Економија
Чувствувајте се удобно со Opel Mokka-e во зимски услови

· Вклучена топлинска пумпа: Поставете пријатна температура во компактниот е-автомобил преку апликацијата myOpel
· Повеќе извори на топлина: Опционални седишта со функција за загревање и управувач со функција за загревање
· Совршен за планинските предели: Динамичен, моќен и со регенерирање на енергија
Сакате да се упатите кон планинските предели покриени со снег со електричен автомобил? Дали е тоа добра идеја? Апсолутно: компактниот Opel Mokka-e е динамичен, моќен и нуди многу пријатни патувања, дури и при ладно време. Тоа е вистинскиот електричен автомобил за Вашите снежни авантури. Со возбудливо стилизираниот Mokka-e, сите ќе ги вртат погледите кон вас каде и да одите, а Вие секогаш ќе бидете забележани на патот, без емисија на штетни гасови. Додека надвор беснее снежна бура, внатре е секогаш пријатно и топло за сите патници. Бидејќи Mokka-e има бројни системи за греење на патничката кабина.
Лесно (пред)загревање: преку апликација и топлинска пумпа
Започнува уште пред патувањето: ако сакате да се качите директно во комфорно загреан автомобил во зима и веднаш да тргнете на пат, електричната Mokka-e е вистинскиот избор. Сопствениците на е-автомобилот можат да ја користат апликацијата myOpel за да го програмираат од претходно греењето во внатрешноста, уште пред да излезат од својот дом. Во рок од неколку минути, кабината на автомобилот не само што достигнува удобна температура, туку и прозорците се без мраз.
Во исто време, неопходно е ефикасно управување со енергијата, особено во зима, за да се задржи ниска потрошувачката на енергија на Mokka-e, а опсегот висок. За да го направите ова, едноставно поставете ја однапред температурата додека Opel e-автомобилот е поврзан на надворешното напојување преку приклучок за домаќинство, ѕиден полнач или брз полнач. На овој начин, потребната енергија за греење доаѓа од надворешното напојување и целосниот електричен опсег до 338 km (според WLTP ) е достапен oд почеток. Благодарение на стандардно вградената топлинска пумпа, генерираната отпадна и изгубена топлина може да се користи за загревање на внатрешноста без да мора да се вклучи конвенционално греење, што би го загрозило опсегот.
Удобност и безбедност на пат: Технологии за греење во Mokka-e
Можете едноставно да седнете и да уживате во возењето. Удобните седишта кои можат да се прилагодат на повеќе начини и со функција за загревање се одлика за добро чувство при возење, здравје и безбедност, сè во едно. Благодарение на опционалното греење на седиштата за возачот и совозачот, зимската јакна може да се соблече уште пред да започне патувањето. Ова значи дека ниту една зимска облека не ја ограничува слободата на движење и дека безбедносниот појас може да се намести цврсто на телото без никакво олабавување – само така може да го добиете целосниот заштитен ефект во случај на судир. Безбедноста ја подобрува и функцијата за загревање на управувачот, кој ги загрева прстите за само неколку секунди. Ова значи дека возачот повеќе не треба да носи досадни ракавици и секогаш има сè под контрола. И стандардното загревање на просторот за нозе во задниот дел гарантира дека стапалата на патниците остануваат топли за време на патувањето.
Користете го кочењето: генерирате енергија со системот за регенеративно сопирање
Покрај аргументите за добро чувство при возење, што ги нуди Opel Mokka-e, има и одговорно уживање во возењето со компактниот електричен модел – особено во планининските предели. Агилноста и држењето на патот на Opel Mokka-e се дополнителни придобивки на ридски терен. Батеријата е инсталирана во долниот дел на каросеријата за особено низок центар на гравитација. Така, автомобилот се чини дека врти како на шини. Добитникот на „Златен управувач 2021“ се придвижува од електричен мотор од 100 kW (136 КС). Додека моделите со мотори со внатрешно согорување прво треба да ја вратат брзината од тесните свиоци, електричниот SUV има 260 Nm вртежен момент на располагање дури и од место – гарантирајќи одлична забава при возење на патишта со свиоци.
