Економија
Јанакиески на работна вечера со камионските трапортери

Министерот за транспорт и врски, Миле Јанакиески присуствуваше на работната вечера со претставници на превозните компании, која ја организира Асоцијацијата на камионски транспортери МАКАМТРАНС, на која се разговараше за актуелните состојби во врска со дејноста превоз во патниот сообраќај.
Во рамките на средбата, министерот за транспорт и врски најави дека аплицирањето за годишните ЦЕМТ дозволи за 2013 година за превозниците кои вршат превоз на стока ќе се врши електронски во периодот од 10 октомври до 15 октомври. На огласот ќе можат да аплицираат сите транспортни компании кои поседуваат важечка лиценца за јавен превоз на стока за меѓународен превоз на стока. Исто така, беше истакнато дека за 2013 година согласно расположивиот контингент на дозволи кои ги има Република Македонија добиени од седиштето на ЦЕМТ Конференцијата во Париз, министерството за транспорт и врски на располагање ќе има 1200 годишни ЦЕМТ дозволи за возила со Еуро 5 стандард како и 800 месечни ЦЕМТ дозволи за возила со Еуро 4 и Еуро 3 стандард. Процентот на покриеност со годишни ЦЕМТ дозволи на возилата со Еуро 5 стандард ќе биде од 78 отсто на ниво на цела Македонија.
Министерот потенцираше дека покриеноста со дозволи на одредена фирма зависи исклучиво од самата фирма односно од исполнувањето на критериумите кои се бодираат, како што се број на возила, број на возачи, големина на приход, големина на добивка, искористеност на ЦЕМТ дозволи и сл. Споредбено со минатата година, во 2012 година беа распределени 1188 годишни ЦЕМТ дозволи од кои 1100 дозволи за возила со еуро 5 стандард и 88 годишни ЦЕМТ дозволи со возила за еуро 4 стандард. Покриеноста на возниот парк со годишни ЦЕМТ дозволи за 2012 година беше 85%, а оваа година планирано е дека по 78%. Во 2012 година година во распределбата учествуваа 1378 возила еуро 5 стандард, а досега во базата на министерството за распределбата за 2013 година се евидентирани 1600 возила со еуро 5 стандард. Значи, споредбено со минатата година фондот на годишни ЦЕМТ дозволи е скоро ист како минатата година, а бројот на возила кои ќе учествуваат во распределба заклучно до денес е поголем од 220 возила.
На средбата, меѓу останатото се најави дека почнувајќи од 1 октомври 2012 година во соработка со Царинската управа на Македонија ќе започне проектот со воведување на EXIM системот за евиденција на превозот на стоки и патници преку граничните премини на Република Македонија. Царинските службеници по извршената контрола во електронскиот систем треба да евидентираат број на извод од лиценца со кој е вршен превозот, број на сертификатот за учество на возачот во меѓународниот патен сообраќај, бројот на дозвола за соодветниот вид на превоз за стока што се врши и сл. Министерството за транспорт и врски и државниот инспекторат за транспорт ќе имаат континуиран увид во системот. Со воведувањето на овој систем ќе се постигне целосна евиденција за вршење на превозот на стока и од домашните и од странските превозници, како и ќе придонесе за намалување на нелегалниот превоз на стока, ќе се разбие злоупотребата на користењето на дозволите за превоз и сл.
Исто така, превозниците беа информирани дека од август оваа година воведена е посебна електронска архива на секторот за патен сообраќај и инфраструктура при министерството за транспорт и врски односно влезните и излезните предмети кои се заведуваат во архивата на секторот се скенираат и се распределуваат за работа. За околу една недела ќе започне и електронска распределба за работа на предметите и помеѓу вработените во секторот при што ќе се овозможи непречена и континуирана контрола за работата на секторот од страна на министерот и државниот секретар. Со воведувањето на посебната архива и електронската распределба за работа на предметите ќе се постигне уште побрза и поефикасна распределба и решавање на предметите, што всушност е и најголема придобивка за превозниците. Дополнително на ова, од 1 септември е започнато издавањето на лиценца за организација на превоз на стока и патници, со што фирмите кои немаат во сопственост возила ќе можат да ја извадат оваа лиценца за организација на превоз при што задолжително треба да ја потврдат својата финансиска стабилност. Со воведувањето на оваа лиценца ќе се намали нелојалната конкуренција и ќе се спречи намалување на нелегално намалување на превозните цени од нелиценцирани превозници.
