Економија
Audi го претстави електричниот седан e-tron GT

Деби на саемот за автомобили во Лос Анџелес. Претставен првиот електричен четворовратен седан од Audi.Audi e-tron: Брендот со четирите прстени претставува една од ѕвездите на саемот за автомобили во 2018 година во Лос Анџелес. Концептот Audi e-tron GT со електричен погон, купето со четири врати го доживеа своето деби.
Следниот електричен Audi е претставен, следејќи ги стапките на Audi e-tron SUV и Audi e-tron Sportback, закажани за 2019 година. Овој пат со рамна подна архитектура која обезбедува одлични пропорции и низок центар на гравитација. 434 kW (590 КС) обезбедуваат перформанси на спортски автомобил. Вртежниот момент се пренесува на тркалата преку Quattro перманентниот погон на сите тркала со векторирање на вртежниот момент, како што би очекувале за таков динамичен Audi.
Инспирација извлечена од воздушниот тунел
Рамен, широк и со долго меѓуоскино растојание – тоа се пропорциите на класичен Gran Turismo. И концептот Audi e-tron GT ги одразува овие со должината од 4,96 метри, 1,96 метри и висина од 1,38 метри. Лесното купе со четири врати се произведува со мулти-композитна конструкција. Овде имате дел од покривот направен од јаглерод заедно со бројни алуминиумски компоненти и потпорни елементи изработени од челик со висока цврстина. Технологијата за овој автомобил беше развиена во тесна соработка со Porsche. Дизајнот и карактерот се полни со непогрешливата Audi ДНК.
Широките линии и бројните функционални елементи на возилото, како и воздушните отвори на лаковите на тркалата и цврстиот заден дифузер го нагласуваат неговото потекло од тунелот за ветер. Нискиот коефициент на воздушен отпор ја намалува потрошувачката и визуелно го истакнува дизајнот на e-tron.
Одржлива иднина: внатрешноста
Четири врати, четири седишта со 2.90 метри меѓуоскино растојание – внатрешноста на Audi e-tron GT концептот обезбедува голема доза на секојдневна употребливост, заедно со врвен квалитет. Функционалниот центар на ентериерот се наоѓа на предниот дел, видливо фокусиран на возачкото седиште. Централната конзола, големиот екран осетлив на допир во горниот дел и линијата на дизајнот на кабината го опкружуваат просторот на возачот, совршено ги вградуваат ергономските елементи на контролите и инфозабавниот систем на Audi e-tron GT. Светлите бои во горниот дел од кабината и постепено потемната градација до подната површина создаваат впечаток на чист простор. Спортските седишта инспирирани од моторните трки во двата сета на седишта обезбедуваат оптимална странична поддршка дури и кога се движат во свиоци при брзина.
Со концептот автомобил дизајнерите намерно посегнале кон конзистентна употреба на одржливи материјали – јасна изјава за современиот автомобилски дизајн. Производи со животинско потекло не се користат воопшто: концептот Audi e-tron GT доаѓа со вегански ентериер. Софистицираната, синтетичка кожа се користи на седиштата и на другите површини на трим. Ткаенини направени од рециклирани влакна се користат на перничињата на седиштата, како и на потпирачите за раце и на средишната конзола. Микрофибер материјалот го красат наслонот и обликот на столбовите на прозорецот. Дури и теписонот од длабокиот слој е направен од одржлив прелив Екоил, рециклирано влакно направено од употребувани мрежи за риболов.
Со два багажни простори, концептот Audi e-tron GT нуди многу голема праткичност при поминување на големи дестинации. Тука целосно ја користи својата предност во концептот како електричен автомобил со компактни погонски единици. Задниот багажен простор нуди волумен до 450 литри, додека под предната хауба има дополнителни 100 литри капацитет.
Перформанси и досег
Моќност од 434kW (590КС) – импресивни бројки за потенцијалот на новиот концепт. Одделни електрични мотори се поставени на предните и задните оски. Во двата случаи овие се перманентно синхрони мотори. Тие го пренесуваат вртежниот момент на патот преку сите четири погонски тркала – природно новиот концепт на Audi e-tron GT е исто така вистински Quattro. Електричниот погон е максимално прецизен, бидејќи нема механичка врска помеѓу предната и задната оска. Електронскиот контролен систем го координира погонот помеѓу оските, како и помеѓу левите и десните тркала. Тоа значи оптимална влечна сила и одлични перформанси.

