Економија
Отворен третиот Меѓународен саем за туризам „Скопје травел маркет 2013"
„Скопје травел маркет 2013″ е вистинско место за промоција на атрактивни дестинации за патување, но уште повеќе и место за средби на туроператори, туристички агенции од регионот и пошироко, сопственици на туристички објекти, стручни и професионални туристички организации и здруженија, потенцијални инвеститори во туристичката индустрија, туристичко-угостителски комори”, порача министерот за економија Ваљон Сараќини, на отворањето на третиот Меѓународен саем за туризам.
„Скопје травел маркет 2013″, ќе се одржи во периодот од 25 до 27 април 2013 година.
„Со оглед на фактот што туризмот го препознаваме како значајна стопанска гранка со суштинска улога во економскиот развој, преку кој може да се привлечат нови инвестиции, да се отворат нови работни места, јас би посакал овој саем максимално да го искористат сите учесници за склучување на нови договори, засилена соработка и повеќестрани придобивки од развој на туристичкиот сектор, особено земајќи ги предвид субвенциите што ги дава Владата за развој на овој сектор”, рече Сараќини.
Притоа, тој потсети дека Владата годинава го зголеми буџетот за субвенционирање на организираниот странски промет и тој за 2013 година изнесува 60.000.000 денари, но и кај субвенциите за нискобуџетни летови има зголемување, со обезбедени средства од 86.000.000 денари за годинава, а дури 135.000.000 денари за 2014 година.
Министерот Сараќини изрази задоволство од зголемувањето на бројот на туристи и посетители од соседните држави и од регионот, како и од европските земји, при што бележиме постојан пораст на туристи од Холандија, Финска и Полска, а веќе во петок е најавен првиот чартер лет со холандски туристи во Македонија.
„Иако сезоната во Македонија почнува подоцна, веќе е зголемен бројот на туристите во февруари 2013, во однос на февруари 2012 година, за 8,7 отсто, а бројот на ноќевања е зголемен за 10,3 отсто”, информираше министерот.
Со цел да понуди поголеми атракции, поинтересни дестинации за летувања, места за релаксација и рекреативни активности, туристичката индустрија станува сè посвесна за улогата на своето претставување на саемот за туризам – Скопје травел маркет, како најдобра бизнис практика за лансирање и промовирање на туристичките дестинации пред клиентите и купувачите, како основна стратешка и конкурентна предност.
„Затоа и верувам дека Скопје травел маркет 2013 ќе придонесе за многу нови деловни приказни, нови и се’ побројни групи на странски туристи, со што ќе ја оствариме нашата крајна цел – до 2020 година учеството на туризмот во БДП да биде 5 отсто. Секако, со тоа ќе оствариме најдобра промоција на природните и културните знаменитости на Република Македонија, заедно со македонското вино и ракотворбите, кои на мое задоволство ги има и на овој саем”, истакна министерот Ваљон Сараќини.
Претседателот на управата на Групацијата Ера, Гвидо Омладич, ги поздрави изложувачите, претставниците на стопанските комори и бизнис заедницата и им порача: „Користа од патувањето е фантазијата да се прилагоди кон реалноста, па наместо да размислуваме како изгледаат нештата, подобро е да ги видиме такви какви што се, со надеж дека туристичките презентации пред посетителите уште повеќе ќе ги зајакнат успесите и бизнисите”.
Инаку, на Меѓународниот саем за туризам Скопје травел маркет поблиски и далечни дестинации ќе претстават учесниците од нашата земја, како и од Србија, Турција, Црна Гора, Унгарија, Албанија, Грција, Северен Кипар, Италија. Меѓу изложувачите присутно ќе биде и Здружението на хотели, ресторани и кафетерии – ХОТАМ преку кое ќе се претстават 12 хотели, бањи и агенции од Македонија, Занаетчиската комора на Скопје кои ќе изложуваат карактеристични ракотворби и сувенири како и Агенцијата за промоција и поддршка на туризмот на Република Македонија, која ќе има свој изложбен простор на саемот./крај/со/бб
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
P2P.mk на e-Commerce конференцијата: Нови пари, нова филозофија
Да се биде дел од е-Commerce конференцијата, значи да се биде таму каде што се дефинира иднината на дигиталната економија.
Над 800 учесници, десетици стартапи, инвеститори и визионери и една заедничка мисла: дека финтекот не е само технологија, туку култура на доверба.
Во рамките на програмскиот блок „How to Get Funded – the Smart Way“, публиката имаше прилика да го слушне Гого Рафајловски и Теодор Тодоровски од кои на многу различен, но комплементарен начин ја раскажаа приказната за паметните инвестиции и фер системите.

