Економија
Audi го претстави електричниот седан e-tron GT

Деби на саемот за автомобили во Лос Анџелес. Претставен првиот електричен четворовратен седан од Audi.Audi e-tron: Брендот со четирите прстени претставува една од ѕвездите на саемот за автомобили во 2018 година во Лос Анџелес. Концептот Audi e-tron GT со електричен погон, купето со четири врати го доживеа своето деби.
Следниот електричен Audi е претставен, следејќи ги стапките на Audi e-tron SUV и Audi e-tron Sportback, закажани за 2019 година. Овој пат со рамна подна архитектура која обезбедува одлични пропорции и низок центар на гравитација. 434 kW (590 КС) обезбедуваат перформанси на спортски автомобил. Вртежниот момент се пренесува на тркалата преку Quattro перманентниот погон на сите тркала со векторирање на вртежниот момент, како што би очекувале за таков динамичен Audi.
Инспирација извлечена од воздушниот тунел
Рамен, широк и со долго меѓуоскино растојание – тоа се пропорциите на класичен Gran Turismo. И концептот Audi e-tron GT ги одразува овие со должината од 4,96 метри, 1,96 метри и висина од 1,38 метри. Лесното купе со четири врати се произведува со мулти-композитна конструкција. Овде имате дел од покривот направен од јаглерод заедно со бројни алуминиумски компоненти и потпорни елементи изработени од челик со висока цврстина. Технологијата за овој автомобил беше развиена во тесна соработка со Porsche. Дизајнот и карактерот се полни со непогрешливата Audi ДНК.
Широките линии и бројните функционални елементи на возилото, како и воздушните отвори на лаковите на тркалата и цврстиот заден дифузер го нагласуваат неговото потекло од тунелот за ветер. Нискиот коефициент на воздушен отпор ја намалува потрошувачката и визуелно го истакнува дизајнот на e-tron.
Одржлива иднина: внатрешноста
Четири врати, четири седишта со 2.90 метри меѓуоскино растојание – внатрешноста на Audi e-tron GT концептот обезбедува голема доза на секојдневна употребливост, заедно со врвен квалитет. Функционалниот центар на ентериерот се наоѓа на предниот дел, видливо фокусиран на возачкото седиште. Централната конзола, големиот екран осетлив на допир во горниот дел и линијата на дизајнот на кабината го опкружуваат просторот на возачот, совршено ги вградуваат ергономските елементи на контролите и инфозабавниот систем на Audi e-tron GT. Светлите бои во горниот дел од кабината и постепено потемната градација до подната површина создаваат впечаток на чист простор. Спортските седишта инспирирани од моторните трки во двата сета на седишта обезбедуваат оптимална странична поддршка дури и кога се движат во свиоци при брзина.
Со концептот автомобил дизајнерите намерно посегнале кон конзистентна употреба на одржливи материјали – јасна изјава за современиот автомобилски дизајн. Производи со животинско потекло не се користат воопшто: концептот Audi e-tron GT доаѓа со вегански ентериер. Софистицираната, синтетичка кожа се користи на седиштата и на другите површини на трим. Ткаенини направени од рециклирани влакна се користат на перничињата на седиштата, како и на потпирачите за раце и на средишната конзола. Микрофибер материјалот го красат наслонот и обликот на столбовите на прозорецот. Дури и теписонот од длабокиот слој е направен од одржлив прелив Екоил, рециклирано влакно направено од употребувани мрежи за риболов.
Со два багажни простори, концептот Audi e-tron GT нуди многу голема праткичност при поминување на големи дестинации. Тука целосно ја користи својата предност во концептот како електричен автомобил со компактни погонски единици. Задниот багажен простор нуди волумен до 450 литри, додека под предната хауба има дополнителни 100 литри капацитет.
Перформанси и досег
Моќност од 434kW (590КС) – импресивни бројки за потенцијалот на новиот концепт. Одделни електрични мотори се поставени на предните и задните оски. Во двата случаи овие се перманентно синхрони мотори. Тие го пренесуваат вртежниот момент на патот преку сите четири погонски тркала – природно новиот концепт на Audi e-tron GT е исто така вистински Quattro. Електричниот погон е максимално прецизен, бидејќи нема механичка врска помеѓу предната и задната оска. Електронскиот контролен систем го координира погонот помеѓу оските, како и помеѓу левите и десните тркала. Тоа значи оптимална влечна сила и одлични перформанси.

