Економија
Јанакиески на работна вечера со камионските трапортери

Министерот за транспорт и врски, Миле Јанакиески присуствуваше на работната вечера со претставници на превозните компании, која ја организира Асоцијацијата на камионски транспортери МАКАМТРАНС, на која се разговараше за актуелните состојби во врска со дејноста превоз во патниот сообраќај.
Во рамките на средбата, министерот за транспорт и врски најави дека аплицирањето за годишните ЦЕМТ дозволи за 2013 година за превозниците кои вршат превоз на стока ќе се врши електронски во периодот од 10 октомври до 15 октомври. На огласот ќе можат да аплицираат сите транспортни компании кои поседуваат важечка лиценца за јавен превоз на стока за меѓународен превоз на стока. Исто така, беше истакнато дека за 2013 година согласно расположивиот контингент на дозволи кои ги има Република Македонија добиени од седиштето на ЦЕМТ Конференцијата во Париз, министерството за транспорт и врски на располагање ќе има 1200 годишни ЦЕМТ дозволи за возила со Еуро 5 стандард како и 800 месечни ЦЕМТ дозволи за возила со Еуро 4 и Еуро 3 стандард. Процентот на покриеност со годишни ЦЕМТ дозволи на возилата со Еуро 5 стандард ќе биде од 78 отсто на ниво на цела Македонија.
Министерот потенцираше дека покриеноста со дозволи на одредена фирма зависи исклучиво од самата фирма односно од исполнувањето на критериумите кои се бодираат, како што се број на возила, број на возачи, големина на приход, големина на добивка, искористеност на ЦЕМТ дозволи и сл. Споредбено со минатата година, во 2012 година беа распределени 1188 годишни ЦЕМТ дозволи од кои 1100 дозволи за возила со еуро 5 стандард и 88 годишни ЦЕМТ дозволи со возила за еуро 4 стандард. Покриеноста на возниот парк со годишни ЦЕМТ дозволи за 2012 година беше 85%, а оваа година планирано е дека по 78%. Во 2012 година година во распределбата учествуваа 1378 возила еуро 5 стандард, а досега во базата на министерството за распределбата за 2013 година се евидентирани 1600 возила со еуро 5 стандард. Значи, споредбено со минатата година фондот на годишни ЦЕМТ дозволи е скоро ист како минатата година, а бројот на возила кои ќе учествуваат во распределба заклучно до денес е поголем од 220 возила.
На средбата, меѓу останатото се најави дека почнувајќи од 1 октомври 2012 година во соработка со Царинската управа на Македонија ќе започне проектот со воведување на EXIM системот за евиденција на превозот на стоки и патници преку граничните премини на Република Македонија. Царинските службеници по извршената контрола во електронскиот систем треба да евидентираат број на извод од лиценца со кој е вршен превозот, број на сертификатот за учество на возачот во меѓународниот патен сообраќај, бројот на дозвола за соодветниот вид на превоз за стока што се врши и сл. Министерството за транспорт и врски и државниот инспекторат за транспорт ќе имаат континуиран увид во системот. Со воведувањето на овој систем ќе се постигне целосна евиденција за вршење на превозот на стока и од домашните и од странските превозници, како и ќе придонесе за намалување на нелегалниот превоз на стока, ќе се разбие злоупотребата на користењето на дозволите за превоз и сл.
Исто така, превозниците беа информирани дека од август оваа година воведена е посебна електронска архива на секторот за патен сообраќај и инфраструктура при министерството за транспорт и врски односно влезните и излезните предмети кои се заведуваат во архивата на секторот се скенираат и се распределуваат за работа. За околу една недела ќе започне и електронска распределба за работа на предметите и помеѓу вработените во секторот при што ќе се овозможи непречена и континуирана контрола за работата на секторот од страна на министерот и државниот секретар. Со воведувањето на посебната архива и електронската распределба за работа на предметите ќе се постигне уште побрза и поефикасна распределба и решавање на предметите, што всушност е и најголема придобивка за превозниците. Дополнително на ова, од 1 септември е започнато издавањето на лиценца за организација на превоз на стока и патници, со што фирмите кои немаат во сопственост возила ќе можат да ја извадат оваа лиценца за организација на превоз при што задолжително треба да ја потврдат својата финансиска стабилност. Со воведувањето на оваа лиценца ќе се намали нелојалната конкуренција и ќе се спречи намалување на нелегално намалување на превозните цени од нелиценцирани превозници.
