиот сектор. На средбата се усогласивме околу финализацијата на неколку стратешки проекти важни за 2026 година, меѓу кои и проектот за батериски енергетски систем на ЕСМ со вкупен капацитет од 300 MWh. Овој проект е клучен за стабилноста и флексибилноста на електроенергетскиот систем,“ истакна Божиновска.
На средбата се разговараше и за следните чекори во подготовката за воведување на ESCO-моделот во земјата. Двете страни ги разгледаа можните области за пилот-проекти и моделот на институционална соработка што ќе обезбеди несметана имплементација.
„ESCO-моделот е нова можност за граѓаните, институциите и целиот систем – модел кој дава реални резултати. Нашата цел е да создадеме јасна рамка, предвидливи процедури и подготвеност за негово постепено воведување,“ додаде министерката.
Министерството за енергетика и ЕБОР договорија во наредниот период да продолжат со заедничка техничка подготовка, со јасен фокус кон обезбедување услови за брза и успешна реализација на проектите што директно ќе ја зајакнат енергетската сигурност на земјата.
Економија
Со цена повисока од претходната до „ЕВН Хоме“ стасала само понудата на ЕСМ за набавка на струја
ЕВН Хоме соопшти дека на тендерот за набавка на струја за задоволување на потребите на корисниците за периодот јануари-декември 2026 добиле само една понуда и тоа од АД ЕСМ, со купопродажна цена на електрична енергија од 65 евра за мегаватчас, за покривање на 100% од вкупно планираните количини.
„Оваа цена е повисока за 4,84 % од претходната која беше добиена на последниот тендер на Универзалниот снабдувач (јуни-декември 2025), кога АД ЕСМ понуди купопродажна цена од 62 евра за мегаватчас.
Под комплетен надзор на Регулаторната комисија за енергетика и согласно законските обврски и претходно утврдената методологија, во наредниот период ЕВН Хоме ќе ја пресмета цената на електрична енергија по однапред утврдени влезни параметри.
Како и секогаш, во крајната цена влегуваат: цената по која АД ЕСМ ја продава електричната енергија на ЕВН Хоме, цената на Преносниот систем оператор МЕПСО, цената на Операторот на пазар на електрична енергија МЕМО, како и цената на Дистрибутивниот систем оператор Електродистрибуција“.

