Економија
FAO: Светските цени на храната стагнирале во декември на високо ниво
Цените на храната речиси стагнирале во декември 2014 година на светските пазари, откако влијанието на поскапувањето на млечните производи го неутрализираше осетниот пад на цените на шеќерот и пониските цени на житарките и маслата за јадење, соопшти во четвртокот агeнцијата при Обединетите нации за храна и земјоделство FAO со седиште во Рим.
Така во декември индексот на кошницата на основните прехранбени производи изнесувал во просек 206,7 поени, во однос на 206,4, поени колку што изнесувал во ноември 2013 година, пресметале во FAO. Кошницата опфаќа житарки, месо, млеко и млечни производи, масла за јадење и шеќер. Во целата 2013 година цените на храната биел во просек пониски за 1,6 отсто отколку претходната 2012 година, објави агенцијата.
„Минатиот месец иднекост на FAO на цената на храната останал зголемен поради силната побарувачка на одредени, високопротеински категории прехранбени продукти, што го зголеми вкупното ниво на цените, надоместувајќи го падот на цените на главните прехранбени култури поради обилните минатогодишни жетви“, изјавил Абдолреза Абасиан, главен економист во FAO.
Цените на млекото и млечните производи во декември пораснале за 5,2 отсто во однос на ноември 2013 година, со просечна вредност на соодветниот индекс на FAO од 264,6 поени. Главната причина е постојан силната побарувачка на млекото во прав, во прв ред во Кина, И во целата 2013 година иднекост бележеше рекордна висока вредност од 243 поени.
Противтежа на осетното поскапување на млекото и млечните производи ја сочинувал 6,3-процентниот пад на цените на шеќерот во последниот минатогодишен месец во однос на ноември, поради добрите приноси од шеќерната трска во Бразил, најголемиот светски произведувач и извозник на шеќер. Дополнителен тег претставуваше и рекордното производство во Тајланд, вториот според обемот светски извозник. Во просек, индексот на FAO во декември изнесувал 234,9 поени. Во целата 2013 година цените на шеќерот паднаа за 18 отсто во однос на 2012 година.
Индексот на FAO за цените на житарките во декември изнесувал просечни 191,5 поени, што значи дека житарките поевтиниле 1,4 отсто во однос на ноември. Та е воедно и најниската вредноста на овој индекс од август 2010 година. Големите глобални резерви по рекордната жетва во 2013 година и натаму ги притискаа особено цените на пченицата и пченката. Во целата 2013 година индексот на цената на житарките во просек изнесувал 219,2 поени искажувајќи пад на цените во однос на 2012 година за 7,2 отсто.
Речиси ист процентен пад во декември како и житарките забележале и цените на маслата за јадења, намалувајќи се за 1,3 отсто во однос на ноември, со просечна вредност ана соодветниот индекс на FAO од 196 поени. Во целата 2013 година овој индекс изнесувал во просек 193 поени, во однос на просечните 224 поени од претходната 2012 година.
Индексот на цените на месото на FAO, пак, останал речиси непроменет во декември во однос на ноември 2013 годна и изнесувал 188,1 поен. Во целата мината година, се задржал во близина на рекордно високото ниво од претходната 2012 година и изнесувал во просек 184 поени./крај/мф/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Мицкоски: Буџетот е ликвиден, трезорот нема да се затвори на 15 декември
Премиерот Мицкоски изјави дека Буџетот е ликвиден и сите обврски се извршуваат тековно. Како што појасни Мицкоски, 15 декември не е датум за затворање на трезорската сметка, туку рок до кој институциите е потребно да ги достават сите тековни расходи за навремена исплата.
Според премиерот, и по истекот на овој рок ќе има толеранција и институциите нема да бидат одбиени доколку поднесат налози подоцна. Целта на поставувањето на датумот, вели тој, е подобро планирање и навремено извршување на обврските.
„Јас не реков дека ќе се затвори трезорот, туку го поставивме 15 декември како датум кога сите иснтитуции е добро да ги достават сите оние тековни потреби, расходи и сите средства кои треба да се пренесат до доверителите. Се разбира на тоа додадов дека имаме толеранција. Се разбира дека нема ако некој дојде на 20 декември да речеме клучот е на врата и завршена е работата. Се разбира дека толеранција ќе има, но идејата е да работиме со план, да имаме свесност дека е потребно сето тоа да реализираме со време, да имаме некаква навика и да го почитуваме сето она што ќе го поставиме како план и задачи. Затоа јас ги молам сите институции да дојдат навреме. Не велам дека на 25-ти ако дојде некој со налог нема тоа да се прифати и ќе се одбие, но, навремено да ги испланираме активностите, за да не се случи во 5 до 12 сите да нагрнеме таму и некои од обврските да останат неплатени односно да ги книжиме во следната година. Само тоа е целта, чисто мораме да се навикнеме на некаков ред“, кажа Мицкоски.
