Економија
„Јунајтед груп“ прави стратешко инвестирање во глобалната OTT-услуга Marquee TV
Јунајтед Груп, водечки снабдувач на телекомуникациски и медиумски услуги во Југоисточна Европа, во вторникот објави дека направи стратешка инвестиција во Marquee TV, глобалната специјализирана услуга за стриминг за уметност и култура.
Инвестицијата е дел од финансирањето од 6,7 милиони фунти во Серија А направено од двајца инвеститори за да се забрза надградбата и глобалното ширење на платформата на Marquee TV. Лансирана во 2018 година и наречена „Netflix for the arts“, Marquee TV е водечка услуга за стриминг на изведувачки уметности во светот со претплатници во над 100 земји.
Инвестициите од холандската Јунајтед Груп и меѓународната медиумска компанија Viasat World ќе бидат искористени за подобрување на понудата на содржината на Marquee TV со повеќе оригинали и ексклузиви, особено за поддршка на најдобрите нови таленти. Marquee TV, исто така, ќе ги надградува своите апликации со нови функции, исполнувајќи го своето ветување дека ќе стане врвен придружник на уметноста.
Marquee TV го вклучува најбогатиот микс на танц, балет, опера, театар, класична музика и документарни филмови – од современи и врвни до класици. Достапно директно од “продавниците за апликации” и на големите ТВ платформи, мисијата на Marquee TV е да ја поврзе глобалната публика со уметноста и културата каде и да се и како и да сакаат да гледаат.
За време на карантинот, Marquee TV се етаблира како задолжителна апликација за љубителите на културата и главен партнер за уметничките организации кои сакаат да се поврзат со публиката преку Интернет. Истражувањата покажуваат дека 60% од
уметничката публика стекнала навика да гледа изведби преку Интернет, а од нив, 90% продолжуваат да гледаат онлајн дури и кога изведбите во живо повторно започнуваат.
Стриминзите со претплата кои се фокусираат на одредена публика или категорија на содржини пораснаа повеќе од двојно, побрзо од играчите на масовниот пазар во последните две години. Со прогнозата за целокупниот пазар за стриминг со претплата да достигне 100 милијарди фунти до 2025 година, а уметничкиот сектор само што ја започнува својата транзиција кон дигитална, Marquee TV е совршено позиционирана да се движи со двата растечки бранови.
Ко-основачот и главен извршен директор на Marquee TV, Сајмон Вокер, искоментира: „Возбудени сме што ќе го собереме овој капитал не од еден, туку од двајца брилијантни стратешки инвеститори. Јунајтед Груп и Viasat World се претприемачки организации кои разбираат што е потребно за да се успее на денешниот пазар на дигитални медиуми. Со нивна поддршка, убеден сум дека можеме да ја забрзаме нашата визија да го донесеме неверојатниот подарок на изведувачките уметности до онлајн публиката ширум светот“.
Викторија Боклаг, извршен директор на Јунајтед Груп, кажа: „Уметноста и културата се една од последните неискористени глобални вертикали на содржина. Marquee TV ги изгради темелите на бренд кој може да ја искористи оваа можност на секој поголем пазар. Воодушевени сме што соработуваме со Сајмон и неговиот тим за да и служиме на оваа извонредно вредна публика на која досега не и се посветуваше доволно внимание“.
Ирина Гофман, претседател и извршен директор на Viasat World, додаде: „Тимот на Marquee TV има вистинска страст за моќта и потенцијалот на уметноста. Viasat World беше ран поддржувач бидејќи нашиот тим ја дели истата визија за изградба на вертикална дигитална содржина од големи размери за љубителите на глобалната уметност и за „љубопитните за културата“. Како еден од најголемите европски агрегатори и куратори на содржини, ние сме идеално поставени да ја поддржиме следната фаза на раст преку партнерства со клучни таленти, водечки меѓународни уметнички организации и големи дистрибутери“.
Сезоната есен/зима 2021 на Marquee TV прикажува над 50 нови изведби со водечки светски оркестри, оперски и танцови компании и мноштво нови таленти, вклучително и ексклузивни филмови и специјални настани со билети – врз основа на нивните долгогодишни партнерства со организации како што се Лондонската филхармонија, Шкотскиот балет и танцовиот филмски фестивал во Сан Франциско, притоа воведувајќи
ексклузивна содржина од Teatro alla Scala и Teatro Real, и обемни колекции од Австралиската опера и Австралискиот балет.