Static Photo
Colour: kinetic dust
Возилото забрзува од 0 до 100 км/ч за околу 3,5 секунди пред да стигне до 200 км/ч за нешто повеќе од 12 секунди. Највисоката брзина е ограничена на 240 км/ч за да се зголеми опсегот. Една одлика што не може да се совпадне со целата конкуренција е опцијата за целосно искористување на потенцијалот за забрзување на возилото неколку пати по ред. Додека на друго место дискот е префрлен на overdrive за топлинска рекулација, Audi e-tron GT концептот може да му обезбеди на возачот да го искористи полниот потенцијал на двата мотори и на батеријата, благодарение на неговата софистицирана стратегија за ладење.
Опсегот на концептниот автомобил ќе биде над 400 километри, утврден според новиот WLTP стандард. Потребната енергија за возење доаѓа од литиум-јонска батерија со енергетска моќност поголема од 90 kWh, која ја зафаќа целата подна површина помеѓу предната и задната оска со својот рамен дизајн. Одлучувачката предност на овој дизајн е екстремно нискиот центар на гравитација на автомобилот – споредлив со оној на Audi R8. Управувањето со сите тркала го претвора возењето во совршена синтеза на агилност и прецизност како спортски автомобил, дополнета со врвна стабилност.

Interior
Системот за рекуперација го зголемува опсегот до 30 проценти за електричните возила на Audi – ова е неопходно дури и со таков спортски автомобил како концептот Audi e-tron GT. Рекуперацијата ги вклучува и двата електрични мотори и електро-хидраулички интегрираниот систем за контрола на сопирачките.
Различни режими за рекуперација се комбинираат со мануелна рекуперација со помош на менувач и со автоматска рекуперација преку помошниот систем за предвидување и рекуперација на сопирачката со непречена транзиција помеѓу електричното и хидрауличното забавување. Концептот Audi e-tron GT ја обновува енергијата исклучиво преку електричните мотори, без употреба на конвенционалната сопирачка – која покрива повеќе од 90% од забавувањето. Како резултат на тоа, енергијата се враќа назад во батеријата практично со сите нормални маневри за сопирање. Сопирачките на тркалата се вклучени само кога возачот забавува за повеќе од 0,3 G користејќи ја педалата на сопирачката. Концептот Audi e-tron GT има керамички дискови со високи перформанси, кои исто така работат перфектно при повеќекратни екстремни забавувања, без да се загрозат перформансите на сопирањето.
Намалување на времето за полнење: 800-волти систем за полнење
Батеријата во концептот Audi e-tron GT може да се полни на неколку начини: со користење на кабел кој е поврзан зад капакот на левото предно крило, или преку бесконтактна индукција со Audi Wireless Charging. Со индуктивното полнење, подот каде што автомобилот треба да биде паркиран е поврзан со напојувањето при што полнењето се одвива непречено. Алтернативното магнетно поле предизвикува наизменичен напон во секундарната серпентина поставена на подот на автомобилот, низ воздушниот јаз. Со излезна моќност од 11 kW, концептот Audi e-tron GT може да биде целосно наполнет преку ноќ.
Полнењето со кабел е многу побрзо, бидејќи купето со четири врати е опремено со систем од 800 волти. Ова значително го намалува времето на полнење во споредба со конвенционалните системи кои во моментов се користат. Така што потребно е само околу 20 минути да ја надополни батеријата на 80 проценти од својот капацитет, уште еднаш обезбедувајќи опсег од повеќе од 320 километри (WLTP). Сепак, концептот e-tron GT, исто така, може да се полни на полначки станици со пониски напони, обезбедувајќи му на возачот пристап до целата мрежа за полнење.
Audi: електричната офанзива продолжува
Марката со четирите прстени ја започна својата електрична офанзива со светската премиера на електричниот SUV Audi e-tron во септември 2018 година. До 2025 година, Audi ќе понуди дванаесет автомобили со целосен електричен погон на најважните пазари ширум светот и ќе постигне приближно една третина од продажбата со електрифицирани модели. SUV во рамките на ова портфолио го вклучуваат Audi e-tron и Audi e-tron Sportback, кои ќе се појават во 2019 година. Покрај тоа, ќе има и голем број модели со класичен распоред на каросеријата како што се Avant и Sportback. Опсегот ќе го покрие секој релевантен пазарен сегмент од компактната до луксузната класа.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Од полноќ нови цени на горивата

Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ) донесе oдлука со која се врши намалување на малопродажните цени на нафтените деривати во просек за 2,08 % во однос на одлуката од 7.03.2025 година.
Од 11.3.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 95 74,50 (денари/литар)
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 98 76,50 (денари/литар)
Дизел гориво ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) 70,00 (денари/литар)
Масло за горење Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) 69,50 (денари/литар)
Мазут М-1 НС 42,261 (денари/килограм)
Малопродажните цени на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) и на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) се намалуваат за 2,00 ден/лит.
Малопродажната цена на бензинот ЕУРОСУПЕР БС-98 се намалува за 1,00 ден/лит.
Малопродажната цена на бензинот ЕУРОСУПЕР БС-95 се намалува за 0,50 ден/лит.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се намалува за 1,240 ден/кг и сега ќе изнесува 42,261 ден/кг.
Референтните цени на нафтените деривати на светскиот пазар во споредба со претходната пресметка бележат намалување во просек: кај бензините за 51,432%, кај дизелот за 4,044%, кај екстра лесното масло е за 3,960% и кај мазутот намалувањето е за 2,791%.
Курсот на денарот во однос на доларот во изминатиот период по кој беа формирани цените со претходната пресметка е понизок за 0,5995%.
Економија
Бојкот на американски производи во Европа поради политиките на Трамп

Движења за бојкот на американските производи добиваат поддршка во Европа како реакција на промените во американската политика, особено во однос на воведените царини за европските производи и политиката кон руската агресија во Украина.
Во Шведска, оваа иницијатива доби посебен замав преку социјалните мрежи. На Фејсбук се формирани групите „Boykot varer fra USA“ со 67.000 членови и „Bojkotta varor från USA“, која брои над 70.000 корисници. Членовите на овие групи повикуваат на бојкот на американските брендови како „Мекдоналдс“, „Кока-Кола“, „Најк“, „Левис“, „Нетфликс“, „Гугл“ и „Ербнб“.
Јаник Кохинур, основачка на групата „Бојкотирам американска стока“, изјави дека овој чекор го презела бидејќи не можела директно да влијае на американските политики, но смета дека со економски притисок може да се испрати силна порака.
„Тешко е, бидејќи речиси сè е под влијание на Америка. Би требало да се бојкотира огромен број производи“, коментира еден од членовите на групата. Друг корисник нагласува дека луѓето при купување ретко размислуваат за потеклото на производите, што го прави бојкотот сложен.
Кохинур, сепак, беше критикувана бидејќи групата ја основала на платформата Фејсбук, која е во сопственост на американскиот технолошки гигант „Мета“. Таа одговори дека во моментов нема подобра алтернатива, но изрази надеж дека ќе се појават нови платформи што ќе им овозможат на активистите поголема независност.
Економија
Трипуновски: Нема да дозволам фантом земјоделци да профитираат

Земјишната политика е основен фактор за враќањето на производството во земјоделскиот сектор и враќање на производствените капацитети на нивото каде што некогаш биле, изјави министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство, Цветан Трипуновски, во гостување во емисијата „Аграр“.
Трипуновски истакна дека неговата прва задача во функцијата е да направи ревизија на земјоделското земјиште кое било поделено во претходните години. Целта е да се провери дали земјиштето во државна сопственост се користи согласно со договореното.
„Нашиот фокус е да ги контролираме големите корисници, особено оние правни субјекти кои добиле големи површини земја, а кои можеби не ги исполнуваат обврските. До сега имаше два такви случаи каде земјиштето се користело бесправно, а истовремено биле искористени и државни субвенции“, објасни Трипуновски.
Контролите, како што најави, ќе продолжат и во иднина, а целта е да се ослободи земјиштето и да се додели на вистинските земјоделци кои ќе ја користат земјата со цел да ја подобрат производството.
„Не ќе дозволиме фантоми земјоделци да профитираат на сметка на државата“, нагласи министерот.
Во однос на јавните повици, Трипуновски информираше дека лани завршија јавни повици за распределба на земјиште кои беа објавени за време на техничката Влада. Со овие повици се потпишани 967 договори. Во текот на новогодишните празници беа објавени и нови повици кои беа барање на земјоделците, а тие завршија со пристигнување на над 2.000 апликации.
„Нашата следна фаза ќе биде оглас за распределба на земјиште, со точно дефинирани парцели. Планираме да се поделат парцели не помали од 10 хектари, бидејќи сакаме да ги охрабриме земјоделците да размислуваат за окрупнување на земјиштето“, изјави Трипуновски.