Економија
С&П го намали рејтингот на Нокиа
Меѓународната рејтинг агенција Standard & Poor’s Ratings го намали долгорочниот корпоративен кредитен рејтинг на финската телекомуникацска компанијата „Nokia Oyj“ од „BBB“ на „BBB-“ и краткорочни рејтинг на компанијата од „А-2“ на „А-3“ .
Меѓународната рејтинг агенција Standard & Poor’s Ratings го намали долгорочниот корпоративен кредитен рејтинг на финската телекомуникацска компанијата „Nokia Oyj“ од „BBB“ на „BBB-“ и краткорочни рејтинг на компанијата од „А-2“ на „А-3“ со негативна перспектива за нејзиниот рејтинг, објави во петокот агенцијата на својата интернет страница .„Дејствието за рејтингот ја одразува слабата профитабилност на одделите за производство на паметните телефони и кои произлегуваат од ревизијата на основната оцена за показателот на профитабилноста на компанијата Nokia во целина во 2012 година“, се наведува во соопштението на S&P.Агенцијата смета дека стратешкото партнерство на компанијата со Microsoft би можело да помогне таа да ја подобри конкурентската позиција на одделите за производство на паметни телефони на среден рок.„Негативната прогноза ја одразува веројатноста за намалување на рејтингот на компанијата во наредните две години, во случај на влошување на финансиските перформанси на одделот за уреди и услуги (Devices & Services), додава агенцијата.Кон крајот на јануари финската компанијата објави дека во 2011 година остварила голема загуба, што во најголем дел се должи на лошиот резултат во последниот квартал, поради падот на продажбата на мобилните телефони.За цела 2011 година, Нокиа остварила загуба од 1,2 милијарди евра, додека во претходната година компанијата имала нето добивка од 1,8 милијарди евра.Во четвртото, пак, тромесечје од минатата година, Нокиа имала загуба од 1,07 милијарди евра, додека во последното тромесечје од 2011 година имала добивка од 745 милиони евра.Вкупните приходи на компанијата за целата година изнесувале 38,66 отсто, што е пад за девет отсто, додека во периодот октомври-декември бил остварен приход од десет милијарди евра, што е за 21 отсто помалку на годишно ниво.Компанијата Nokia Oyj е специјализирана за производството на мобилни телефони и развој на софтвер за мобилни телефони, како и мрежна опрема. Бројот на вработените е повеќе од 123 илјади луѓе, а нејзините производи се продаваат во 160 земји. Групацијата кон крајот на 2011 година имаше вкупно 130 илјади вработени, вклучувајќи ги и оние во Nokia Siemens.Во првата седмица од февруари, пак, Nokia објави дека планира да укине уште четири илјади работни места во нејзините фабрики во Финска, Унгарија и Мексико, во рамките на напорите да ги намали трошоците за префрлување на работите во склопувањето на смарт телефоните во Азија, а претходно издаде соопштени во коешто наведува дека работните места ќе се укинуваа етапно во текот на 2012 година, а се разгледува работењето на компанијата уште од 2011 година, кога го најави затворањето на погонот во Романија.Компанијата, исто така, наведува во соопштението дека во април минатата година најавила кастрење на вкупно 7.000 а во септември и на уште други 3.500 работни места. Нејзината филијала за мрежна опрема Nokia Siemens, во ноември најави откази за 17 илјади работници./крај/мф/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Мицкоски: Буџетот е ликвиден, трезорот нема да се затвори на 15 декември
Премиерот Мицкоски изјави дека Буџетот е ликвиден и сите обврски се извршуваат тековно. Како што појасни Мицкоски, 15 декември не е датум за затворање на трезорската сметка, туку рок до кој институциите е потребно да ги достават сите тековни расходи за навремена исплата.
Според премиерот, и по истекот на овој рок ќе има толеранција и институциите нема да бидат одбиени доколку поднесат налози подоцна. Целта на поставувањето на датумот, вели тој, е подобро планирање и навремено извршување на обврските.
„Јас не реков дека ќе се затвори трезорот, туку го поставивме 15 декември како датум кога сите иснтитуции е добро да ги достават сите оние тековни потреби, расходи и сите средства кои треба да се пренесат до доверителите. Се разбира на тоа додадов дека имаме толеранција. Се разбира дека нема ако некој дојде на 20 декември да речеме клучот е на врата и завршена е работата. Се разбира дека толеранција ќе има, но идејата е да работиме со план, да имаме свесност дека е потребно сето тоа да реализираме со време, да имаме некаква навика и да го почитуваме сето она што ќе го поставиме како план и задачи. Затоа јас ги молам сите институции да дојдат навреме. Не велам дека на 25-ти ако дојде некој со налог нема тоа да се прифати и ќе се одбие, но, навремено да ги испланираме активностите, за да не се случи во 5 до 12 сите да нагрнеме таму и некои од обврските да останат неплатени односно да ги книжиме во следната година. Само тоа е целта, чисто мораме да се навикнеме на некаков ред“, кажа Мицкоски.
