Економија
Епл – највреден бренд во светот

Американската компанија Епл е највреден бренд во светот, според нови податоци објавени во понеделникот. Епл го надмина интернет гигантот Гугл што го држеше првото место, но според рангирањата, нови пазари исто така наголемо се наметнуваат со свои марки.
Американската компанија Епл е највреден бренд во светот, според нови податоци објавени во понеделникот. Епл го надмина интернет гигантот Гугл што го држеше првото место, но според рангирањата, нови пазари исто така наголемо се наметнуваат со свои марки. Питер Волш е глобален директор на BrandZ, која ги рангира највредните брендови во светот. Тој за Гласот на Америка зборуваше за напредокот што новите пазари го имаат направено во изминатите години:„Ако погледнете пет години наназад, во 2006-та, кога почнавме со рангирањето, имаше само два бренда од Кина меѓу првите 100. Сега бројката од земјите во развој плус Мексико изнесува 19 брендови. Значи, на нив отпаѓаат една петтина од вкупната бројка на брендови“, вели Волш.
Бразилската енергетска компанија Петробрас е рангирана на 61-то место, индиската банка ICICI на 53-тото, додека најголемиот кинески интернет пребарувач Баиду – на 19-тото место.
Експертите велат дека најбрзо растечка економија е Африка. Но, ниту една компанија од овој континент не се наоѓа на листата на 100 брендови.
Волш вели дека Африка допрва треба да развива затоа што според големината и вредноста на пазарот заостанува зад Индија и Кина. Но, тој додава дека потрошувачката база расте за производи од Африка.
„На Африка гледаме на област каде брендовите особено добро котираат. На пример, банката Standard Chartered Bank е меѓу најдобрите брендови во Велика Британија и има пораст од 45 проценти од нивните активности во Африка“, додава ВолшВо некои африкански сектори има забележано голем напредок. Системите за финансиска трансакција преку мобилен телефон е пример за иновацијата која доаѓа во Африка. Ова е Давда Џобарте, директор на панелот за напредокот на Африка, со седиште во Женева:„Ако ја анализирате компанијата М-PESA во источна Африка во мобилниот банкарски и финансиски систем, ќе видите дека тие се иноваторите во тоа поле во цел свет“, вели Џобарте.
Сепак, тој вели дека бизнис-климата во Африка доцни во развојот од многу аспекти. Потребно е силно лидерство со цел да се внесат африкански компании меѓу првите 100 во светот.
Брендовите од областа на технологијата сочинуваат една третина од првите 100 компании во светот. Епл е број еден, симнувајќи го Гугл од лидерската позиција што ја држеше во изминатите четири години. крај/воа/
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Од 1 март поскапува парното

Регулаторната комисија за енергетика донесе одлука со која од 1 март цената за потрошувачите на топлинска енергија за „ЕСМ енергетика“ (5,17 %) и „Скопје Север – Енерџи еколинк“ (5,25 %) ќе се зголемат речиси 5 отсто.
„Кога ја соопштивме цената за најголемиот систем преку кој со парно се снабдуваат над 95 % од домаќинства, најавивме дека и овие две компании имаат поднесено барање за корекција на цената. Познато е дека поради комплексните геополитички случувања цената на природниот гас на светките берзи е зголемена, поточно во последниот квартал од минатата година имама раст од 16 %, што е и главна причина и за оваа одлука. Овие две компании доставија барање за корекција на цената во текот на февруари по што РКЕ изврши соодветни анализи и врз основ на тоа донесе одлуки за корекција на цената за потрошувачите на топлинска енергија за ‘ЕСМ енергетика’ и ‘Скопје Север – Енерџи еколинк’, која ќе стапи во сила од 1 март. Станува збор за вкупен конзум од 2.500 потрошувачи“, посочи Марко Бислимоски.
Во исто време РКЕ ја информира јавноста дека на главна седница е донесена одлука за издавање две лиценци за вршење енергетска дејност за регулирано производство и снабдување со топлинска енергија на „Енерџи еколинк“ АД Скопје, а постапката за издавање лиценца за дистрибуција е во тек.
„Станува збор за топланата позната во јавноста како ‘Скопје Север’, која од неодамна ја презема приватен инвеститор и тој ја почна постапката за конечно лиценцирање на компанијата што извршува јавна дејност повеќе од 20 години. РКЕ останува на ставот дека секоја реализација на инвестициите што значи подобрување на квалитетот на снабдување и ширење мрежа со цел зголемување на конзумот е со безрезервна поддршка, особено што станува збор за еколошки и најекономичен начин на затоплување, што се одразува врз сметките за парно, кои се најниски. Анализите покажуваат дека доколку сите исклучени од парно повторно се приклучат на системот, сметките ќе се намалат речиси 10 %“, посочи Марко Бислимоски.
Економија
Мицкоски: Македонија го достигна највисокото ниво на странски директни инвестиции

