Економија
Експертите порачуваат: Реструктуирање на малите и средните компании во Македонија и едукација во најкомплексните области

Важноста од воведувањето на финансиската транспарентност во работењето е на високо ниво, а од сето тоа зависи животниот циклус на компаниите. Потребно е да се воведат нови работни функции, доедуцирање на кадарот и реорганизација на работни позиции за кои порано воопшто немало потреба.
Овие нови услови на работење и управување на компаниите ги диктира кризната 2008 година, со која се соочија повеќето од компаниите во Македонија, а и компаниите на глобално ниво. Сопствениците на мали и средни компании во Македонија, на деловен појадок, под менторство на регионалните експерти од Србија, Милан Мијаиловиќ и Љубомир Јовановиќ, заеднички ги поставија постулатите за важноста на финансиската писменост и финансиска транспарентност во работењето на малите и средните компании во Македонија.
Како тема на овој бизнис појадок беше поставено прашањето: Дали, како и кога треба да го пораснам сопствениот бизнис, со кое се соочуваат македонските компании.
„Одземено ни е правото да одговориме на прашањето дали сакаме или пак не. Потребно е да избереме дали сакаме да се реструктуираме и да обезбедиме предуслови бизнисот да расте, или пак ќе донесеме одлука да останеме онаму каде што сме. Неликвидноста се јавува како последица на неподготвениот раст и развој на компаниите, која пак е прашање на рентабилноста. Токму поради овој момент, компаниите 90 % од времето го посветуваат на пронаоѓање на евтини кредити“ изјави Милан Мијаиловиќ – финансиски консултант од Р.Србија.
Кај банките потребно е да се пласира способноста за враќање на кредитите. За да се постигне тоа, најважно е да се работи на подигање на финансиската писменост на компаниите, односно колку точно средства им се потребни на компаниите (ни повеќе, ни помалку) за да можат да го унапредат односно, прошират сопствениот бизнис.
„Со банките потребно е да се разговара на ист јазик. Од една страна, штом тие го забележат тоа, со сигурност на компаниите ќе им ги дадат потребните средства во вид на кредити, а од друга страна се сигурни дека парите ќе бидат вратени“ додаде Мијаиловиќ
Пазарите низ Европа очекуваат регионот да стане доминантен производител на земјоделски производи. Тоа претставува дејност која е најисплатлива за малите и средните компании во Македонија, бидејќи производите од овој регион се доста познати и квалитетни.
„Малите компании кои ги зафати кризата, потребно е брзо да се реструктуираат, да се насочат во производство што носи пари, а помалку да се насочуваат кон давање на услуги“ Љубомир Јовановиќ им посочи на сопствениците на мали и средни компании од Македонија.
“Според нашите истражувања, една од исплатливите работи на овие простори е земјоделското, односно прехранбеното производство. Тоа е нешто што на овие простори, особено во Македонија ќе даде позитивни резултати.“ додаде Јовановиќ. Деловниот појадок од овој карактер, претставуваше одлична можност за отворена дискусија и заедничко пронаоѓање на соодветни решенија на прашањето: Дали, како и кога да почнам со стратегија за развој, проширување, зголемување на портфолиото, зголемување на пласман на пазарот. Овој деловен појадок е првиот од планираните четири и всушност сите се на различна тема, опфаќаат Финансии, Контролинг, Интернет маркетинг и Продажба. Овие четири теми се дел од Експертските Академии наменети за македонскиот пазар“ истакна Душко Угриноски – директор на Triple S Group и организатор на првиот деловен појадок на тема финансии.
Како што расте еден бизнис, потребно е и инвестирање во образованието, едукацијата и вештините за успешно управување на менаџментот, а и на целиот тим кој при растот презема поголем дел од работата и одговорноста на менаџментот./крај/со/
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Ќе се олеснува кредитирањето при купување прв стан, вели Славески

Извршниот одбор на Народната банка усвои нова Одлука за макропрудентните мерки поврзани со макропрудентните инструменти за квалитетот на кредитната побарувачка од физичките лица. Со оваа одлука се регулираат основните показатели со кои се оценува кредитоспособноста на физичките лица, кога тие бараат кредити од банките и од штедилниците. Мерките ќе се применуваат од 1 декември 2025 година.
Гувернерот д-р Трајко Славески на конференцијата за печатот објасни дека со новата одлука се олеснува кредитирањето за купување или градење прво живеалиште, односно стан или куќа наменети за сопствено живеење. Но, имајќи ги предвид условите на пазарот на недвижности, особено во главниот град, што водат кон забрзан раст на цените на становите, поради што стануваат недостапни за помладите генерации, се врши и затегнување на условите за користење кредит за станбен објект којшто не претставува примарно живеалиште за кредитобарателите.
„За сите лица со нерешено станбено прашање, коишто навистина немаат стан/куќа на свое име каде што би живееле, а се очекува дека тоа ќе бидат претежно млади лица и млади брачни парови, со новата одлука се дозволува, без да се наруши пристапот на прудентност, тие да добијат станбен кредит и со учество од 10% од вкупната вредност на објектот за живеење. Наспроти ова, за сите останати случаи, минималното сопствено учество се зголемува од постојните 15% на 25% од вредноста на станот. Исто така, за корисниците на станбени кредити наменети за купување или градење прво живеалиште, ќе останат во важност досегашните лимити на показателот ДСТИ, коишто изнесуваат 55% за изложеноста во денари и 50% за изложеноста со валутна компонента. За сите останати баратели на кредити се предвидуваат пониски нивоа за овие показатели, и тоа од 50% за изложеноста во денари и 45% за изложеноста со валутна компонента.“
Имено, олеснувањето при купување прв стан се однесува на лицата коишто навистина немаат стан или куќа на свое име и планираат да купат или да изградат дом за сопствено живеење, за што треба да исполнат одредени критериуми, а се воспоставуваат соодветни механизми за проверка и следење, коишто се детално образложени во Одлуката.
„Промените во макропрудентните мерки имаат превентивен карактер и нивната цел е да нѐ заштитат сите нас од прекумерна задолженост, што може да се одрази понатаму на способноста за редовно отплаќање на обврските, како и на вкупната стабилност на финансискиот систем. Истовремено, со овие промени внимаваме да не „ги погодиме“ оние лица кои имаат потреба да го решат своето животно, станбено прашање, овозможувајќи им поповолни критериуми и полесен пристап до кредити, во однос на останатите корисници на кредити“, посочи гувернерот Славески.
Со ваквиот пристап, Народната банка се усогласува со практиката на голем број други централни банки во светот.
Економија
Трипуновски од Прилеп: Заложбата е на нашите полици да се продаваат македонски преработки од земјоделски производи

