Економија
Чувствувајте се удобно со Opel Mokka-e во зимски услови

· Вклучена топлинска пумпа: Поставете пријатна температура во компактниот е-автомобил преку апликацијата myOpel
· Повеќе извори на топлина: Опционални седишта со функција за загревање и управувач со функција за загревање
· Совршен за планинските предели: Динамичен, моќен и со регенерирање на енергија
Сакате да се упатите кон планинските предели покриени со снег со електричен автомобил? Дали е тоа добра идеја? Апсолутно: компактниот Opel Mokka-e е динамичен, моќен и нуди многу пријатни патувања, дури и при ладно време. Тоа е вистинскиот електричен автомобил за Вашите снежни авантури. Со возбудливо стилизираниот Mokka-e, сите ќе ги вртат погледите кон вас каде и да одите, а Вие секогаш ќе бидете забележани на патот, без емисија на штетни гасови. Додека надвор беснее снежна бура, внатре е секогаш пријатно и топло за сите патници. Бидејќи Mokka-e има бројни системи за греење на патничката кабина.
Лесно (пред)загревање: преку апликација и топлинска пумпа
Започнува уште пред патувањето: ако сакате да се качите директно во комфорно загреан автомобил во зима и веднаш да тргнете на пат, електричната Mokka-e е вистинскиот избор. Сопствениците на е-автомобилот можат да ја користат апликацијата myOpel за да го програмираат од претходно греењето во внатрешноста, уште пред да излезат од својот дом. Во рок од неколку минути, кабината на автомобилот не само што достигнува удобна температура, туку и прозорците се без мраз.
Во исто време, неопходно е ефикасно управување со енергијата, особено во зима, за да се задржи ниска потрошувачката на енергија на Mokka-e, а опсегот висок. За да го направите ова, едноставно поставете ја однапред температурата додека Opel e-автомобилот е поврзан на надворешното напојување преку приклучок за домаќинство, ѕиден полнач или брз полнач. На овој начин, потребната енергија за греење доаѓа од надворешното напојување и целосниот електричен опсег до 338 km (според WLTP ) е достапен oд почеток. Благодарение на стандардно вградената топлинска пумпа, генерираната отпадна и изгубена топлина може да се користи за загревање на внатрешноста без да мора да се вклучи конвенционално греење, што би го загрозило опсегот.
Удобност и безбедност на пат: Технологии за греење во Mokka-e
Можете едноставно да седнете и да уживате во возењето. Удобните седишта кои можат да се прилагодат на повеќе начини и со функција за загревање се одлика за добро чувство при возење, здравје и безбедност, сè во едно. Благодарение на опционалното греење на седиштата за возачот и совозачот, зимската јакна може да се соблече уште пред да започне патувањето. Ова значи дека ниту една зимска облека не ја ограничува слободата на движење и дека безбедносниот појас може да се намести цврсто на телото без никакво олабавување – само така може да го добиете целосниот заштитен ефект во случај на судир. Безбедноста ја подобрува и функцијата за загревање на управувачот, кој ги загрева прстите за само неколку секунди. Ова значи дека возачот повеќе не треба да носи досадни ракавици и секогаш има сè под контрола. И стандардното загревање на просторот за нозе во задниот дел гарантира дека стапалата на патниците остануваат топли за време на патувањето.
Користете го кочењето: генерирате енергија со системот за регенеративно сопирање
Покрај аргументите за добро чувство при возење, што ги нуди Opel Mokka-e, има и одговорно уживање во возењето со компактниот електричен модел – особено во планининските предели. Агилноста и држењето на патот на Opel Mokka-e се дополнителни придобивки на ридски терен. Батеријата е инсталирана во долниот дел на каросеријата за особено низок центар на гравитација. Така, автомобилот се чини дека врти како на шини. Добитникот на „Златен управувач 2021“ се придвижува од електричен мотор од 100 kW (136 КС). Додека моделите со мотори со внатрешно согорување прво треба да ја вратат брзината од тесните свиоци, електричниот SUV има 260 Nm вртежен момент на располагање дури и од место – гарантирајќи одлична забава при возење на патишта со свиоци.
Mokka-e исто така се одликува со своите таленти за обновување на енергијата и забавување. Електричниот мотор станува генератор и ја претвора кинетичката енергија во електрична енергија. Ако возачот се префрли во режим на возење B, регенерацијата и забавувањето се зголемуваат. Батеријата од 50 kWh се полни без никакви тошоци – и се заштедува енергија за следното искачување.
Со сите овие технологии, возачите и патниците на Opel Mokka-e можат удобно, ефикасно и без издувни гасови да тргнат по планинските патишта покриени со снег, со многу забава во текот на патувањето.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Се намалуваат цените на дизелот и на бензините

Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ) донесе Одлука со која се врши намалување на малопродажните цени на нафтените деривати во просек за 1,06 % во однос на одлуката од 4.8.2025 година.
Референтните цени на нафтените деривати на светскиот пазар во споредба со претходната пресметка бележат намалување во просек: кај бензините за 1,391%, кај дизелот за 3,169%, кај екстра лесното масло за 3,989% и кај мазутот намалувањето е за 0,667%.
Курсот на денарот во однос на доларот во изминатиот период по кој беа формирани цените со претходната пресметка е повисок за 0,0797%.
Малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се намалува за 1,00 ден/лит.
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 се намалуваат за 0,50 ден/лит.
Малопродажната цена на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) се намалува за 1,50 ден/лит.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се намалува за 0,159 ден/кг и сега ќе изнесува 39,786 ден/кг.
„Напоменуваме дека ова се максималните цени на нафтените деривати од 00:01 часот на 12.8.2025 година. Трговците на големо и трговците на мало со нафтени деривати и горива за транспорт можат да ги формираат цените на одделни нафтени деривати и горива за транспорт и пониско од највисоките утврдени цени“, велат од РКЕ.
Економија
Мицкоски: Опозицијата се служи со лаги, земјоделските производи се откупуваат

„Исплатата на субвенциите кај земјоделците е навистина за мене би рекол изненадувачки позитивна, бидејќи изминатата недела веќе се исплатија околу 400 милиони денари за околу 7 илјади земјоделци и ценам дека на тој начин ќе продолжиме и понатаму да ја придвижуваме економијата и земјоделската активност“, вели Христијан Мицкоски, претседател на Владата, одговарајќи на новинарско прашање.
Во однос на обвинувањата од страна на опозицијата Мицкоски посочи дека тие се служат со лаги, мислејќи дека на тој начин ќе добијат некој политички поен, но како што рече земјоделците да бидат спокојни бидејќи имаат Влада која работи во нивен интерес.
„Ги следам пораките од опозицијата коишто се обидуваат повторно со конструкции, лаги, да напаѓаат. Јас би сакал да кажам следно: фактите се сосема поинакви. А, кои се фактите; оваа Влада беше избрана пред нецели 14 месеци, имавме во национални шуми и во А.д. Водостопанство неисплатени плати повеќе од 3 месеци, тоа се заврши и се исплатија тие плати и до ден денес се исплаќаат редовно.
Имавме неисплатени субвенции од 2021 година, сега се завршува со исплатата на субвенциите за 2024 и се отпочнува со тековните од 2025 година. Во делот на тутунот-договорите коишто беа потпишани на 375 денари по килограм и 80 денари субвенција откако беше избрана оваа Влада, со нови преговори со откупувачите се качија од 375 на 400 денари и субвенцијата од 80 на 100 денари со што се постигнаа рекордни 500 денари по килограм продаден тутун, а реколтата од 17, 18 милиони килограми порасна на 22, 23 милиони килограми, затоа што донесовме закон во којшто кажавме сè додека и последниот лист македонски тутун не биде откупен нема да се увезува друг тутун.
Рано-градинарските продукти, дали е тоа зелката пролетна, доматите, краставицата, лукот, кромидот, пиперките итн. забележуваат рекордна откупна цена. Затоа што ние како Влада и Министерството не се договараме со откупците околу цената, како некој што го правеа тоа во минатото да профитира на маката на земјоделците и секаде се бележат рекордни цени. И кај мелничарите, и кај производителите на пченица, кај грозјето исто така. Оваа година имаме и род 25% повеќе, затоа што навремено работеа системите за водоснабдување коишто минатата година не работеа; ако минатата година беше 70, 75 милиони килограми, сега ќе биде над 100.
И тоа сè се факти. А тоа што го гледаме од страна на опозицијата е само обид да се конструира нешто и мал обид за политикантство; тие си имаат своја агенда, а ние треба да работиме во интерес на граѓаните. Тие ќе лажат, нема да ја говорат вистината мислејќи дека на тој начин ќе добијат некој политички поен, но граѓаните нека бидат спокојни имаат Влада којашто води сметка за се“, истакна тој.“
Економија
9.000 тони македонска пченица ќе се откупат за потребите на стоковите државни резерви, вели ВМРО-ДПМНЕ

„Стоковите резерви на пченица се полнат со македонска пченица, откупена директно од македонските земјоделци. Државните резерви, со своите вредни и неуморни раце, ги полнат македонските земјоделци“, вели ВМРО-ДПМНЕ.
„Со одлука на Владата, 9.000 тони македонска пченица ќе се откупат за потребите на стоковите државни резерви.
Тоа ја покажува и потврдува вистинската грижа и посветеноста на Владата предводена од ВМРО-ДПМНЕ за интересот на државата и земјоделците.
Наместо да се купува увозна, која како држава скапо ја преплаќавме, како што беше случај во време на власт на СДС и министер Љупчо Николовски, сега државните стокови резерви ги полни пченицата од македонските земјоделци.
За време на владеење на СДС, стоковите резерви се полнеа со пченица купена од странство за 25% поскапа од берзанска, односно 27 денари по килограм, што беше за шест денари поскапо.
А профитот, односно ќарот 100% од ваквите зделки, завршуваше кај посредниците, а сега целата добивка завршува директно кај македонскиот земјоделец.
Тоа време заврши. Сега никој не заработува на грбот на другите, посебно на трудот на земјоделецот и на штета на државата“, соопшти ВМРО-ДПМНЕ.