Економија
Спектакуларно отворање во Гевгелија: ЏАМБО и ВЕРО станаа новата омилена дестинација во „Gevgelija Mall“
Со огромна посетеност и во празнична атмосфера, овој викенд во Гевгелија и официјално започна со работа новиот, најсовремен ЏАМБО (JUMBO) маркет. Сместен во новоотворениот трговски центар „Gevgelija Mall“, реномираниот бренд ја реализираше својата голема инвестиција во јужниот регион, носејќи светско шопинг искуство за локалното население.
Отворањето помина во знакот на семејната забава и радоста. Најмладите посетители уживаа во целодневната програма исполнета со музика, дружење со маскоти, цртање на лице и игри со сапунени меури, што го претвори првиот работен ден на маркетот во вистински настан за градот.
Новиот објект се простира на површина од 3.000 метри квадратни, дизајниран според највисоките светски стандарди. Купувачите веќе имаат пристап до асортиман од над 20.000 артикли, вклучувајќи производи за домот, играчки, декорации и сезонски изненадувања.
Како значајна новина за купувачите во Гевгелија е интегрирањето на селектиран асортиман од брендот ВЕРО во рамките на самиот маркет. Оваа стратешка синергија им овозможува на потрошувачите на едно место да ги задоволат сите потреби за домаќинството, штедејќи време и уживајќи во квалитетот на двата силни бренда.
Генералниот директор на ВЕРО и ЏАМБО маркетите, Петар Денковски, истакна дека ова отворање е многу повеќе од проширување на продажната мрежа – тоа е исполнување на ветувањето за поддршка на локалната заедница.
„Горди сме што со оваа капитална инвестиција директно влијаеме на економскиот пулс на Гевгелија. Отворивме нови работни места и создадовме силен регионален магнет кој очекуваме да привлекува купувачи не само од градот, туку и од соседството,“ изјави Денковски.
Менаџментот на компанијата потврди дека експанзијата не застанува тука. Успешната приказна продолжува и следната година со најавеното отворање на нов маркет во Струмица, со што ЏАМБО и ВЕРО целосно ќе го заокружат своето присуство во југоисточниот дел на Македонија.
Новиот маркет во Гевгелија веќе работи со полн капацитет, нудејќи креативни решенија и производи за целото семејство, под препознатливиот слоган „За сѐ што ви треба и не сте знаеле дека ви треба“.
(ПР)
Економија
ССКМ ја поздравува одлуката со која данокот од 5 отсто останува при првата продажба на недвижностите
Сојузот на стопанските комори на Македонија ја поздравува одлуката со која данокот од 5 % останува при првата продажба на недвижностите.
„Ја поздравуваме одлуката на Владата за 5 % ДДВ, кој е при првата продажба на станбен простор, ова ги покажува позитивните заложби на бизнис-секторот и ССКМ претставен преку Градежната комора во соработка на Министерството за финасии и Владата. Сојузот на стопанските комори на Македонија смета дека одлуката на државата стапка за првата продажба на новоизградени станови да остане 5 % е оправдана.
Според ССКМ, оправдана е и одлуката на Министерството за продолжување на важноста на повластената стапка од 5 % ДДВ и сметаат дека со нејзиното продолжување најголема корист ќе имаат купувачите на станбени единици, односно населението.
Ивица Јаќимовски, член на управниот одбор при ССКМ, посочува дека со продолжување на данокот за купување станови на 5 %, почнувајќи од 2026 година, се очекува секторот за недвижности да добие нов импулс.
„Оваа повластена стапка на ДДВ има цел да го поддржи пристапот на граѓаните до домување, да ја стимулира градежната активност и да ја зајакне стабилноста на пазарот. Имплементацијата на даночната стапка од 5 % носи неколку важни привилегии и за купувачите и за индустријата: намалувањето на даночната стапка значително ги намалува вкупните трошоци за купување стан правејќи го сопствеништвото на домот подостапно за пошироката популација; се очекува прифатливоста создадена од данокот од 5 % да ја зголеми побарувачката за нови и постојни станови, што може да ги поттикне градежните и недвижните сектори и со поповолна даночна средина, домашните и странските инвеститори може да покажат зголемен интерес за пазарот на домување, што ќе придонесе за економски раст“, вели тој.

