Компании
Групација Триглав: Подобрување на кредитниот рејтинг на »А«, раст на премија и добивка повисока од планираната
Работењето на групацијата Триглав во 2016-та година беше во согласност со стратешките насоки, кои што се базираат на профитабилност и безбедност во работењето, како и на зачувување на финансиската стабилност, информираат од компанијата.
Групацијата, според неревидираните податоци, оствари добивка пред оданочување во виснина од 95 милиони евра (планираната добивка беше помеѓу 80 и 90 милиони евра), а профитабилноста на капиталот изнесуваше 11,4%. Деловниот резултат, кој што е повисок од планираниот, првенствено е резултат на успешното работење во осигурителната дејност, додека пак, неповолните околности на финансиските пазари негативно влијаеа врз работењето.
Успешното работење во основната дејност влијаеше и на добриот резултат за комбинираниот коефициент на групацијата, кој што изнесува 92,9% (планирана вредност околку 95%). Групацијата, според неревидираните податоци, обезбеди 936 милиони евра бруто консолидирана премија од осигурување и соосигурување (планиран износ околу 900 милиони евра), при што е реализиран раст на премија на сите пазари. Резултатите покажуваат дека одлуката за фокус на продажни активности, коишто обезбедуваат придобивки за клиентите, на сите осигурителни компании во регионот Адриа, како и постигнувањето на висок стандард за сите услуги е вистинската за реализирање на планираната деловна стратегија.
Цврстата финансиска стабилност, високата адекватност на капиталот и профитабилноста во работењето на групацијата Триглав во 2016-та година беа потврдени од страна на агенциите за кредитен рејтинг, S&P Global Ratings и A.M. Best, кои го зголемија кредитниот рејтинг на Групацијата Триглав од »А- « на »А«. Рејтинзите имаат стабилна среднорочна прогноза.
Според неревидираните податоци, групацијата Триглав оствари добивка пред оданочување во висина од 95 милиони евра (планирана беше помеѓу 80 и 90 милиони евра), како и нето добивка од 82 милиони евра. Матичното друштво 2016-та година ја заврши со добивка пред оданочување во висина од 83 милиони евра и нето добивка во висина од 75 милиони евра.
Профитабилноста на капиталот на Групацијата изнесуваше 11,4%, додека на матичното друштво изнесуваше 13,8%. Работењето на групацијата Триглав во 2016-та година беше во согласност со стратешките насоки, кои се базираат на профитабилност и безбедност во работењето, како и на зачувување на финансиската стабилност.
Деловниот резултат на Групацијата е повисок од планираниот, што е првенствено последица на успешното работење во осигурителната дејност. Во доменот на вложувањата, на работењето негативно влијаеа сè уште неповолните услови на финансиските пазари, кои што предизвикаа пад во приносот од финансиските вложувања.
Групацијата во 2016-та година работеше во делумно поповолни макроекономски услови, како во Словенија, така и во поширокиот регион, што ќе има влијание врз осигурителната дејност во следните години. Како што се очекуваше, ситуацијата на пазарите на осигурување остана комплексна и високо конкурентна.
Според неревидираните податоци Групацијата обезбеди 936 милиони евра консолидирана бруто премија од осигурување и соосигурување, а планирано беше околу 900 милиони евра. Веќе втора година по ред се забележува пораст во премија; во 2015-та година тој изнесуваше 3%, а во 2016-та година 2%, т.е. 3%, доколку при споредувањето се земе во предвид продажбата на чешката осигурителна компанија во 2015-та година.
Резултатите покажуваат успех во планираните активности, а првенствено укажуваат на доследноста во продажните активности, насочени кон клиентите во сите осигурителни компании на Групацијата, на високиот стандард на сите услуги, зголемувањето на ефикасноста, развојот на внатрешни и надворешни продажни канали, како и активната маркетинг стратегија.
Премијата од неживотното осигурување, која што претставува 65% од консолидираната полисирана премија, се зголеми за 2%, односно за 4% доколку се земе во предвид продажбата на чешката компанија. Премијата од животно осигурување остана на нивото од 2015-та година и покрај високите исплати за доспеани осигурителни полиси. Премијата од здравствени осигурувања порасна за 5%.
Групацијата Триглав во Словенија обезбеди 2% повисока премија во однос на 2015-та година, што е над растот на словенечкиот осигурителен пазар, којшто изнесуваше 1,5%. На словенечкиот пазар сите три осигурителни компании од Групацијата остварија пораст на премија и тоа, матичното друштво 1%, Триглав Здравствена заваровалница 6%, а Скупна покојнинска дружба 3%.