Претседателот на Асоцијацијата на камионски транспортери МАКАМТРАНС, Билјана Муратовска ја изрази својата благодарност кон Министерството за транспорт и врски и министерот Јанакиески за добрата комуникација со работниците во овој сектор и истакна дека редовните средби меѓу превозниците и претставници на министерството се веќе добро воспоставена пракса која е од големо значење за дополнително подобрување на условите во кои се одвива оваа дејност. Таа ги поздрави реформите кои во изминатиот период се направија во делот на превозот во патниот сообраќај и изрази надеж дека соработката меѓу транспортниот сектор и ресорното министерство и понатаму ќе се продлабочува./крај/со/мф
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Исплатени 74 милиони евра од втората транша на кредитната линија за инвестиции и развој наменета за македонските компании

Денес, Развојна банка ја исплати втората транша во износ од 74 милиони евра кон комерцијалните банки, за проекти на 248 компании од кредитната линија за инвестиции и развој.
Од износот на оваа транша, најголем дел, односно 62%, се наменети за мали претпријатија за реализација на 153 одобрени проекти. По однос на структурата на дејности, 96 проекти се од областа на производството, 27 проекти за градежништво, 61 проект за трговија, 38 проекти за поддршка на транспортот, 9 за хотели и угостителство, 12 за услуги и 5 проекти за останати дејности на компаниите.
Македонските компании од оваа транша ќе инвестираат во опрема 28 милиони евра, за градежни инвестициите се во износ од 36 милиони евра, за обновливи извори на енергија 7 милиони евра и транспортни средства во износ од 3 милиони евра.
Развојната банка останува интензивно да работи како и до сега за реализација на останатите транши од кредитната линија наменета за инвестиции и развој на домашните компании, се истакнува во соопштението.
Економија
Трипуновски: Сите земјоделци од понеделник да ги пријават настанатите штети од ниските температури, за да се обесштетат

Денеска сум на работна посета во Ресен, утрово имав состанок со градоначалникот и со советниците. На состанокот разговаравме за ситуацијата која што го погоди овој регион, односно за ниските температури кои што беа изминативе денови“, истакна министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство, Цветан Трипуновски.
„Веќе денес на итна седница на Советот на Општина Ресен ќе се донесе одлука за прогласување на природна непогода, ќе се формира комисија за процена на штета и од понеделник ќе се објави Јавниот повик на кој што сите земјоделци треба да пријават ако имаат настанати штети од ниските температури во изминативе денови“, појасни министерот.
Трипуновски ги повика сите земјоделци да ги пријават настанатите штети од ниските температури. Општинските комисии навремено да ги сработат сите барања и процени кои што се направени на терен.
„Ние како Министерство, како Влада ќе излеземе во пресрет и ќе ги обесштетиме сите земјоделци кои што претрпеа штета од овие ниски темперетури“, нагласи тој.
Економија
Црна Гора во фокусот на стартап-заедницата: потпишани насоки на иницијативата Adria ScaleUp

На маргините на ESG Adria Самитот во Порто Монтенегро, претставници на стартап и иновациската заедница од целиот регион официјално ја поддржаа иницијативата Adria ScaleUp – заедничка платформа насочена кон отстранување на пречките и создавање поволни услови за раст и развој на стартапи низ Adria регионот. Иницијативата беше координирана од Western Balkans Startup Alliance, Plug and Play Tech Center и Sustineri Partners, со поддршка од бројни основачи на стартапи, акцелератори, фондови, истражувачки институции, иновациски центри, како и претставници од приватниот и јавниот сектор.
