Економија
Со влезот на Хрватска во ЕУ, се зголемува извозот на производи од Македонија

Извозот на македонски земјоделски производи во Република Хрватска може да се зголеми за 20 отсто поради безцаринскиот третман на одредени групи земјоделски производи, со што во следните три месеци може да доведе до зголемување на целокупниот извоз кон Хрватска за два отсто.
За да се прецизираат економско трговските односи меѓу Македонија и Хрватска, сега, откако таа стана членка на ЕУ и го напушти ЦЕФТА договорот, министерот за економија Ваљон Сараќини, оствари работна средба со Амбасадорот на Република Хрватска, Н.Е. Златко Крамариќ.
Министерот Сараќини честитајќи го зачленувањето на Република Хрватска во Европската Унија истакна дека по влезот на Хрватска во ЕУ, економската и трговската соработка ќе продолжи согласно Спогодбата за стабилизација и асоцијација (ССА) меѓу Република Македонија и ЕУ.
„Степенот на либерализација што е постигнат во трговијата со земјите членки на ЕУ, ќе важи и за Република Хрватска“, рече Сараќини.
Во потсетувајќи дека во делот на индустрискиот сектор нема да има промени, бидејќи веќе е постигната целосна либерализиција со ЕУ, a со Хрватска согласно ЦЕФТА договорот.
„Со оглед на повисокиот степен на либерализација во земјоделскиот сектор, што Македонија го применува согласно Спогодбата за стабилизација и асоцијација меѓу Македонија и ЕУ, а не е случај во рамки на ЦЕФТА договорот, македонскиот извоз во Хрватска на: јагнешко месо, сирење, домати, краставици, корнишони, пиперки, лубеници, јаболка, масло за јадење од сончоглед, преработки од месо, конзервиран зеленчук, цигари и тутун, кој досега беше ограничен во рамките на безцарински квоти, со влезот на Хрватска во ЕУ ќе се одвива без царини и без квоти. Овие производи учествуваа со 30 отсто во вкупниот македонски извоз на земјоделски производи во Хрватска“, информираше Сараќини.
Имајќи го предвид фактот, дека се очекува за најмалку 20 отсто да се зголеми извозот на македонски земјоделски производи во Република Хрватска поради безцаринскиот третман на групите на земјоделски производи, првичните проценки за раст на македонскиот извоз по влезот на Хрватска во ЕУ е дека истиот ќе се зголеми за околу 2 отсто за наредните 6 месеци, значи сметано од 1 јули до 31 декември 2013.
„Верувам дека постои голем простор добрите политички вибрации што ги имаме со Македонија да ги пренесеме и на економските односи. Уште на почетокот на минатата години, кога беше јасно дека Хрватска на 1 јули 2013 година ќе стане членка на ЕУ, ги повикавме нашите компании, кои работат тука, ги предупредивме дека ќе дојде до промена на режимот ЦЕФТА во режимот на ЕУ и ги замоливме да се подготват на време. Верувам дека стопанствениците веќе водат некакви преговори и дека во можните законски рамки ќе се случат позитивни поместувања“, рече Крамариќ.
Би било многу лошо да ги снема хрватските производи од македонските полици, бидејќи станува збор за добро познати брендови на овие простори, смета Крамариќ.
Амбасадорот даде свое уверување дека постои простор потешкотиите кои ќе се појават што поедноставно да се надминат, како и дека претприемачите и стопанствениците уште одамна тоа го имаат пресметано.
„Сугерираме што повеќе да инвестираат во Македонија, по примерот на „Агрокор“. Тоа значи тука да се отвораат фабрики, да се вработува и да се инвестира. Се договоривме и што поскоро да овозможиме состанок меѓу министрите за економија од двете земји. Верувам дека тоа брзо ќе се случи, бидејќи секогаш дијалогот е начин за да се надминат проблемите“, истакна Крамариќ.
Трговската размена меѓу Република Македонија и ЕУ се движи меѓу 55-64% од вкупната трговија на Република Македонија со светот. Вкупната трговска размена меѓу Република Македонија и Република Хрватска е 220 милиони долари во 2012 и 65 милиони долари за четирите месеци во 2013 година. Структурата на учество на трговијата со Република Хрватска се движи околу 2,5%. Од 2013 година, оваа структура со Република Хрватска ќе се третира во процентуалното учество на трговијата на Република Македонија со ЕУ./крај/со/бб
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Трипуновски од Прилеп: Заложбата е на нашите полици да се продаваат македонски преработки од земјоделски производи

Денеска министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство, Цветан Трипуновски, присуствуваше на манифестацијата организирана од Slow Food – Прилеп, која се реализираше со поддршка на Министерството.
„Интенцијата и заложбата на Министерството е преку финансирање на ваков вид настани да се промовираат домашните преработки на земјоделски производи, да се развие локалниот туризам и да се поддржат здруженијата кои постојат на ниво на државата”, истакна министерот Трипуновски.
Министерот објави дека финансиската поддршка кон сите здруженија е зголемена на 200.000 денари по корисник.
„Сточарите на овој настан можат да ги промовираат своите преработки. Кога зборуваме за сточарството, изминативе 15 месеци покажавме дека земјоделството е во фокусот на приоритетите и работењето на Владата”, додаде тој.
Министерот Трипуновски истакна дека оваа година поддршката за македонските сточари од Програмата за финансиска поддршка е зголемена за околу 50%.
„Сакаме на нашите полици да се продава македонско млеко и македонски преработки од земјоделски производи”, појасни министерот.
Економија
„Еуроимпекс“ прослави јубилеј од 35 години