На пазарите вон Словенија просечниот раст на премија на групацијата Триглав изнесуваше 2%, односно 9%, доколку се земе во предвид продажбата на чешката компанија. Највисок раст на премија е реализиран во Србија (22%), додека во Хрватска изнесуваше 8%, во Македонија и во Црна Гора 2% и во Босна и Хецеговина 8%. Во согласност со стратешките насоки, уделот на бруто полисираната премија од осигурување и соосигурување забележа раст од 17,3% на пазарите надвор од Словенија.
Групацијата планираше поголем обем на штетни настани (поплави, град, олуи), споредено со повеќегодишниот просек, со исклучок на 2015-та година, која што беше поволна. Во 2016-та година вкупната вредност на масовни штетни настани на ниво на Групација изнесуваше 19 милиони евра, од кои, како најголеми се издвоија летните олуи со град, априлскиот мраз и локалните поплави во Словенија.
Според неревидираните податоци, бруто исплатените штети на ниво на Групација (606 милиони евра) беа за 2% повисоки во споредба со претходната година, додека исплатените штети од матичното друштво (391 милиони евра) беа на исто ниво како во 2015-та година. Бруто оперативните трошоци на Групацијата и на матичното друштво беа за 2% повисоки, споредено со 2015-та година и тоа првенствено поради високите трошоци за аквизиција.
Доброто работење во основната дејност на неживотно и здравствено осигурување во 2016-та година е изразено во износот на комбинираниот коефициент на групацијата Триглав од 92,9% (планираната вредност е 95%), додека пак комбинираниот коефициент на матичното друштво изнесуваше 87,9%.
Приносите од финансиски вложувања (не вклучувајќи ги приносите од вложувањата на корисниците на животно осигурување, кои го превземаат ризикот на вложување) според неревидираните податоци беа за 27% пониски отколку во 2015 година, првенствено заради пониска нето добивка од продажба на финансиски средства, додека позитивен ефект имаше ре-евалуацијата на финасиските средства. Во 2016-та година групацијата Триглав спроведе инвестициска политика, која што првенствено се заснова на обезбедување на соодветна сигурност и ликвидност на вложувањата, а дури потоа на профитабилност.
Така, Групацијата, во согласност со ситуацијата, преку прилагодување на поедини удели на инвестициски класи ја зачува конзервативната структура на вложувањата, со фокус на првокласни државни обврзници.
Цврстата финансиска стабилност, високата адекватност на капиталот и профитабилноста во работењето на групација Триглав во 2016-та година ги потврдија и признатите рејтинг агенции S&P Global Ratings и A.M.Best, преку зголемување на бонитетната оценка од »A-« на »A«. Рејтинзите имаат стабилна среднорочна прогноза.
На високото ниво на финансиска стабилност укажува и зголемувањето на целокупниот капитал за 6% (капитал во износ од 744 милиони евра), како и за 2% зголемените бруто технички резервации на групацијата Триглав (2.661 милион евра). Двете категории се гаранција и основа за балансирано работење и за осигурување на долгорочната безбедност на нашите осигуреници.
Групацијата Триглав со своите три осигурителни друштва убедливо ја завзеде лидерската позиција на словенечкиот осигурителен пазар, зголемувајќи го својот пазарен удел за 0,2 процентни поени, кој што сега изнесува 36,2%. Во Словенија, групацијата Триглав на пазарот на неживотни осигурувања обезбеди удел од 44%, на пазарот на животни осигурувања удел од 35%, додека пак на пазарот на здравствени осигурувања удел од 23,5%.
Групацијата Триглав ја зајакна својата положба на пазарот во Србија и во Хрватска, додека во Босна и Херцеговина, Македонија и Црна Гора го намали својот удел за помалку од 1%, при што компаниите од Македонија и Црна Гора убедливо ја задржаа лидерската позиција.
„Задоволни сме со работењето во 2016-та година. Ги подобривме кредитните рејтинзи, а деловниот резултат е дури и повисок од планираниот. Влијанието од негативните фактори, првнествено пониските приноси од финансиски вложувања, е делумно помало од очекуваното. Истовремено, успеавме да реализираме релативно висок раст на премија. На нашите поголеми пазари го зголемивме пазарниот удел и го зголемивме уделот на премија од осигурување надвор од границите на Словенија, што е во согласност со нашите стратешки насоки за раст и развој на Групацијата. Во 2017 година продолжуваме со финансиски стабилно и профитабилно работење. Оваа година претставува почеток на новиот четиригодишен стратешки период на групацијата Триглав, а проектите за постигнување на посакуваните стратешки цели веќе се спроведуваат“, изјави Претседателот на Управата на Заваровалница Триглав, Андреј Слапар. /крај/со/мф
Copyright 2017 makfax. Сите права се задржани. Текстов не смее да се печати или емитува, во целина или во делови, без договор со makfax. Во спротивно makfax го задржува правото да го фактурира преземениот текст согласно својот ценовник и правила.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Креативен пристап на MINT Fintech Group на eCommerce конференцијата
На 13 ноември, MINT Fintech Group беше значајна поддршка на eCommerce конференцијата 2024 како бронзен партнер, настан кој ги собра водечките професионалци и ентузијасти од светот на е-трговијата. Оваа конференција се истакна како платформа за најновите трендови и иновации, овозможувајќи им на учесниците непроценливо искуство за вмрежување и размена на знаења.
