Македонија
Груевски ги покани холандските инвеститори да ја посетат Македонија
Премиерот Никола Груевски, во среда, заедно со министерот за привлекување на странски инвестиции, Џери Наумоф и директорот на Агенцијата за странски инвестиции и промоција на извозот, Климент Шекероски, се обратија на бизнис форум во Хаг, Кралството Холандија.
На бизнис форумот кој се одржа во соработка со Светскиот трговски центар на Холандија и Холандскиот совет за промоција на трговијата беа промовирани поволностите за инвестирање во Република Македонија и добрата бизнис клима за водење на бизнис во државата.
Премиерот Груевски истакна дека унапредување на бизнис климата и отворањето на работни места е меѓу најважните задачи на Владата, за која цел се спроведоа многу реформи, а тоа беше признаено и од Светската банка во извештајот Дуинг бизнис, кој ја рангираше нашата земја во групата топ 30 држави за водење бизнис во светот. Тој додаде дека на овој извештај во последните 7 години 4 пати сме рангирани меѓу топ 10- те реформатори во светот.
Светската банка ја рангираше државата на третото место по брзината за регистрирање на фирма, за што се потребни 4 часа, а сме на 21 – то место во светот по заштита на инвестиции и на второ место по лесните процедури за плаќање на даноци, изјави Груевски.
Тој истакна дека со цел надминување на хендикепот на мал пазар државата склучи договори за слободна трговија со сите земји од Европа, и сега кога компаниите доаѓаат да произведуваат, може да произведуваат и извезуваат за 660 милионски пазар, а ваквите добри можности за инвестирање веќе ги искористија големи компании како Џонсон Контрол, Џонсон Мети, Анфенол, Ван хол, Кромберт и Шуберт, Дрекслер Маер, Текнохозе и многу други. Премиерот Груевски ги покани холандските инвеститори да ја посетат државата и ги упати да разменат искуства со компаниите кои веќе инвестирале во државата.
Министерот Џери Наумоф истакна дека Владата има издвоено околу 400 капацитети од поранешни фабрики кои се погодни за реализација на браунфилд инвестиции, што е дополнителна предност која се нуди на компаниите
„Тоа го искористија неколку големи компании како Џонсон Мети од САД кои одлучија да градат фабрика во слободната економска зона, но не сакајќи да чекаат додека таа се гради 15 до 16 месеци, искористија една таква празна фабрика каде ги сместија своите капацитети со што немаа застој во производството. Тоа е мoжност за сите потенцијални инвеститори“, изјави Наумоф.
Директорот за Македонија на тур-операторот од Холандија ТУИ, Јакис Кријнен истакна дека како резултат на добрата соработка и поддршка од владата постојано расте бројот на туристи кои нивниот тур оператор ги носи во Република Македонија.
„Благодарение на таа поддршка во последните години бројката на туристи од Холандија во Република Македонија е зголемена за 10 пати. Ние сме најголемиот тур оператор од Холандија и работиме со Македонија од 2011 година. Работевме и порано во Македонија во раните деведесетти, но се вративме во 2011 година. Започнавме со само 2000 клиенти туристи и секоја година го зголемувавме бизнисот, а оваа сезона, 2015 година планираме да обезбедиме околу 11 до 12 илјади холандски туристи во Македонија. Во изминатиот период инвестиравме во туристичките капацитети во Македонија, изградивме хотел, а оваа година градиме нови два. Исто така настојуваме во подобрување на постојната инфраструктура со хотелите со кои соработуваме. Сето ова е возможно заради поддршката од владата затоа што овозможуваат субвенции и така можеме да го зголемуваме бизнисот во Македонија, без тоа ништо од ова не е возможно. Се надевам со таквата поддршка ќе го зголемуваме и развиваме бизнисот и во иднина“, изјави Кријнен.
Директорот на холандската компанија Антура која се занимава со производство на семенски материјал и растенија и која започна со изградба на капацитет во Кочани, Иван ван дер Кнап изјави дека уште пред година ипол постоеле планови за инвестирање во Република Македонија, а сето тоа сега се реализира.
„Бевме среќни што можевме да започнеме со изградба на крајот од минатата година и сме задоволни што за 12 месеци сме пред крајот на нашиот проект за изградба на капацитетот. Првите растенија веќе растат во Македонија и веќе стотина луѓе се вработени. Можам да соопштам дека планираме да ја отвориме официјално фабриката на 6 ти мај. Многу сме задоволни што го запазивме временскиот план за реализација на инвестицијата и сме среќни за целата поддршка која ја добивме и што имаме можност да работиме во Македонија. Се надевам уште на многу успешни години работа“, изјави Ван дер Кнап.
