Економија
40 години „Пекабеско“ – Децениската успешна македонска приказна продолжува да се шири низ целиот свет

Малата барака со десетина вработени во која на 25 септември во далечната 1979 година се смести новоформираното самостојно правно лице ПКБ Скопје, денес го носи името „Пекабеско“ и прерасна во лидер во производството на сувомесни производи и логистичко-дистрибутивната дејност. Резултатите на „Пекабеско“ во изминатите 40 години се импресивни и ја прават компанијата вистинска успешна македонска бизнис-приказна која незапирливо инвестира, воведува нови стандарди, го зголемува портфолиото на задоволни потрошувачи и брендови од Македонија и регионот и постојано ја зајакнува својата општествено-одговорна компонента.
Од мала фирма дистрибутер на само еден бренд пред точно 4 децении, денес „Пекабеско“ прерасна во компанија која има сопствени 2 производни капацитети и логистичко-дистрибутивен центар, а брои повеќе од 480 вработени. Во јубилејната 40. година од своето постоење компанијата влезе со реализирани рекордни приходи во висина од 78 милиони евра, како и рекорден профит од приближно 2 милиони евра.
Пекабеско во својата децениска традиција перманентно инвестира и гради стратегија на постојан раст и развој. Во 1998 година го гради првиот мал погон за производство на сувомесни производи под брендот на „Пекабеско“, а веќе 5 години подоцна се соочува со потреба од проширување на производствените капацитети. За таа цел, во 2003 година компанијата гради нова, поголема фабрика за производство на сувомесни производи во Шуто Оризари која има производствен капацитет од 260 тони месечно.
Како резултат на успехот на својот бренд, кој за кратко време достигна одлични резултати и препознатливост на пазарот, во 2012 година „Пекабеско“ инвестира 13 милиони евра и го отвора својот досега најголем производствено-логистички центар во Кадино, Илинден со површина од 19.700 м2 и капацитет на производство од 1.050 тони месечно. Вклучувајќи ја оваа инвестиција, „Пекабеско“ само во изминатите 7 години има вложено околу 20 милиони евра.
Низ годините постојано се зголемува и бројот на сертификати и стандарди со кои се одликува „Пекабеско“. Тие претставуваат дополнително признание за успешната работа на компанијата и почитувањето на врвните стандарди во производството и дистрибуцијата. Така, во 2008 година „Пекабеско“ целосно го имплементираше HACCP стандардот, а веќе следната година се вброи во македонските компании кои го имаат добиено признанието SUPERBRANDS. Исто така, Пекабеско денес е една од неколкуте компании од Македонија сертифицирани според меѓународниот стандард ISO 22000: 2005. Сертификацијата беше направена од страна на меѓународната престижна сертификациска куќа TÜV NORD CERT.
Производите под брендот „Пекабеско“, покрај во Македонија, можат да се најдат и на пазарите во Србија, Косово, Црна Гора и Босна и Херцеговина. Годинава „Пекабеско“ доби и европски извозен број и посветено работи на проширување на дистрибутивната мрежа на пазарите во земјите членки на ЕУ и освојување на нови задоволни потрошувачи ширум целиот свет.
„Пекабеско“ доби и Халал сертификат врз основа на одлуката на Ријасетот на Исламската верска заедница на Република Македонија, со што во 2018 година го реактивираше производствениот капацитет во општина Шуто Оризари. За оваа намена беше направена инвестиција во висина од 200 илјади евра со цел репарација на стариот производствен објект во општината. Исто така, компанијата вложи и дополнителни 400 илјади евра во опрема и машини од познати германски брендови. Производите веќе се пласираат во нашата земја, како и на дел од пазарите во регионот под брендот на „Пекабеско“, Тимко.
За да пристапи кон финализација на процесот на производство од набавка на суровина до финален производ под еден кров, истата 2018 година „Пекабеско“ ја основа лабораторијата за техничко испитување и анализа „ТИМКО ЛАБ“.
Компанијата изминативе години инвестира со серија еколошки и проекти од доменот на јавното-приватно партнерство. Преку вложување на 300 илјади евра за изградба и опремување на прочистителна станица, „Пекабеско“ од 2017 година врши прочистување на отпадните води кои се испуштаат во текот на производствениот процес до ниво на води од втора категорија, односно вода погодна за растителниот и животинскиот свет.
