Економија
Халкбанк едуцира: Како да ја изберете банката во којашто ќе бидете примател на плата?

Во деловните стратегии на денешното модерно банкарство сè повеќе примарно место зема ориентацијата кон клиентите и создавањето долгорочни партнерски релации со нив. Овој вид партнерство подразбира водење грижа за нивните потреби и креирање производи што соодветно ќе одговорат на тие потреби и барања и воедно ќе го олеснат нивното секојдневие. Како што и самиот слоган на Халкбанк – „Важни се луѓето” вели, за Банката најважно е негувањето на односите со клиенти и воведувањето иновативни решенија за сите предизвици со кои клиентите се соочуваат.
Клиентот ја започнува својата приказна со една банка преку отворање трансакциска сметка, за вршење најразлични тековни трансакции и за примање на плаќања врз основа на личен доход или пензија. Примањето плата или пензија во една банка отвора и многу полиња за понатамошна соработка со институцијата, односно нуди голем број привилегии и бенефиции за клиентот.
Првата предност за примателите на плата преку Халкбанк е добивањето Mastercard Debit Contactless дебитна картичка со којашто клиентите можат да подигнуваат готовина од банкоматите на сите банки во земјата без провизија. Оваа можност нуди целосна слобода за клиентот бидејќи секој корисник своите средства може да ги подигне од најблискиот банкомат.
Со добивање плата преку сметка во Халкбанк се добива и можност за дозволено пречекорување на тековната сметка во висина до три месечни плати, кое секако не мора да се користи, но е „секогаш на дофат“ доколку се појави непредвидлива потреба за средства. Исто така, клиентот може да стане корисник и на некоја од кредитните картички од светските брендови Visa и MasterCard со кои не само што секогаш се има „сигурна резерва„ на средства, туку истите нудат и можност за пазарување на рати без камата во мрежата на трговци со кои Банката има склучено договор за плаќање на рати без камата и голем број други бенефиции кои ги нуди секоја картичка поединечно. За корисниците на кредитни картички Халкбанк ја има креирано и Бонус програмата со којашто при пазарување со кредитната картичка на одредени продажни места и во одредени периоди се добива одреден процент на бонус поени. Бидејќи 1 бонус поен вреди 1 денар, на овој начин се остваруваат средства кои потоа може да се искористат на кое било продажно место каде постои ПОС-терминал на Халкбанк.
За полесно управување со средствата на трансакциската сметка на клиентот, Халкбанк нуди и современо, брзо и сигурно електронско и мобилно банкарство кое овозможува добивање нотификации за примена плата како и за секој прилив и одлив, но и извршување на сите останати обврски online .
Преку електронското и мобилното банкарство, клиентот може во неколку едноставни чекори да креира и Онлајн депозит или пак да добие дополнителни средства на својата сметка без физичка посета на Банка преку Онлајн кредитот на Халкбанк.
Електронското и мобилното банкарство на Банката нудат услуга и за брзо и лесно префрлување на средства на контакт од телефонскиот именик на клиентот кој има активна сметка во Халкбанк преку услугата Smart Send. Исто така како корисник на електронското и мобилното банкарство преку услугата Смарт кеш клиентот може да повлекува готовина од банкомат на Халкбанк само со код кој се генерира преку електронското и мобилното банкарство, а без физичко поседување на картичката во моментот.
Секако, како приматели на плата во Банката клиентите ги добиваат и кредитните производи на банката по најдобри услови на пазарот, како Станбен кредит или Потрошувачки кредит кој може да се добие во брза процедура.
Донесувајте разумни одлуки, одберете партнер кој ќе внимава на вас и на сигурен начин ќе води грижа за вашите финансии и секако искористете ги многубројните поволности кои Халкбанк ги нуди за своите клиенти. Станете примател на плата или пензија во Банката и бидете дел од Халкбанк смејството.
ПР-текст
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Димитриеска-Кочоска: Законски иницијативи за унапредување и зајакнување на регулаторната рамка и зголемување на довербата на граѓаните во финансискиот систем

Министерството за финансии презеде повеќе законски иницијативи за унапредување и зајакнување на регулаторната рамка со цел зголемување на довербата на граѓаните во финансискиот систем и градење силни банки, кои се силен партнер во спроведување на политиките на Владата за поддршка на домашната економија. Ова го наведува министерката за финансии Гордана Димитриеска-Кочоска во новото издание на Е-билтен на Македонската банкарска асоцијација, објавен во април 2025 година.
„Законот за решавање банки е најзначаен чекор во овој сегмент, со кој се создава нова регулаторна рамка која ќе овозможи навремена интервенција во кредитни институции со проблеми и предуслови за одржување на финансиската стабилност и довербата на јавноста во банкарскиот сектор, со истовремено избегнување на значително негативно влијание врз финансискиот систем преку обезбедување континуитет на клучните функции на банката. Односно, заштита на депонентите и клиентите“, пишува министерката.
Таа додава дека Законот, чија примена се очекува во последниот квартал од годината, пропишува правила, постапки и инструменти за решавање банка, овластувања на Народната банка како орган за решавање банки, како и активности по започнувањето на постапката за решавање банка и дека на овој начин ќе се обезбеди спречување на несолвентност и намалување на негативните последици врз финансискиот систем.
Според министерката со инструментите за ефективно решавање банки што ќе се воведат, ќе се гарантира избегнување на користење средства од даночните обврзници за спасување на овие институции. Тоа, наведува, значи дека употребата на државни инструменти е ограничена и ќе може да се активираат само во исклучителни околности, по исцрпување на сите други опции. Од друга страна, појаснува, со воспоставување на Фондот за решавање банки, Народната банка ќе биде надлежна за управување со постапките и средствата во случаи на финансиски проблеми.
Законот значи воспоставување пазарна дисциплина и доверба во банкарскиот сектор, како и усогласување со европските стандарди, што е значаен чекор напред во унапредување на регулаторната и супервизорската рамка во нашата земја.
Во текстот најавува дека дополнително зајакнување на финансиската стабилност и зајакнување на целокупниот финансиски систем заради зголемување на сигурноста на банкарскиот сектор се очекува и со законската инцијатива за нов закон за банките. Целта на новото законско решение е да се постигне зајакнување на капацитетот на банките за адекватно управување со ризиците поврзани со нивните активности, како и за апсорбирање на потенцијалните загуби што можат да настанат во деловното работење, чија имплементација дополнително ќе го подигне нивото на квалитетен капитал на банките и ќе ја зајакне супервизијата.
Димитриеска-Кочоска подвлекува дека во сите овие активности важна и за истакнување е улогата на Народната банка, како и зајакнувањето на нејзината независност, што се овозможува со последните измени и дополнувања на Законот за Народната банка.
Министерката во објавениот текст ја истакнува важноста на банкарскиот сектор во спроведување на економските политики на Влада, напоменувајќи ги активностите кои се одвиваат во реализација на обезбедените 250 милиони евра поволни кредити за домашните компании.
Економија
За првпат објавен Извештајот за спроведување на макропрудентната политика на Народната банка