Static Photo
Colour: kinetic dust
Возилото забрзува од 0 до 100 км/ч за околу 3,5 секунди пред да стигне до 200 км/ч за нешто повеќе од 12 секунди. Највисоката брзина е ограничена на 240 км/ч за да се зголеми опсегот. Една одлика што не може да се совпадне со целата конкуренција е опцијата за целосно искористување на потенцијалот за забрзување на возилото неколку пати по ред. Додека на друго место дискот е префрлен на overdrive за топлинска рекулација, Audi e-tron GT концептот може да му обезбеди на возачот да го искористи полниот потенцијал на двата мотори и на батеријата, благодарение на неговата софистицирана стратегија за ладење.
Опсегот на концептниот автомобил ќе биде над 400 километри, утврден според новиот WLTP стандард. Потребната енергија за возење доаѓа од литиум-јонска батерија со енергетска моќност поголема од 90 kWh, која ја зафаќа целата подна површина помеѓу предната и задната оска со својот рамен дизајн. Одлучувачката предност на овој дизајн е екстремно нискиот центар на гравитација на автомобилот – споредлив со оној на Audi R8. Управувањето со сите тркала го претвора возењето во совршена синтеза на агилност и прецизност како спортски автомобил, дополнета со врвна стабилност.

Interior
Системот за рекуперација го зголемува опсегот до 30 проценти за електричните возила на Audi – ова е неопходно дури и со таков спортски автомобил како концептот Audi e-tron GT. Рекуперацијата ги вклучува и двата електрични мотори и електро-хидраулички интегрираниот систем за контрола на сопирачките.
Различни режими за рекуперација се комбинираат со мануелна рекуперација со помош на менувач и со автоматска рекуперација преку помошниот систем за предвидување и рекуперација на сопирачката со непречена транзиција помеѓу електричното и хидрауличното забавување. Концептот Audi e-tron GT ја обновува енергијата исклучиво преку електричните мотори, без употреба на конвенционалната сопирачка – која покрива повеќе од 90% од забавувањето. Како резултат на тоа, енергијата се враќа назад во батеријата практично со сите нормални маневри за сопирање. Сопирачките на тркалата се вклучени само кога возачот забавува за повеќе од 0,3 G користејќи ја педалата на сопирачката. Концептот Audi e-tron GT има керамички дискови со високи перформанси, кои исто така работат перфектно при повеќекратни екстремни забавувања, без да се загрозат перформансите на сопирањето.
Намалување на времето за полнење: 800-волти систем за полнење
Батеријата во концептот Audi e-tron GT може да се полни на неколку начини: со користење на кабел кој е поврзан зад капакот на левото предно крило, или преку бесконтактна индукција со Audi Wireless Charging. Со индуктивното полнење, подот каде што автомобилот треба да биде паркиран е поврзан со напојувањето при што полнењето се одвива непречено. Алтернативното магнетно поле предизвикува наизменичен напон во секундарната серпентина поставена на подот на автомобилот, низ воздушниот јаз. Со излезна моќност од 11 kW, концептот Audi e-tron GT може да биде целосно наполнет преку ноќ.
Полнењето со кабел е многу побрзо, бидејќи купето со четири врати е опремено со систем од 800 волти. Ова значително го намалува времето на полнење во споредба со конвенционалните системи кои во моментов се користат. Така што потребно е само околу 20 минути да ја надополни батеријата на 80 проценти од својот капацитет, уште еднаш обезбедувајќи опсег од повеќе од 320 километри (WLTP). Сепак, концептот e-tron GT, исто така, може да се полни на полначки станици со пониски напони, обезбедувајќи му на возачот пристап до целата мрежа за полнење.
Audi: електричната офанзива продолжува
Марката со четирите прстени ја започна својата електрична офанзива со светската премиера на електричниот SUV Audi e-tron во септември 2018 година. До 2025 година, Audi ќе понуди дванаесет автомобили со целосен електричен погон на најважните пазари ширум светот и ќе постигне приближно една третина од продажбата со електрифицирани модели. SUV во рамките на ова портфолио го вклучуваат Audi e-tron и Audi e-tron Sportback, кои ќе се појават во 2019 година. Покрај тоа, ќе има и голем број модели со класичен распоред на каросеријата како што се Avant и Sportback. Опсегот ќе го покрие секој релевантен пазарен сегмент од компактната до луксузната класа.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Трипуновски: Со кампања ја подигаме свеста за купување домашни земјоделски производи

Цветан Трипуновски, претседател на Комисијата за земјоделство на ВМРО-ДПМНЕ имаше обраќање на денешната трибина на тема „Една година ги градиме темелите на македонското земјоделство и храна“, која се одржа во општина Струмица. Трипуновски зборуваше околу кампањата која би била насловена Македонско најдобро, а целта е да се подигне свеста за важноста од купувањето на домашни земјоделски производи и преработки со што се поддржуваат земјоделците и економијата во земјава. Тој додаде дека во рамки на кампањата ќе биде воведена и платформа која ќе овозможи лесен пристап до информации за производителите и продавачите на земјоделски производи, како и подобра евиденција на земјоделското производство во Македонија.
