Економија
Пораст на ланските приходи на „Атлантик Група“ за 108,4 отсто

Хрватската компанија „Aтлантик Група“ во 2011 година остварила приход од продажбата во износ од 4,7 милијарди куни, што во однос на претходната година претставува номинален пораст од 108,4 отсто,
Хрватската компанија „Aтлантик Група“ во 2011 година остварила приход од продажбата во износ од 4,7 милијарди куни, што во однос на претходната година претставува номинален пораст од 108,4 отсто, додека во однос на про-форма консолидираните приходи од продажбата во 2010 година порастот изнесува 4,8 отсто. Добивката пред каматите и даноците (EBIT) во 2011 година на про-форма консолидираната основа пораснала 13,8 отсто нa 334,8 милиони куни, додека, нето добивката изнесувала 54,9 милиони куни. На порастот на приходите на „Aтлантик Група“ во 2011. година, со консолидација на „Дрога Колинска“, многу влијаеле и двоцифрените стапки на пораст на дивизијата Спортска и активна исхрана (16,3 отсто), како и „Pharma“ (12,5 отсто). Годината ја обележа успешната интеграција на „Дрога Колинска“ во системот на „Атлантик Група“, како и последичната реорганизација на работењето на компанијата со цел максимално користење на синергијата, и што поефикасно управување со вкупните работни процеси. Во првата фаза од интеграцијата, веќе кон крајот на првото тримесечје од 2011 успешно беа обединети дистрибутивните активности и логистичките процеси во „Атлантик Група“ и „Дрога Колинска„ на сите регионални пазари, додека во втората половина од годината беа консолидирани производните постројки внатре во „Група“. „Многу сме задоволни што „Атлантик Група“ и во 2011 оствари одлични резултати и со тоа ги исполни најавените очекувања. Управата и сите вработени во компанијата успешно ја завршија првата и длабоко влегоа во втората фаза од интеграцијата со „Дрога Колинска“, што секако придонесе за порастот на продажбата и добивките од работните активности и покрај неповолните услови во макро – економското опкружување. Иако очекуваме дека од макро – економска страна 2012. година ќе биде најмалку еднакво полна со предизвици, убедени сме во понатамошниот пораст и во подобрувањето на профитабилноста на „Атлантик Група“, и токму поради тоа, за да оствариме пораст, ќе се фокусираме на остварување на синергиските потенцијали, органскиот пораст преку активниот бренд менаџмент и иновациите, трошковната оптимизација, ефикасното управување со ризиците и понатамошното исполнување на финансиските обврски”, коментираше претседателот на управата, Емил Тедески.Хрватска по консолидацијата на „Дрога Колинска“ остана најголемиот продажен пазар, со учество од 28,2 отсто, следат Србија со 25,5 отсто, Словенија со 12,7 и БиХ со 7,6 отсто и останатите екс ЈУ пазари со 6,2 отсто. Западно – европските пазари, во продажбата учествуваа со 7,5 отсто, со значителен пораст на пазарите во Германија и Велика Британија. Пазарот на Русија има удел од 3,0 отсто, а останатите држави имаат 9,3 отсто во вкупната продажба. Во 2011. година, уделот од сопствените брендови во продажбата изнесуваше 71,6 отсто, екстерните брендови од дистрибутивното портфолио учествуваа со 17,3 проценти, уделот од продажбата на аптекарскиот синџир „Farmacia“ изнесува 5,8 отсто, додека, приватните стокови марки коишто ги произведува „Атлантик Група“ за трети страни имале удел од 5,3 отсто.Во 2012 година „Атлантик Група“ воведува нова организациона структура на работење со цел поефикасно управување на сите работни сегменти и дистрибутивни пазари, со што се напушта досегашната дивизиска организација, а се воведува организациона поделба на шест стратешки работни подрачја (кaфе, пијалаци, спортска и активна исхрана, здравје и нега, деликатесни намази, слатко и солено), четири њтратешки дистрибутивни подрачја (Хрватскa, Словенија, Србија, Maкедонијa, HoReCa, интернационални пазари) и пазарот на Русија. Работите во новата организација поврзани се во однос на сродниот вид производи или спрема продажното подрачје (спрема поединечниот пазар или канал на продажба). Гледајќи во однос на најновиот работен модел најголема индивидуална производна категорија во „Атлантик Група“, со учество од 21 отсто е кафето со брендовите Grand kafa и Barcaffe. Kaтегоријата пијалаци со клучните брендови Cedevita, Cockta, Donat Mg и категоријата спортска и активна исхрана со брендовите Multipower и Champ имаат поединечно учество од по 14 отсто, категоријата Солено и слатко во продажбата учествува со 12 отсто, Здравје и нега со 10, a Деликатесни намази со 9процентно учество. Дистрибуцијата на принципалските брендови изнесува 17 отсто од вкупната продажба.Во согласност со реорганизацијата на работењето, управата на „Атлантик Група“ се намали на четири члена, и основан е Стратешки работен совет, како мултифункционално тело кое расправа за виталните стратешки и оперативни корпоративни прашања со членовите надлежни за работните и дистрибутивните подрачја и корпоративната функција на поддршка./крај/со/мф
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Лоши прогнози за германската економија

Германската економија ќе падне за 0,2 проценти оваа година оставајќи ја земјата во рецесија, според новите прогнози на Германскиот економски институт (IW). Германија е силно погодена од трговскиот конфликт предизвикан од царините на американската влада, објасни IW.
