Економија
ЛП: Со случајот Ферпешед ги бркаме инвеститорите

Уништувањето на Фершпед и спорот со австриски ЕВН и носат лош имиџ на Македонија и ги демотивира постојните и потенцијалните домашни и странските инвеститори, обвинија денеска од Либералната Парија.
Оттаму оценуваат дека економската политика на Владата предводена од ВМРО-ДПМНЕ нанесува долгорочни и огромни штети врз македонското стопанство.„Уништувањето на „Фершпед” со сомнителни одлуки на македонската Царина не е ништо друго освен рушење на компанија која е регионален бренд во шпедитерскиот бизнис и вработува огромен број луѓе, а е докажан економски субјект со корпоративна одговорност”, изјави денеска на прес-конференција претседателот на ЛП, Борче Стојановски.Според него, спорот на државата и ЕЛЕМ со ЕВН Македонија е најлошата порака што странските инвеститори можат да ја добијат за владеењето на правото и отвореноста на економијата во Македонија. „Цениме дека присуството на ЕВН треба да се прошири бидејќи тоа е гаранција за брз и смислен развој на електро-енергетскиот систем во Македонија.”, вели Стојановски.
Инаку Либералната партија направила и интерна анкета за спорот што државната ЕЛЕМ го води со австриската ЕВН за меѓусебните долгови. Според резултатите од анкетата 68 проценти од испитаниците занеле за спорот. Од нив дури 45 отсто одговориле дека тој спор ќе и наштетите на угледот на државата. Испитаниците одговарале и на прашањето за дали ваквиот спор бил фер, при тоа 47 отсто од нив не знаеле како да одговорат, 27,6 отсто сметале дека таквиот спор не се водел по фер принципи, додека пак 25,4 отсто се изјасниле дека судските органи добро си ја завршиле работата. Околу 42 отсто од испитаниците сметале дека спорот со ЕВН ќе ги демотивира странските инвиститори.
ЛП обвини дека во доменот на макро-економската политика, Владата на ВМРО-ДПМНЕ води политика на предимензионирана јавна потрошувачка и ризична политика на задолжување по комерцијални услови, а избегнува аранжман со ММФ. Според последните анализи на оваа партија потребно е Владата да се заложи за решавање ена последиците од економската криза и невработеноста на долг рок.„Нереалната политика на концесионерство на патиштата, заедно со константниот пад на домашното производство на електрична енергија за време на владеењето на ВМРО-ДПМНЕ се илустрација за заканата на долг рок да се попречат развојните перспективи на цели региони и индустриски гранки во Македонија. Одговорноста за ваквите состојби е директно на Премиерот, Потпретседателот на Владата задолжен за економија и министрите од надлежните ресори”, вели Стојановски.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Исплатени 177.533.000 денари кон 1.636 лица за предадени јагне и јаре

Денеска се исплатија 177.533.000 денари кон 1.636 лица, соопшти Министерството за земјоделство, шумарство и водостопанство за развојот на сточарството во Македонија.
Реализирана е исплата на дополнителни директни плаќања од подмерки 2.8 и 2.10 за предадено јагне и/или јаре од Програмата за финансиска поддршка во земјоделството за 2024 година.
Корисници на оваа подмерка се земјоделски стопанства одгледувачи на овци и кози и се корисници од подмерка 2.8 и 2.10 кои имаат предадено јагне и/или јаре во регистриран кланичен капацитет во период од 26 декември 2023 година до 25 декември 2024 година.
Економија
Николоски потпиша договор за грант-средства со Европската банка за обнова во висина од 350 илјaди евра

Вицепремиерот и министер за транспорт, Александар Николоски го потпиша Договорот за грант средства со Европската банка за обнова и развој во висина од 350 илјaди евра наменети за техничка помош за изработка на Национална стратегија за полнење електрични возила и инфраструктура, извести Министерството за транспорт.
„Националната стратегија за полнење на електрични возила и инфраструктура, прва од овој вид во Македонија, ќе овозможи стратешки пристап кон развојот на патната инфраструктура за поддршка на воведувањето на електрични возила во патната мрежа.
Во овој момент во тек е постапката за избор на Консултант (се очекува крај на јули, почеток на август да се избере) кој ќе има задача во две фази да креира:
Подготовка на Стратегија за електрични возила; Акциски план со приоритетни активности и рокови кои треба да бидат одобрени од Владата, преку Министерството за транспорт и Европската банка за обнова и развој.
Покрај Консултанот, во изработката на Статегијата и Акцискиот план ќе бидат вклучени домашни и меѓународни експерти од области на експертиза за електрични возила, енергетската ефикасност, транспортот и екологијата“, се додава во соопштението.
Економија
Позначајни движења кај каматните стапки на банките и штедилниците

Годишен раст на просечната каматна стапка на вкупните депозити од 0,35 п.п., при што во мај таа изнесува 2,21%, извести Народната банка.
Просечната каматна стапка на вкупните кредити бележи годишен пад од 0,43 п.п. и изнесува 5,06%.
Најновото соопштение за позначајните движења кај каматните стапки на банките и штедилниците е достапно на следната врска.