Денеска министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство, Цветан Трипуновски, присуствуваше на манифестацијата организирана од Slow Food – Прилеп, која се реализираше со поддршка на Министерството.
„Интенцијата и заложбата на Министерството е преку финансирање на ваков вид настани да се промовираат домашните преработки на земјоделски производи, да се развие локалниот туризам и да се поддржат здруженијата кои постојат на ниво на државата”, истакна министерот Трипуновски.
Министерот објави дека финансиската поддршка кон сите здруженија е зголемена на 200.000 денари по корисник.
„Сточарите на овој настан можат да ги промовираат своите преработки. Кога зборуваме за сточарството, изминативе 15 месеци покажавме дека земјоделството е во фокусот на приоритетите и работењето на Владата”, додаде тој.
Министерот Трипуновски истакна дека оваа година поддршката за македонските сточари од Програмата за финансиска поддршка е зголемена за околу 50%.
„Сакаме на нашите полици да се продава македонско млеко и македонски преработки од земјоделски производи”, појасни министерот.
Економија
„Еуроимпекс“ прослави јубилеј од 35 години

Во средата на 10.9.2025 година, првата приватна македонска компанија со дејност од автомобилската индустрија „Еуроимпекс“, прослави јубилеј од 35 години успешно стопанисување. Свеченоста беше посветена на тимот вработени на компанијата, а забавата ќе остане долго да се зборува и да се памти…
„Еуроимпекс“ започнува со работа во 1990 година, кога во Македонија немаше ниту една приватна компанија за продажба на автомобили. Тие беа први. Семејството Воиновски. Започнуваат скромно со само тројца вработени, а денес се гордеат со компактен тим од 150 вработени во Скопје и Белград и застапуваат два сериозни автомобилски бренда на територија од 5 држави во регионот.
“Бележиме автомобилска традиција од 3 поколенија…. почнувајки од нашиот дедо, потоа нашиот татко, сега јас и брат ми, а веќе и следната, четврта генерација Воиновски е тука, подготвена да продолжи по истиот пат. Од тука потекнуваат и оние вистински семејни вредности кои се рефлектираат во целокупното работење, како кон клиентите така и кон нашиот тим.
Нашиот тим е компактен, постојан, кој секогаш се грижи за своите клиенти. Со таков пристап се градат нераскинливи врски помеѓу компанијата, клиентите и соработниците. Hие сите заедно – преку доверба, создаваме иднина. “ – изјави Кирил Воиновски, Генерален директор на „Еуроимпекс“.
„Еуроимпекс“ е првично позната по своето застапништво на еден од најпознатите автомобилски брендови – Peugeot во Македонија и регионот, но истовремено е и генерален увозник на брендовите: TotalEnergies, Milwaukee, Bahco, Irimo, се грижи за развојот на ловиштето Ниџе, а од 2020 година е генерален застапник и за германскиот блиц – Opel во Македонија, Србија, Косово, Албанија и Црна Гора.
„Горди сме на нашата 35 годишна традиција на раст и развој. Но, тука не застануваме. Чест ми е да најавам дека заедно со тимот на Еуроимпекс, работиме во насока на изградба на два нови репрезентативни деловни центари. Едниот во Скопје, другиот во Белград. Заедно целиме кон уште подобри 35 години!“ – – изјави Даниел Воиновски, Генерален директор на „Еуроимпекс“.
Ова беше еден од ретките настани обоени во кирилица. Гостите беа пречекани со лица во традиционални носии кои послужуваа македонски локум. Постоеше линк помеѓу минатото и иднината… Историски Peugeot возила блескаа крај црвениот килим, кои беа осветлени од најновите Peugeot и Opel модели, а по влезот во ресторанот беше искажано добредојде со шампањ и малини како симбол кој ги поведе гостите во иднината…
Гостите уживаа во македонска музика. Македонски шлагери ја преполнија просторијата со емоции. „За нас почнува живот“ и многу други, во изведба на Дина и The Ringtones. Нашата дива Калиопи, која воедно е и амбасадор на Peugeot брендот во Македонија, приреди маестрален настап, за време на кој гостите не стивнуваа од силни аплаузи и овации… Забавата продолжи на кирилица со Дина и The Ringtones, а гостите беа испратени со ракија и македонски домашен мед.
Ова не беше обична свеченост. Ова беше настан преполн со емоции, посветен на вредните колеги, соработниците и клиентите. Ова беше свеченост на која сопствениците и тимот на „Еуроимпекс“ покажаа како заеднички и тимски се гради и сака една компанија.
ПР