Македонија
Доделени признанијата на најуспешните туристичко-угостителски работници
По повод 27 Септември – Светскиот ден на туризмот, министерот за економија Беким Незири, заедно со министерот за локална самоуправа Лирим Шабани им доделија плакети на најуспешните хотели, туристички агенции, ресторани и манифестации кои во претходната година со нивните активности придонеле за подобрување на туристичката понуда во Република Македонија.
Годинава, во категоријата хотели најуспешни беа Аурора Ресорт & Спа – Берово, Изгрев – Струга, Султан – Скопје и Скардус –Тетово, а меѓу најдобрите ’инкаминг’ туристички агенции се „Бадем Турс“, „Карачи“, „Визит Македонија“ и „ВАС –ТУР“, сите од Скопје. Со признание се закитија рестораните „Њу Стар“, „Рагуза“, „Венето“ и „Мираколи“ од Скопје, а за туристички манифестации кои ја одбележаа минатата година беа избрани Еснаф – Скопје, Фестивалот „Охридско лето“ – Охрид, Фестивалот „Браќа Манаки“ – Битола и Тетовското културно лето – Тетово.
Номинациите беа добиени од страна на стопанските комори за туризам, а беа земени предвид и податоците од Агенцијата за промоција и поддршка на туризмот, за агенции со најмногу барања за субвенции и хотели кои евидентирале најмногу гости во претходната година. При селекцијата беа почитувани следниве критериуми: придонес во туризмот, ефикасно работење, и подобрување на туристичката понуда. На свечената церемонија, министерот Незири ги истакна резултатите кои Република Македонија ги забележа во во туристичкиот сектор.
„Во последните 3 години имаме просечно зголемување на бројот на вкупните посетители од 5%, додека само за последната 2013 година имаме зголемување од 5,8%, додека бројот на странските туристи е зголемен за 13,8%. Бројот на странските туристи во Македонија изминативе осум години двојно е зголемен за 98%, а вкупниот број на туристи забележува раст од 40%. Овие бројки во најголема мерка се резултат од субвенционирањето на странскиот организиран туристички промет, поради што Владата на Република Македонија секоја година ги зголемува средствата за оваа активност, па оваа година тие изнесуваат 2,5 милиони евра“, рече Незири.
Она што е особено важно да се потенцира, според Незири, е што минатата година за првпат бројот на туристи ја надмина бројката од 700.000, која беше и главна цел согласно Стратегијата за развој на туризмот.
Министерот Шабани, осврнувајќи се на темата на која глобално се одбележува Светскиот ден на туризмот годинава – „Туризмот и заедницата“, со посебен акцент на способноста на туризмот да ги поттикне луѓето и да ги обезбеди со вештини со кои ќе се постигне развој на нивните локални заедници, се осврна на проектите кои се реализираат и ќе се иницираат за рамномерен туристички, а со тоа и економски развој, од кои дел се преку реализирање на ИПА програмата за прекугранична соработка. /крај/
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Македонските вина се продаваат во 40 држави во светот, Владата најавува зголемено производство и извоз
Македонија денес се претставува на „Винскa визија на Отворен Балкан“ во Белград.
Оваа година 80 винарски визби се претставуваат на овој саем од кои што 68 се мали семејни винарии и 12 винарски визби кои што се дел од здружението „Wines of Macedonia“, а за првпат имаме и изложувачи на квалитетна македонска традиционална храна.
Министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство, Цветан Трипуновски, рече дека ова е одлична можност македонските квалитетни вина да бидат промовирани на саемот.
Тој посочи дека е зголемена продажбата на македонското вино надвор од границите на државата.
„Република Македонија е на 22 место во светот по производство на вино, а се наоѓа на 29-то место по извоз на вино во светот“, заклучи министерот.
Трипуновски додаде дека Владата има за цел да се зголеми производството на вино во државата со што ќе се зголеми и извозот на истото во светот. Девизен прилив од извоз на вино за 2023-та година изнесуваше над 57 милиони евра.
