Економија
Audi го претстави електричниот седан e-tron GT

Деби на саемот за автомобили во Лос Анџелес. Претставен првиот електричен четворовратен седан од Audi.Audi e-tron: Брендот со четирите прстени претставува една од ѕвездите на саемот за автомобили во 2018 година во Лос Анџелес. Концептот Audi e-tron GT со електричен погон, купето со четири врати го доживеа своето деби.
Следниот електричен Audi е претставен, следејќи ги стапките на Audi e-tron SUV и Audi e-tron Sportback, закажани за 2019 година. Овој пат со рамна подна архитектура која обезбедува одлични пропорции и низок центар на гравитација. 434 kW (590 КС) обезбедуваат перформанси на спортски автомобил. Вртежниот момент се пренесува на тркалата преку Quattro перманентниот погон на сите тркала со векторирање на вртежниот момент, како што би очекувале за таков динамичен Audi.
Инспирација извлечена од воздушниот тунел
Рамен, широк и со долго меѓуоскино растојание – тоа се пропорциите на класичен Gran Turismo. И концептот Audi e-tron GT ги одразува овие со должината од 4,96 метри, 1,96 метри и висина од 1,38 метри. Лесното купе со четири врати се произведува со мулти-композитна конструкција. Овде имате дел од покривот направен од јаглерод заедно со бројни алуминиумски компоненти и потпорни елементи изработени од челик со висока цврстина. Технологијата за овој автомобил беше развиена во тесна соработка со Porsche. Дизајнот и карактерот се полни со непогрешливата Audi ДНК.
Широките линии и бројните функционални елементи на возилото, како и воздушните отвори на лаковите на тркалата и цврстиот заден дифузер го нагласуваат неговото потекло од тунелот за ветер. Нискиот коефициент на воздушен отпор ја намалува потрошувачката и визуелно го истакнува дизајнот на e-tron.
Одржлива иднина: внатрешноста
Четири врати, четири седишта со 2.90 метри меѓуоскино растојание – внатрешноста на Audi e-tron GT концептот обезбедува голема доза на секојдневна употребливост, заедно со врвен квалитет. Функционалниот центар на ентериерот се наоѓа на предниот дел, видливо фокусиран на возачкото седиште. Централната конзола, големиот екран осетлив на допир во горниот дел и линијата на дизајнот на кабината го опкружуваат просторот на возачот, совршено ги вградуваат ергономските елементи на контролите и инфозабавниот систем на Audi e-tron GT. Светлите бои во горниот дел од кабината и постепено потемната градација до подната површина создаваат впечаток на чист простор. Спортските седишта инспирирани од моторните трки во двата сета на седишта обезбедуваат оптимална странична поддршка дури и кога се движат во свиоци при брзина.
Со концептот автомобил дизајнерите намерно посегнале кон конзистентна употреба на одржливи материјали – јасна изјава за современиот автомобилски дизајн. Производи со животинско потекло не се користат воопшто: концептот Audi e-tron GT доаѓа со вегански ентериер. Софистицираната, синтетичка кожа се користи на седиштата и на другите површини на трим. Ткаенини направени од рециклирани влакна се користат на перничињата на седиштата, како и на потпирачите за раце и на средишната конзола. Микрофибер материјалот го красат наслонот и обликот на столбовите на прозорецот. Дури и теписонот од длабокиот слој е направен од одржлив прелив Екоил, рециклирано влакно направено од употребувани мрежи за риболов.
Со два багажни простори, концептот Audi e-tron GT нуди многу голема праткичност при поминување на големи дестинации. Тука целосно ја користи својата предност во концептот како електричен автомобил со компактни погонски единици. Задниот багажен простор нуди волумен до 450 литри, додека под предната хауба има дополнителни 100 литри капацитет.
Перформанси и досег
Моќност од 434kW (590КС) – импресивни бројки за потенцијалот на новиот концепт. Одделни електрични мотори се поставени на предните и задните оски. Во двата случаи овие се перманентно синхрони мотори. Тие го пренесуваат вртежниот момент на патот преку сите четири погонски тркала – природно новиот концепт на Audi e-tron GT е исто така вистински Quattro. Електричниот погон е максимално прецизен, бидејќи нема механичка врска помеѓу предната и задната оска. Електронскиот контролен систем го координира погонот помеѓу оските, како и помеѓу левите и десните тркала. Тоа значи оптимална влечна сила и одлични перформанси.