Во својот корнер, MINT понуди уникатен пристап, спојувајќи ја финтек индустријата со релаксирачки активности, меѓу кои и масажа во соработка со My Spa.
„Ова е наш начин да го направиме искуството на посетителите подинамично и поопуштено,“ истакна претставник на MINT Fintech Group. „Реакциите беа исклучително позитивни, а редиците за масажа зборуваа сами за себе, сепак ова се личности чија професија е најчесто поврзана со долгочасовно седење, па оттука и нашата идеја да бидеме корисни.“
MINT Fintech Group и понатаму останува посветен на својата визија за поддршка на дигиталната економија и креирање нови можности за развој и соработка во финтек индустријата.
(ПР)
Економија
ФЕРОИНВЕСТ на ЕНЕРГО ТЕХНОМА 2024: развиваме енергетски решенија за по 5 години
Сопственикот на Фероинвест, Кочо Анѓушев вели дека компанијата Фероинвест на годинешниот саем ЕНЕРГО ТЕХНОМА во Скопје ќе претстави решенија за проблемот со вишокот електрична енергија од фотоволтаици, што е главен проблем во моментот, но дека нивните инженери веќе работат на енергетски решенија кои ќе се бараат по 5 или 6 години.
1. Феро Инвест ќе се претстави на претстојниот саем Енерго Технома 2024? Зошто оваа манифестација е важна за вашата компанија?
Нашата компанија е една од водечките компании во техничката сфера во Македонија, особено во инжинерството, а посебно во еден дел и во енергетиката. Во таа смисла, цениме дека како една македонска компанија треба да дадеме придонес и да бидеме дел од секој вид ваква манифестација која што се случува во нашата држава и се однесува на развојот на нашата држава, а е поврзано со енергетиката, машинството, односно техниката генерално.
2. Кои се клучните производи и решенија што ќе ги презентира Феро Инвест на годинашниот саем?
Фероинвест е компанија која што е пионер во енергетската транзиција, обновливи извори на ернергија и зелената енергија. Во таа смисла, започна пред 20-тина години со своите дејности во сите области на обновливи извори на енергетија, тргнувајќи со хидро електрани, биогас, фотоволтаици, проектирање од физибилити студија, изведување, мониторинг, одржување, па и откуп на електричната енергија, што значи едно вертикално интегриран систем.
Точно тој вертикално интегриран систем ние ќе го претставиме на саемот. Ќе ги претставиме најновите трендови во енергетиката во обновливи извори, а тоа се трендовите на интегрирани системи каде што ќе може да се презентираат и новите батериски системи кои што служат за складирање на енергијата. Тоа енергијата од обновливите извори ќе ја направи попредвидлива и ќе направи таа да може да се искористи тогаш кога ќе биде потребна, односно не само во моментот на нејзиното произведување, туку и подоцна.
Точно тоа како модел и концептуално решение ќе го презентираме на овој саем.
3. Кој е вашиот пристап во однос на иновациите во областа на енергетиката и технолошките решенија? На кој начин се обидувате да бидете чекор пред конкуренцијата?
Јас сум инженер, и во мојата работа секогаш го комбинирам инженерско знаење, мојата страст за иновации и страст да изнаоѓам нови решенија, и многу важно-ја согледувам големата слика, бидејќи ништо не важи само за една земја, особено во енергетиката .
За да бидете чекор пред сите треба да ги предвидувате работите, а да ги предвидувате работите треба да имате широка анализа и знаење за состојбите бидејќи енергетиката не е локална работа која што се случува само во Македонија. Таа е работа која што е, јас би рекол, и континентална, зборувам за Европа, и во таа смисла морате да можете да ги предвидите трендовите.
Ние уште пред две години почнавме да работиме на батериските системи кои што сега стануваат актуелни.
А уште од сега најавуваме дека во иднина, во следните 5 – 6 години ќе треба да се размислува на интегрирани, вертикални, компактни енергетски решенија. Кога тоа го зборувам, значи да се размислува на повеќе начини. Да речеме на закуп на складирање, закуп на фотоволтаици, на виртуелни производители, виртуелни електрани, сето тоа може да звучи малку апстрактно, но ние во Фероинвест сме поприлично сигурни дека работата ќе оди во тој правец, како што и бевме сигурни и пред 2 – 3 години дека батериските системи ќе бидат решение за одржлива енергетска транзиција.
4. Еден од фокусите на саемот е одржливата енергија. Кои се најновите проекти на Феро Инвест поврзани со обновливите извори на енергија?