Marquee TV моментално е достапен на апликациите за iOS и Android, Apple TV, Android TV, Amazon Fire, Comcast X1, Cox, Roku и Samsung со редовни лансирања на дополнителни платформи низ целиот свет.
За Јунајдтед Груп
Јунајтед Групацијата која е лоцирана во Холандија, е водечки телекомуникациски и медиумски оператор во Југоисточна Европа. Активна во осум земји, компанијата има повеќе од 11 милиони корисници и приближно 12.500 илјади вработени. Јунајтед Груп има најширока мрежна покриеност во регионот и им нуди на корисниците најатрактивниот избор на ТВ содржини од целиот свет. Значајните инвестиции во дигиталната инфраструктура, содржината и технологијата обезбедуваат совршеност на производите и услугите што ги обезбедува на клиентите. Јунајтед Груп е во мнозинска сопственост на BC Partners, една од најголемите светски инвестициски компании, од март 2019 година.
За Marquee TV
Marquee TV е глобална ТВ услуга за стриминг за танц, опера и театар. Со седиште во Лондон и Њујорк, достапна низ целиот свет, таа е платформа за најдоброто од уметноста и културата. Курирање на богата мешавина од танц, балет, опера, театар и документарни филмови – најголемите светски уметници во нивните најголеми изведби од современите и врвните до класиците. Достапен директно од продавниците за апликации, а исто така и на најдобрите ТВ платформи, Marquee TV е водечка услуга за стриминг на уметност во светот. Marquee TV е веќе достапен на апликациите за iOS и Android, Apple TV, Android TV, Amazon Fire, Comcast X1, Cox, Roku и Samsung со редовни лансирања на дополнителни платформи низ целиот свет.
За Viasat World
Viasat World е водечка меѓународна медиумска компанија со сеопфатен канал и SVOD портфолио што ги опфаќа фактичките, забавните, драмските, филмските и спортските жанрови. Работејќи со 30 платежни ТВ канали и услуги на барање на клучните пазари на три континенти, Viasat World има над 193 милиони претплати. Нивната привлечна содржина од светска класа е достапна на 19 јазици, стручно курирана на 17 брендови на содржини. Родени од огромна библиотека со прославени, современо програмирани, основните брендови за фактичка забава на Viasat World – Viasat Explore, Viasat History и Viasat Nature – обезбедуваат безвременска реална забава, ја оживуваат историјата и раскажуваат сопствени приказни на природата. Експертизата за курирање содржини на Viasat World дополнително се слави преку два канали по сценарио: Epic Drama, водечки предлог за драма достапен низ цела CEE, кој ги спојува најдобрите периодични драмски серии од целиот свет, и ViP серијал во Русија. Портфолиото на Viasat World од девет филмски канали, вклучувајќи ги TV1000, TV1000 Russian Kino и ViP Premiere, ги позиционира како број еден и број два давател на филмови во Русија. Viasat World исто така работи и ViP Play, услуга за стриминг достапна во Русија и CIS, давајќи им на гледачите пристап до нивното портфолио на канали и целосна библиотека со содржини.
(ПР-текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Битиќи: Јавниот долг веќе изнесува 70 проценти од БДП
Пратеникот на СДСМ Фатмир Битиќи од собраниската говорница истакна дека предлог законот за изменување и дополнување на Законот за јавен долг, по скратена постапка, е обид на Владата на мала врата да изврши импровизации и да ги коригира сопствените пропусти и грешки поврзани со реализацијата на кредитот од Унгарија.
Парите се повлекоа, провизиите се платија, каматата почна да тече. 500 и повеќе милиони евра стојат на сметка. Се изнаслушавме за историски најниска камата, но реалноста е поинаква, таа не функционира. Не постои институционален капацитет за нивно ефектуирање, ниту кон стопанството, ниту кон било кој друг. Постои само капацитет за ефектуирање на провизии. Дозволете ми да бидам и малку саркастичен, оваа задолжување е спроведено како некој на кредит да купил луксузен автомобил без да знае да вози. Го плативме автомобилот, плаќаме и за гаражата, но тој стои неподвижен, истакна Битиќи.
