Економија
АЕК: Пазарот на електронски комуникации забележува континуиран раст

Приходите на пазарот на електронски комуникации од година во година бележи значителен раст во сите сегменти освен во фиксната телефонија
Најголем дел од вкупните приходи отпаѓа на мобилната телефонија 58 отсто, фиксната телефонија учествува со 32 отсто, интернет услугите со 8 отсто, а најмал дел 2 отсто има преносот на радио телевизиска програма до крајните корисници. На пазарот за фиксна телефонија во Македонија во првото тримесечје од годинава активни се шест оператори, на пазарот за мобилна телефонија три, како и 70 кабелски оператори, 52 итернет провајдери и 42 даватели на јавно достапни телефонски услуги на фиксна локација (ВОИП.Тоа се наведува во Извештајот за развојот на пазарот за електронски комуникации во Македонија за првиот квартал од годинава што денеска го објави Агенцијата за електронски комуникации.Кај фиксната телефонија утврден е значителен процент на опаѓање на фиксните линии во однос на првиот квартал од 2008 г. од 399.975 линии на 375.461. Тоа не се однесува на деловните линии во фиксната телефонија кои од квартал во квартал, одат во нагорна линија, од 37.057 на 41.535 крајни корисници.Според уделот на пазарот на фиксната телефонија, Македонски Телеком бележи пад од 95,49 отсто во првиот квартал од 2008 г. на 88,81отсто во првиот квартал оваа година на сметка на учеството на алтернативните оператори чиј удел расте и во овој квартал изнесува 11,19 отсто.Учеството на операторот Македонски телеком постојано се намалува, меѓутоа неговото учество е се уште значително големо. Во однос на интернет услугите, односно пристапот до интернет бројот на резиденцијални претплатници кои што користат теснопојасен пристап на интернет континуирано опаѓа од 9.412 на 4.483 за анализираниот период. Тој тренд е присутен и кај деловните претплатници. Преку мобилна телефонија, пак, теснопојасен пристап на интернет во првиот квартал годинава користат 177.967 резиденцијални и 50.392 деловни претплатници. Наспроти ова, континуирано се зголемува бројката на корисници на широкопојасен пристап на интернет и кај резиденцијалните и кај деловните претплатници.Во константен раст е и пазарот на мобина телефонија каде постојано се зголемува бројот на претплатници. Во моментов во Македонија има 2.299.068 активни претплатници на мобилна телефонија.Забележана е и тенденција на намалување на при пејд корисницитре за сметка на порастот на пост пејт претплатници, што се должи на корпоративните стратегии на мобилните оператори да се прилагодуваат на потребите и желбите на крајните корисници.Од трите оператори во мобилната телефонија Т-Мобиле бележи незначително опаѓање во вкупниот удел на пазарот, од 61,03 осто во првиот квартал 2008 г. на 58,83 отсто од првиот квартал оваа година. Космофон има пораст на уделот од еден процентуален поен и изнесува 31,91 отсто, а учеството на ВИП од 8,15 отсто во првиот квартал лани во првите три месеци од годинава бил 9,26 отсто.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Министерството за енергетика: Методологија за енергетска сиромаштија – Македонија првпат добива јасни критериуми за ранливите домаќинства

Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини доби позитивен одговор од Секретаријатот на Енергетската Заедница за драфт-верзијата на Методологијата за мерење на нивото на енергетска сиромаштија. Во нивниот коментар, беше потврдено дека документот е во согласност со европските стандарди и со обврските кои произлегуваат од Директивата (ЕУ) 2019/944, која ги задолжува земјите да воспостават и објават критериуми за утврдување на енергетската сиромаштија.
Тоа значи дека методологијата е целосно прифатлива за објава, а воедно претставува и прв ваков систематизиран документ во земјава кој ќе овозможи реално мерење и следење на овој феномен.
Со оваа методологија, за првпат се воспоставуваат јасни критериуми за препознавање на ранливите домаќинства – како што се ниските приходи, високите трошоци за енергија во семејниот буџет и ниската енергетска ефикасност на домаќинствата. Овие параметри ќе бидат основа за понатамошни годишни програми за заштита на ранливите енергетски потрошувачи, велат од Министерството за енергетика.
Зошто е важна методологијата?
· Таа ќе овозможи институциите да имаат јасна слика за обемот и структурата на енергетската сиромаштија во земјата.
· Ќе послужи како основа за креирање таргетирани политики и мерки за заштита на домаќинствата кои најмногу се соочуваат со тешкотии при обезбедување енергија.
· Ќе придонесе кон усогласување со европските практики и стандарди, како дел од пошироката агенда за енергетска транзиција и социјална одржливост.
Министерството за енергетика веќе работи на следните чекори – подготвување на годишна програма за заштита на ранливите потрошувачи, каде методологијата ќе биде централна алатка за дефинирање на приоритетите и интервенциите.
„Со оваа методологија за првпат систематски ќе ја измериме енергетската сиромаштија во земјава. Тоа ќе ни овозможи јасно да ги идентификуваме домаќинствата кои се најпогодени и да креираме прецизни, таргетирани мерки за нивна заштита. Нашата цел е никој да не биде оставен на маргините. Ова е силен чекор напред кон една поправедна и посоцијално одржлива енергетска политика“, истакна министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска.
Со ова, Македонија прави значаен исчекор во градењето на праведна енергетска политика која се грижи за граѓаните и ја става социјалната димензија на енергетската транзиција во фокусот, се додава во соопштението на Министерството за енергетика.
Економија
Премиерот Мицкоски го посети логистичкиот центар на Лидл – инвестиција од 115 милиони евра