Mokka-e исто така се одликува со своите таленти за обновување на енергијата и забавување. Електричниот мотор станува генератор и ја претвора кинетичката енергија во електрична енергија. Ако возачот се префрли во режим на возење B, регенерацијата и забавувањето се зголемуваат. Батеријата од 50 kWh се полни без никакви тошоци – и се заштедува енергија за следното искачување.
Со сите овие технологии, возачите и патниците на Opel Mokka-e можат удобно, ефикасно и без издувни гасови да тргнат по планинските патишта покриени со снег, со многу забава во текот на патувањето.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Лоши прогнози за германската економија

Германската економија ќе падне за 0,2 проценти оваа година оставајќи ја земјата во рецесија, според новите прогнози на Германскиот економски институт (IW). Германија е силно погодена од трговскиот конфликт предизвикан од царините на американската влада, објасни IW.
Глобалната неизвесност ги обесхрабрува бизнисите да инвестираат и тоа придонесува за падот, а со тоа и големите купувања, како што се нови машини и возила. Високите оперативни трошоци во Германија дополнително ја комплицираат ситуацијата.
IW заклучува дека Германија, со домашен бруто-производ (БДП) кој се намалува за 0,2 проценти во 2024 година ќе остане во рецесија.
Најголемиот ризик за глобалната економија оваа година, според IW, е трговската политика на САД. Без царинските политики на САД, глобалното економско производство во 2025 година можеше да биде повисоко за 0,8 проценти, соопшти институтот.
Перспективите за индустрискиот и градежниот сектор остануваат мрачни. Се очекува индустриските компании да генерираат помала додадена вредност оваа година по падот од 3 проценти во 2024 година. Високите цени на енергијата, зголемувањето на платите и зголемената регулатива вршат дополнителен притисок врз бизнисите.
Градежните компании, по пад од 3,7 проценти во 2024 година, продолжија да се соочуваат со дополнителни ограничувања оваа година, при што високите трошоци за изградба предизвикани од регулативата продолжуваат да го попречуваат секторот.
IW исто така забележа дека овие трендови сега влијаат на пазарот на трудот, при што бројот на вработени се намалува од средината на 2024 година. До летото бројот на невработени би можел да достигне три милиони, бројка што не е евидентирана од 2010 година, велат економистите.
Раководителот на одделот за макроекономски истражувања на IW, Михаел Гремлинг, изјави дека новата германска влада има можност да го промени трендот посочувајќи на планираниот посебен инфраструктурен фонд што би можел да помогне во стимулирањето на економијата.
Економија
Димитриеска – Кочоска во Брисел: Реформите остануваат клучни за конкурентноста на европската економија

Целосна имплементација на новиот Закон за буџети и спроведување прудентна фискална политика преку усвојување конкретни мерки за фискална консолидација, намалување на дефицитот, зајакнување на ефикасноста на прибирање на приходите во буџетот, се дел од препораките за РС Македонија од заедничките заклучоци од овогодинешниот 11-ти по ред Економски и финансиски дијалог меѓу ЕУ и земјите кандидати за членство на кој учествуваше министерката за финансии Гордана Димитриеска-Кочоска.
„Усвоените заеднички заклучоци во рамки на дијалогот коишто се однесуваат на зајакнување на фискалното управување, имплементирање на капиталните инвестиции, зајакнување на оперативноста на даночната администрација и следење на фискалните ризици, се во линија на реформите предвидени како со реформската агенда, така и со Програмата за реформи во управувањето со јавните финансии“, рече министерката за финансии.
Таа додаде дека во услови на глобална економска нестабилност, фискалната политика е насочена да одговори на неизвесностите присутни во глобалната и домашната економија. Притоа, додаде, имајќи предвид дека фискалниот простор е ограничен како резултат на последователните кризи, фискалната политика е исправена пред предизвикот за постигнување фискална консолидација, но истовремено и финансирање иницијативи коишто го поддржуваат растот.