„Во изминатите месеци работевме еден проект кој сакаме да поттикнеме купување на домашни македонски земјоделски производи. Исто така и преработки. Кампањата би се викала Македонско најдобро, во текот на наредните 10тина дена ќе има и официјална презентација на истата кaмпaња со сите цели и аспекти кои што истата треба да се спроведат и да се постигнат“, рече Трипуновски.
Трипуновски истакна дека купувањето македонски земјоделски производи значи поддршка за домашните земјоделци, преработувачи и целата економија.
„Она што е суштината, сржта на оваа кампања е да ја подигнеме свеста кај македонскиот потрошувач дека со купувањето на македонските земјоделски производи и преработки од истите при самото купување помагаме пред се на оној кој што го произведува тој производ. Тоа е оној почитуван земјоделец којшто упорно работи надвор на полињата за да произведе и да имаме доволна количина на храна. При самото купување на било кој земјоделски производ, ја помагаме и домашната економија, ги помагаме сите преработувачи кои што учествуваат во секторот бидејќи истите имаат вработени кои што делат плата и едноставно нивните семејства ги издржуваат“, вели Трипуновски.
Тој посочи дека кампањата е добро прифатена од јавноста, а новина е воведувањето на платформа што ќе овозможи поврзување на производители, преработувачи и потрошувачи, со цел полесен пристап до домашни земјоделски производи и подобра евиденција на производството.
„Првиот впечаток од јавноста дека кампањата е убаво прифатена, исто така една од новините во оваа кампања ќе биде една платформа која што ќе биде изработена. Во платформата ќе имаме регистрација на сите земјоделски производители по тип на производство. Исто така ќе бидат регистрирани сите потрошувачи односно сите маркети, сите производители и преработувачи на земјоделски производи. Секој еден граѓанин со еден клик ќе може да си избере тип на производ кој што го сака да го купи, каде тој се продава од неговото место на живеење и на тој начин ќе имаме една база на податоци која што ќе значи целокупна евиденција на целокупното земјоделско производство во нашата држава,“ кажа Трипуновски.
Трипуновски додаде дека кампањата има за цел преку медиумска промоција да ја поттикне свеста кај потрошувачите за значењето на купувањето домашни земјоделски производи, со што, според него, директно се поддржуваат земјоделците, селото и македонската економија.
„Оваа кампања ќе биде пропратена со низа на медиумски елементи што ќе значи промоција на домашното производство, единствено целта е да ја подигнеме свеста кај потрошувачот, бидејќи со секое купување на било кој земјоделски производ ја помагаме нашата економија, нашето село и нашиот земјоделец којшто вредно работи“, заклучи Трипуновски.
Економија
Пенков: Поддршката на Владата за локалната самоуправа е клучна, развиени општини се основа за развиена држава

Златко Пенков, пратеник од ВМРО-ДПМНЕ, на денешната Комисија за финансирање и буџет во Собранието, истакна дека клучната поента е стабилизација на економијата, преку растот на БДП од 3% и зголемената економска активност во сите сектори. Тој посочи дека особено е значајна поддршката од страна на Владата за локалната самоуправа, со цел да се унапреди развојот на општините како основа за стабилна држава.
,,Клучна поента, клучен збор е стабилизација. Стабилизација со 3% раст во првиот квартал на БДП. За мене клучна поента на целокупниот документ наречен Ребаланс или предлог за измени и дополнување на буџетот е стабилизацијата која што јас ја гледам како одлична основа“, рече Пенков.
Пенков истакна дека буџетскиот дефицит останува стабилен што значи дека одговорно се управува со јавните финансии.
