Економија
Македонскиот туризам промовиран во Истанбул

Во четвртокот во турската метропола Истанбул Агенцијата за промоција и поддршка на туризмот на Република Македонија (АППТ) ги презентираше туристичките потенцијали на Македонија пред турски туристички оператори со потенцијален интерес за носење на туристички групи во земјата.
Во четвртокот во турската метропола Истанбул Агенцијата за промоција и поддршка на туризмот на Република Македонија (АППТ) ги презентираше туристичките потенцијали на Македонија пред турски туристички оператори со потенцијален интерес за носење на туристички групи во земјата. Организацијата на настанот беше во соработка со промоторот од Агенцијата за привлекување на странски инвестиции во Истанбул, Филиз Вели, конзулот на Република Македонија во Истанбул, Зерин Абаз и ТУРСАБ (Турска асоцијација на туристички агенции). На настанот учествуваа и туристички агенции и хотелски компании од Македонија кои направија презентации на своите компании, а остварија и контакти со турските фирми. „Сметам дека ваквиот тип настани се навистина корисни, не само за нас како хотелиери, туку воопшто корисни и за целата држава. Имено со ваквите активности на Агенцијата и на Владата, искрено се надеваме дека ќе се постигнат поголеми резултати во успешно промовирање на нашата држава како одлична туристичка дестинација и ќе се постигне привлекување голем број туристички групи од различни пазари. Ги поздравуваме ваквите активности и се надеваме дека и во иднина ќе се организираат успешни средби од овој тип”, рече Сања Николовска, претставник од „Македонија турист АД“ од Скопје. Огне Циговски кој во Истанбул престојуваше како претставник на хотелите „Бистра“ и „Епинал“ изрази надеж дека оваа средба ќе овозможи трендот на зголемување на бројот на туристи од Турција во последните две години да продолжи и во наредната година. „Достапните авионски летови на ’Туркиш Аирлинес’ и ’Пегазус’ се доказ дека истите се предуслов за успешен раст на ’инкоминг’ туризмот во Македонија”, додаде Циговски.Ела Атакан, претставник на ТУРСАБ, рече дека субвенциите што се нудат од страна на Македонската влада за организирање туристички групи ќе направат значително зголемување на интересот кај нивните повеќе од шест илјади членки да ја вклучат и Македонија како туристичка дестинација во нивната понуда.„Турција стана еден од нашите главни целни пазари. Очекувам инкоминг туристичките агенции од Македонија да ги искористат направените контакти, да направат интересни и конкурентни пакет аранжмани со разна туристичка тематика кои ќе ги понудат на колегите од Турција за продажба на тој пазар. АППТ би ги поддржала таквите продажни напори со промоција на двата саеми во Истанбул и Измир во 2012 година. Приватната иницијатива е на потег”, смета Јордан Трајков, директор на АППТ. По овој настан вчера во Истанбул се одржа и успешна изложба на слики од младиот автор Стефан Плескониќ, кој подари едно свое дело во хуманитарни цели на настраданите деца од земјотресот што минатиот месец ја погоди провинцијата Ван, во кој загинаа повеќе од 600 лица.Двата настана беа спонзорирани од „Чевахир Холдинг Истанбул“, компанијата сопственик на „Чевахир хотел Истанбул“ и иден инвеститор во градба на комплекс од четири висококатници во скопската општина Аеродром./крај/мф/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Бојкот на американски производи во Европа поради политиките на Трамп

Движења за бојкот на американските производи добиваат поддршка во Европа како реакција на промените во американската политика, особено во однос на воведените царини за европските производи и политиката кон руската агресија во Украина.
Во Шведска, оваа иницијатива доби посебен замав преку социјалните мрежи. На Фејсбук се формирани групите „Boykot varer fra USA“ со 67.000 членови и „Bojkotta varor från USA“, која брои над 70.000 корисници. Членовите на овие групи повикуваат на бојкот на американските брендови како „Мекдоналдс“, „Кока-Кола“, „Најк“, „Левис“, „Нетфликс“, „Гугл“ и „Ербнб“.
Јаник Кохинур, основачка на групата „Бојкотирам американска стока“, изјави дека овој чекор го презела бидејќи не можела директно да влијае на американските политики, но смета дека со економски притисок може да се испрати силна порака.
„Тешко е, бидејќи речиси сè е под влијание на Америка. Би требало да се бојкотира огромен број производи“, коментира еден од членовите на групата. Друг корисник нагласува дека луѓето при купување ретко размислуваат за потеклото на производите, што го прави бојкотот сложен.
Кохинур, сепак, беше критикувана бидејќи групата ја основала на платформата Фејсбук, која е во сопственост на американскиот технолошки гигант „Мета“. Таа одговори дека во моментов нема подобра алтернатива, но изрази надеж дека ќе се појават нови платформи што ќе им овозможат на активистите поголема независност.
Економија
Трипуновски: Нема да дозволам фантом земјоделци да профитираат