Иницијативата беше претставена за време на затворена тркалезна маса, на која учесниците дискутираа за структурните и политичките предуслови за долгорочен раст на иновативните компании, како и за актуелните пречки кои го ограничуваат пристапот до капитал, регионалната соработка и институционалната поддршка.
Воведни излагања имаа Нина Николиќ, коосновач на Western Balkans Startup Alliance, Ураник Бегу, директор за CEE регионот во Plug and Play Tech Center, и Билјана Брејтвеит, директорка на Sustineri Partners. Сите се согласија дека координираниот регионален пристап и инклузивните политики кои ги одразуваат реалните потреби на стартап заедницата се од клучно значење.
„Посебно внимание беше посветено на анализа на инвестицискиот јаз во регионот и недостатокот на структури кои градат доверба кај инвеститорите. Во тој контекст, учесниците дискутираа за конкретни мерки за привлекување на повеќе приватен капитал – вклучувајќи даночни олеснувања за инвестиции во иновации, јавно-приватни инвестициски модели и поддршка за компании водени од жени и млади. Исто така беше претставен заеднички нацрт-документ кој ги дефинира клучните елементи на иницијативата, а кој ги обедини десетици потписници од претприемачкиот, инвестицискиот, акцелераторскиот и академскиот сектор“, изјави Брејтвеит.
„Од самиот почеток, Western Balkans Startup Alliance ги поврзува највлијателните лидери на иновациите во регионот. Преку континуирана соработка меѓу инкубатори, акцелератори и стартап заедници, изградивме силни темели за соработка, размена на знаење и заеднички глас кон креаторите на политики. Нашата посветеност на регионален пристап, заснован на реални потреби на стартапите и практични решенија, ја прави оваа алијанса силен двигател на долгорочни промени. Ни треба иницијатива која поттикнува регионален дијалог помеѓу институциите и стартап заедницата. Заедно градиме посветла иднина“, порача Нина Николиќ.
Во периодот од април 2025 до април 2026 година, иницијативата ќе биде фокусирана на пет стратешки насоки. Прв приоритет е спроведување на сеопфатна анализа на политики со цел идентификување на правните и регулаторните пречки кои го забавуваат растот на иновативните компании. Вториот приоритет е поедноставување и усогласување на прописите што се однесуваат на регистрација на компании, прекугранично делување и заштита на интелектуална сопственост. Третата насока вклучува развој на паметни поттикнувања за иновации и истражување, меѓу кои се даночни олеснувања, грантови и модели на заедничко инвестирање. Четвртиот фокус е зајакнување на регионалната поврзаност преку споделена инфраструктура и прекугранични иновациски програми. Конечно, петтиот приоритет се однесува на воспоставување формални механизми кои ќе овозможат активно вклучување на стартап заедницата во обликувањето на политиките на регионално ниво.
„Adria ScaleUp иницијативата е важен чекор кон системски пристап во развојот на регионалниот стартап екосистем. Ако сакаме стартапите овде не само да се појават, туку и да растат и останат, мораме да им понудиме предвидлива, поврзана и поттикнувачка околина. Тоа значи усогласени прописи, паметни поттикнувања и инфраструктура која не завршува на граница. Оваа иницијатива покажува дека сме подготвени за соработка – не само преку идеи, туку и преку конкретни алатки кои ќе го олеснат скалирањето на компаниите и ќе ја вклучат стартап заедницата во обликувањето на политиките. Ми претставува задоволство што Plug and Play може да биде дел од овој процес, заедно со партнери кои разбираат дека одржлива иновација се гради преку партнерство“, додаде Ураник Бегу, директор на Plug and Play Tech Center за Југоисточна Европа.
Заклучено е дека првиот годишен извештај за напредокот ќе биде објавен на следниот Самит во април 2026 година, со што ќе се постави јасна рамка за следење на резултатите и одговорностите. Иницијативата останува отворена за нови партнери, а повикот е упатен до чинители од приватниот и јавниот сектор, како и до меѓународни организации и технолошки лидери.
ПР