Македонија го достигна највисокото ниво на странски директни инвестиции, во 2024 година регистрирани 1 милијарда и 255 милиони евра, истакна лидерот на ВМРО-ДПМНЕ, Христијан Мицкоски, коментирајќи дека ја добил веста на пат кон Турција и средбата со претседателот Ердоган.
„Во 2024 година, вкупните директни инвестиции во земјата изнесуваат 1 милијарда и 255 милиони евра, а растот во последниот 4ти квартал на минатата година од цели 400 милиони евра што за Македонија и регионот е најдобар економски резултат“, напиша Мицкоски на социјалните мрежи.
Додаде дека успехот особено го радува оти затекнале економски пустош.
Економија
Казни од 500 до 10.000 евра, па и затворање на маркетите: Дурмиши најави контрола на над 1.000 трговски објекти

Министерот за економија и труд, Бесар Дурмиши, денеска одржа прес-конференција, на која информира за мерките што ги донесе Министерството за економија и труд со цел заштита на стандардот на граѓаните.
Министерството за економија и труд и Владата континуирано носат мерки и креираат политики со цел заштита на стандардот на граѓаните, намалување на цените на основните прехранбени производи и стабилизација на инфлацијата. На почетокот на оваа недела Собранието на предлог на група пратеници ги изгласа измените на Законот за заштита на потрошувачите, информира Дурмиши.
Со овие измени трговците, појасни тој, почнувајќи од средината на април, ќе имаат задолжителна обврска да ги објават цените на сите производи на своите интернет-страници.
„Законот, кој очекуваме деновиве да биде објавен во ‘Службен весник’ предвидува во рок од 45 дена од денот на влегувањето во сила трговците на своите веб-страници да ги објават цените на сите производи што ги продаваат во своите продавници“.
Според него, во наредните 10 дена ќе бидат објавени и правилниците, кои ќе пропишуваат на кој начин ќе се објавуваат цените од страна на трговците.
Со овие законски измени Дурмиши очекува поголема транспарентност на цените во маркетите, подобрена конкуретност и намалување на цените.
Граѓаните, вели тој, сега ќе може да изберат каде ќе ги трошат своите пари, ќе знаат за секој производ во кој маркет по која цена се продава.
Според него, ваквата мерка ќе донесе до зголемување на конкурентноста помеѓу трговците и намалување на цените на производите. Потрошувачите ќе бидат целосно информирани за тоа кој производ кај кој трговец колку чини.
Овој закон, како што појасни, се однесува на мали, средни и на големи трговци, со што е исклучуваат микротрговците и трговците поединци, односно маалските дуќани.
Потсети дека законската измена следува откога минатата недела Владата по предлог на Министерството за економија и труд донесе одлука за ограничување на маржите на 102 групи основни прехранбени производи и средства за хигена и ограничување на цените на 8 групи на најосновни прехранбени производи.
Двете мерки веќе се во сила и ќе траат заклучно со 30 април, односно ќе бидат опфатени и двата празника, Рамазан и Велигден.
„Државниот пазарен инспекторат е на терен и инспекторите постапуваат по одлуката дали маркетите ги усогласиле своите цени на полиците.
До крајот на оваа недела е предвидено да се направи надзор на над 1.000 трговски објекти во државата по што Државниот пазарен инспекторат ќе излезе со податоци за евентуално непочитување од страна на одредени маркети.
Казните се движат од 500 до 10.000 евра, па и до затворање на маркетите во траење од 15 дена. Очекувањата се дека цените ќе се намалат во просек околу 10 %, со што ќе влијаеме на стабилизирање на инфлацијата и заштита на стандардот на граѓаните“, истакна Дурмиши.