Претседателот на Асоцијацијата на камионски транспортери МАКАМТРАНС, Билјана Муратовска ја изрази својата благодарност кон Министерството за транспорт и врски и министерот Јанакиески за добрата комуникација со работниците во овој сектор и истакна дека редовните средби меѓу превозниците и претставници на министерството се веќе добро воспоставена пракса која е од големо значење за дополнително подобрување на условите во кои се одвива оваа дејност. Таа ги поздрави реформите кои во изминатиот период се направија во делот на превозот во патниот сообраќај и изрази надеж дека соработката меѓу транспортниот сектор и ресорното министерство и понатаму ќе се продлабочува./крај/со/мф
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
„Ако веќе имате паметен телефон, зошто да не ја имате и вашата Влада таму?“ – Андоновски најави владина суперапликација

Министерот за дигитална трансформација, Стефан Андоновски, учествуваше на панел-дискусијата „Дигитални политики и иновации за економија подготвена за иднината“, во рамки на Самитот 2025 кој е во организација на Македонија 2025.
Министерот во својот говор се осврна на владината суперапликација, која како што рече, треба да биде клучен проект кој ќе ги донесе услугите до граѓанитe.
„Едно од највозбудливите нешта што ги градиме е Super App – нашата национална мобилна апликација за дигитален идентитет и услуги. Сакаме да ја завршиме и лансираме до крајот на оваа година”, изјави министерот.
Тој во продолжение од својот говор објасни дека ваквата апликација е иснпирирана од украинската апликација ДИА, која целосно го променила начинот на комуникација помеѓу граѓаните и институциите во Украина.
„Нашата верзија ќе започне со она што им е најпотребно на луѓето – дигитална лична карта, возачка дозвола и пристап до клучни услуги. Идејата е едноставна: Ако веќе имате паметен телефон во рака, зошто да не ја имате и вашата Влада таму?” – додаде Андоновски.
„Не брзаме. Тестираме, подобруваме, ги слушаме корисниците и ја поставуваме правната основа правилно – бидејќи ако не функционира лесно и безбедно од првиот ден, луѓето нема да се вратат. Но, визијата е јасна: да им го вратиме времето, енергијата и довербата на луѓето. Но, исто така, да изградиме нешто ново тука – во Македонија“, заклучи министерот.
Економија
Македонија2025 го отвори најголемиот Самит досега: Фокус на реформи, иновации и економски раст

Стратегии за забрзан економски раст преку болни реформи, значењето на дигиталните политики и иновациите за економија подготвена за иднината, улогата на глобалните економски партнерства, како и иднината на парите, медиумите и дигиталната слобода, се дел од темите на првиот ден од 14-тото издание на Самитот на Македонија2025.
Самитот беше официјално отворен со поздравни обраќања на претседателот на Одборот на директори на Македонија2025, Виктор Мизо и главната извршна директорка проф. Никица Мојсоска Блажевски. Тие ја истакнаа долгогодишната визија и мисија на организацијата за градење посилна нација преку економски раст, нулта толеранција за корупцијата, ефикасна јавна администрација, вложувања во образованието, иновации и ангажирање на дијаспората.
„Има прогрес во Македонија, но другите земји растат побрзо од нас. Сакаме пазарна економија, а бараме државен интервенционизам, работниците бараат повисоки плати, но не зборуваат за подобрување на нивните вештини. Лесно е да се обвинуваат соседите, Владата, но сите придонесуваме за тоа колку ќе просперира државата. Оваа Влада почна болни реформи, верувам дека гледа малку подалеку од изборниот циклус“, истакна Мојсоска Блажески.
