Економија
Станојковски: Отворање на 1.350 нови работни места

Досега од Европската инвестициска банка одобрени се 35 милиони евра за финансирање на малите и среди претпријатија, изјави за Макфакс Александар Станојковски, директор за кредитирање и гаранции при Македонската банка за поддршка и развој.
Досега од Европската инвестициска банка одобрени се 35 милиони евра за финансирање на малите и среди претпријатија, изјави за Макфакс Александар Станојковски, директор за кредитирање и гаранции при Македонската банка за поддршка и развој.
Во интервју за Макфакс, Станојковски рече и дека се подготвува и петта транша за повлекување на средства, а од досега одобрените проекти се очекува отвoрање на 1.350 работни места.
-На колку фирми досега им се одобрени кредити и во колкава вредност ?Македонската Банка за поддршка и развој (МБПР) преку реализација на 12 кредитни програми во моментот има кредитни пласмани во износ од 92 милиони евра при што како крајни корисници се јавуваат повеќе од 1.200 микро, мали и средни компании и извозни компании со седиште во Р.Македонија.
-Во кои сектори најчесто се одобрени кредити?По гранки одобрени кредити се во прехранбената индустрија 8,1 отсто, текстилна индустрија 8 отсто, потоа графичка индустрија и градежништво, производство на мебел и производи од дрво , земјоделство и сточарство, а има и во производство на хемиски производи како и во медицина и во образование. Поддржани проекти за компании со седиште во Скопје се 40 отсто од вкупниот број на проекти додека останатите 60 отсто од вкупниот број на поддржани проекти се на компании со седиште надвор од Скопје.
-Кој ги контролира одобрените средства и дали се контролира како се трошат парите?Договорите за кредит крајните корисници ги склучуваат со деловните банки учеснички кои ја вршат и првичната контрола на наменското користење на средствата т.е. дали средствата се искористени за намената за која биле побарани. На пример, ако се работи за инвестиција за набавка на опрема, банката средствата преку своите инструменти (СВИФТ плаќање) во име на инвеститорот и согласно договорите за купопродажба и фактурата го врши плаќањето. Со тоа банката е сигурна дека средствата се уплатени наменски за набавка на специфицираната опрема согласно утврдените договори, фактури и програма.
-Колку досега транши се одобрени и во колкава вредност?Досега беа одобрени 35 милиони евра од ЕИБ и повлечени во четири транши. МБПР прави припрема за повлекување на петта транша. Веќе располага со одобрени барања во износ од 12 милиони евра, а минималниот износ за повлекување од ЕИБ е 3 милиони.
-Колку досега работни места се отворени со кредитите?Согласно доставената проектна документација за веќе одобрените 159 проекти се очекува да се отворат 1.350 нови работни места. Со оглед дека најголем дел од инвестициите се во фаза на реализација, изградба на објекти, набавка и инсталирање на опрема, пробно производство, отворањето на новите работни места во моментот се одвива со соодветна временска динамика.
-До каде е процесот за вашата банка директно да го кредитира стопанството, зошто сеуште ја немате таа можност?Со законот за МБПР кој што стапи во сила во септември 2009 година е предвидено МБПР своите активности да ги врши преку други банки или небанкарски институции или директно. Со тоа на МБПР и се даде можност директно да презема кредитен ризик. Па така, МБПР во изминатиот период ја прошири својата активност во делот на директно преземање на кредитен ризик по основ на трговско кредитно осигурување кај компании кои имаат домашни или побарувања од странство.
-Дали сте задоволен од интересот на компаниите?Мислам дека ова прашање пред се треба да се одговори од банките учеснички кои имаат директен контакт со крајните корисници, но сепак би сакале да нагласиме дека сите кредитни барања доставени до деловните банки се одобрени од ЕИБ. Исто така би сакале да напоменеме дека условите под кои се одобруваат кредитите од ЕИБ кредитната линија, се едни од најповолните./крај/мт
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Мицкоски: Развојот на нови авиолинии е стратешка инвестиција во иднината на нашата економија