Static Photo
Colour: kinetic dust
Возилото забрзува од 0 до 100 км/ч за околу 3,5 секунди пред да стигне до 200 км/ч за нешто повеќе од 12 секунди. Највисоката брзина е ограничена на 240 км/ч за да се зголеми опсегот. Една одлика што не може да се совпадне со целата конкуренција е опцијата за целосно искористување на потенцијалот за забрзување на возилото неколку пати по ред. Додека на друго место дискот е префрлен на overdrive за топлинска рекулација, Audi e-tron GT концептот може да му обезбеди на возачот да го искористи полниот потенцијал на двата мотори и на батеријата, благодарение на неговата софистицирана стратегија за ладење.
Опсегот на концептниот автомобил ќе биде над 400 километри, утврден според новиот WLTP стандард. Потребната енергија за возење доаѓа од литиум-јонска батерија со енергетска моќност поголема од 90 kWh, која ја зафаќа целата подна површина помеѓу предната и задната оска со својот рамен дизајн. Одлучувачката предност на овој дизајн е екстремно нискиот центар на гравитација на автомобилот – споредлив со оној на Audi R8. Управувањето со сите тркала го претвора возењето во совршена синтеза на агилност и прецизност како спортски автомобил, дополнета со врвна стабилност.

Interior
Системот за рекуперација го зголемува опсегот до 30 проценти за електричните возила на Audi – ова е неопходно дури и со таков спортски автомобил како концептот Audi e-tron GT. Рекуперацијата ги вклучува и двата електрични мотори и електро-хидраулички интегрираниот систем за контрола на сопирачките.
Различни режими за рекуперација се комбинираат со мануелна рекуперација со помош на менувач и со автоматска рекуперација преку помошниот систем за предвидување и рекуперација на сопирачката со непречена транзиција помеѓу електричното и хидрауличното забавување. Концептот Audi e-tron GT ја обновува енергијата исклучиво преку електричните мотори, без употреба на конвенционалната сопирачка – која покрива повеќе од 90% од забавувањето. Како резултат на тоа, енергијата се враќа назад во батеријата практично со сите нормални маневри за сопирање. Сопирачките на тркалата се вклучени само кога возачот забавува за повеќе од 0,3 G користејќи ја педалата на сопирачката. Концептот Audi e-tron GT има керамички дискови со високи перформанси, кои исто така работат перфектно при повеќекратни екстремни забавувања, без да се загрозат перформансите на сопирањето.
Намалување на времето за полнење: 800-волти систем за полнење
Батеријата во концептот Audi e-tron GT може да се полни на неколку начини: со користење на кабел кој е поврзан зад капакот на левото предно крило, или преку бесконтактна индукција со Audi Wireless Charging. Со индуктивното полнење, подот каде што автомобилот треба да биде паркиран е поврзан со напојувањето при што полнењето се одвива непречено. Алтернативното магнетно поле предизвикува наизменичен напон во секундарната серпентина поставена на подот на автомобилот, низ воздушниот јаз. Со излезна моќност од 11 kW, концептот Audi e-tron GT може да биде целосно наполнет преку ноќ.
Полнењето со кабел е многу побрзо, бидејќи купето со четири врати е опремено со систем од 800 волти. Ова значително го намалува времето на полнење во споредба со конвенционалните системи кои во моментов се користат. Така што потребно е само околу 20 минути да ја надополни батеријата на 80 проценти од својот капацитет, уште еднаш обезбедувајќи опсег од повеќе од 320 километри (WLTP). Сепак, концептот e-tron GT, исто така, може да се полни на полначки станици со пониски напони, обезбедувајќи му на возачот пристап до целата мрежа за полнење.
Audi: електричната офанзива продолжува
Марката со четирите прстени ја започна својата електрична офанзива со светската премиера на електричниот SUV Audi e-tron во септември 2018 година. До 2025 година, Audi ќе понуди дванаесет автомобили со целосен електричен погон на најважните пазари ширум светот и ќе постигне приближно една третина од продажбата со електрифицирани модели. SUV во рамките на ова портфолио го вклучуваат Audi e-tron и Audi e-tron Sportback, кои ќе се појават во 2019 година. Покрај тоа, ќе има и голем број модели со класичен распоред на каросеријата како што се Avant и Sportback. Опсегот ќе го покрие секој релевантен пазарен сегмент од компактната до луксузната класа.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Славески – Прескер: потврда на значењето на Народната банка за економската стабилност

