Економија
Сараќини: Придобивките од евроатланската интеграција на Македонија се двонасочни
Интенција на македонската економска и трговска политика е создавање хоризонтална рамка, која треба да ги поврзе постојаното подобрување на деловната клима, привлекувањето на инвестиции и зголемувањето иновации, преку програми и мерки насочени кон развој на мали и средни претпријатија; имплементација на индустриска политика; развој на кластери, зголемување на извозот, рече во средата министерот за економија Ваљон Сараќини на конференцијата на евроинтеграциите
„За Владата на Република Македонија, еден од клучните стратешки приоритети за 2013 година, покрај интеграцијата во ЕУ и НАТО, останува зголемување на економскиот раст и конкурентноста на трајна основа, повисока стапка на вработеност, пораст на животниот стандард и квалитетот на живеење”, рече министерот за економија Ваљон Сараќини.
Интегрирањето на Република Македонија во светската економија е неопходно за економскиот просперитет на земјата, каде влијанието на евроатланските интеграции врз економијата на Република Македонија е повеќеслојно , нагласи министерот .
Силната регионална насоченост и зависност на економијата на Македонија од земјите-членки на ЕУ и НАТО, рече Сараќини, упатува на висока условеност на трансакциските трошоци на македонските претпријатија од тие што важат во ЕУ, а тоа значи дека евроатлантската интеграција на Република Македонија ќе води кон отстранување на најголемиот дел од постојните пречки и кон приспособување на уште поголем број домашни административни и деловни процедури кон тие што важат во ЕУ.
„Интензивирањето на трговските односи на Република Македонија со земјите-членки на ЕУ и НАТО ќе придонесе за зголемување на таканаречената ‘економија на обем’, со директно влијание врз зголемувањето на обемот на домашното производство, извозот и вработеноста во земјата”, рече Сараќини.
Притоа македонскиот министер за економија потенцираше дека во ток правец ќе дејствуваат субвенциите кои редовно се составен дел на Буџетот на Европската унија, а кои се наменети за поттикнување на економијата на новопримените членки и за постепено израмнување на нивниот степен на економски развој со просечниот во земјите – членки на евро-атланската алијанса.
Министерот за економија, меѓу другото, заклучи дека зачленувањето на Република Македонија во ЕУ и НАТО ќе го поткрене меѓународниот рејтинг на земјата, ќе ги поттикне и инвеститорите да ги реализираат планираните и најавените инвестиции, со што ќе се зголеми економскиот раст на земјата што ќе резултира со подигање на животниот стандард на среден и на долг рок на населението во РМ и негово доближување до просечниот животен стандард во ЕУ и НАТО.
„Конечно, да не заборавиме дека и Република Македонија им е потребна на ЕУ и на НАТО, како потврда за реализацијата на нивните политики и принципите врз кои се формирани. Тоа се демократија и владеење на правото, почитување на фундаменталните права, економска интеграција на земјите во функција на развој на единствениот пазар, а со цел зачувување и промовирање на стабилноста, безбедноста и просперитетот на целиот регион кој е во непосредното соседство на ЕУ”, рече министерот Ваљон Сараќини.
Вицепремиерот за европски интеграции, Фатмир Бесими претходно истакна дека регионот е типичен пример за крајности, од конфликти и војни до стабилизација. Тој посочи дека не е важно да се воспостави мирот, туки и тој да стане одржлив.
„За тоа да се оствари потребни се четири работи – мир и стабилност во регионот, либерализација на пазарите за слободно движење на стоки услуги и човечки капитал, функционирање на правната држава и предвидливоста на системот”, рече Бесими во своето воведно обраќање.
Конференцијата под мотото „Влијанието на евро-атланските интеграции врз економијата во Република Македонија”, организирана од Евро-атланскиот совет на Македонија, Стопанската комора на Македонија и Факултетот за безбедност Скопје, на која беше продискутирано влијанието на евроатланските интеграции врз националната економија од граѓански, истражувачки, деловен, академски и политички аспект. На конференцијата свои обраќања имаа вицепремиерот за европски прашања Фатмир Бесими, државниот секретар во Министерство за одбрана Сашо Стефановски, потпретседателот на Стопанската комора на Македонија Горан Рафајловски, деканот на Факултетот за безбедност Скопје, Борис Мургоски и потпретседателот на Евро-атланскиот совет на Македонија, Исмeт Рамадани./крај/мф/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Најважната задача која пред себе ја имаме е да го подобриме животот на граѓаните, рече Мицкоски
Претседателот на ВМРО-ДПМНЕ, Христијан Мицкоски, на денешниот 18-ти Конгрес на партијата кој се одржува во спортскиот комплекс „Јасмин” во општина Кавадарци под мотото „Визија што гради држава – За генерацијата што доаѓа 2030“, имаше свое обраќање во кое се осврна на темата за стандардот. Тој истакна дека треба да се работи на системски мерки и решенија, а воедно и дека економијата треба да се раздвижи и домашните компании да се поддржат затоа што, како што вели тој, тие се рбетот на стопанството.
„Најважната задача, која пред себе ја имаме, е да го подобриме животот на граѓаните. Свесен сум дека нашиот народ живее тешко. Ние изминатите нешто повеќе од година и половина власт го посветивме на изградба на темели кои ги затекнавме разрушени. Но од годината што следи нашата основна задача е жилава борба за стандардот на граѓаните. За подобар живот и за создавање на систем кој нема да зависи од субјективните карактеристики на поединецот, туку од моралниот кодекс на заедницата. Систем кој служи на општеството и на она што претставува наша заедничка цел секој човек да има повеќе, да има повеќе пари, повеќе среќа и повисок стандард“, рече Мицкоски.