Тој рече дека кога беше изгласан законот за задолжувањето претставниците на Владата, како и пратениците од владејачкото мнозинство емотивно зборуваа и аргументираа дека овие пари ќе бидат насочени кон инфраструктурен развој на општините, развој на стопанството итн.
„Но, до ден денес банкарските критериуми за пласирање не само што не се објавени, туку се чини дека не се ни дефинирани, оставајќи го стопанството во состојба на неизвесност и финансиска нестабилност. Компаниите, кои се двигател на економијата, се оставени на милост и немилост, без јасна поддршка од институциите кои треба да ги штитат нивните интереси. Доцнењето на повратот на ДДВ, кое сега достигнува рекордни суми, е само врвот на ледениот брег. Средствата предвидени со Законот за финансиска поддршка на инвестициите се намалија“, нагласи Битиќи, додавајќи дека Владата најавуваше дека средствата од првата транша од 250 милиони евра ќе бидат ефектуирани до крајот на 2024 година.
„Ќе потсетам на еден став на Владата од 25 ноември 2024 година, кога самоуверено најави дека „до крајот на неделата“ 250-те милиони евра од унгарскиот заем ќе бидат достапни на стопанството. Денес е 17 јануари 2025 година, и парите сè уште се мистерија. Очигледно, во Владата календарите функционираат по некоја друга временска зона или можеби овие 250 милиони евра се само мит, приказна“, рече Битиќи.
Тој нагласи дека со предложените измени, владејачкото мнозинство, решило да разоткрие уште една „историска“ димензија поврзана со овој кредит, а тоа е воведувањето на механизмот препозајмување, како нов законски инструмент за финансирање на долгот на јавните претпријатија и на трговските друштва кои се во целосна или во доминантна сопственост на државата, општините, општините во градот Скопје и градот Скопје.
„Она што не се зборува во образложението, а што е прикриена намера со овие измени, е создавање на можност дел од долговите на јавните претпријатија, кои се проценуваат на околу една милијарда евра, да се покријат со нереализираните средства од унгарскиот кредит. Се отвора пат за Владата само да ги префрла долговите од една каса во друга. Оваа политика не е ништо друго освен „финансиско перење раце“ на грбот на граѓаните, кои на крајот ќе го сносат товарот на каматите и скриените трошоци“, порача Битиќи.
Битиќи истакна дека додека парите од унгарскиот кредит стојат, Владата не стои, туку неодамна се задолжи со 128 милиони евра преку државни записи и обврзници, претходно кон крајот на октомври 2024 година, кај домашните кредитори се задолжи со 73,7 милиони евра.
Овде се отвора прашањето за финансиската транспарентност и капацитетот на Владата за управување со јавните пари. Сега е јасно зошто веб страницата „Отворени финансии“, која функционираше како алатка за транспарентност, сега е со нарушена функционалност. Уште поскандалозно е што делот за Јавниот долг – клучен елемент за јавен увид – е целосно исклучен. Овие технички проблеми не се ништо друго освен обид да се сокрие вистината: јавниот долг веќе изнесува над 70% од БДП, со тенденција за дополнително зголемување, рече Битиќи.
Тој нагласи дека ако вратата за влез на корозивен капитал беше подотворена, сега со овие измени таа е ширум отворена.
„Пред нас е обид да се легитимира задолжувањето кое беше извршено во „четири очи“ со Унгарија, без јавна дебата, и да се создаде дополнителна законска рамка која нема да го заштити јавниот интерес, туку ќе штити странските влијанија. Парите од унгарскиот кредит, стануваат алатка за подлабока институционална зависност. Ова е класичен пример за корозивен капитал – финансиски средства кои на површината изгледаат како помош, но всушност создаваат институционална ерозија. Корозивниот капитал е тивок напаѓач на демократските институции, и неговото присуство во економијата значи дека секој граѓанин ќе ја плаќа цената на коруптивните зделки. Но, очигледно, оваа Влада реши да ни покаже како изгледа „одржлив ризик“ – ризик кој ќе го плаќаат идните генерации, истакна пратеникот на СДСМ Фатмир Битиќи од собраниската говорница.