Гувернерот на Народната банка, Трајко Славески, оствари средба со амбасадорот на Република Словенија, Грегор Прескер и со економскиот советник Горан Криж.
Во разговорот беше истакната улогата на Народната банка во одржувањето на макроекономската стабилност и значењето на довербата во финансискиот систем за економскиот развој и инвестициите.
Славески ја истакна посветеноста на Народната банка кон овие принципи, додека амбасадорот Прескер ги нагласи долгогодишните добри дипломатски и економски врски помеѓу двете економии, особено во финансискиот сектор каде што активно се вклучени голем број реномирани словенечки компании.
Во однос на финансискиот сектор, Славески се осврна на заложбите на Народната банка за намалување на надоместоците на банкарските услуги, заради обезбедување подостапни финансиски услуги за сите економски субјекти. Прескер искажа задоволство од заложбите на Народната банка и ја потврди понатамошната поддршка од Словенија, вклучително и преку центарот за обуки ЦЕФ.
Средбата претставува можност за продлабочување на билатералните односи меѓу двете земји и унапредување на соработката.
Економија
Ќе се олеснува кредитирањето при купување прв стан, вели Славески

Извршниот одбор на Народната банка усвои нова Одлука за макропрудентните мерки поврзани со макропрудентните инструменти за квалитетот на кредитната побарувачка од физичките лица. Со оваа одлука се регулираат основните показатели со кои се оценува кредитоспособноста на физичките лица, кога тие бараат кредити од банките и од штедилниците. Мерките ќе се применуваат од 1 декември 2025 година.
Гувернерот д-р Трајко Славески на конференцијата за печатот објасни дека со новата одлука се олеснува кредитирањето за купување или градење прво живеалиште, односно стан или куќа наменети за сопствено живеење. Но, имајќи ги предвид условите на пазарот на недвижности, особено во главниот град, што водат кон забрзан раст на цените на становите, поради што стануваат недостапни за помладите генерации, се врши и затегнување на условите за користење кредит за станбен објект којшто не претставува примарно живеалиште за кредитобарателите.
„За сите лица со нерешено станбено прашање, коишто навистина немаат стан/куќа на свое име каде што би живееле, а се очекува дека тоа ќе бидат претежно млади лица и млади брачни парови, со новата одлука се дозволува, без да се наруши пристапот на прудентност, тие да добијат станбен кредит и со учество од 10% од вкупната вредност на објектот за живеење. Наспроти ова, за сите останати случаи, минималното сопствено учество се зголемува од постојните 15% на 25% од вредноста на станот. Исто така, за корисниците на станбени кредити наменети за купување или градење прво живеалиште, ќе останат во важност досегашните лимити на показателот ДСТИ, коишто изнесуваат 55% за изложеноста во денари и 50% за изложеноста со валутна компонента. За сите останати баратели на кредити се предвидуваат пониски нивоа за овие показатели, и тоа од 50% за изложеноста во денари и 45% за изложеноста со валутна компонента.“
Имено, олеснувањето при купување прв стан се однесува на лицата коишто навистина немаат стан или куќа на свое име и планираат да купат или да изградат дом за сопствено живеење, за што треба да исполнат одредени критериуми, а се воспоставуваат соодветни механизми за проверка и следење, коишто се детално образложени во Одлуката.
„Промените во макропрудентните мерки имаат превентивен карактер и нивната цел е да нѐ заштитат сите нас од прекумерна задолженост, што може да се одрази понатаму на способноста за редовно отплаќање на обврските, како и на вкупната стабилност на финансискиот систем. Истовремено, со овие промени внимаваме да не „ги погодиме“ оние лица кои имаат потреба да го решат своето животно, станбено прашање, овозможувајќи им поповолни критериуми и полесен пристап до кредити, во однос на останатите корисници на кредити“, посочи гувернерот Славески.
Со ваквиот пристап, Народната банка се усогласува со практиката на голем број други централни банки во светот.
Економија
Трипуновски од Прилеп: Заложбата е на нашите полици да се продаваат македонски преработки од земјоделски производи

Денеска министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство, Цветан Трипуновски, присуствуваше на манифестацијата организирана од Slow Food – Прилеп, која се реализираше со поддршка на Министерството.
„Интенцијата и заложбата на Министерството е преку финансирање на ваков вид настани да се промовираат домашните преработки на земјоделски производи, да се развие локалниот туризам и да се поддржат здруженијата кои постојат на ниво на државата”, истакна министерот Трипуновски.
Министерот објави дека финансиската поддршка кон сите здруженија е зголемена на 200.000 денари по корисник.
„Сточарите на овој настан можат да ги промовираат своите преработки. Кога зборуваме за сточарството, изминативе 15 месеци покажавме дека земјоделството е во фокусот на приоритетите и работењето на Владата”, додаде тој.
Министерот Трипуновски истакна дека оваа година поддршката за македонските сточари од Програмата за финансиска поддршка е зголемена за околу 50%.
„Сакаме на нашите полици да се продава македонско млеко и македонски преработки од земјоделски производи”, појасни министерот.