Економија
„Повардарски“- прва географска ознака за вина од Македонија

Лого на Географска ознака „Повардарски“ ќе биде поставено на шишињата на оние вина од Повардарскиот регион кои ќе ги задоволат критериумите пропишани во спецификацијата на производ.
За таа цел регистрирано е Здружение за Заштита на Географска ознака за вино “Повардарски, кое е резултат на Проектот поддржан од ФАО и Европската Банка за реконструкција и развојот (ЕБРД) за заштита на Географски ознаки за вино во Република Македонија. Имплементацијата на успешен систем за заштита на Географската ознака “Повардарски“ ќе се базира на развивање на заедничка визија и стратегија за промоција на вината од регионот и почитување на заедничките правила за употреба на ознаката. Градењето на Географската ознака подразбира дека производителите се способни да развијат производи поврзани со потеклото кои имаат специфични својства; кои се со постојан квалитет; неодвоиво се поврзани со местото каде се произведуваат; и кои можат да изградат добра репутација на пазарите. „Доколку квалитетот на производот е постојан, доколку правилно се промовира Географската ознака и доколку сите учесници во синџирот вклучително винариите и производителите на грозје споделуваат заеднички имиџ и приказна за производот, употребата на Географска ознака (ГО) на етикетите ќе создаде додадена вредност на виното“, изјави Фредерик Џулија, Меѓународен експерт за вино – ФАО консултант„Македонските вина имаат добра репутација на Балканот, но се сеуште недоволно познати во ЕУ. Градењето на репутацијата на Географските ознаки создава позитивна перцепција и препознатливост на производите. Пробивот на странските пазари можеме да го градиме само со здружени сили и заеднички настапи и промоции на македонските винарии. Неопходно е најпрво брендирање на Македонија како винска земја од каде доаѓа квалитетно вино, а потоа поединечен пробив на секоја винарија на пазарот. Регистрирањето и промоцијата на Географски ознаки ќе пружат огромна помош и поддршка во градењето на имиџот за Македонија како винска земја и ќе дадат “гаранција“ на странскиот купувач дека виното произведено со одредена Географска ознака е вино со специфични карактеристики од регионот каде се произведува“, изјави Владислав Попов, Претседател на Здружението за заштита на географската ознака за вино “Повардарски“.Од огромно значење е целосната подршка од страна на Министерството за Земјоделство, Шумарство и водостопанство чии претставници учествуваа на многуте работилници и студиските патувања како и домашните експерти од Институтот за лозарство и винарство кои помогнаа во процесот, посебно во изготвувањето на спецификацијата на производот за “Повардарски“. Во работата учествуваа поголем број винарии и производители на грозје од регионот на Повардарието. Сите тие дадоа свој придонес во дефинирање на посебноста на вината од овој регион, основните критериуми и начинот на производство, како и начинот на контрола и промоција. Системот на производство и заштита на Географски ознаки за вино, но и други земјоделски производи е воведен многу одамна во земјите членки на ЕУ и пошироко (особено во Франција и Италија). Заштитената Географска ознака за вино Повардарски е првата ГО која ќе биде заштитена од Република Македонија. /крај/
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Мицкоски: Имаме раст на извозот, градежништвото и туризмот гарантираат раст на БДП и подобар стандард на граѓаните

Во одговор на новинарско прашање, претседателот на ВМРО-ДПМНЕ, Христијан Мицкоски, истакна дека увозот е многу помал за околу 8% во евра, или за 12-13% во долари, додека пак извозот е во пораст во евра 23%, додека пак во долари е 28%.
„Ако ги споредите првите два месеци април и мај од оваа година, со првите два месеци април и мај од 2024 година, длабоки анализи правиме, ќе видите дека за 80 милиони долари е намален трговскиот дефицит, а тоа е цели 13% и тоа ќе учествува во БДП. Ако на тоа се додаде растот на индустриското производство коешто е во просек за април и мај, првите два месеци од вториот квартал 5,5%, а само во мај 9,4%’’, истакна Мицкоски.
Мицкоски додаде дека растот на туризмот и градежништвото, ќе доведат до зголемување на животниот стандард на граѓаните, но и зголемување на бруто домашниот производ.
„Растот на туризмот повеќе од 20%, инвестициската активност повеќе од 15%, растот и бумот во градежниот сектор, сето тоа нас ни гарантира еден успешен резултат за БДП во вториот квартал којшто очекувам да продолжи и во третиот и четвртиот квартал’’, заклучи Мицкоски.
Економија
Македонската „Green Machines“ ја зацврстува дистрибутивната мрежа во САД

Green Machines на БРАКО, познат по своите иновативни еколошки возила за чистење на јавни површини, бележи сериозен раст на американскиот пазар со мрежа на реномирани дистрибутери низ повеќе од 30 американски сојузни држави.
Најнов партнер е компанијата Mar-co Equipment од регионот на Лос Анџелес, која стана ексклузивен дистрибутер за Јужна Калифорнија.
Моментално, Green Machines има дистрибутери во следниве американски држави:
Owen Equipment – Вашингтон, Орегон, Северна Калифорнија, Невада, Ајдахо, Монтана, Јута, Колорадо, Ново Мексико
Industrial Disposal Supply – Тексас
Mar-co Equipment – Јужна Калифорнија
United Rentals – достапен низ сите држави и територии на САД
Grainger – достапен низ целата територија на САД
Equipment Depot – Луизијана, Мисисипи, Кентаки, Индијана, Охајо, Пенсилванија, Масачусетс, Конектикат, Њу Џерси, Мејн, Вирџинија, Милвоки, Висконсин, Флорида, Орегон, Вашингтон
Van Keppel – Канзас, Арканзас, Илиноис, Висконсин, Ајова
Овој успех претставува уште еден доказ за конкурентноста на македонскиот индустриски производ и неговата технолошка супериорност. Со новите дистрибутерски партнери, Green Machines продолжува да ја шири својата глобална визија за почисти, поеколошки и поефикасни урбани средини.
ПР текст
Економија
Муцунски: Владините политики за извоз даваат резултати – раст од 23,44 отсто во мај

Министерот за надворешни работи и надворешна трговија, Тимчо Муцунски, утрово на социјалните мрежи сподели податоци за кои рече дека го потврдуваат ефектот од економските политики на Владата, при чија реализација значајна улога има и Министерството што го предводи. Статистиката покажува стабилни и позитивни трендови во извозот, дури и во услови на стагнација на европскиот пазар.
Според објавените податоци, македонскиот извоз во мај 2025 бележи раст од 23,44 проценти, додека за првите пет месеци од годината порастот изнесува 3,15 отсто. Во истиот период, увозот е зголемен за само 1 отсто, што упатува на стабилен трговски биланс и позитивно салдо.
„Податоците укажуваат на значително поголем извоз од увоз – што значи повеќе свеж капитал во државата, зајакната девизна позиција и дополнителен поттик за економски раст. Зголемениот извоз отвора нови работни места, го зајакнува домашното производство и ја зголемува конкурентноста на македонските производи“, напиша министерот Муцунски.