Економија
НБРМ: Краен рок за пријавување на трудовите за годишната награда за млад истражувач е 1 февруари
Народната банка ги потсетува младите истражувачи дека наближува крајниот рок за доставување на трудовите за Конкурсот за Годишната награда за најдобар труд од областа на макроекономијата и банките и банкарските системи за 2025 година.
Сите заинтересирани млади истражувачи можат да поднесат свој труд, согласно условите и критериумите на јавниот повик, до 1 февруари 2025 година.
Право на учество имаат сите државјани на земјава на возраст до 35 години, кои не се вработени во Народната банка и не се членови на Советот. Авторите имаат право да конкурираат на Конкурсот за избор на најдобар труд и со труд што веќе бил објавен, но не пред 1 јануари 2023 година. Трудовите се поднесуваат до Народната банка по електронски пат на е-адресата: [email protected]
Годишната награда на Народната банка за прворангираниот труд изнесува 130.000,00 денари. Но, доколку Одборот за оценување процени дека второрангираниот труд е исто така со квалитет близок до прворангираниот, Народната банка може да додели и втора награда, во износ од 65.000,00 денари. По оцена на Одборот, може да биде доделена и само втора награда или воопшто да не биде доделена Годишната награда, доколку се утврди дека ниеден од трудовите не ги исполнува потребните услови.
Низ годините, Народната банка постојано ја поттикнува научно-истражувачката мисла од областа на макроекономијата и банкарството. Покрај Клубот на истражувачите, каде што истражувачите имаат можност да ги презентираат своите трудови, Годишната награда за млади истражувачи е дополнителна алатка на централната банка за мотивирање на младата популација за унапредување и развој на истражувачката и аналитичката работа во областа на економијата, истакнуваат од НБРМ.
Економија
„Енергетската мрежа се проширува“: Божиновска и амбасадорот Касијев го интензивираат енергетското партнерството меѓу Македонија и Азербејџан
Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, оствари работна средба со амбасадорот на Република Азербејџан за Република Северна Македонија, со седиште во Белград, Н.Е. г. Камил Касијев. На средбата беше разговарано за унапредување на соработката меѓу двете земји, со акцент на енергетиката како клучна област од заеднички интерес.
На средбата се разговараше за тековните активности на Македонија за зголемување на енергетската независност. Министерката Божиновска истакна дека земјата активно работи на создавање нови услови за снабдување со природен гас по конкурентни цени и е подготвена да ги истражи можностите за продлабочување на енергетската соработка со Азербејџан, кој се смета за значаен партнер во регионот.
Амбасадорот на Азербејџан ја потенцираше подготвеноста на неговата земја за продлабочување на соработката со Македонија, нагласувајќи дека државниот врв, вклучувајќи го министерот за енергетика и претседателот на Азербејџан, активно поддржуваат иницијативи во енергетскиот сектор.
Во текот на разговорите, беше изразена подготвеност за олеснување на директни контакти и средби на највисоко ниво, со цел реализација на проекти од заемен интерес. Дополнително, беше нагласено дека оваа година во Азербејџан ќе се одржат неколку значајни средби и форуми од областа на енергетиката, при што овие настани ќе претставуваат можност за зацврстување на соработката.
Средбата се надоврзува на неодамнешните активности за зајакнување на билатералната соработка. Во ноември минатата година, на Самитот за климатски промени КОП29 во Баку, министерката Божиновска и претседателката Гордана Сиљановска Давкова остварија средба со претседателот на Азербејџан, Илхам Алиев, кој ја изрази подготвеноста на неговата земја за соработка на инфраструктурни проекти, особено во делот на гасификацијата на Македонија.
Дополнително, во истиот период, ЕСМ и СОКАР, државна компанија од Република Азербејџан, потпишаа Меморандум за разбирање со кој се отвораат можности за подобрување на достапноста на природен гас и обезбедување стабилно снабдување по конкурентни цени.
Азербејџан игра значајна улога во енергетскиот сектор на регионот, со снабдување на природен гас преку различни интерконектори. Бугарија добива гас од Азербејџан преку интерконекторот со Грција, што значително ја менува енергетската карта на Европа. Србија, исто така, потпиша договори за снабдување со азербејџански гас, со планови за испорака на 400 милиони кубни метри гас годишно до 2026 година.
Министерството за енергетика останува посветено на градење партнерства со цел да обезбеди стабилност и одржливост во енергетскиот сектор, како во земјата, така и во регионот.