Глобалната неизвесност ги обесхрабрува бизнисите да инвестираат и тоа придонесува за падот, а со тоа и големите купувања, како што се нови машини и возила. Високите оперативни трошоци во Германија дополнително ја комплицираат ситуацијата.
IW заклучува дека Германија, со домашен бруто-производ (БДП) кој се намалува за 0,2 проценти во 2024 година ќе остане во рецесија.
Најголемиот ризик за глобалната економија оваа година, според IW, е трговската политика на САД. Без царинските политики на САД, глобалното економско производство во 2025 година можеше да биде повисоко за 0,8 проценти, соопшти институтот.
Перспективите за индустрискиот и градежниот сектор остануваат мрачни. Се очекува индустриските компании да генерираат помала додадена вредност оваа година по падот од 3 проценти во 2024 година. Високите цени на енергијата, зголемувањето на платите и зголемената регулатива вршат дополнителен притисок врз бизнисите.
Градежните компании, по пад од 3,7 проценти во 2024 година, продолжија да се соочуваат со дополнителни ограничувања оваа година, при што високите трошоци за изградба предизвикани од регулативата продолжуваат да го попречуваат секторот.
IW исто така забележа дека овие трендови сега влијаат на пазарот на трудот, при што бројот на вработени се намалува од средината на 2024 година. До летото бројот на невработени би можел да достигне три милиони, бројка што не е евидентирана од 2010 година, велат економистите.
Раководителот на одделот за макроекономски истражувања на IW, Михаел Гремлинг, изјави дека новата германска влада има можност да го промени трендот посочувајќи на планираниот посебен инфраструктурен фонд што би можел да помогне во стимулирањето на економијата.
Економија
Димитриеска – Кочоска во Брисел: Реформите остануваат клучни за конкурентноста на европската економија

Целосна имплементација на новиот Закон за буџети и спроведување прудентна фискална политика преку усвојување конкретни мерки за фискална консолидација, намалување на дефицитот, зајакнување на ефикасноста на прибирање на приходите во буџетот, се дел од препораките за РС Македонија од заедничките заклучоци од овогодинешниот 11-ти по ред Економски и финансиски дијалог меѓу ЕУ и земјите кандидати за членство на кој учествуваше министерката за финансии Гордана Димитриеска-Кочоска.
„Усвоените заеднички заклучоци во рамки на дијалогот коишто се однесуваат на зајакнување на фискалното управување, имплементирање на капиталните инвестиции, зајакнување на оперативноста на даночната администрација и следење на фискалните ризици, се во линија на реформите предвидени како со реформската агенда, така и со Програмата за реформи во управувањето со јавните финансии“, рече министерката за финансии.
Таа додаде дека во услови на глобална економска нестабилност, фискалната политика е насочена да одговори на неизвесностите присутни во глобалната и домашната економија. Притоа, додаде, имајќи предвид дека фискалниот простор е ограничен како резултат на последователните кризи, фискалната политика е исправена пред предизвикот за постигнување фискална консолидација, но истовремено и финансирање иницијативи коишто го поддржуваат растот.
