Економија
Чувствувајте се удобно со Opel Mokka-e во зимски услови

· Вклучена топлинска пумпа: Поставете пријатна температура во компактниот е-автомобил преку апликацијата myOpel
· Повеќе извори на топлина: Опционални седишта со функција за загревање и управувач со функција за загревање
· Совршен за планинските предели: Динамичен, моќен и со регенерирање на енергија
Сакате да се упатите кон планинските предели покриени со снег со електричен автомобил? Дали е тоа добра идеја? Апсолутно: компактниот Opel Mokka-e е динамичен, моќен и нуди многу пријатни патувања, дури и при ладно време. Тоа е вистинскиот електричен автомобил за Вашите снежни авантури. Со возбудливо стилизираниот Mokka-e, сите ќе ги вртат погледите кон вас каде и да одите, а Вие секогаш ќе бидете забележани на патот, без емисија на штетни гасови. Додека надвор беснее снежна бура, внатре е секогаш пријатно и топло за сите патници. Бидејќи Mokka-e има бројни системи за греење на патничката кабина.
Лесно (пред)загревање: преку апликација и топлинска пумпа
Започнува уште пред патувањето: ако сакате да се качите директно во комфорно загреан автомобил во зима и веднаш да тргнете на пат, електричната Mokka-e е вистинскиот избор. Сопствениците на е-автомобилот можат да ја користат апликацијата myOpel за да го програмираат од претходно греењето во внатрешноста, уште пред да излезат од својот дом. Во рок од неколку минути, кабината на автомобилот не само што достигнува удобна температура, туку и прозорците се без мраз.
Во исто време, неопходно е ефикасно управување со енергијата, особено во зима, за да се задржи ниска потрошувачката на енергија на Mokka-e, а опсегот висок. За да го направите ова, едноставно поставете ја однапред температурата додека Opel e-автомобилот е поврзан на надворешното напојување преку приклучок за домаќинство, ѕиден полнач или брз полнач. На овој начин, потребната енергија за греење доаѓа од надворешното напојување и целосниот електричен опсег до 338 km (според WLTP ) е достапен oд почеток. Благодарение на стандардно вградената топлинска пумпа, генерираната отпадна и изгубена топлина може да се користи за загревање на внатрешноста без да мора да се вклучи конвенционално греење, што би го загрозило опсегот.
Удобност и безбедност на пат: Технологии за греење во Mokka-e
Можете едноставно да седнете и да уживате во возењето. Удобните седишта кои можат да се прилагодат на повеќе начини и со функција за загревање се одлика за добро чувство при возење, здравје и безбедност, сè во едно. Благодарение на опционалното греење на седиштата за возачот и совозачот, зимската јакна може да се соблече уште пред да започне патувањето. Ова значи дека ниту една зимска облека не ја ограничува слободата на движење и дека безбедносниот појас може да се намести цврсто на телото без никакво олабавување – само така може да го добиете целосниот заштитен ефект во случај на судир. Безбедноста ја подобрува и функцијата за загревање на управувачот, кој ги загрева прстите за само неколку секунди. Ова значи дека возачот повеќе не треба да носи досадни ракавици и секогаш има сè под контрола. И стандардното загревање на просторот за нозе во задниот дел гарантира дека стапалата на патниците остануваат топли за време на патувањето.
Користете го кочењето: генерирате енергија со системот за регенеративно сопирање
Покрај аргументите за добро чувство при возење, што ги нуди Opel Mokka-e, има и одговорно уживање во возењето со компактниот електричен модел – особено во планининските предели. Агилноста и држењето на патот на Opel Mokka-e се дополнителни придобивки на ридски терен. Батеријата е инсталирана во долниот дел на каросеријата за особено низок центар на гравитација. Така, автомобилот се чини дека врти како на шини. Добитникот на „Златен управувач 2021“ се придвижува од електричен мотор од 100 kW (136 КС). Додека моделите со мотори со внатрешно согорување прво треба да ја вратат брзината од тесните свиоци, електричниот SUV има 260 Nm вртежен момент на располагање дури и од место – гарантирајќи одлична забава при возење на патишта со свиоци.