„Нашите вина се продаваат во преку 40 држави во светот. А, најголем дел се пласира овде во регионот, односно на Балканот“, истакна тој.
„Како Влада продолжуваме посветено да работиме во делот на секторот винарство бидејќи е втора најзначајна гранка во Република Македонија по извоз и девизен прилив“, нагласи министерот Трипуновски.
Економија
Грин Машинс на БРАКО на клучен европски саем за зелена и циркуларна економија во Италија
Електричните и водородните возила на Грин Машинс на БРАКО учествуваа на еден од најзначајните европски настани, ECOMONDO во Римини, Италија, кој претставува еден од најзначајните саеми и конференции во Европа, и кој ги обединува и системизира клучните елементи кои ги дефинираат развојните стратегии на политиката за животна средина на Европската унија.
На овогодинешниот настан, Грин Машис го претстави 500H2, најсовремен чистач на улици со погон на водород, заедно со целосно електричните 500ze и 400ze.
Дилерот на Грин Машинс во Италија, Грин Форсес, известува за голема заинтересираност за македонските возила не само на саемот, туку и на италијанскиот пазар воопшто, во конкуренција со производители на возила за чистење од Европа, САД и други делови на светот.
Македонските возила имаат предност на светскиот пазар поради нивниот квалитет, ефикасност и современ дизајн, како и различите модели, кои се достапни на електричен, хидрогенски и класичен погон.
(ПР)
Економија
Доделени наградите по повод Конкурсот за Денот на штедењето
Финансиската писменост е основа за успешна иднина и клучен фактор за личен развој. Во светот во кој живееме, каде што економските услови постојано се менуваат, за младите генерации е особено важно да бидат добро подготвени и информирани. Кога поединците разбираат како функционираат финансиските инструменти и концепти, тие можат подобро да управуваат со своите ресурси. Ова се пораките коишто ги упатија гувернерката на Народната банка, Анита Ангеловска-Бежоска и министерката за финансии, Гордана Димитриеска-Кочоска, на доделувањето на наградите од Конкурсот за ликовни и литературни творби за основното и средното образование, по повод Меѓународниот ден на штедењето ‒ 31 октомври.
„Општо е познато дека без штедење нема инвестиции. Тоа значи вложување во подобро здравство, образование, патишта, безбедност, односно вложување во сето она што е важно за подобра иднина на поединецот, но и на целата економија. Задоволство е да се види дека младите кои учествуваа на Конкурсот веќе имаат свои согледувања за потребите од штедење, свесност за брзиот развој на финансиите, особено дигиталните услуги, како и за ризиците коишто ги носат тие. Новите генерации живеат во едно ново дигитално време, во кое имаат пристап до бројни информации, но и бројни можности за измами. Најдобар начин за да се заштитат од овие ризици е преку соодветна едукација“, порача гувернерката Ангеловска-Бежоска.
„Имаше навистина квалитетни творби. Пристигнаа околу 700 од целата земја. Настанот преминува во една прекрасна традиција и претставува инспирација за да се мотивираме себеси и другите како да ги ставиме финансиите во прв план, за да можеме заедно да изградиме подобра финансиска иднина за нас и за нашите идни генерации. Финансиската писменост е една од најсилните алатки што ги имаме на располагање за да ги обезбедиме нашите финансиски можности и за да ги постигнеме нашите финансиски цели, а притоа да се заштитиме од финансиските ризици. Затоа, важно е да го поставиме финансиското образование во центарот на нашите училишта, нашите заедници и нашите животи и уште од најрана возраст да овозможиме стекнување знаење и вештини за градење одговорно финансиско однесување во текот на секоја фаза од животот. Тоа е долготраен процес чии ефекти не се видливи веднаш, затоа, да бидеме свесни за нашиот финансиски потенцијал и да го искористиме со мудрост “, рече министерката за финансии Гордана Димитриеска-Кочоска.
На Конкурсот пристигнаа околу 700 труда коишто се одликуваат со квалитет, креативност и автентичен стил на изразување, како и познавање на темата за штедењето, значењето на финансиската писменост, предностите и ризиците кај дигиталните финансиски услуги.