„Пекабеско“ инвестира и сопствени средства во износ од над 350 илјади евра, пуштајќи во функција фотоволтаична централа од 512 kWh. Со изградбата на прочистителната станица и фотоволтаичната централа, компанијата целосно го заокружува и процесот на производство од набавка на суровина со финален производ под еден кров.
Оваа година, во општина Шуто Оризари компанијата издвои сопствени средства во висина над 125 илјади евра за изградба на надворешна атмосферска канализација во должина од околу 250 метри, атмосферска канализација во кругот на фабриката од 120 метри, како и асфалтирање на надворешна улица со должина од речиси 250 метри.
Во делот на инвестициите за заштита на животната средина, компанијата постојано вложува и во менување на возниот парк со посовремени и поеколошки возила.
„Пекабеско“ во изминатите 40 години незапирливо инвестира и во градењето доверба и меѓусебна лојалност со потрошувачите. Покрај зајакнувањето на производствените и дистрибутивните стандарди, проширувањето на палетата производи според барањата на потрошувачите, компанијата постојано вложува во заедницата и со тоа ја зајакнува својата општествено одговорна улога во општеството.
Компанијата постојано поддржува голем број меѓународни младински конференции, културни настани и институции, спортски кампови за деца и слично. Со ваквиот пристап, покрај поддршката, Пекабеско има за цел и мотивација на останатите компании во своите приоритети да ја стават хуманата димензија и грижата за заедницата.
Започнувајќи од 2015 година, во соработка со интернет-заедницата и Црвениот крст, „Пекабеско“ спроведува акција за доделување пакети со храна за социјално загрозени семејства. Соработката со Црвениот крст годинава беше дополнително зајакната преку поддршка на пунктот за бездомни лица во Скопје со донирање производи од страна на компанијата на годишно ниво.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Инвертер-клими за ранливите семејства – Министерството за енергетика објави оглас

Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини објави мерка која ги таргетира ранливите категории население.
Преку јавен оглас, што стапи во сила, Министерството, како што информираат од таму, почнува со распределба на енергетски ефикасни инвертер клима-уреди за 2025 година, со што ќе се подобри квалитетот на живеење и ќе се намалат трошоците за енергија во илјадници македонски домови.
„Мерката се реализира во согласност со Програмата за изменување и дополнување на Програмата за заштита на ранливите потрошувачи на енергија за 2025 година (‘Службен весник на РСМ’ бр. 161/25). Во согласност со јавниот оглас за поддршка на домаќинства што спаѓаат во категоријата ранливи потрошувачи на енергија, со цел унапредување на енергетската ефикасност и подобрување на квалитетот на живеење, домаќинствата што ги исполнуваат условите ќе стекнат право на купен и вграден инвертер клима-уред со моќност од 3,5 kW и енергетска класа од најмалку А+. Овие уреди не само што штедат електрична енергија туку обезбедуваат и висока ефикасност за греење и ладење – токму онаму каде што е најпотребно“.
Како што појаснуваат, рокот за пријавување е 60 дена од денот на објавувањето на огласот во дневен весник.
Повеќе информации, како и потребните обрасци за пријавување, се објавени на веб-страницата на Министерството: www.energy.gov.mk.
Економија
Народната банка со нова иницијатива: проширување на услугите што ќе може да се користат преку платежната сметка со основни функции

Гувернерот Трајко Славески истакна дека иницијативата на Народната банка за намалување на надоместоците за користење на платежните услуги веќе ги даде првите резултати и изрази задоволство од одлуките на банките за намалување на трошоците.
Славески, на денешната конференција за печатот, најави дека Народната банка ќе покрене иницијатива и за измени на сегашното законско решение за платежната сметка со основни функции, со кои ќе се овозможи нејзино помасовно користење од страна на граѓаните за извршување на плаќањата кај сите банки. Со измените на Законот за платежни услуги и платни системи, се предлага отстранување на дел од постојните ограничувања и значително проширување на услугите што граѓаните ќе можат да ги користат преку платежната сметка со основни функции.