Во средата на 10.9.2025 година, првата приватна македонска компанија со дејност од автомобилската индустрија „Еуроимпекс“, прослави јубилеј од 35 години успешно стопанисување. Свеченоста беше посветена на тимот вработени на компанијата, а забавата ќе остане долго да се зборува и да се памти…
„Еуроимпекс“ започнува со работа во 1990 година, кога во Македонија немаше ниту една приватна компанија за продажба на автомобили. Тие беа први. Семејството Воиновски. Започнуваат скромно со само тројца вработени, а денес се гордеат со компактен тим од 150 вработени во Скопје и Белград и застапуваат два сериозни автомобилски бренда на територија од 5 држави во регионот.
“Бележиме автомобилска традиција од 3 поколенија…. почнувајки од нашиот дедо, потоа нашиот татко, сега јас и брат ми, а веќе и следната, четврта генерација Воиновски е тука, подготвена да продолжи по истиот пат. Од тука потекнуваат и оние вистински семејни вредности кои се рефлектираат во целокупното работење, како кон клиентите така и кон нашиот тим.
Нашиот тим е компактен, постојан, кој секогаш се грижи за своите клиенти. Со таков пристап се градат нераскинливи врски помеѓу компанијата, клиентите и соработниците. Hие сите заедно – преку доверба, создаваме иднина. “ – изјави Кирил Воиновски, Генерален директор на „Еуроимпекс“.
„Еуроимпекс“ е првично позната по своето застапништво на еден од најпознатите автомобилски брендови – Peugeot во Македонија и регионот, но истовремено е и генерален увозник на брендовите: TotalEnergies, Milwaukee, Bahco, Irimo, се грижи за развојот на ловиштето Ниџе, а од 2020 година е генерален застапник и за германскиот блиц – Opel во Македонија, Србија, Косово, Албанија и Црна Гора.
„Горди сме на нашата 35 годишна традиција на раст и развој. Но, тука не застануваме. Чест ми е да најавам дека заедно со тимот на Еуроимпекс, работиме во насока на изградба на два нови репрезентативни деловни центари. Едниот во Скопје, другиот во Белград. Заедно целиме кон уште подобри 35 години!“ – – изјави Даниел Воиновски, Генерален директор на „Еуроимпекс“.
Ова беше еден од ретките настани обоени во кирилица. Гостите беа пречекани со лица во традиционални носии кои послужуваа македонски локум. Постоеше линк помеѓу минатото и иднината… Историски Peugeot возила блескаа крај црвениот килим, кои беа осветлени од најновите Peugeot и Opel модели, а по влезот во ресторанот беше искажано добредојде со шампањ и малини како симбол кој ги поведе гостите во иднината…
Гостите уживаа во македонска музика. Македонски шлагери ја преполнија просторијата со емоции. „За нас почнува живот“ и многу други, во изведба на Дина и The Ringtones. Нашата дива Калиопи, која воедно е и амбасадор на Peugeot брендот во Македонија, приреди маестрален настап, за време на кој гостите не стивнуваа од силни аплаузи и овации… Забавата продолжи на кирилица со Дина и The Ringtones, а гостите беа испратени со ракија и македонски домашен мед.
Ова не беше обична свеченост. Ова беше настан преполн со емоции, посветен на вредните колеги, соработниците и клиентите. Ова беше свеченост на која сопствениците и тимот на „Еуроимпекс“ покажаа како заеднички и тимски се гради и сака една компанија.
ПР
Економија
Божиновска: Стабилната грејна сезона е приоритет, институциите во редовна координација

На координациски состанок со претставници на сите надлежни институции од енергетскиот сектор беа разгледани тековните активности и подготвителните мерки за непречено снабдување со топлинска и електрична енергија во претстојната грејна сезона, информираат од Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини.
Редовниот ресорски состанок се одржа во Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини, каде покрај претставниците на Министерството од соодветните сектори, присуствуваа и претставници на компании и институции од енергетскиот сектор.
Во дискусијата активно учествуваа раководствата на ЕСМ, МЕПСО, НОМАГАС, како и претставници на НЕМО, кои ги изнесоа своите ставови, предизвици и предлози за натамошно унапредување на енергетскиот систем и зголемување на координацијата помеѓу институциите.
Разгледани беа: напредокот на проектите за енергетска инфраструктура; состојбата со обезбедувањето на потребните енергенси; плановите за работењето на берзата за електрична енергија и day-ahead пазарот; координацијата помеѓу институциите за одржување на стабилноста на системот.
Министерката Сања Божиновска беше информирана за досегашните подготовки и нагласи дека клучен приоритет останува сигурното и стабилно снабдување на граѓаните и индустријата во текот на целата грејна сезона.
За првпат по формирањето на Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини, Божиновска воведе пракса на редовни координациски состаноци со сите надлежни институции од секторот. Целта е навремено информирање и координирање на активностите – практика што досега не постоела, посочуваат од министерството.