„Во услови на геополитички турбуленции и трговска војна, ние треба да им овозможиме на нашите компании да се развиваат преку креирање динамична деловна средина која ќе го ослободи нивниот потенцијал за раст. Значајно за приватниот сектор е подготвеноста на нашите влади да обезбедат квалитетна даночна политика, квалитетна инфраструктура, расположива и квалитетна работна сила, пристапна енергија, помал административен товар и правна рамка којашто ќе овозможи креирање на регионални ланци на снабдување. Она што ние како креатори на политики и носители на одлуки треба да размислиме и одлучиме е како да се креира динамично деловно окружување кое ќе им помогне на нашите компании брзо да се прилагодат на сегашната остра конкуренција на глобалниот пазар“, рече министерката за финансии.
Во таа насока, таа потенцира дека Владата е посветена на трансформативни реформи во земјата фокусирани на дигитална трансформација, одржлива енергетска транзиција, јакнење на човечкиот капитал, јакнење на владеењето на правото и подобро управување со јавните финансии, коишто области се во фокусот на реформската агенда на земјата.
Според учесниците, Економскиот и финансиски дијалог, и понатаму ќе игра значајна улога во постигнување на пошироките цели на добро управување и економски просперитет, и се сoгласија дека дијалогот треба да продолжи да игра централна улога во утврдување на заедничките насоки за политики за поддршка на одржлив среднорочен економски раст и постепено усогласување со економските критериуми за пристапување во ЕУ. Учесниците нагласија дека клучна улога за остварување на напредок е спроведување на заедничките заклучоци, како и програмите на економски реформи и реформските агенди .
Дискусијата на годинешниот Економски и финансиски дијалог беше фокусирана на конкурентноста на Европа во контекст на сегашните геополитички случувања и потребата за поедноставување на правната рамка со цел намалување на административниот товар врз компаниите. За да може економијата да креира раст и работни места, во услови на трговска војна, на компаниите треба да им се овозможи да ја зајакнат конкурентноста преку инвестиции и иновации.
На годинашниот Економски и финансиски дијалог во Брисел учествуваат министрите на тековното и двете последователни претседателства со Советот на ЕУ, претставници на земјите членки на ЕУ, претставници на Европската комисија, Европската централна банка, Европска инвестициска банка, како и министрите за финансии и гувернерите на централните банки од земјите на Западен Балкан, Турција, Грузија, Молдавија и Украина.
Економија
Бислимоски: Oд 1 јуни ќе бидат на располагање дополнителни 500 GWh, со кои ќе може да се тргува на слободниот пазар во Косово, одлична бизнис-можност

Од 1 јуни македонските снабдувачи и трговци со електрична енергија ќе имаат можност да снабдуваат нови 1.000 потрошувачи од косовскиот пазар, каде што почнува дополнителната фаза на либерализацијата на пазарот со електрична енергија. Ова беше повод Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад (РКЕ) да иницира состанок на кој косовскиот регулатор пред македонските снабдувачи и трговци ги презентира чекорите како полесно да пристапат на пазарот кај нив.
„Откога ги презедовме сите неопходни активности како регулатори и извршивме заемно признавање на лиценците за снабдување и трговија, сега сакаме компаниите да ги мотивираме да ја искористат оваа можност. Поголем пазар носи поголема конкуренција, а бенефитот е пониски цени за електрична енергија. Сега, за помалку од еден месец, односно од 1 јуни, ќе бидат на располагање дополнителни 500 GWh, со кои ќе може да се тргува на слободниот пазар на Косово и ова е одлична бизнис-можност за наште снабдувачи и трговци“, посочи Марко Бислимоски, претседател на РКЕ.
Претседателот на косовскиот регулатор, Канцеларијата на енергетскиот регулатор од Република Косово (ЕРО), Имер Фејзулаху, им посака добредојде на македонските снабдувачи истакнувајќи дека тие имаат повеќе искуство со оглед на тоа дека македонскиот пазар е одамна либерализиран.
„Ова е само меѓучекор кон приклучување кон единствениот пазар што го бара од нас Европската Унија. Во прилог на сите ни е да има намалени административни бариери, а зголемена конкуренција“, изјави Имер Фејзулаху од ЕРО (Канцеларијата на енергетскиот регулатор од Република Косово) (Energy Regulatory Office).
Со цел да се зголеми конкурентноста на пазарите во двете држави, РКЕ и ЕРО во 2023 година потпишаа меморандум за соработка со кој заемно се признаваат лиценците за снабдување и тргување со електрична енергија.