,,На приходната страна се проектирани 362 милијарди 377 милиони денари, а на расходната страна имаме проектирано 403 милијарди 727 милиони денари. Дефицитот, останува ист. Проектирана 41 милијарда и 350 милиони денари, т.е нема промена во висината на буџетскиот дефицит. Според доставените податоците, секако и во директна комуникација со заменикот министер, заклучивме дека станува збор за економски термин реалокација на средства“ истакна Пенков.
Пенков посочи дека БДП во првиот квартал од 2025 година пораснал за 3%, што укажува на продолжена стабилизација и зголемена економска активност во сите сектори.
,,Најважниот показател, БДП, во првиот квартал во 2025 година расте со стапка од 3%. Односно, продолжува позитивниот тренд. Она што во експозето на заменик министерот стои како продолжена стабилизација, мислам дека е јасно зошто, затоа и во претходните два квартали имаме исклучително позитивна стапка на раст меѓутоа за мене најважно е како е настанат тој раст. Со зголемена економска активност во сите сектори. Посебно ги издвојувам градежништовото со 7,1% меѓутоа не помалку важно и растот во преработувачката индустрија, со 3,7 процентни поенти“, кажа Пенков.
Според Пенков, растот на БДП се должи на зголемената домашна побарувачка, значаен раст на бруто инвестициите и позитивен придонес од растот на извозот.
,,На расходната страна растот на БДП се должи на зголемена домашна побарувачка. Бруто инвестициите имаат раст од 18% и на сето ова може слободно да додадеме и еден позитивен сигнал од растот на извозот од 1,2% на реална основа“, рече Пенков, и додаде:
,,Стапката на невработеност, често пати е екплоатирана тема, 11,7% и имаме намалување од 0,2 процентни поени додека стапката на вработеност во истиот период изнесува 46,3%“.
Тој посочи и на поддршката на Владата за општините преку финансирање инфраструктурни проекти и обезбедување финансиска стабилност, бидејќи според него, развиени општини се основа за развиена држава.
,,Многу значајна продолжува и останува поддршката на Владата до единиците на локалната самоуправа по најмалку два сегменти, првата е да се овозможи финансирање на инфраструктурни проекти од една страна и од друга страна да се работи на финансиската стабилност за единиците на локалната самоуправа. Затоа што конечно сите мораме да разбереме дека една држава за да биде развиена мора да има развиени општини“, додаде Пенков.
Пенков истакна дека Владата има приоритет да ги развие локалните самоуправи преку продолжување на децентрализацијата, пренесувајќи надлежности од централната власт на општините, со цел подобри услуги за граѓаните.
,,Врвниот приоритет на Владата се развиени единици на локалната самоуправа од една страна а од друга страна е продолжување на процесот на децентрализација, тоа значи надлежностите кои што ги имаат органите на управата кои што се по директни јурисдикција на Владата постепено да се пренесат на единиците на локалната самоуправа и тоа јас сум убеден дека ќе биде дополнителен инпут за секоја општина и за граѓаните на таа општина“, заклучи Пенков.
Економија
(Видео) Мицкоски: Нова инвестиција од 30 милиони евра и 300 нови вработувања

Gentherm со нов инвестициски циклус го потврдува она што сите го чувствуваме, дека Македонија станува сигурна дестинација за долгорочни, стратешки и технолошки напредни инвестиции, истакна
премиерот Христијан Мицкоски.
Инвестицијата согласно деловниот план на компанијата ќе изнесува повеќе од 30 милиони евра со 300 нови вработувања и станува збор за високо интегрирани системи за автомобилската индустрија – со нова технолошка опрема, автоматизирани линии и современо производство. Ова значително ќе го зголеми извозот и ова е високо технолошко производство кое докажува дека сме конкурентни и на тој пазар, најави Мицкоски.
Со тоа, како што рече, стануваме регионален хаб на Gentherm за Европа.
Ова, додаде Мицкоски не е само уште една инвестиција туку двигател на нашата економија.
„Со вакви проекти расте индустриското производство, се отвораат нови работни места, се зголемува извозот, а со тоа расте и довербата во нашата економија, расте вредноста на македонското знаење, умеење и труд. Во време кога владите трошеа енергија на корупција, на непотизам и на лажни ветувања, ние градиме реално, отвораме фабрики, носиме инвеститори, креираме иднина.
Се бориме за секој инвеститор домашен и странски. За секоја нова хала, секое ново работно место, секој денар инвестиран овде“, додаде тој.
Оцени дека економијата не се води со пароли, туку со проекти, со партнерства и со сигурни инвестиции.
„Gentherm е уште еден доказ дека доаѓа времето на Македонија“.