Економија
Епл – највреден бренд во светот

Американската компанија Епл е највреден бренд во светот, според нови податоци објавени во понеделникот. Епл го надмина интернет гигантот Гугл што го држеше првото место, но според рангирањата, нови пазари исто така наголемо се наметнуваат со свои марки.
Американската компанија Епл е највреден бренд во светот, според нови податоци објавени во понеделникот. Епл го надмина интернет гигантот Гугл што го држеше првото место, но според рангирањата, нови пазари исто така наголемо се наметнуваат со свои марки. Питер Волш е глобален директор на BrandZ, која ги рангира највредните брендови во светот. Тој за Гласот на Америка зборуваше за напредокот што новите пазари го имаат направено во изминатите години:„Ако погледнете пет години наназад, во 2006-та, кога почнавме со рангирањето, имаше само два бренда од Кина меѓу првите 100. Сега бројката од земјите во развој плус Мексико изнесува 19 брендови. Значи, на нив отпаѓаат една петтина од вкупната бројка на брендови“, вели Волш.
Бразилската енергетска компанија Петробрас е рангирана на 61-то место, индиската банка ICICI на 53-тото, додека најголемиот кинески интернет пребарувач Баиду – на 19-тото место.
Експертите велат дека најбрзо растечка економија е Африка. Но, ниту една компанија од овој континент не се наоѓа на листата на 100 брендови.
Волш вели дека Африка допрва треба да развива затоа што според големината и вредноста на пазарот заостанува зад Индија и Кина. Но, тој додава дека потрошувачката база расте за производи од Африка.
„На Африка гледаме на област каде брендовите особено добро котираат. На пример, банката Standard Chartered Bank е меѓу најдобрите брендови во Велика Британија и има пораст од 45 проценти од нивните активности во Африка“, додава ВолшВо некои африкански сектори има забележано голем напредок. Системите за финансиска трансакција преку мобилен телефон е пример за иновацијата која доаѓа во Африка. Ова е Давда Џобарте, директор на панелот за напредокот на Африка, со седиште во Женева:„Ако ја анализирате компанијата М-PESA во источна Африка во мобилниот банкарски и финансиски систем, ќе видите дека тие се иноваторите во тоа поле во цел свет“, вели Џобарте.
Сепак, тој вели дека бизнис-климата во Африка доцни во развојот од многу аспекти. Потребно е силно лидерство со цел да се внесат африкански компании меѓу првите 100 во светот.
Брендовите од областа на технологијата сочинуваат една третина од првите 100 компании во светот. Епл е број еден, симнувајќи го Гугл од лидерската позиција што ја држеше во изминатите четири години. крај/воа/
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Славески – Прескер: потврда на значењето на Народната банка за економската стабилност

Гувернерот на Народната банка, Трајко Славески, оствари средба со амбасадорот на Република Словенија, Грегор Прескер и со економскиот советник Горан Криж.
Во разговорот беше истакната улогата на Народната банка во одржувањето на макроекономската стабилност и значењето на довербата во финансискиот систем за економскиот развој и инвестициите.
Славески ја истакна посветеноста на Народната банка кон овие принципи, додека амбасадорот Прескер ги нагласи долгогодишните добри дипломатски и економски врски помеѓу двете економии, особено во финансискиот сектор каде што активно се вклучени голем број реномирани словенечки компании.
Во однос на финансискиот сектор, Славески се осврна на заложбите на Народната банка за намалување на надоместоците на банкарските услуги, заради обезбедување подостапни финансиски услуги за сите економски субјекти. Прескер искажа задоволство од заложбите на Народната банка и ја потврди понатамошната поддршка од Словенија, вклучително и преку центарот за обуки ЦЕФ.
Средбата претставува можност за продлабочување на билатералните односи меѓу двете земји и унапредување на соработката.
Економија
Ќе се олеснува кредитирањето при купување прв стан, вели Славески