Mokka-e исто така се одликува со своите таленти за обновување на енергијата и забавување. Електричниот мотор станува генератор и ја претвора кинетичката енергија во електрична енергија. Ако возачот се префрли во режим на возење B, регенерацијата и забавувањето се зголемуваат. Батеријата од 50 kWh се полни без никакви тошоци – и се заштедува енергија за следното искачување.
Со сите овие технологии, возачите и патниците на Opel Mokka-e можат удобно, ефикасно и без издувни гасови да тргнат по планинските патишта покриени со снег, со многу забава во текот на патувањето.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Потпишани договори за 828 проекти со 225 милиони евра преку капитални инвестиции

Со склучувањето на договорите за вториот повик од инструментот за капитални инвестиции, денес започнува нова фаза на големи вложувања во општините ширум Македонија, соопшти премиерот, Христијан Мицкоски.
Вкупната вредност на проектите изнесува 13,8 милијарди денари, односно околу 225 милиони евра, а се опфатени 828 проекти во различни области. Најголем дел од средствата, над 8 милијарди денари, ќе бидат инвестирани во инфраструктурата – патишта, мостови и локални врски.
Покрај тоа, во областа на животната средина ќе се реализираат 143 проекти со вкупна вредност од над 2,4 милијарди денари, кои се однесуваат на чиста вода, канализациски системи, управување со отпад и создавање нови паркови.
Во секторот образование, преку 48 проекти, ќе се инвестираат 1,6 милијарди денари за изградба и обнова на училишта и градинки, додека има и проекти поврзани со култура, спорт и социјална политика.
„Ова е најголемата инвестициска офанзива некогаш направена за општините, без партиски филтри и фаворизирања. Секоја општина што има проект добива поддршка,“ истакна Мицкоски.
Тој нагласи дека со овие инвестиции се гради еднаквост и пристап до квалитетен живот за сите граѓани, без разлика на нивната локација, и најави дека нема да се дозволи запоставување на ниту еден регион.
Со склучените договори и веќе започнатите проекти, Мицкоски ја опиша оваа иницијатива како конкретен чекор кон подобрување на инфраструктурата и квалитетот на живот во Македонија, која според него од хартија преминува во реалност.
Економија
Министерството за финасии: Усвоен дополнетиот ребаланс на буџетот, обезбедени повеќе средства за проекти од инфраструктурата, образованието и социјалнaта заштита

Владата вчера на седница на предлог на Министерството за финансии го усвои Дополнетиот ребаланс на Буџетот за 2025, во којшто се вградени и амандманите коишто беа усвоени во текот на расправата на матичната Комисијата за финансирање и буџет, а со кои се обезбедуваат дополнителни средства во Министерството за транспорт, Министерството за социјална политика, демографија и млади и Министерството за образование и наука.
Станува збор за дополнителни 6 милиони денари за проектна документација за нова сообраќајница во општина Куманово во Буџетот на Министерството за транспорт, дополнителни 50 милиони денари за исплата на социјални надоместоци во буџетот на Министерството за социјална политика, демографија и млади, како и 5 милиони денари за Универзитетот „Гоце Делчев“ во Буџетот на Министерството за образование и наука, извести МФ.
Со дополнетиот предлогот усвоен од страна на Владата се обезбедени средства кај одделни буџетски корисници со цел редовно сервисирање на обврските, односно со прераспределби се изврши зголемување на средствата кај одредени буџетски корисници, со истовремено намалување на средствата од одредени буџетски корисници, со цел усогласување на расходите со досегашната реализација и очекувањата до крајот на годината. Дополнителни измени се однесуваат и на дообезбедување на средства за плати, како и за сервисирање на обврски.
Измените и дополнувањата на Буџетот за 2025 година ги следат основните приоритети на фискалната политика кои се во насока на продолжување на фискалната консолидација, обезбедување макроекономска стабилност и поттикнување на развојот, при што нема промена во проекцијата на нивото на буџетскиот дефицит.
Вкупните приходи со ребалансот се проектирани на ниво од 362,4 милијарди денари или за околу 1 % повеќе во однос на Буџетот, односно за околу 3,5 милијарди денари.
Вкупните расходи се планирани на ниво од 403,7 милијарди денари и исто така бележат раст од околу 1%, односно за околу 3,5 милијарди денари, што се должи пред се на развојната компоненета.
