Економија
С&П го намали рејтингот на Нокиа
Меѓународната рејтинг агенција Standard & Poor’s Ratings го намали долгорочниот корпоративен кредитен рејтинг на финската телекомуникацска компанијата „Nokia Oyj“ од „BBB“ на „BBB-“ и краткорочни рејтинг на компанијата од „А-2“ на „А-3“ .
Меѓународната рејтинг агенција Standard & Poor’s Ratings го намали долгорочниот корпоративен кредитен рејтинг на финската телекомуникацска компанијата „Nokia Oyj“ од „BBB“ на „BBB-“ и краткорочни рејтинг на компанијата од „А-2“ на „А-3“ со негативна перспектива за нејзиниот рејтинг, објави во петокот агенцијата на својата интернет страница .„Дејствието за рејтингот ја одразува слабата профитабилност на одделите за производство на паметните телефони и кои произлегуваат од ревизијата на основната оцена за показателот на профитабилноста на компанијата Nokia во целина во 2012 година“, се наведува во соопштението на S&P.Агенцијата смета дека стратешкото партнерство на компанијата со Microsoft би можело да помогне таа да ја подобри конкурентската позиција на одделите за производство на паметни телефони на среден рок.„Негативната прогноза ја одразува веројатноста за намалување на рејтингот на компанијата во наредните две години, во случај на влошување на финансиските перформанси на одделот за уреди и услуги (Devices & Services), додава агенцијата.Кон крајот на јануари финската компанијата објави дека во 2011 година остварила голема загуба, што во најголем дел се должи на лошиот резултат во последниот квартал, поради падот на продажбата на мобилните телефони.За цела 2011 година, Нокиа остварила загуба од 1,2 милијарди евра, додека во претходната година компанијата имала нето добивка од 1,8 милијарди евра.Во четвртото, пак, тромесечје од минатата година, Нокиа имала загуба од 1,07 милијарди евра, додека во последното тромесечје од 2011 година имала добивка од 745 милиони евра.Вкупните приходи на компанијата за целата година изнесувале 38,66 отсто, што е пад за девет отсто, додека во периодот октомври-декември бил остварен приход од десет милијарди евра, што е за 21 отсто помалку на годишно ниво.Компанијата Nokia Oyj е специјализирана за производството на мобилни телефони и развој на софтвер за мобилни телефони, како и мрежна опрема. Бројот на вработените е повеќе од 123 илјади луѓе, а нејзините производи се продаваат во 160 земји. Групацијата кон крајот на 2011 година имаше вкупно 130 илјади вработени, вклучувајќи ги и оние во Nokia Siemens.Во првата седмица од февруари, пак, Nokia објави дека планира да укине уште четири илјади работни места во нејзините фабрики во Финска, Унгарија и Мексико, во рамките на напорите да ги намали трошоците за префрлување на работите во склопувањето на смарт телефоните во Азија, а претходно издаде соопштени во коешто наведува дека работните места ќе се укинуваа етапно во текот на 2012 година, а се разгледува работењето на компанијата уште од 2011 година, кога го најави затворањето на погонот во Романија.Компанијата, исто така, наведува во соопштението дека во април минатата година најавила кастрење на вкупно 7.000 а во септември и на уште други 3.500 работни места. Нејзината филијала за мрежна опрема Nokia Siemens, во ноември најави откази за 17 илјади работници./крај/мф/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Најважната задача која пред себе ја имаме е да го подобриме животот на граѓаните, рече Мицкоски
Претседателот на ВМРО-ДПМНЕ, Христијан Мицкоски, на денешниот 18-ти Конгрес на партијата кој се одржува во спортскиот комплекс „Јасмин” во општина Кавадарци под мотото „Визија што гради држава – За генерацијата што доаѓа 2030“, имаше свое обраќање во кое се осврна на темата за стандардот. Тој истакна дека треба да се работи на системски мерки и решенија, а воедно и дека економијата треба да се раздвижи и домашните компании да се поддржат затоа што, како што вели тој, тие се рбетот на стопанството.
„Најважната задача, која пред себе ја имаме, е да го подобриме животот на граѓаните. Свесен сум дека нашиот народ живее тешко. Ние изминатите нешто повеќе од година и половина власт го посветивме на изградба на темели кои ги затекнавме разрушени. Но од годината што следи нашата основна задача е жилава борба за стандардот на граѓаните. За подобар живот и за создавање на систем кој нема да зависи од субјективните карактеристики на поединецот, туку од моралниот кодекс на заедницата. Систем кој служи на општеството и на она што претставува наша заедничка цел секој човек да има повеќе, да има повеќе пари, повеќе среќа и повисок стандард“, рече Мицкоски.
Мицкоски истакна дека и покрај намалениот наталитет, радува последниот податок на раст на бројот на новороденчиња во земјава. Тој посочи дека треба да се работи на системски мерки и решенија.