Извршниот одбор на Народната банка усвои нова Одлука за макропрудентните мерки поврзани со макропрудентните инструменти за квалитетот на кредитната побарувачка од физичките лица. Со оваа одлука се регулираат основните показатели со кои се оценува кредитоспособноста на физичките лица, кога тие бараат кредити од банките и од штедилниците. Мерките ќе се применуваат од 1 декември 2025 година.
Гувернерот д-р Трајко Славески на конференцијата за печатот објасни дека со новата одлука се олеснува кредитирањето за купување или градење прво живеалиште, односно стан или куќа наменети за сопствено живеење. Но, имајќи ги предвид условите на пазарот на недвижности, особено во главниот град, што водат кон забрзан раст на цените на становите, поради што стануваат недостапни за помладите генерации, се врши и затегнување на условите за користење кредит за станбен објект којшто не претставува примарно живеалиште за кредитобарателите.
„За сите лица со нерешено станбено прашање, коишто навистина немаат стан/куќа на свое име каде што би живееле, а се очекува дека тоа ќе бидат претежно млади лица и млади брачни парови, со новата одлука се дозволува, без да се наруши пристапот на прудентност, тие да добијат станбен кредит и со учество од 10% од вкупната вредност на објектот за живеење. Наспроти ова, за сите останати случаи, минималното сопствено учество се зголемува од постојните 15% на 25% од вредноста на станот. Исто така, за корисниците на станбени кредити наменети за купување или градење прво живеалиште, ќе останат во важност досегашните лимити на показателот ДСТИ, коишто изнесуваат 55% за изложеноста во денари и 50% за изложеноста со валутна компонента. За сите останати баратели на кредити се предвидуваат пониски нивоа за овие показатели, и тоа од 50% за изложеноста во денари и 45% за изложеноста со валутна компонента.“
Имено, олеснувањето при купување прв стан се однесува на лицата коишто навистина немаат стан или куќа на свое име и планираат да купат или да изградат дом за сопствено живеење, за што треба да исполнат одредени критериуми, а се воспоставуваат соодветни механизми за проверка и следење, коишто се детално образложени во Одлуката.
„Промените во макропрудентните мерки имаат превентивен карактер и нивната цел е да нѐ заштитат сите нас од прекумерна задолженост, што може да се одрази понатаму на способноста за редовно отплаќање на обврските, како и на вкупната стабилност на финансискиот систем. Истовремено, со овие промени внимаваме да не „ги погодиме“ оние лица кои имаат потреба да го решат своето животно, станбено прашање, овозможувајќи им поповолни критериуми и полесен пристап до кредити, во однос на останатите корисници на кредити“, посочи гувернерот Славески.
Со ваквиот пристап, Народната банка се усогласува со практиката на голем број други централни банки во светот.
Економија
Трипуновски од Прилеп: Заложбата е на нашите полици да се продаваат македонски преработки од земјоделски производи

Денеска министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство, Цветан Трипуновски, присуствуваше на манифестацијата организирана од Slow Food – Прилеп, која се реализираше со поддршка на Министерството.
„Интенцијата и заложбата на Министерството е преку финансирање на ваков вид настани да се промовираат домашните преработки на земјоделски производи, да се развие локалниот туризам и да се поддржат здруженијата кои постојат на ниво на државата”, истакна министерот Трипуновски.
Министерот објави дека финансиската поддршка кон сите здруженија е зголемена на 200.000 денари по корисник.
„Сточарите на овој настан можат да ги промовираат своите преработки. Кога зборуваме за сточарството, изминативе 15 месеци покажавме дека земјоделството е во фокусот на приоритетите и работењето на Владата”, додаде тој.
Министерот Трипуновски истакна дека оваа година поддршката за македонските сточари од Програмата за финансиска поддршка е зголемена за околу 50%.
„Сакаме на нашите полици да се продава македонско млеко и македонски преработки од земјоделски производи”, појасни министерот.