Земјишната политика е основен фактор за враќањето на производството во земјоделскиот сектор и враќање на производствените капацитети на нивото каде што некогаш биле, изјави министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство, Цветан Трипуновски, во гостување во емисијата „Аграр“.
Трипуновски истакна дека неговата прва задача во функцијата е да направи ревизија на земјоделското земјиште кое било поделено во претходните години. Целта е да се провери дали земјиштето во државна сопственост се користи согласно со договореното.
„Нашиот фокус е да ги контролираме големите корисници, особено оние правни субјекти кои добиле големи површини земја, а кои можеби не ги исполнуваат обврските. До сега имаше два такви случаи каде земјиштето се користело бесправно, а истовремено биле искористени и државни субвенции“, објасни Трипуновски.
Контролите, како што најави, ќе продолжат и во иднина, а целта е да се ослободи земјиштето и да се додели на вистинските земјоделци кои ќе ја користат земјата со цел да ја подобрат производството.
„Не ќе дозволиме фантоми земјоделци да профитираат на сметка на државата“, нагласи министерот.
Во однос на јавните повици, Трипуновски информираше дека лани завршија јавни повици за распределба на земјиште кои беа објавени за време на техничката Влада. Со овие повици се потпишани 967 договори. Во текот на новогодишните празници беа објавени и нови повици кои беа барање на земјоделците, а тие завршија со пристигнување на над 2.000 апликации.
„Нашата следна фаза ќе биде оглас за распределба на земјиште, со точно дефинирани парцели. Планираме да се поделат парцели не помали од 10 хектари, бидејќи сакаме да ги охрабриме земјоделците да размислуваат за окрупнување на земјиштето“, изјави Трипуновски.
Економија
Орбан се договорил со Трамп? Унгарија може ќе се спаси од американските царини

Унгарија и САД се во процес на договарање на економски пакет што треба да ѝ помогне на унгарската економија и да ги ублажи последиците од евентуалните американски царини за производите од Европската Унија. Ова го изјави унгарскиот премиер Виктор Орбан, нагласувајќи дека договорот ќе ја зајакне економската стабилност на земјата.
Орбан, кој важи за долгогодишен сојузник на американскиот претседател Доналд Трамп, посочи дека ваквата соработка ќе придонесе за дополнително продлабочување на политичкото партнерство меѓу двете земји. Според него, договорот ќе ѝ овозможи на Унгарија да ги минимизира штетите од евентуален трговски судир меѓу Вашингтон и Брисел.
„Секое членство во Европската Унија подразбира одредени економски последици, а во случај на американски царини, Унгарија ќе биде погодена како и сите останати земји. Засега не можеме со сигурност да кажеме колкави ќе бидат загубите, но е јасно дека нема да можеме да ги избегнеме“, изјави Орбан на годишната конференција на унгарската трговска и индустриска комора.
Според унгарскиот премиер, Владата веќе работи на постигнување на билатерален договор со САД кој би ја заштитил економијата. Во тек се и преговори за обновување на даночниот договор, кој беше укинат за време на претходната американска администрација.
„Одредени елементи од новиот договор ќе ни овозможат да ги ублажиме економските загуби и да осигуриме финансиска стабилност преку конкретни мерки“, додаде Орбан.
Иако трговската размена меѓу Централна и Источна Европа и САД е релативно мала, Будимпешта сака да осигура дека Унгарија ќе биде во најдобра можна позиција во случај на економски потреси.