Економија
ВСЏ: Кина уште годинава ќе стане втора економија во светот

Кина уште оваа година може да стане втората по големина светска економија, по САД и пред Јапонија.
Кина уште оваа година може да стане втората по големина светска економија, по САД и пред Јапонија.
Ова стана можно откако Јапонија објави за забавувањето на стапките на економски раст во второто тримесечје од тековната година, пишува „Волстрит џурнал“ -ВСЏ -(Wall Street Journal).
Бруто домашниот производ (БДП) на Јапонија во првата половина на оваа година достигна 2,578 трилиони долари, а на Кина – 2,532 трилиони.
Статистиката покажува дека Кина наскоро ќе може да ja надмине Јапонија по волумен на БДП: јапонската економија продолжува да се бори со последиците од кризата, додека кинеската активно расте , благодарение на автомобилската и челичната индустрија, како и на зголемениот извоз.
БДП на Јапонија во второто тримесечје достигна само 1,288 трилиони долари, додека на Кина – 1,336 трилиони долари, пренесе Бгнес.
„Во иднина нашите очекувања се дека јапонската економија ќе почне да паѓа, бидејќи стапките на раст на извозот продолжуваат да се намалуваат”, изјави Хироши Ватанабе, познат економист од „Даива Рисрч Интитут“ (Daiwa Research Institute).
Тој очекува дека уште во почетокот на 2011 година, економијата ќе почне да се забавува. Сето ова овозможува да се претпостави дека уште оваа година Кина еднаш и засекогаш ќе ja надмине Јапонија.
Што се однесува на САД, разликата помеѓу БДП на американската и кинеската економија е околу 10 трилиони долари.
„Кина импресионира со тоа како успешно успева да се справи во време што за повеќето земји во светот е исклучително тешко”, изјавил Брус Касман, познат економист на „ ЈП Морган Чеис“ (JPMorgan Chase).
Само до пред 10 години Кина беше на седмото место меѓу најголемите светски економии.
Пред три години земјата успеа да ja стигне Германија и да го заземе третото место. Но, статистиката може да биде измама, пишува во текстот на Вол Стрит Џурнал.
На пример, ако се пресметува по паритет на куповната вредност, Кина кај престигна Јапонија одамна.
Но, во пресметка по глава на жител Јапонија ја надминува Кина за десетпати затоа што Јапонија беше втора економија во светот, но Кина има многу повеќе жители.
Не значи дека економската доминација на Кина ќе стане и политичка, пренесува њујоршкиот весник.
„Постојат многу јасни граници за Кина во поглед на трансформацијата на нејзината економска сила од фиктивна во вистинска”, убеден е Ендрју Шерер, истражувач од Институтот за истражување на меѓународните односи Lowy.
На пример, потопување на патролниот брод “Чхонан” во водите на Северна Кореја стана нова појдовна точка во меѓународните односи со Кина.
Во Јужна Кореја, чии граѓани загинаа на овој брод, сфатија дека, иако Кина е најголемиот трговски партнер на нивната земја, таа истовремено е најблискиот сојузник на нивниот противник број еден – Северна Кореја.
За земјите од Југоисточна Азија, Кина исто така е главен економски партнер. Но, неодамнешните обиди на Кина да си “присвои“ остров и и водени површини во Кинеското море, станаа загрижувачки сигнал и за овие земји, пишува „Вол Стрит Џурнал“./крај/wsj/бгн/ ит
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Нови правила за одобрување возила од 1 септември

Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини (МЕРМС) одржа работен состанок со над 40 овластени застапници и импортери на возила во Македонија.
На средбата присуствуваа министерката Сања Божиновска, директорот на Државниот пазарен инспекторат Влатко Стојкоски, претставници на Биро за метрологија и Царината како и професорот Дарко Данев кој ги презентираше измените во постапките за одобрување на возила, кои ќе стапат на сила од 1 септември 2025 година.
Овие измени се однесуваат на постапките за: одобрување на тип на возило, единечно одобрување на возило, идентификација и оцена на техничката состојба и издавање на потврди за исполнетост на техничките барања за возилата.
Клучната промена е тоа што, по 17 години од донесувањето на Законот за возила, истиот конечно ќе почне да се применува согласно европските стандарди.
„Го зајакнуваме системот на доверба меѓу институциите и импортерите, со јасни правила и навремена услуга за граѓаните. Ова е значаен чекор за приближување кон европските стандарди и подобрување на квалитетот на услугата која ја добиваат нашите граѓани“, изјави министерката Божиновска.
Клучни промени во постапките за одобрување на возила:
· Одобрување на тип на возило за сите негови варијанти и изведби според WVTA документот, освен ако импортерот не побара поинаку.
· Единечно одобрување ќе се врши исклучиво за возила за кои не е одобрен типот во РСМ и немаат одобрение за тип во ЕУ преку Биро за метрологија. Возила со претходно одобрен тип во ЕУ или во РСМ немаат потреба од посебна постапка за единечно одобрување и директно одат во постапка за идентификација и оцена на техничката состојба.
· Импортерите имаат обврска да издаваат потврди за исполнетост на техничките барања за сите возила за кои постоиевропско одобрение на тип (WVTA) или национално одобрување на тип. За останатите возила за кои немаат возила не постои одобрение на тип во РСМ или не постои одобрение на тип во ЕУ, импортерите немаат обврска да ги издаваат потврдите, ваквите возила ќе обезбедуваат потврди од независни институции прифатени од Бирото за метрологија.
· Грубата пресметка вели дека 1,3 милиони евра годишно досега оделе за TÜV потврди кои не требало да се бараат и тоа најголемиот дел од средствата оделе кај странски компании на кои им се плаќало – процесот сега ќе се регулира преку овластените застапници, домашни македонски компании.
· Роковите за одобрување на тип во Бирото за метрологија ќе бидат скратени двојно, за побрза и поефикасна постапка.
· Цените на услугите од Биро за метрологија ќе се регулираат со нов правилник.
· Потврдите за исполнетост на техничките карактеристики кај застапниците ќе чинат 40-50 евра.
Министерството нагласува дека соработката со застапниците е клучна за успешна примена на Законот и изграден функционален систем на доверба.
„Градиме партнерски однос со импортерите како клучен елемент во процесот на усогласување со европските стандарди. Граѓаните треба да се чувствуваат заштитени и поддржани при секоја постапка за одобрување на возила“, додаде министерката Божиновска.
Економија
Лагард предупредува: Економијата на ЕУ зависи од странските работници

Претседателката на Европската централна банка (ЕЦБ), Кристин Лагард, изјави дека приливот на странски работници во изминатите години значително ја поттикнал економијата на еврозоната, помагајќи да се надомести намаленото работно време и падот на реалните плати.
Говорејќи на годишниот симпозиум на Федералните резерви на САД, што се одржува во Џексон Хол, сојузната држава Вајоминг, Лагард нагласи дека миграцијата кон Европската Унија довела до рекорден број жители и покрај негативниот природен прираст.
„Странските работници дадоа значителен придонес за европската економија. Тие овозможија да се компензираат структурните предизвици, како што се пократкото работно време и пониските плати во одредени сектори“, изјави Лагард.
Таа додаде дека иако растот на бројот на работници ја поддржа економската стабилност, одредени влади на земјите-членки воведуваат ограничувања за нови мигранти, поради зголемено незадоволство кај дел од локалното население.
Според Лагард, оваа динамика ќе остане еден од клучните фактори во обликувањето на идните економски и социјални политики во Унијата.
Економија
Македонија е големо градилиште, над 1.200 проекти во општините, велат Перински и Николоски

Во моментов целата Македонија е едно големо градилиште, а само во општините се реализираат повеќе од 1.200 активни проекти поддржани од Владата и Министерството за транспорт, истакна Александар Николоски, потпретседател на ВМРО-ДПМНЕ и министер за транспорт, на Саем-Отчетот на градоначалниците на ВМРО-ДПМНЕ.
„Тоа се само проекти преку Министерството за транспорт, а да не зборуваме за големите инфраструктурни проекти како автопатите Охрид-Кичево, Кичево-Букојчани, Букојчани-Гостивар, Гостивар-Тетово, Прилеп-Битола, како и експресните патишта Прилеп-Градско и Куманово-Крива Паланка. Сега започнатите проекти се завршуваат, а граѓаните гледаат резултати“, рече Николоски.
Министерот подвлече дека ова ја враќа самодовербата кај граѓаните и покажува дека Македонија е способна да води големи проекти.
„Не е само патната инфраструктура, туку и железничките линии, аеродромите, авио линиите и обновливите извори за енергија. Во помалку од година дена завршивме еден проект со вредност од половина милијарда евра“, додаде тој.
Министерот за локална самоуправа, Златко Перински, истакна дека Владата финансирала околу 1.200 проекти во сите општини.
„На првиот повик беа пријавени 288 проекти, од кои 137 се завршени. На вториот повик беа поднесени 887 апликации, а прифатени беа 828 проекти. Кумулативно, тоа се околу 1.200 проекти кои се реализираат со помош на централната власт“, рече Перински.
Министерот додаде дека општините се соочувале со големи предизвици и немале поддршка од претходната власт.
„Ние им помогнавме да ги детектираат проблемите, да обезбедат одржливост и да ги реализираат поголемите проекти. Секој градоначалник се бори да направи што е можно повеќе, а по изборите се надеваме дека мотивацијата ќе биде уште поголема“, рече Перински.