Економија
Спектакуларно отворање во Гевгелија: ЏАМБО и ВЕРО станаа новата омилена дестинација во „Gevgelija Mall“
Со огромна посетеност и во празнична атмосфера, овој викенд во Гевгелија и официјално започна со работа новиот, најсовремен ЏАМБО (JUMBO) маркет. Сместен во новоотворениот трговски центар „Gevgelija Mall“, реномираниот бренд ја реализираше својата голема инвестиција во јужниот регион, носејќи светско шопинг искуство за локалното население.
Отворањето помина во знакот на семејната забава и радоста. Најмладите посетители уживаа во целодневната програма исполнета со музика, дружење со маскоти, цртање на лице и игри со сапунени меури, што го претвори првиот работен ден на маркетот во вистински настан за градот.
Новиот објект се простира на површина од 3.000 метри квадратни, дизајниран според највисоките светски стандарди. Купувачите веќе имаат пристап до асортиман од над 20.000 артикли, вклучувајќи производи за домот, играчки, декорации и сезонски изненадувања.
Како значајна новина за купувачите во Гевгелија е интегрирањето на селектиран асортиман од брендот ВЕРО во рамките на самиот маркет. Оваа стратешка синергија им овозможува на потрошувачите на едно место да ги задоволат сите потреби за домаќинството, штедејќи време и уживајќи во квалитетот на двата силни бренда.
Генералниот директор на ВЕРО и ЏАМБО маркетите, Петар Денковски, истакна дека ова отворање е многу повеќе од проширување на продажната мрежа – тоа е исполнување на ветувањето за поддршка на локалната заедница.
„Горди сме што со оваа капитална инвестиција директно влијаеме на економскиот пулс на Гевгелија. Отворивме нови работни места и создадовме силен регионален магнет кој очекуваме да привлекува купувачи не само од градот, туку и од соседството,“ изјави Денковски.
Менаџментот на компанијата потврди дека експанзијата не застанува тука. Успешната приказна продолжува и следната година со најавеното отворање на нов маркет во Струмица, со што ЏАМБО и ВЕРО целосно ќе го заокружат своето присуство во југоисточниот дел на Македонија.
Новиот маркет во Гевгелија веќе работи со полн капацитет, нудејќи креативни решенија и производи за целото семејство, под препознатливиот слоган „За сѐ што ви треба и не сте знаеле дека ви треба“.
(ПР)
Економија
ССКМ ја поздравува одлуката со која данокот од 5 отсто останува при првата продажба на недвижностите
Сојузот на стопанските комори на Македонија ја поздравува одлуката со која данокот од 5 % останува при првата продажба на недвижностите.
„Ја поздравуваме одлуката на Владата за 5 % ДДВ, кој е при првата продажба на станбен простор, ова ги покажува позитивните заложби на бизнис-секторот и ССКМ претставен преку Градежната комора во соработка на Министерството за финасии и Владата. Сојузот на стопанските комори на Македонија смета дека одлуката на државата стапка за првата продажба на новоизградени станови да остане 5 % е оправдана.
Според ССКМ, оправдана е и одлуката на Министерството за продолжување на важноста на повластената стапка од 5 % ДДВ и сметаат дека со нејзиното продолжување најголема корист ќе имаат купувачите на станбени единици, односно населението.
Ивица Јаќимовски, член на управниот одбор при ССКМ, посочува дека со продолжување на данокот за купување станови на 5 %, почнувајќи од 2026 година, се очекува секторот за недвижности да добие нов импулс.
„Оваа повластена стапка на ДДВ има цел да го поддржи пристапот на граѓаните до домување, да ја стимулира градежната активност и да ја зајакне стабилноста на пазарот. Имплементацијата на даночната стапка од 5 % носи неколку важни привилегии и за купувачите и за индустријата: намалувањето на даночната стапка значително ги намалува вкупните трошоци за купување стан правејќи го сопствеништвото на домот подостапно за пошироката популација; се очекува прифатливоста создадена од данокот од 5 % да ја зголеми побарувачката за нови и постојни станови, што може да ги поттикне градежните и недвижните сектори и со поповолна даночна средина, домашните и странските инвеститори може да покажат зголемен интерес за пазарот на домување, што ќе придонесе за економски раст“, вели тој.

