Економија
Халкбанк: Славиме 10 успешни години на македонскиот пазар и целиме кон уште посветла заедничка иднина

Успешната приказна на брендот Халкбанк АД Скопје, која започна на нашиот пазар пред 10 години, уште од првиот ден во центарот на своето работење ги става луѓето. Важноста на луѓето како основно јадро во целокупното дејствување, но и во значењето на името на банката продолжува и натаму.
Во годината во која го одбележува овој значаен јубилеј, Халкбанк повторно го насочува вниманието кон луѓето, овој пат претставени преку десет херои од нашето општество што со своите ентузијазам, мотивација, храброст, дејствување, успех и верба во себе успешно чекорат по патот кон остварувањето на своите соништа.
Кампањата со која банката го прославува својот роденден на македонскиот пазар, како носечка порака ја има довербата во луѓето и во иднината, изразени преку охрабрувачкиот слоган „Иднината е светла“ и промовирањето и поддршката на 10-те централни ликови во кампањата.
Марко, Илина, Фејми, Лина, Александра, Ката, Јована, Софија, Горјан и Дрита се главните протагонисти што во оваа пригода ја раскажуваат својата приказна. Тие, всушност, симболично ги претставуваат и вредностите и верувањата зад кои стои Халкбанк како бренд.
„Можеби малку невообичаено славиме 10-годишен јубилеј на овој пазар, но наместо да се осврнуваме кон тоа што сè направивме, развивме и постигнавме во изминатите години, ние фокусот за јубилејот го насочивме кон славење на ЛУЃЕТО и на нивните достигнувања. Избравме десетмина вистински ХЕРОИ, кои доаѓаат од различни области значајни за нашето општество: спортот, екологијата, културата, иновациите, општествениот активизам, претприемништвото и едукацијата, а кои на некој начин се репрезент и за нашето дејствување и за вредностите што ги одржуваме во корпоративната култура. Сакаме да истакнеме дека постоиме, работиме и растеме заедно со луѓето околу нас. Кампањата го сублимира сето она зад кое стоиме уште од почетокот на нашето дејствување во Македонија – ние сме финансиска институција водена од луѓе за луѓето, институција што во средиштето на своето работење нè има сите нас, нашите потреби и желби, како и добросостојбата на окружувањето и општеството во кое живееме. Само така може да обезбедиме одржлива иднина за нас и за средината во која дејствуваме“, изјави Главниот извршен директор на Халкбанк АД Скопје, Билал Суџубаши.
Халкбанк најавува многубројни активности како дел од кампањата „Иднината е светла“.
Преку нив ќе имаме можност подобро да ги запознаеме десеттемина носители на кампањата, да дознаеме што е она што нив ги мотивирало за да ги постигнат исклучителните успеси и што ќе ги мотивира и натаму.
Освен ТВ-рекламата, подготвен е и серијал од видеа со секој од протагонистите, интервјуа, како и разни активности на социјалните мрежи.
Преку нив, банката ќе се обиде и да ја инспирира, да ја охрабри и да ја мотивира јавноста да презема слични позитивни движења за заедничка подобра иднина.
Следува кратко претставување на хероите што се дел од кампањата на Халкбанк:
Марко Пејчиновски – познат како чудото од дете, кое го преплива Охридското Езеро во 2018 година.
Илина Арсова – уметница и планинарка, која успеа да се искачи и на врвот Монт Еверест.
Фејми Даут – наградениот и признаен на светско ниво директор на фотографија на филмот „Медена земја“.
Лина Ѓорческа – најуспешната тенисерка во земјата, која настапува и постигнува резултати на светските турнири.
Александра Блажевска – наставничка во основно училиште прогласена за наставничка на годината.
Катарина (Ката) Георгиевска – сопственик на ранч и активист за развој на руралниот туризам.
Јована Трајчева – млада и успешна пијанистка.
Софија Дацева – млада иноваторка, добитничка на наградата „Зелена идеја“.
Горјан Јовановски – еко-активист, иноватор и креатор на апликацијата „Мој воздух“.
Дрита Ислами – една од најдобрите олимпски атлетичарки во земјата.
Следете ги нивните инспиративни приказни преточени во кампањата на Халкбанк АД Скопје и уживајте.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Халкбанк со нова кредитна линија од 12 милиони евра за одржливо земјоделство