Народната банка го објави за првпат Извештајот за спроведувањето на макропрудентната политика, со кој се овозможува транспарентен увид во карактеристиките на преземените макропрудентни мерки, начинот на нивното одредување, како и ефектите од нив. Преземените макропрудентни мерки беа насочени кон исполнувањето на посредните цели на макропрудентната политика за зајакнување на отпорноста на банкарскиот систем и ограничување на структурните системски слабости, а преку тоа и исполнување на крајната цел за одржување на финансиската стабилност.
Целта на мерките насочени кон кредитокорисниците, коишто се применуваат од средината на 2023 година, беше намалување на ризикот од прекумерно преземање ризици од стрaна на банките и од појава на преголема задолженост кај физичките лица при поолабавени кредитни услови и следствено, намалување на веројатноста за остварување на ризиците при неповолни промени во општите економски услови. Мерките се состоеја од јасни правила за тоа колку може да се задолжи едно лице без да се загрози неговата финансиска стабилност, поврзувајќи ја висината на кредитот со висината на доходот на физичкото лице или со вредноста на станбениот простор којшто е заложен како обезбедување. Воведувањето на овие мерки имаше главно превентивен карактер, нивниот интензитет главно се вклопуваше во применетите кредитни политики и практики на банките, но тие го пренесоа сигналот на Народната банка дека треба барем да се задржат применетите критериуми при новото кредитирање на физичките лица.
Другата група мерки целат кон зајакнување на капиталната сила на банките и нивниот капацитет за справување со потенцијалните негативни ефекти од остварувањето на ризиците, а се состојaт од воведување дополнителни капитални барања, познати како заштитни слоеви на капиталот. Во периодот по воведувањето на заштитните слоеви на капиталот ‒ заштитниот слој на капиталот за системски значајните банки и заштитниот слој за зачувување на капиталот во 2017 година и противцикличниот заштитен слој на капиталот во 2023 година ‒ нивото на капиталот на банките е значително зголемено при што стапката на адекватност на капиталот е поголема за речиси 4 процентни поени, достигнувајќи едно од највисоките нивоа во изминативе две децении.
Макропрудентната политика, како клучна алатка за одржување на финансиската стабилност, беше институционализирана со измените на Законот за банките во 2016 година, a надлежноста на Народната банка како макропрудентен орган беше дополнително зајакната со Законот за финансиска стабилност од 2022 година и со измените на Законот за Народната банка во 2024 година, што овозможи проширување на спектарот на примена на макропрудентните инструменти за целите на одржувањето на финансиската стабилност. Со редовна анализа и можност за приспособување на инструментите, Народната банка и натаму ќе спроведува макропрудентна политика со која ќе овозможи одржување на стабилноста и сигурноста на банкарски систем, што е најважната претпоставка за финансиска стабилност и долгорочен економски раст, се наведува во соопштението на Народната банка.
Извештајот е достапен на следнава врска
Економија
УЈП: Фискалните каси да имаат точни адресни податоци и редовно да се одржуваат во овластени сервисери

Управата за јавни приходи ги потсетува даночните обврзници кои вршат промет на добра и услуги со готовински плаќања дека се должни за секое работно место каде што се врши прометот да воведат и користат фискален систем на опрема, задолжително да издаваат фискална сметка за секој извршен промет и редовно да ги одржуваат и сервисираат фискалните апарати во овластен сервисен центар.
„Адресните податоци внесени во фискалниот систем треба да бидат точни и да соодветствуваат со локацијата каде што се користи фискалната каса. Даночниот обврзник кој го користи фискалниот систем во одреден деловен објект не смее да го пренесува, користи или отуѓува фискалниот апарат во друг објект без претходна пријава во Управата за јавни приходи преку овластен сервисен центар“, се наведува во соопштението.
Управата за јавни приходи ги потсетува даночните обврзници, корисници на фискална опрема дека секоја промена или одјава на фискалниот систем мора да биде одобрена од страна на Управата за јавни приходи.
Исто така даночните обврзници кои престануваат да го користат фискалниот систем, било поради прекин на дејност или набавка на нова опрема (нов фискален апарат), должни се стариот да го одјават преку овластен сервисен центар во Управата за јавни приходи.
УЈП апелира даночните обврзници да ги почитуваат одредбите од законот и да бидат даночно усогласени.