На маргините на бизнис форумот се потпиша и меморандум за соработка со холандската агенција ПУМ како дел од проектот за ангажирање на странски експерти за потребите на домашните компании кој го спроведува Владата како поддршка за домашниот бизнис. Холандската агенција ПУМ располага и нуди консалтинг услуги на експерти за развој и менаџирање на компании и е предвидено во наредниот период најмалку триесетина експерти да ја посетат Македонија нудејќи помош и совети за развој на домашните бизнис компании. /крај/со/ст
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
„Фустани со џебови“ на Халкбанк избрана од AmCham за една од најдобрите општествено одговорни практики
Платформата „Фустани со џебови“ на Халкбанк АД Скопје, со која се дава поддршка на женското претприемништво, е избрана за една од најдобрите општествено одговорни практики од страна на Американската стопанска комора (AmCham) во рамките на проектот Partnership 4 Giving. Плаформата на Халкбанк е еден од петте проекти, кои добија посебно признание од комората за квалитетна и успешна општествно одговорна практика.
Халкбанк АД Скопје веќе една ипол година гради успешна приказна за поддршка на женското претприемништво, промовирајќи ја истовремено својата заложба за рамноправност и финансиска слобода на жените. Преку креираниот „Пакет за жени“ што е дизајниран да одговори на различните потреби на микро, малите и средните претпријатија каде сопственици или менаџери се жени, банката веќе им овозможи успешен бизнис на голем број клиентки во земјата.
Преку платформата, Халкбанк реализира и низа настани, кампањи и поддршки. Почнувајќи од хуманитарните акции поврзани со продажба на „Фустаните со џебови“, преку пласирање на кампањи за финансирање на женските бизниси, па се до организирање и давање поддршка на низата настани наменети за вмрежување и овозможување на меѓусебна поддршка на жените, Халкбанк заедно со својот партнер Мастеркард, ја подигнаа на повисоко ниво свеста и перцепцијата за финансиската моќ и слободата на жените во земјата.
Проектот Partnership 4 Giving, кој AmCham го имплементира во рамките на USAID програмата, има за цел покренување колективна акција која ќе обезбеди позитивен ефект и ќе развие одржливи перспективи за корпоративна филантропија промовирајќи ги позитивните приказни на компаниите кои служат како пример за бизнис заедницата на полето на корпоративна одговорност.
(ПР)
Економија
Македонските вина се продаваат во 40 држави во светот, Владата најавува зголемено производство и извоз
Македонија денес се претставува на „Винскa визија на Отворен Балкан“ во Белград.
Оваа година 80 винарски визби се претставуваат на овој саем од кои што 68 се мали семејни винарии и 12 винарски визби кои што се дел од здружението „Wines of Macedonia“, а за првпат имаме и изложувачи на квалитетна македонска традиционална храна.
Министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство, Цветан Трипуновски, рече дека ова е одлична можност македонските квалитетни вина да бидат промовирани на саемот.
Тој посочи дека е зголемена продажбата на македонското вино надвор од границите на државата.
„Република Македонија е на 22 место во светот по производство на вино, а се наоѓа на 29-то место по извоз на вино во светот“, заклучи министерот.
Трипуновски додаде дека Владата има за цел да се зголеми производството на вино во државата со што ќе се зголеми и извозот на истото во светот. Девизен прилив од извоз на вино за 2023-та година изнесуваше над 57 милиони евра.
„Нашите вина се продаваат во преку 40 држави во светот. А, најголем дел се пласира овде во регионот, односно на Балканот“, истакна тој.
„Како Влада продолжуваме посветено да работиме во делот на секторот винарство бидејќи е втора најзначајна гранка во Република Македонија по извоз и девизен прилив“, нагласи министерот Трипуновски.
Економија
Грин Машинс на БРАКО на клучен европски саем за зелена и циркуларна економија во Италија
Електричните и водородните возила на Грин Машинс на БРАКО учествуваа на еден од најзначајните европски настани, ECOMONDO во Римини, Италија, кој претставува еден од најзначајните саеми и конференции во Европа, и кој ги обединува и системизира клучните елементи кои ги дефинираат развојните стратегии на политиката за животна средина на Европската унија.
На овогодинешниот настан, Грин Машис го претстави 500H2, најсовремен чистач на улици со погон на водород, заедно со целосно електричните 500ze и 400ze.
Дилерот на Грин Машинс во Италија, Грин Форсес, известува за голема заинтересираност за македонските возила не само на саемот, туку и на италијанскиот пазар воопшто, во конкуренција со производители на возила за чистење од Европа, САД и други делови на светот.
Македонските возила имаат предност на светскиот пазар поради нивниот квалитет, ефикасност и современ дизајн, како и различите модели, кои се достапни на електричен, хидрогенски и класичен погон.
(ПР)