Халкбанк АД Скопје, како една од водечките банки во земјата која постојано се насочува кон поддршка на реалната економија, започнува со реализација на нова кредитна линија наменета за развој на одржливо земјоделство.
Средствата во износ од 12 милиони евра се обезбедени преку Европскиот фонд за Југоисточна Европа (ЕФСЕ) и ќе бидат ставени на располагање на земјоделците и земјоделските бизниси во наредните пет години.
Целта на оваа кредитна линија е да им овозможи на микро (вклучувајќи трговци поединци и индивидуални земјоделци), мали и средни претпријатија пристап до поволни извори на финансирање кои ќе им помогнат да ги реализираат своите планови за работен капитал, како и за инвестиции во опрема, модернизација и развој на одржливи агро-практики.
Кредитите ќе бидат одобрени под атрактивни услови, со варијабилна каматна стапка која започнува од 5,5% и со можност за флексибилна отплата преку месечни, квартални или полугодишни ануитети. Освен финансиската поддршка, програмата предвидува и дополнителни бенефити за земјоделците: организирани работилници и тренинзи преку кои ќе можат да стекнат нови знаења за современи и одржливи земјоделски практики, како и грант компонента до 1.000 евра по корисник, достапна до исцрпување на предвидениот буџет. На тој начин, кредитната линија не е само финансиски инструмент, туку и практичен поттик за модернизација и зголемување на конкурентноста на домашното земјоделство.
Халкбанк и ЕФСЕ соработуваат долги години, а ова партнерство овозможи континуирано насочување на финансиски средства кон микро, мали и средни претпријатија, со што се поддржа растот на многу бизниси и се даде значаен придонес во економскиот развој на државата. Новата кредитна линија претставува уште еден чекор во таа насока, ставајќи акцент на земјоделството како стратешка гранка со голем потенцијал за одржлив развој.
„Поддршката на земјоделството е од суштинско значење за иднината на економијата и благосостојбата на граѓаните. Со оваа нова кредитна линија, обезбедуваме не само поволни финансиски средства, туку и знаење и грантови кои ќе им помогнат на земјоделците да преминат кон одржливи практики и да ја зголемат својата продуктивност. Веруваме дека вложувањето во земјоделството значи вложување во долгорочна стабилност, храна со повисок квалитет и развој на руралните средини,“ велат од Халкбанк.
Европскиот фонд за Југоисточна Европа (ЕФСЕ) е формиран од страна на Банката за развој KfW, со финансиска поддршка од германското Федерално Министерство за економска
соработка и развој (BMZ) и Европската комисија. Фондот има за цел да го поттикне економскиот развој и благосостојбата во земјите од Југоисточна Европа преку овозможување пристап до финансирање за микро и мали претпријатија и за домаќинства со пониски приходи, со фокус на одржливост и позитивно влијание врз заедниците.
Со оваа програма, Халкбанк ја продолжува својата долгорочна стратегија за поддршка на одржливите иницијативи во економијата, инвестирајќи во иднината на земјоделството и обезбедувајќи подобри услови за оние кои ја движат оваа важна гранка.
ПР
Економија
НБРМ: Граѓаните сè почесто ги избираат дигиталните канали за плаќање

Најновите податоци од платежната статистика на Народната банка за вториот квартал од 2025 година покажуваат натамошен раст на електронските плаќања, при што сè поочигледно е дека граѓаните почесто ги избираат мобилните апликации и платежните картички за извршување на плаќањата, отколку шалтерите, соопшти НБРМ.
Во споредба со истиот период минатата година, електронските плаќања со платни налози бележат раст за 9% по број и за 20,9% по вредност. Особено е брз растот на електронски иницираните плаќања преку дигиталните канали, односно трансакциите растат за 18,6%, а вредноста за 28,3%. Најголемиот дел од платежните трансакции иницирани преку дигиталните канали (71,3%) се извршени преку мобилни апликации, што потврдува дека преовладува употребата на мобилниот телефон како најбрз и наједноставен начин на плаќање.
Се зголемува и користењето на платежните картички. Бројот на плаќањата со картички е поголем за 8,4%, а нивната вредност за 11,4%. Зголемувањето најмногу произлегува од зголеменото купување преку интернет (14,8%), но раст има и кај плаќањата во продавниците (7,9%).
Овие податоци, според НБРМ, јасно укажуваат дека сѐ повеќе граѓани се префрлаат на дигиталните начини на плаќање.
Економија
Позначајни движења кај каматните стапки на банките и штедилниците

Годишен раст на просечната каматна стапка на вкупните депозити од 0,23 п.п., при што во август таа изнесува 2,19%.
Просечната каматна стапка на вкупните кредити бележи годишен пад од 0,54 п.п. и изнесува 4,90%.
Најновото соопштение за позначајните движења кај каматните стапки на банките и штедилниците е достапно на следната врска.