Гого Рафајловски, претставник на Zephyr Angels, ја отвори сесијата со јасна порака:
„Кешот е кислород, не насока.“
Со таа реченица го постави темелот на дискусијата, дека капиталот сам по себе не е решение ако нема стратегија, фокус и интегритет.
„Smart money е секогаш подобро од easy money. Тракцијата вреди повеќе од трансакцијата. Финансирањето не е крајна цел, тоа е стартна линија.“
Веднаш потоа, Теодор Тодоровски, извршен директор на P2P.mk, донесе поинаков агол, оној на човекот кој ја гради платформата што ја редефинира довербата во финансискиот свет.

„Понекогаш најголемата иновација не е нова технологија, туку нов начин на однос. Во финансискиот свет, каде што сите зборуваат за проценти, ние решивме да зборуваме за принципи. Затоа што само кога системот е фер, бројките навистина имаат смисла.“
Со оваа порака, P2P.mk уште еднаш го потврди својот идентитет, платформа што не ветува чуда, туку создава фер услови: транспарентност, флексибилност и доверба што се заработува, не се купува.
По презентацијата, во рамки на P2P Networking Cocktail, се сретнаа стартапи, инвеститори и претставници на водечки компании од целиот регион.

Да се биде на е-Commerce Conference за P2P.mk значи дека новата генерација на финтек решенија од Македонија може да биде рамноправен играч на европската сцена.
И дека вистинската вредност не лежи во бројките, туку во принципите што ги прават тие бројки вистински.
ПР
Економија
Дурмиши: Нови дигитални алатки и посилна инспекција за заштита на работниците
Почнувањето на проектот „Кон безбедна и здрава работна средина во Северна Македонија“ претставува значаен чекор во унапредувањето на националната политика за безбедност и здравје при работа, истакна денес министерот за економија и труд, Бесар Дурмиши, во своето обраќање на официјална промоција на проектот.
„Заштитата на здравјето и животот на работниците е темелна вредност и законска обврска, но пред сè морална должност на сите. Со овој проект почнуваме нова фаза, во која ќе создадеме модерен систем, со јасна стратегија, дигитални алатки и посилна инспекција. До 2028 година нашата цел е земјата да има нова, современа рамка за безбедност и здравје при работа, усогласена со највисоките стандарди на МОТ и ЕУ. Превенцијата е најдобрата инвестиција – во луѓето, во компаниите и во иднината на економијата“, порача Дурмиши.
Проектот е насочен кон намалување на бројот на повреди и професионални заболувања на работните места преку зајакнување на законската и регулаторната рамка, модернизација на системот за инспекција на трудот, воспоставување национален информациски систем за безбедност и здравје при работа и унапредување на националните капацитети за управување и обезбедување услуги во оваа област.
„Светот на работните односи се менува – брзата дигитализација, новите форми на вработување и економските предизвици бараат систем што предвидува, спречува и штити. Владата на Република Северна Македонија ги постави безбедноста и здравјето при работа како еден од приоритетите на трудовите политики. Законот сами по себе не е доволен – потребни се функционални институции, инспекции и континуирани обуки“, додаде министерот.
Проектот, чија реализација ќе трае до октомври 2028 година, се спроведува со поддршка на Меѓународната организација на трудот (МОТ) и финансиска помош од Европската Унија. Министерот Дурмиши истакна дека со заедничка работа на Владата, работодавците, синдикатите и експертите, Северна Македонија ќе создаде посигурни и поздрави работни средини, каде што безбедноста ќе биде темел на економскиот развој.
Економија
Од полноќ повисока цената на бензинот и дизелот
Регулаторната комисија за енергетика донесе Одлука со која се врши зголемување на малопродажните цени на нафтените деривати во просек за 0,29% во однос на одлуката од 3.11.2025 година.
Референтните цени на нафтените деривати на светскиот пазар во споредба со претходната пресметка бележат зголемување во просек: кај бензините за 0,613%, кај дизелот за 2,881%, кај екстра лесното масло има намалување за 0,251% и кај мазутот има исто така намалување за 2,898%.
Курсот на денарот во однос на доларот во изминатиот период по кој беа формирани цените со претходната пресметка е повисок за 0,7827%
Од 11.11.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 95 74,50 (денари/литар)
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 98 76,50 (денари/литар)
Дизел гориво ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) 72,00 (денари/литар)
Масло за горење Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) 69,50 (денари/литар)
Мазут М-1 НС 36,427 (денари/килограм)
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 се зголемуваат за 0,50 ден/лит.
Малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се зголемува за 1,00 ден/лит.
Малопродажната цена на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) не се менува.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се намалува за 0,486 ден/кг и сега ќе изнесува 36,427 ден/кг.
„Напоменуваме дека ова се максималните цени на нафтените деривати од 00:01 часот на 11.11.2025 година. Трговците на големо и трговците на мало со нафтени деривати и горива за транспорт можат да ги формираат цените на одделни нафтени деривати и горива за транспорт и пониско од највисоките утврдени цени“, велат од Регулаторна.