„Во услови на геополитички турбуленции и трговска војна, ние треба да им овозможиме на нашите компании да се развиваат преку креирање динамична деловна средина која ќе го ослободи нивниот потенцијал за раст. Значајно за приватниот сектор е подготвеноста на нашите влади да обезбедат квалитетна даночна политика, квалитетна инфраструктура, расположива и квалитетна работна сила, пристапна енергија, помал административен товар и правна рамка којашто ќе овозможи креирање на регионални ланци на снабдување. Она што ние како креатори на политики и носители на одлуки треба да размислиме и одлучиме е како да се креира динамично деловно окружување кое ќе им помогне на нашите компании брзо да се прилагодат на сегашната остра конкуренција на глобалниот пазар“, рече министерката за финансии.
Во таа насока, таа потенцира дека Владата е посветена на трансформативни реформи во земјата фокусирани на дигитална трансформација, одржлива енергетска транзиција, јакнење на човечкиот капитал, јакнење на владеењето на правото и подобро управување со јавните финансии, коишто области се во фокусот на реформската агенда на земјата.
Според учесниците, Економскиот и финансиски дијалог, и понатаму ќе игра значајна улога во постигнување на пошироките цели на добро управување и економски просперитет, и се сoгласија дека дијалогот треба да продолжи да игра централна улога во утврдување на заедничките насоки за политики за поддршка на одржлив среднорочен економски раст и постепено усогласување со економските критериуми за пристапување во ЕУ. Учесниците нагласија дека клучна улога за остварување на напредок е спроведување на заедничките заклучоци, како и програмите на економски реформи и реформските агенди .
Дискусијата на годинешниот Економски и финансиски дијалог беше фокусирана на конкурентноста на Европа во контекст на сегашните геополитички случувања и потребата за поедноставување на правната рамка со цел намалување на административниот товар врз компаниите. За да може економијата да креира раст и работни места, во услови на трговска војна, на компаниите треба да им се овозможи да ја зајакнат конкурентноста преку инвестиции и иновации.
На годинашниот Економски и финансиски дијалог во Брисел учествуваат министрите на тековното и двете последователни претседателства со Советот на ЕУ, претставници на земјите членки на ЕУ, претставници на Европската комисија, Европската централна банка, Европска инвестициска банка, како и министрите за финансии и гувернерите на централните банки од земјите на Западен Балкан, Турција, Грузија, Молдавија и Украина.
Економија
Бислимоски: Oд 1 јуни ќе бидат на располагање дополнителни 500 GWh, со кои ќе може да се тргува на слободниот пазар во Косово, одлична бизнис-можност

Од 1 јуни македонските снабдувачи и трговци со електрична енергија ќе имаат можност да снабдуваат нови 1.000 потрошувачи од косовскиот пазар, каде што почнува дополнителната фаза на либерализацијата на пазарот со електрична енергија. Ова беше повод Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад (РКЕ) да иницира состанок на кој косовскиот регулатор пред македонските снабдувачи и трговци ги презентира чекорите како полесно да пристапат на пазарот кај нив.
„Откога ги презедовме сите неопходни активности како регулатори и извршивме заемно признавање на лиценците за снабдување и трговија, сега сакаме компаниите да ги мотивираме да ја искористат оваа можност. Поголем пазар носи поголема конкуренција, а бенефитот е пониски цени за електрична енергија. Сега, за помалку од еден месец, односно од 1 јуни, ќе бидат на располагање дополнителни 500 GWh, со кои ќе може да се тргува на слободниот пазар на Косово и ова е одлична бизнис-можност за наште снабдувачи и трговци“, посочи Марко Бислимоски, претседател на РКЕ.
Претседателот на косовскиот регулатор, Канцеларијата на енергетскиот регулатор од Република Косово (ЕРО), Имер Фејзулаху, им посака добредојде на македонските снабдувачи истакнувајќи дека тие имаат повеќе искуство со оглед на тоа дека македонскиот пазар е одамна либерализиран.
„Ова е само меѓучекор кон приклучување кон единствениот пазар што го бара од нас Европската Унија. Во прилог на сите ни е да има намалени административни бариери, а зголемена конкуренција“, изјави Имер Фејзулаху од ЕРО (Канцеларијата на енергетскиот регулатор од Република Косово) (Energy Regulatory Office).
Со цел да се зголеми конкурентноста на пазарите во двете држави, РКЕ и ЕРО во 2023 година потпишаа меморандум за соработка со кој заемно се признаваат лиценците за снабдување и тргување со електрична енергија.