На првиот ден од Самитот учествуваше и претседателот на Владата, Христијан Мицкоски кој во разговорот со директорката Мојсоска Блажевски се осврна на досегашните предизвици и резултатите што ги постигна неговата влада. Во фокусот на разговорот беа реформите кои треба да обезбедат подинамичен економски раст на земјата, како и соработката меѓу владата и приватниот сектор.
Самитот продолжи со панел дискусија насловена „Полнолетство – Македонија2025: Каде сме и каде одиме“, модерирана од членот на Одборот на директори, Боријан Борозанов, на која учествуваа основачите на Македонија2025, Мајк Зафировски и Џон Битов, како и членот на Одборот на директори, Живко Мукаетов. Во рамки на дискусијата тие се осврнаа на првичните мотиви за основањето Македонија 2025 и досегашните достигнувања на организацијата, за стратешките приоритети за забрзан развој на земјата, како што се борбата против корупцијата, постигнување на економски раст од над 5% годишно и дигитализација, а ја нагласија и улогата на приватниот сектор и лидерството во трансформација на државата и нивната визија за развојот на земјата до 2030 година.
„Македонија мора да ги трансформира јавните услуги, да вложува во технолошките таленти, но и да ги подготви компаниите за современиот дигитален екосистем преку дигитална трансформација и примена на вештачката интелигенција. Како да се постигне ова ќе биде едно од клучните прашања на кои ќе се обидеме да дадеме одговор токму на Самит“ изјави Кати Ицева, член на Одборот на директори на Македонија 2025.
За значењето на дигиталната трансформација на земјата и напорите на Македонија 2025 во оваа област зборуваше и Васко Кроневски, член на бордот на директори, кој напомена: „Технологијата станува стратешки ресурс за развојот и ние така мора да го гледаме. Можеме да го постигнеме посакуваниот економски раст и развој на целото општество, доколку ја употребиме технологијата и ги ставиме во функција огромниот број домашни таленти кои сега работат за потребите на други конкурентни економии и го поддржуваат нивниот развој“, истакна Кроневски.
Годинешниот Самит на Македонија 2025 е најголем досега и обединува над 700 учесници, вклучувајќи домашни и меѓународни лидери, претприемачи, креатори на политики, меѓународни експерти и претставници на академската заедница и на граѓанскиот сектор.
Првиот ден од Самитот се одвива во атмосфера на амбициозни разговори за реформи, отчетност и конкурентност – втемелени во заедничките вредности и јасната визија за економската иднина на Македонија. Самитот продолжува и утре со дискусии околу значењето на образованието за развојот на државата, за потребата од редефинирање на стратегиите за привлекување странски инвестиции, за улогата на вештачката интелигенција и нејзиното влијание врз трансформацијата на традиционалните индустрии, а ќе стане збор и за улогата на дијаспората во поттикнување на економскиот раст и развој на земјата.
Економија
Се зголемуваат цените на бензините, се намалува на дизелот

Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ) донесе Одлука со која се врши намалување на малопродажните цени на нафтените деривати во просек за 0,21 % во однос на одлуката од 05.05.2025 година.
Референтните цени на нафтените деривати на светскиот пазар во споредба со претходната пресметка бележат зголемување во просек: кај бензините за 0,847%, кај дизелот има намалување за 1,511%, кај екстра лесното масло исто така има намалување за 1,181% и кај мазутот намалувањето е за 2,906%.
Курсот на денарот во однос на доларот во изминатиот период по кој беа формирани цените со претходната пресметка е повисок за 0,3599%.
Малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се намалува за 0,50 ден/лит.
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 се зголемуваат за 0,50 ден/лит.
Малопродажната цена на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) не се менува.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се намалува за 0,592 ден/кг и сега ќе изнесува 35,450 ден/кг.
Напоменуваме дека ова се максималните цени на нафтените деривати од 00:01 часот на 13.5.2025 година. Трговците на големо и трговците на мало со нафтени деривати и горива за транспорт можат да ги формираат цените на одделни нафтени деривати и горива за транспорт и пониско од највисоките утврдени цени, велат од РКЕ.