Економија
Азиските берзи затворени со пад од 4,4 отсто поради стравот од еврозоната

Берзите од Азиско-Пацифичкиот регион го завршија тргувањето во понеделникот со значителни минуси, а клучниот индекс на берзата во Хонгконг, Hang Seng потона до 4,4 отсто
Берзите од Азиско-Пацифичкиот регион го завршија тргувањето во понеделникот со значителни минуси, а клучниот индекс на берзата во Хонгконг, Hang Seng потона до 4,4 отсто поради загриженоста на инвеститорите во врска со неуспехот на европските власти во решавањето на должничката криза, покажуваат податоците од берзите.До крајот на тргувањето во понеделникот, Hang Seng падна точно за 4,38 отсто на 16.822, 15 поени. Јапонскиот индекс Nikkei 225 се намали за 1,78 проценти на 8.545,48 поени, а поширокиот јапонски TOPIX индекс падна за 1,85 отсто на 747,11 поени. Австралискиот S&P/ASX 200 потона за 2,78 отсто до 3.897,00 поени.Берзите во Сеул и во Шангај во понеделникот беа затворени.Причината за загриженоста на инвеститорите се појави кон крајот на тргувањето во Азија, по информацијата дека Грција не ги заврши преговорите со „тројката“ од меѓународните кредитори составена од претставници на Европската комисија, Европската централна банка и на Меѓународниот монетарен фонд (ММФ) со што требаше да ја обезбеди следната транша од кредитот за финансиска помош. Претходно во понеделникот, заменик-министерот за финансии на Грција. Пантелис Иконому, за атинската телевизија Mega изјави дека преговорите се завршени, и „излезот е најден во онаа мера, до којашто доверителите можеле да се убедат во постоењето на длабока рецесија во земјата“.Грција во неделата вети дека ќе ги намали платите и пензиите и ќе отпушти 30 илјади државни службеници, во обид да ги убеди доверителите дека ќе ги спроведе сите неопходни мерки за намалување на буџетскиот дефицит. Меѓутоа, признавањето на Атина дека нема да може да го исполни предвиденото ниво на буџетскиот дефицит за 2012 и за 2013 година им покажа на инвеститорите дека Грција сé уште не може да го планира буџетот во рамките кои се услов за добивање на финансиската поддршка, со што банкротот на земјата станува сé поизгледен.Новата транша од финансиската помош за Грција во висина од 110 милијарди евра, која се очекуваше следните седмици ,беше потребна за исплата на странскиот долг, како и за исплата на платите и пензиите.Во понеделникот попладне, во фокусот на инвеститорите, исто така, остана состанокот на министрите за финансии од земјите од еврозоната (Еврогупата) и министрите за економија и финансии од земјите од Европската унија (Екофин), кои повторно ќе дискутираат за должничкиот проблем на Грција и неговото влијание врз економијата на Европа. Аналитичарите сметаат дека властите на Европската унија уште еднаш последен пат ќе се обидат да го одложат можниот банкрот на Грција непреземајќи конкретни одлуки за решавање на должничката криза во европска валутна зона.„Закажаниот за денес состанок на министрите за финансии само одново го одложува неизбежното“, го коментираше расположението на пазарите аналитичарот на „CMC Markets“, Мајкл Хјусон.Hang Seng (Hang Seng Index, HIS) индексот е главниот индекс на берзата во Хонгконг, која е чувствителна на малите флуктуации на економијата во матичната Кина. Тој се пресметува како пондерирана просечна вредност по капитализацијата на цените на акциите на 34 најголемите акционерски компании во Хонгконг.Nikkei 225 (Nikkei 225 Stock Average) индексот е основниот индекс на Токиската берза, чијашто вредност се востановува како едноставен аритметички просек на цените на акциите на 225 најактивно тргувани компании на првиот пазар. TOPIX индексот, поширок во однос на индексот Nikkei 225, е индикаторот на Токиската фондова берза. Тој се пресметува како пондерирана просечна пазарна капитализација на вредноста на акциите на компаниите. Се тргува на првиот пазар од оваа берза. S&P/ASX 200 индексот е базичниот берзански индекс на Сиднејската берза, кој се пресметува од 200-те најмногу тргувани акции на компаниите/крај/рн/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Нови правила за одобрување возила од 1 септември

Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини (МЕРМС) одржа работен состанок со над 40 овластени застапници и импортери на возила во Македонија.
На средбата присуствуваа министерката Сања Божиновска, директорот на Државниот пазарен инспекторат Влатко Стојкоски, претставници на Биро за метрологија и Царината како и професорот Дарко Данев кој ги презентираше измените во постапките за одобрување на возила, кои ќе стапат на сила од 1 септември 2025 година.
Овие измени се однесуваат на постапките за: одобрување на тип на возило, единечно одобрување на возило, идентификација и оцена на техничката состојба и издавање на потврди за исполнетост на техничките барања за возилата.
Клучната промена е тоа што, по 17 години од донесувањето на Законот за возила, истиот конечно ќе почне да се применува согласно европските стандарди.
„Го зајакнуваме системот на доверба меѓу институциите и импортерите, со јасни правила и навремена услуга за граѓаните. Ова е значаен чекор за приближување кон европските стандарди и подобрување на квалитетот на услугата која ја добиваат нашите граѓани“, изјави министерката Божиновска.
Клучни промени во постапките за одобрување на возила:
· Одобрување на тип на возило за сите негови варијанти и изведби според WVTA документот, освен ако импортерот не побара поинаку.
· Единечно одобрување ќе се врши исклучиво за возила за кои не е одобрен типот во РСМ и немаат одобрение за тип во ЕУ преку Биро за метрологија. Возила со претходно одобрен тип во ЕУ или во РСМ немаат потреба од посебна постапка за единечно одобрување и директно одат во постапка за идентификација и оцена на техничката состојба.
· Импортерите имаат обврска да издаваат потврди за исполнетост на техничките барања за сите возила за кои постоиевропско одобрение на тип (WVTA) или национално одобрување на тип. За останатите возила за кои немаат возила не постои одобрение на тип во РСМ или не постои одобрение на тип во ЕУ, импортерите немаат обврска да ги издаваат потврдите, ваквите возила ќе обезбедуваат потврди од независни институции прифатени од Бирото за метрологија.
· Грубата пресметка вели дека 1,3 милиони евра годишно досега оделе за TÜV потврди кои не требало да се бараат и тоа најголемиот дел од средствата оделе кај странски компании на кои им се плаќало – процесот сега ќе се регулира преку овластените застапници, домашни македонски компании.
· Роковите за одобрување на тип во Бирото за метрологија ќе бидат скратени двојно, за побрза и поефикасна постапка.
· Цените на услугите од Биро за метрологија ќе се регулираат со нов правилник.
· Потврдите за исполнетост на техничките карактеристики кај застапниците ќе чинат 40-50 евра.
Министерството нагласува дека соработката со застапниците е клучна за успешна примена на Законот и изграден функционален систем на доверба.
„Градиме партнерски однос со импортерите како клучен елемент во процесот на усогласување со европските стандарди. Граѓаните треба да се чувствуваат заштитени и поддржани при секоја постапка за одобрување на возила“, додаде министерката Божиновска.
Економија
Лагард предупредува: Економијата на ЕУ зависи од странските работници

Претседателката на Европската централна банка (ЕЦБ), Кристин Лагард, изјави дека приливот на странски работници во изминатите години значително ја поттикнал економијата на еврозоната, помагајќи да се надомести намаленото работно време и падот на реалните плати.
Говорејќи на годишниот симпозиум на Федералните резерви на САД, што се одржува во Џексон Хол, сојузната држава Вајоминг, Лагард нагласи дека миграцијата кон Европската Унија довела до рекорден број жители и покрај негативниот природен прираст.
„Странските работници дадоа значителен придонес за европската економија. Тие овозможија да се компензираат структурните предизвици, како што се пократкото работно време и пониските плати во одредени сектори“, изјави Лагард.
Таа додаде дека иако растот на бројот на работници ја поддржа економската стабилност, одредени влади на земјите-членки воведуваат ограничувања за нови мигранти, поради зголемено незадоволство кај дел од локалното население.
Според Лагард, оваа динамика ќе остане еден од клучните фактори во обликувањето на идните економски и социјални политики во Унијата.
Економија
Македонија е големо градилиште, над 1.200 проекти во општините, велат Перински и Николоски

Во моментов целата Македонија е едно големо градилиште, а само во општините се реализираат повеќе од 1.200 активни проекти поддржани од Владата и Министерството за транспорт, истакна Александар Николоски, потпретседател на ВМРО-ДПМНЕ и министер за транспорт, на Саем-Отчетот на градоначалниците на ВМРО-ДПМНЕ.
„Тоа се само проекти преку Министерството за транспорт, а да не зборуваме за големите инфраструктурни проекти како автопатите Охрид-Кичево, Кичево-Букојчани, Букојчани-Гостивар, Гостивар-Тетово, Прилеп-Битола, како и експресните патишта Прилеп-Градско и Куманово-Крива Паланка. Сега започнатите проекти се завршуваат, а граѓаните гледаат резултати“, рече Николоски.
Министерот подвлече дека ова ја враќа самодовербата кај граѓаните и покажува дека Македонија е способна да води големи проекти.
„Не е само патната инфраструктура, туку и железничките линии, аеродромите, авио линиите и обновливите извори за енергија. Во помалку од година дена завршивме еден проект со вредност од половина милијарда евра“, додаде тој.
Министерот за локална самоуправа, Златко Перински, истакна дека Владата финансирала околу 1.200 проекти во сите општини.
„На првиот повик беа пријавени 288 проекти, од кои 137 се завршени. На вториот повик беа поднесени 887 апликации, а прифатени беа 828 проекти. Кумулативно, тоа се околу 1.200 проекти кои се реализираат со помош на централната власт“, рече Перински.
Министерот додаде дека општините се соочувале со големи предизвици и немале поддршка од претходната власт.
„Ние им помогнавме да ги детектираат проблемите, да обезбедат одржливост и да ги реализираат поголемите проекти. Секој градоначалник се бори да направи што е можно повеќе, а по изборите се надеваме дека мотивацијата ќе биде уште поголема“, рече Перински.