Развојот на нови авиолинии не е само техничко прашање, туку стратешка инвестиција во иднината на нашата економија, туризам и меѓународна соработка, истакнува премиерот Христијан Мицкоски.
Според него, нашата држава, со својата стратешка локација на Балканот, има потенцијал да стане значаен центар за воздушен сообраќај.
„Затоа нашата Влада активно работи на: Воведување нови авиолинии – Преку партнерства со реномирани авиокомпании како „Туркиш Ерлајнс“, обезбедуваме директни летови до клучните европски и светски дестинации.
Поттикнување на нискобуџетни превозници – Ова ќе овозможи подостапни билети за нашите граѓани и ќе привлече повеќе туристи и инвеститори.
Модернизација на аеродромите – Подобрувањето на капацитетите и услугите во аеродромите во Скопје и Охрид ќе создаде услови за зголемен број летови.
Промоција на нашата земја како авиотранспортен центар – Работиме на меѓународни договори и иницијативи кои ќе ја зголемат атрактивноста на нашата земја за деловни и туристички патувања.
Воведувањето нови авиолинии значи побрзо и полесно поврзување со светот, зголемување на туризмот, нови економски можности и унапредување на имиџот на нашата држава“.
Мицкоски додаде дека Владата инвестира во патишта, аеродроми и железнички врски за да земјата биде подостапна за туристите.
„Работиме и на промоција на Македонија како туристичка дестинација како и поддршка за малите и средни туристички бизниси.
Нашата цел е јасна – да ја направиме Македонија не само дестинација за посета, туку и место во кое туристите ќе се враќаат повторно и повторно“, според премиерот.
Економија
Николоски: Охрид преку Истанбул од денеска го поврзуваме со цела Европа и светот

Со обсмислена стратегија успеваме охридскиот аеродром да го развиваме. Денеска ја воспоставуваме новата и најважна линија Охрид-Истанбул со која Охрид преку Истанбул ќе го поврземе со цела Европа и светот, истака вицепремиерот и министер за транспорт Александар Николоски на воведувањето на новата авиолинија Охрид-Истанбул.
„Ова е комплетно нова димензија за охридскиот аеродром и целосно нов развој на охридскиот аеродром затоа што најголемата светска авиокомпанија Туркиш ерлајнс воведува директна линија, четири пати неделно со најголеиот аеродром во Европа, аеродромот во Истанбул, што многу ќе значи за бројот на патници и не само за туризмот туку и редовното патување, затоа што аеродрмот во Истанбул е со најмногу конектинг летови во Европа. Веќе познавам луѓе кои имаат купено карти од Торонто за Охрид или од Вашингтон за Охрид затоа што преку Истанбул со конектинг летови ќе можат да додјат во Охрид што драстично ќе го зголеми бројот на патници и тоа ќе помогне да се развива тузимот, бизнисот, комуникациите, што е комплетна нова диманзија за охридскиот аеродром“, рече тој.
Појасни дека ова е резултат на обмислена стратегија.
„Го променивме целосно моделот на субвенционирање, за охридскиот аеродром од претходно 4,5 евра зголемивме на 12 евра по патник. И наместо за заминување, плаќаме за доаѓање затоа што целта е да даѓаат луѓето тука, ги променивме и другите услови и тоа го даваат резултатот. Веќе имаме две нови дестинации до Охрид, тоа е Истанбул и Базел, имаме нови осум дестинации од Скопје. Но од сите 10 дестинации за мене најважна е Истанбул бидејќи отвора нова врата за охридскиот аеродром и за целиот регион. Во преговори сме и тие преговори за брзо време треба да завршат со една голема компанија која што очекувам да донесе две до три нови дестинации и на тој начин да расте бројот на дестинации на охридскиот аеродром“, додаде тој.
Целта како што рече е во рок од две години да имаме најмалку десет нови дестинации од Охрид, што целосно ќе го трансформираат туризмот во Охрид, бизнисот и комуникациите.
„И тоа што е особено важно, оние чартери кои што почнаа на Флајбирд во следната година наместо еден да се два дневно и да слетуваат во Охрид наместо во Скопје. И пуштањето на автопататот на тие 40 -тина километри од Врбјани до Охрид секако многу ќе значи за охридскиот аеродром”, истакна вицепремиерот и министер за транспорт Александар Николоски.
Економија
Семинар за безбедност при работа: Стручна едукација за справување со несреќи на работното место

Во организација на Стопанската комора и Здружението на инженери за заштита „Тутела“, денес се одржа еднодневен стручeн семинар на тема „Несреќи при работа – законски обврски, осигурување, евиденција, пракса“.
Настанот беше наменет за претставници од различни сектори – менаџери, лица за безбедност и здравје при работа, стручни служби за човечки ресурси и работодавачи – со цел подетално запознавање со законската регулатива, процедурите и добрите практики поврзани со несреќите на работното место.
Како предавачи на семинарот учествуваа претставници од Државниот инспекторат за труд, осигурителни компании и експерти од областа на безбедноста при работа. Своја презентација имаше и Даниел Паришко, претставник на Минт Инс АД Скопје, кој се осврна на улогата на осигурувањето во управувањето со ризиците и заштитата на вработените во случаи на повреди на работа.
Преку практични примери и анализа на конкретни ситуации, учесниците имаа можност да разменат искуства и да се стекнат со применливи знаења за унапредување на работната средина и усогласување со регулативите.
ПР