Најзначајните новини се: можност за дозволено пречекорување, можност да се поседува платежна сметка со основни функции дури и ако потрошувачот има други сметки, како и проширен сет бесплатни или евтини услуги, којшто покрај интерните, ќе ги вклучи и меѓубанкарските електронски трансфери, издавањето дебитна картичка и до четири подигнувања готовина месечно од банкоматите на други банки во износ до 2.000 денари по трансакција. Во овој сет влегуваат и други услуги коишто и досега можеа да ги користат граѓаните, односно уплатите и подигнувањата готовина на банкоматите и шалтерите на банката, користењето на електронското и мобилното банкарство, како и плаќањата со платежна картичка на физичките продажни места и во интернет-трговијата.
„Предлагаме цената на услугите коишто ќе може да се користат преку платежната сметка со основни функции да биде поврзана со износот на минималната бруто-плата во земјава и да биде утврдена најмногу на 0,1% од неа, па согласно важечката минимална бруто-плата за 2025 година, таа би изнесувала 36 денари на месечно ниво. За граѓаните коишто ѝ припаѓаат на групата законски корисници на права, односно т.н. ранливи категории граѓани, овие услуги ќе бидат целосно бесплатни“, истакна Славески.
Народната банка ќе работи со банките и на воспоставување национална мрежа на банкомати за подобар пристап до готовина низ целата земја. Оваа идеја би се остварила најдоцна до крајот на наредната 2026 година.
Покрај ова, Народната банка ќе предложи и приспособен пакет за микротрговци – најчесто семејни бизниси коишто имаат ограничени ресурси, со цел да се поттикне финансиската вклученост и дигитализацијата на плаќањата. Се очекува дека поповолните услови за користење на платежните услуги ќе бидат достапни за граѓаните и за микротрговците по донесувањето на законските измени, односно дека ќе бидат во примена од почетокот на 2026 година.
Економија
Затворени четири субјекти: триесет отсто од контролираните се со неправилности за фискализација, објави УЈП

Во периодот од 28 јули до 3 август 2025 година Управата за јавни приходи (УЈП) спроведе вкупно 214 теренски контроли за фискализација, насочени кон различни типови деловни субјекти, меѓу кои: ресторани, кафе-барови, шанкови на плажа, слаткарници, колонијали, продавници за облека и накит, хотел, автопревозници, паркинзи и други трговски објекти за продажба на мало.
Контролите беа реализирани во државата во повеќе градови, меѓу кои и туристичките места, каде што во летниот период има зголемена фреквенција на туристи. Од 214 контролирани субјекти, кај 30,8 %, односно кај 66 од контролираните се утврдени неправилности во согласност со Законот за регистрирање на готовинскиот промет.
За утврдените неправилности донесени се 66 прекршочни санкции – глоби, кои ќе бидат одмерени во согласност со големината на субјектот.
За четири, односно три субјекти од Охрид и еден од Струга, поради повторено неиздавање фискални сметки во рок од две години, изречена е мерка за привремена забрана за вршење дејност (запечатување).
„Анализата на спроведените контроли и утврдените неправилности по градови е следна: • Во Скопје извршени се 14 контроли и при истите утврдени се 4 неправилности; • Во Струга, Охрид и Битола извршени се 126 контроли, а утврдени се 29 неправилности од кои 11 неправилности во Струга и 18 во Охрид • Во Прилеп извршени се 7 контроли, a утврдени се 3 неправилности; • Во Тетово, Гостивар извршени се 32 контроли, а утврдени се 14 неправилности од кој 13 во Тетово и една во Гостивар • Во Штип, Неготино, Демир Капија, Кавадарци Велес и Куманово извршени се 35 контроли, а утврдени се 16 неправилности, по една неправилност во Неготино и Кавадарци, 2 во Демир Капија, 3 во Штип, 4 во Велес и 5 неправилности во Куманово“.
УЈП апелира до сите даночни обврзници да постапуваат совесно и согласно законските прописи, со цел да придонесат кон зајакнување на даночната усогласеност и унапредување на даночната дисциплина во државата.
„Управата за јавни приходи врз основа на извршените контроли согласно Закон за регистрирање на готовински плаќања, ќе врши вкрстени проверки со цел да ја провери веродостојноста на искажаните приходи кај даночните обврзници. Издавањето фискални сметки и користењето мобилни фискални апарати не претставуваат само законска обврска – туку и клучен чекор кон правично, транспарентно и одговорно деловно опкружување. Управата за јавни приходи останува цврсто посветена на доследна примена на законите и обезбедување еднаков третман за сите даночни обврзници“.