Економија
Муратовски: Спасителот кoj стана автократ
Дојде како спасител, херој, а ќе си замине како тежок автократ и технократ, кој сака да држи се под контрола, посебно парите со кои располга ССМ, вака го опишуваат синдикалниот лидер Ванчо Муратовски неговите колеги
Деновиве не му е лесно на Муратовски, бидејќи претседателите на единаесет гранкови синдикати при Сојузот на синдикати (ССМ) го оспоруваат неговиот избор за претседател на ССМ, обвинувајќи го за фалисификат, покренувајќи иницијатива за негова смена. Тие тврдат дека при изборот на Муратовски во 2006 г. е направен класичен фалсификат.
Муратовски ги отфрлува обинувањата: „Јас се плукам тогаш кога ќе бидам чист, а ако имам путер на главата, сигурно ќе молчам“.
На Муратовски вториот мандат му истекува во март идната година. Речиси целата своја кариера ја има поминато во синдикат, а како кандидат за претседател на ССМ дојде од претседателското место во УПОЗ (Синдикат на управа, правосудство, здруженија на граѓани).
Првиот мандат да ги води работниците го доби во 2002 г. „Целата борба тогаш беше само да се тргне Живко Толевски, а Муратовски го доживувавме како херој. Вистинското лице си го покажа многу брзо“.
За само неколку месеци од кога стана претседател крајно не` разочара со јавниот повик да се даде подршка на СДСМ на изборите во септември 2002 г.“, велат од СИЕР (Синдикат на индустријата, енергетика и рударство).
По вокација Муратовски е правник, а во седумдесетите години од минатиот век има завршено и дипломатска обука.
Според неговите колеги, негова неостварена желба остана да биде амбасадор, па го посочуваат периодот во 1997 г., кога три недели работел во Министерството за надворешни работи, со желба да стане амбасадор.
„По раѓање е Македонец, но по убедување е Французин, па наместо да ги предводи истрошените работници, тој цело време изиграва господин“, коментираат синдикалците.
Поради пасивноста во своето делување како опција за синдикален лидер Муратовски им одговара на сите политички партии, иако отворено застана на страната на опозицијата, вели претседателот на СОНК, Дојчин Цветановски, еден од најголемите гранкови синдикати кој во 2005 г. поради незадоволство од работењето на Муратовски го напушти ССМ.
„Тој нема лесно да си оди. Неговите пипци се исповрзани со политички и бизнис кругови. Го има, ама како да го нема. Тој е синдикален олигарх, чиј имот никогаш не е проверен. Со двете нозе работи на нов мандат. Игра и со власта и со опозицијата“, вели Цветановски.
Целиот портрет на Ванчо Муратовски ќе можете да го прочитете во најновиот број на Форум кој излегува на 16 април.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Андоновски: Е-трговијата веќе не е алтернативен, туку доминантен економски модел
Владата на Република Македонија ја потврдува својата посветеност кон унапредување на електронската трговија како двигател на економијата, преку спроведување на јасна стратегија за дигитална трансформација, зајакнување на интероперабилноста и намалување на административните пречки за граѓаните и компаниите, изјави министерот за дигитална трансформација, Стефан Андоновски, на отворањето на 8-та Регионална Е-комерц конференција во Скопје.
Тој истакна дека е-трговијата веќе не е алтернативен, туку доминантен економски модел, кој бара силна поддршка од државата преку модерни дигитални платформи, регулаторна предвидливост и иновации ориентирани кон пазарот.
„Интероперабилноста што ја бесплатно ја овозможивме за повеќе од 76 институции и компании – со повеќе од 2.6 милиони безбедни трансакции месечно и раст од 260% – претставува не само успех на администрацијата, туку можност за приватниот сектор. Таа отвора простор за дигитални услуги, безбедна размена на податоци, брз пристап до потребните административни податоци и нови бизнис-модели што ја поврзуваат државата и компаниите во еден заеднички дигитален екосистем“, изјави министерот Андоновски.
Во рамки на поддршката за мали и средни претпријатија, Министерството за дигитална трансформација преку Европскиот дигитален иновациски хаб – INNOFEIT EDIH, им овозможува на компаниите пристап до лаборатории, дигитални алатки и експертска поддршка за тестирање нови технологии пред инвестирање. Овој хаб нуди и обуки за дигитални вештини во областа на вештачка интелигенција, сајбер-безбедност, автоматизација и интернет на нештата, со цел да ја зголеми конкурентноста на домашните компании на европскиот пазар.
Во истата насока, Националниот центар за вештачка интелигенција – Везилка, развива АИ решенија применливи и во приватниот сектор, со што создава услови електронската трговија да стане поефикасна, попаметна и побезбедна.
„Намалувањето на бирократијата и отворањето на податоците за бизнис-заедницата се клучни за модерна држава. Владата создава инфраструктура каде иновацијата е во центарот, а граѓаните и компаниите се вистинските корисници на дигиталната трансформација“, додаде Андоновски.
Тој најави дека во следниот период Владата ќе продолжи да инвестира во дигитална инфраструктура, унапредување на екосистемот за иновации, како и во програми за поддршка на стартапи и претприемачи во дигиталната економија.
Економија
„Виз Ер“ воведува евтина „бизнис класа“, можете да платите за да го задржите средното седиште празно
Нискобуџетната унгарска авиокомпанија „Виз Ер“ ќе започне со тестирање на таканаречената „основна бизнис класа“ на одредени летови од декември оваа година, нудејќи малку повеќе удобност во рамките на својата стандардна услуга без додатоци. Оваа нова функција ќе биде воведена на пет рути, вклучувајќи летови до Лондон, Рим и Будимпешта.
Концептот е едноставен – во првиот ред од авионот, средното седиште ќе биде оставено празно за да им се обезбеди на деловните патници повеќе простор и да се олесни качувањето. Мајкл Делехант, виш комерцијален и оперативен директор, нагласи дека цената нема да биде драстично повисока.
„Што се однесува до цените на билетите, таа никогаш нема да биде повеќе од цената на купување дополнително седиште“, изјави тој на прес-конференција.
Иако билетите за овие специјални седишта ќе бидат поскапи, патниците сепак ќе бидат третирани исто како и сите други.
„Повеќе се работи за ефикасноста на патувањето и малку дополнителен простор во авионот“, рече Делехант.
Воведувањето премиум услуги е тренд што го следат и американските нискобуџетни превозници за да се натпреваруваат со големите превозници.
Делехант забележа дека сè уште има силна побарувачка за нискобуџетни летови во Европа, но дека пазарот треба да се развива.
Економија
Поскапуваат бензините и дизелот
Бензините и дизелот од ноќеска на полноќ ќе поскапат за половина и за еден денар, соопшти Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ).
Од 4.11.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 95 74,00 (денари/литар)
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 98 76,00 (денари/литар)
Дизел гориво ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) 71,00 (денари/литар)
Масло за горење Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) 69,50 (денари/литар)
Мазут М-1 НС 36,913 (денари/килограм)
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 се зголемуваат за 0,50 ден/лит.
Малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се зголемува за 1,00 ден/лит.
Малопродажната цена на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) не се менува.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се зголемува за 0,856 ден/кг и сега ќе изнесува 36,913 ден/кг.