Премиерот Христијан Мицкоски денеска го посети Регионалниот дистрибутивен центар на Лидл Северна Македонија во Речица, Куманово, кој е во завршна фаза на изградба и се очекува да отпочне со работа во пролет 2026 година.
Инвестицијата е вредна 115 милиони евра, ќе овозможи отворање на 230 нови работни места, а во изградбата Лидл соработува со над 75 македонски компании.
Покрај премиерот Мицкоски на настанот присуствуваа и вицепремиерот и министер за транспорт Александар Николоски, министерот за економија и труд Бесар Дурмиши и заменик министерот Марјан Ристески, директорот на Царинската управа Бобан Николовски, директорот на Агенцијата за храна и ветеринарство Оливер Миланов и градоначалникот на Куманово, Максим Димитриевски.
Милена Драгијска, извршна претставничка на Лидл, изрази благодарност за соработката со Владата, во кои, како што рече гледаат големи партнери.
„Овој логистички центар подразбира свежи производи за македонските потрошувачи во секоја продавница, секој ден. Ова е можност и за македонските производители да ги намалат трошоците, односно да ги складираат своите производи овде како централна локација, а дополнително ние располагаме со механизми за контрола на квалитет, бидејќи гарантираме за свежината и за квалитетот на производите“, изјави Драгијска.
Со површина од 170 000 м2 и оперативна површина од 63 000 м2, ова е најголемиот логистички центар во Северна Македонија. Преку иновативната технологија, стандардите на градба, енергетската ефикасност и начин на работа, со логистичкиот центар се поставуваат нови стандарди за логистичка инфраструктура во Северна Македонија.
Лидл е дел од групацијата „Шварц“, со седиште во Некарзулм, Германија, и е еден од водечките трговци на мало со храна во Германија и Европа. Лидл моментално управува со околу 12.600 продавници и повеќе од 230 дистрибутивни и логистички центри во 31 земја и вработува над 382.400 луѓе.
ПР
Економија
Мицкоски: Трговијата во индустријата е зголемена за 13-14 отсто во јули, споредено со истиот месец лани

Премиерот Христијан Мицкоски денеска одговарајќи на новинарско прашање во однос на тоа дека економијата се опоравува и какви се макроекономските показатели во индустријата, изјави:
„Државниот завод за статистика објави параметар вчера, во којшто вели дека трговијата во индустријата е зголемена за 13-14% во јули, споредено со истиот месец претходната година. И тоа е тренд кој што нѐ следи цела година, но она кое што за мене е забележливо, е фактот што таа трговија во индустријата, во делот на размена со странство е дури и повеќе зголемена, отколку трговијата во индустријата дома.
Кога зборувам повеќе надвор, зборувам за повеќе од 15% и тоа е единствен резултат во Европа каде што имаме толку силна, зголемена трговија во индустријата. И тоа е добар показател, бидејќи јули е првиот месец од третиот квартал. Во првиот квартал имавме 3,2% раст на БДП, во вториот квартал 3,4 иако номиналниот е 7,8. Очекувам во третиот и четвртиот квартал тој раст да продолжи до крајот на годината. Така што ова се сѐ индикатори коишто ние со години наназад, не сме биле ни блиску да ги постигнеме, а камо ли пак да ги коментираме.“