„Потребно е младите да ја добијат вистинската шанса која нема да зависи од политичката или било каква друга припадност, освен од сопствените капацитети и способности. Мора да го подобриме образованието. Знаењето и наобразбата е најважниот и најсигурниот клуч за излез од сиромаштијата. Економијата мора да се раздвижи дополнително, иако до сега се раздвижи најмногу во последната деценија, а домашните компании да се поддржат затоа што тие се рбетот на стопанството. Имаме тешка задача да се бориме против нашето исчезнување како држава и народ, а тоа е демографијата и намалениот наталитет. Радува последниот податок на раст на бројот на новороденчиња, но далеку сме од она што треба да биде вистински мотор на општеството, човечкиот фактор. И затоа треба да работиме на системски мерки и решенија. Помалку луѓе значи послаба економија. Послаба економија значи незадоволни луѓе. Така ја губиме државата. А ние сме премали за да се раситнуваме во секој поглед“, кажа Мицкоски и дополни:
„И кога ја говорам оваа тема за зголемен наталитет, мора да се даде одговор на две клучни прашања. Да се има чувство и грижа за оние кои имаат потешкотии да имаат свој пород, и државата ќе направи се за да помогне за зголемена и подостапна медицинска грижа. И второто прашање е да се помогне младите парови да стигнат до свој дом, затоа што навистина цените на недвижностите се нереални и свесен сум дека претставуваат голема грижа за многу луѓе“.
Економија
Мицкоски: Економијата мора да излезе од замката на ниски плати, до 2030 мора да направиме премин кон економија со високи компетенции
Македонската економија мора да излезе од историската замка на ниските плати, евтината работна сила и ограниченото производство. До 2030 година, земјата мора да направи структурен премин, од економија на евтина продукција кон економија на знаење, високи компетенции и додадена вредност, рече претседателот на ВМРО-ДПМНЕ во своето прво обраќање во отворениот дел на XVIII конгрес.
„Економската сила ја определува државната сила. Затоа Македонија мора да го напушти моделот на ниска продуктивност и зависност од увоз, и да премине кон економија којашто ќе се темели на знаење, технологија и иновации“, истакна Мицкоски.
Додаде дека овој премин бара системски реформски циклус во повеќе области:
„Индустрии базирани на знаење, технологија, ИКТ, биотехнологија, фармација, инженеринг, креативни индустрии. Ова е новата економска матрица. Земјата мора да вложува во области што создаваат висока додадена вредност и конкурентност на глобалниот пазар. Дигитализацијата и автоматизацијата се предуслов за приклучување кон европските и светските производствени синџири. Модернизацијата на бизнис секторот, новите дигитални технологии и технолошките паркови ќе создадат работни места со висока додадена вредност и ќе го зголемат извозниот капацитет“, рече Мицкоски.
Домашните компании, додаде Мицкоски, мора да станат мотор на раст преку силна институционална поддршка, капитално вбризгување, кредитни линии, намалени административни бариери и поддршка за раст.
„Националната економија е силна само ако домашните претпријатија се силни. Предвидлива фискална политика, стабилни даночни правила и долгорочно стратегиско планирање, усогласено со европските стандарди се предуслов за развој. Ниту една компанија не инвестира во држава во која даночните правила се менуваат со дневната политика. Довербата се гради со долгорочност, јасност и транспарентност“, посочи, меѓу другото, Мицкоски.
Економија
СЕТЕК BLUE DECEMBER: ЖЕЛБИТЕ БЛЕСКААТ ВО СИНО
Декември е месец на посакување, полн со желби за исполнување – време кога празничните моменти нѐ зближуваат, кога малите гестови добиваат големо значење, а топлината ја чувствуваме во вниманието што си го подаруваме едни на други. Ова е период кога блискоста станува најубавата празнична приказна, затоа што среќата е најголема кога се споделува – и секогаш оди рака под рака со подарувањето.
Оваа година, СЕТЕК го бои декември во сино. Со кампањата BLUE DECEMBER, празничниот дух се преточува во месец исполнет со инспирација, идеи и среќни моменти – поддржани од најголемиот избор на техника, по најповолни цени. За нас, декември е време кога желбите полесно се исполнуваат, а радоста стигнува побрзо од кога било.
Во рамките на BLUE DECEMBER ќе оживеат низа празнични активности.
На Сетекнувало, кому секогаш нешто му текнува, ќе му доаѓаат нови идеи за исполнување желби.
Santa Blue ќе го разбуди празничниот дух кај секого, а Синиот караван, кој ќе патува низ салоните на СЕТЕК, ќе ја шири празничната атмосфера каде и да се појави.
Во салоните ќе ве пречека и посебно уредено Сино празнично катче, место каде што инспирацијата се раѓа сама од себе, а идеалниот подарок е секогаш на дофат. Ве покануваме да ја откриете вашата сина празнична приказна во СЕТЕК – место каде што желбите природно се спојуваат со радоста, создавајќи ја вистинската магија на празниците.
BLUE DECEMBER има една едноставна мисија: да донесе повеќе радост во секој дом.
Следете нè за повеќе информации.
Facebook:@setec.com.mk
Instagram: @setec.se.od.tehnika
(ПР)