Мицкоски истакна дека и покрај намалениот наталитет, радува последниот податок на раст на бројот на новороденчиња во земјава. Тој посочи дека треба да се работи на системски мерки и решенија.
„Потребно е младите да ја добијат вистинската шанса која нема да зависи од политичката или било каква друга припадност, освен од сопствените капацитети и способности. Мора да го подобриме образованието. Знаењето и наобразбата е најважниот и најсигурниот клуч за излез од сиромаштијата. Економијата мора да се раздвижи дополнително, иако до сега се раздвижи најмногу во последната деценија, а домашните компании да се поддржат затоа што тие се рбетот на стопанството. Имаме тешка задача да се бориме против нашето исчезнување како држава и народ, а тоа е демографијата и намалениот наталитет. Радува последниот податок на раст на бројот на новороденчиња, но далеку сме од она што треба да биде вистински мотор на општеството, човечкиот фактор. И затоа треба да работиме на системски мерки и решенија. Помалку луѓе значи послаба економија. Послаба економија значи незадоволни луѓе. Така ја губиме државата. А ние сме премали за да се раситнуваме во секој поглед“, кажа Мицкоски и дополни:
„И кога ја говорам оваа тема за зголемен наталитет, мора да се даде одговор на две клучни прашања. Да се има чувство и грижа за оние кои имаат потешкотии да имаат свој пород, и државата ќе направи се за да помогне за зголемена и подостапна медицинска грижа. И второто прашање е да се помогне младите парови да стигнат до свој дом, затоа што навистина цените на недвижностите се нереални и свесен сум дека претставуваат голема грижа за многу луѓе“.
Економија
Мицкоски: Економијата мора да излезе од замката на ниски плати, до 2030 мора да направиме премин кон економија со високи компетенции
Македонската економија мора да излезе од историската замка на ниските плати, евтината работна сила и ограниченото производство. До 2030 година, земјата мора да направи структурен премин, од економија на евтина продукција кон економија на знаење, високи компетенции и додадена вредност, рече претседателот на ВМРО-ДПМНЕ во своето прво обраќање во отворениот дел на XVIII конгрес.
„Економската сила ја определува државната сила. Затоа Македонија мора да го напушти моделот на ниска продуктивност и зависност од увоз, и да премине кон економија којашто ќе се темели на знаење, технологија и иновации“, истакна Мицкоски.
Додаде дека овој премин бара системски реформски циклус во повеќе области:
„Индустрии базирани на знаење, технологија, ИКТ, биотехнологија, фармација, инженеринг, креативни индустрии. Ова е новата економска матрица. Земјата мора да вложува во области што создаваат висока додадена вредност и конкурентност на глобалниот пазар. Дигитализацијата и автоматизацијата се предуслов за приклучување кон европските и светските производствени синџири. Модернизацијата на бизнис секторот, новите дигитални технологии и технолошките паркови ќе создадат работни места со висока додадена вредност и ќе го зголемат извозниот капацитет“, рече Мицкоски.
Домашните компании, додаде Мицкоски, мора да станат мотор на раст преку силна институционална поддршка, капитално вбризгување, кредитни линии, намалени административни бариери и поддршка за раст.
„Националната економија е силна само ако домашните претпријатија се силни. Предвидлива фискална политика, стабилни даночни правила и долгорочно стратегиско планирање, усогласено со европските стандарди се предуслов за развој. Ниту една компанија не инвестира во држава во која даночните правила се менуваат со дневната политика. Довербата се гради со долгорочност, јасност и транспарентност“, посочи, меѓу другото, Мицкоски.
Економија
СЕТЕК BLUE DECEMBER: ЖЕЛБИТЕ БЛЕСКААТ ВО СИНО
Декември е месец на посакување, полн со желби за исполнување – време кога празничните моменти нѐ зближуваат, кога малите гестови добиваат големо значење, а топлината ја чувствуваме во вниманието што си го подаруваме едни на други. Ова е период кога блискоста станува најубавата празнична приказна, затоа што среќата е најголема кога се споделува – и секогаш оди рака под рака со подарувањето.
Оваа година, СЕТЕК го бои декември во сино. Со кампањата BLUE DECEMBER, празничниот дух се преточува во месец исполнет со инспирација, идеи и среќни моменти – поддржани од најголемиот избор на техника, по најповолни цени. За нас, декември е време кога желбите полесно се исполнуваат, а радоста стигнува побрзо од кога било.
Во рамките на BLUE DECEMBER ќе оживеат низа празнични активности.
На Сетекнувало, кому секогаш нешто му текнува, ќе му доаѓаат нови идеи за исполнување желби.
Santa Blue ќе го разбуди празничниот дух кај секого, а Синиот караван, кој ќе патува низ салоните на СЕТЕК, ќе ја шири празничната атмосфера каде и да се појави.
Во салоните ќе ве пречека и посебно уредено Сино празнично катче, место каде што инспирацијата се раѓа сама од себе, а идеалниот подарок е секогаш на дофат. Ве покануваме да ја откриете вашата сина празнична приказна во СЕТЕК – место каде што желбите природно се спојуваат со радоста, создавајќи ја вистинската магија на празниците.
BLUE DECEMBER има една едноставна мисија: да донесе повеќе радост во секој дом.
Следете нè за повеќе информации.
Facebook:@setec.com.mk
Instagram: @setec.se.od.tehnika
(ПР)