Со предложениот Ребаланс се врши реалокација на средства помеѓу буџетските корисници, се дообезбедуваат средства за непречена исплата на плати пред се во Министерството за внатрешни работи, каде е обезбеден раст на платите на вработените од 10%. Исто така, се обезбедени дополнителни средства за исплата на зголемени пензии и транзициски трошоци и како и дополнителни околу 300 милиони денари за капитални расходи.
Капиталните расходи се планирани во висина од 47,4 милијарди денари и се во насока на додавање средства за динамизирање на реализацијата на проектите кај коишто е веќе потврдена добра реализација, пред се во Министерството за одбрана.
Продолжува финансиската поддршка и соработка на Владата со општините, за кои претходно со донесената Прераспределба на средства помеѓу буџетски корисници беа обезбедени дополнителни 584 милиони денари.
Со ребаласнот не се ревидира стапката на раст и таа останува на 3,7%, како што беше проектирана и со Буџетот за 2025 година.
Инфлацијата е проектирана на 2,8% и се очекува нејзино стабилизирање, стапката на н невработеност е планирана на 11,1%.
Крајна цел на измените и дополнувањата на Буџетот за 2025 година е непречено извршување на Буџетот и оддржување на идентично ниво на буџетскиот дефицит планиран со иницијалниот Буџет, односно буџетскиот дефицит останува непроменет и во апсолутен износ и како процент од БДП, односно 41,3 милијарди денари или 4% од БДП, се наведува во соопштението на МФ.
Дополнетиот Ребаланс на Буџетот ќе биде испратен на усвојување од страна на Собранието.
Економија
Народната и централната банка на Германија ја продлабочуваат соработката за зајакнување на институционалните капацитети

Гувернерот на Народната банка, д-р Трајко Славески, оствари средба со Бурхард Балц, член на Советот на централната банка на Германија, на која се разговараше за продлабочување на билатералната соработка, со акцент на унапредувањето на институционалните капацитети во клучните области на централнобанкарското работење.
На средбата беше нагласено значењето на постојаната меѓу институционална соработка, особено во делот на размената на експертиза и практики што придонесуваат за градење отпорни институции и приближување до европските регулативи и стандарди. Поддршката којашто Народната банка ја добива од централната банка на Германија е од голема важност во процесот на модернизација и унапредување на експертските и техничките капацитети.
Гувернерот Славески истакна дека Народната банка е целосно посветена на усогласувањето на домашната регулатива и практиките со законодавството на Европската Унија, при што особено важна е соработката со централната банка на Германија.
„Европските перспективи се од големо стратегиско значење за Народната банка, којашто посветено работи на реформски програми и на други стратегиски документи поврзани со интеграцијата во ЕУ. Народната банка постојано се стреми кон навремено воведување на европските стандарди во доменот на финансискиот систем. За овој факт се свесни и релевантните европски институции, коишто ја оценуваат како високо усогласена во подрачјата што се во нејзина надлежност“, посочи гувернерот Славески.
Тој додаде дека Народната банка во изминатите години се профилира како модерна институција со силен капацитет и подготвеност за придружување кон европското семејство. На средбата беше заеднички оценето дека европската регулатива постојано се унапредува, поради што е неопходно следење и применување на најновите регулативни измени и практики.
Во рамките на досегашната соработка, Народната банка и централната банка на Германија остварија бројни активности насочени кон размена на искуства, унапредување на аналитичките алатки и примена на најдобрите меѓународни и европски практики. Покрај обезбедувањето билатерална поддршка, централната банка на Германија е и главен носител на техничката помош од Европскиот систем на централни банки за централните банки од регионот, па во моментов се заокружува втората фаза од оваа помош. Оваа соработка придонесе за натамошно зацврстување на капацитетите на Народната банка, во сите области на работењето.
Балц изрази благодарност за долгогодишната лојална соработка на Народната банка со централната банка на Германија и особено го истакна активниот придонес на Народната банка за напредокот на проектот Западен Балкан во фазата III. Тој нагласи дека регионалната соработка меѓу централните банки и органите за супервизија на банките на Западен Балкан се покажа како ефикасна алатка за усогласување со стандардите на ЕУ и со најдобрите практики на Европскиот систем на централни банки (ЕСЦБ).