Најновиот проект кој што ќе биде, во главно, доминантно претставен на овогодишниот саем ќе бидат батериските системи за складирање на електрична енергија, и тоа на четири нивоа. Едно ниво за домаќинства, оние домаќинства кои што трошат во четвртата група каде цените се највисоки, а тоа се поголеми куќи, поголеми објекти. Втората група се фабрики, кои што имаат поставени фотоволтаици, или пак се уште немаат, но тие својата потрошувачка на електрична енергија ја оптимираат по цена и количина. Понатаму, станува збор за фотоволтаични електрани изградени на земја, па да се надградат со батериски системи, или веднаш новите електрани што се градат да се изведуваат веќе со батериски системи во нив, и тоа е третата група. И последно, да се прават само сториџи, односно клиентот да прави енергетски сториџ (склад) за свои потреби. Тоа е контејнерски систем на сториџи за електрична енергија со поголем капацитет.
Сите овие четири типови на проекти како наши производи, односно како наши интегрирани инжинерски решенија, ќе бидат претставени на саемот.
5. Како ја гледате иднината на енергетската индустрија во Македонија? Каде гледате потенцијал за раст и подобрување, особено во контекст на иновации и нови технологии?
Енергетиката како и секогаш досега треба да се гледа 5 – 10 години однапред. Се разбира, ние како Македонија немаме големи ресурси во делот на природни ресурси во смисла на јаглен, нафта, гас, па да очекуваме дека од тоа би произведувале електрична енергија. Јагленот е веќе скоро исцрпен, останува хидро потенцијалот каде има некои претстојни и помали и поголеми проекти, биогасните електрани кои не се едноставна технологија, и остануваат обновливите извори за енергија кои се непредвидливи во производството, сонце и ветер. Меѓутоа, повторно ќе кажам дека обновливите извори за енергија или така наречената енергетска транзиција никако не може да биде одржлива доколку не се мисли и на балансирањето на таа енергија односно, на складирањето на енергијата во целина.
6. Кои се вашите очекувања од саемот Енерго Технома 2024 во однос на нови деловни можности и проширување на вашата мрежа на контакти?
Во Македонија ние сите се познаваме и знаеме кој и што работи и клиентите добро не познаваат, меѓутоа е добро што ќе има едно место и еден простор на кој што сите кои што се заинтересирани ќе може да дојдат и да ги видат нашите производи кои што погоре ги објаснив, а тука ќе биде интересно да видиме и да размениме искуства со фирмите кои што се слични на нашата кои што ги работат истите области.
Така што, очекуваме Енерго Технома 2024 да биде една добра можност за контактирање со сродни компании и со клиенти.
Економија
„Алкалоид“ чекор понапред кон целосна дигитализација
Компанијата „Алкалоид“ започна со имплементирање на софтверската платформа AlkaLIMS, која има цел да изврши целосна интеграција на сите лабораториски процеси во компанијата, централизирано управување со податоците и со процесите, нивна следливост поврзана со контрола на производите, регулаторна усогласеност и стимулација за континуирано подобрување.
„Алкалоид“ започна процес на целосна интеграција на сите свои лабораториски процеси во рамките на сегментот ПЦ Фармација, преку имплементирање на современата софтверска платформа AlkaLIMS (Laboratory Information Management System). Спроведувањето на овој нов проект значи интегрирање на сите лабораториски процеси, вклучувајќи ја секоја процесна фаза – од земање примерок до издавање сертификат за анализа на производ во рамките на една дигитална платформа.
AlkaLIMS како софтверско решение се имплементира со цел значително унапредување на повеќе аспекти од лабораториското работење во рамките на Контрола на квалитет, Истражување и развој и Технички опeрации за произвoдство, меѓу кои: зголемување на ефикасноста и на продуктивноста; унапредување на регулаторната усогласеност, на можностите за обезбедување интегритет и следливост на податоците и на процесите поврзани со контрола на производите; централизирано управување со податоци; интеграција на севкупната аналитичка опрема во една платформа; намалување на оперативните трошоци и стимулација на процесите за континуирано подобрување.
Како напредно и отворено софтверско решение, AlkaLIMS нуди можност за тековно надградување со нови модули, во согласност со потребите на компанијата. Партнерска компанија на „Алкалоид“ во овој проект е светски реномираната корпорација LabWare од Соединетите Американски Држави.
AlkaLIMS е од стратешко значење во Профитниот центар Фармација, но и значајна референција во амбициозната агенда на „Алкалоид“ за целосна дигитална трансформација. Kако глобална и иновативна компанија, „Алкалоид“ континуирано ги следи светските достигнувања во развојот на фармацевтската индустрија, а приспособливоста и искористувањето на иновативните технологии се важен императив во насока на унапредување и на усовршување на сите аспекти во работењето.
(ПР)