Македонија
Груевски ги запозна италијанските бизнисмени за можностите за инвестирање во Македонија
Владина делегација предводена од премиерот Никола Груевски во петок во Рим, Република Италија остварија средба со италијански стопанственици на кои им беа презентирани можностите за инвестирање во Република Македонија.
На средбата присуствуваа сопственици и менаџери на компании од повеќе различни сектори како што се автомобилската, електронската, текстилната и дрвната индустрија, како и од и енергетскиот сектор.
Премиерот Груевски по средбата изјави дека беше остварена средба со петнаесетина компании од Италија кај што постои интерес за инвестирање во Македонија.
Дел од нив веќе беа запознаени со условите за инвестирање во Македонија, затоа што веќе имале контакт или со нашите министри или со економските промотори, но дел и не беа запознаени. И за едните и за другите беше корисно да зборуваме за повеќе детали и информации за правење бизнис во Македонија и тоа беше навистина корисно за сите овие компании, истакна Груевски.
Премиерот Груевски во изјавата посочи дека со добар дел од нив веќе е договорено во јуни или јули да ја посетат Македонија и да ги увидат можностите на самиот терен, да остварат контакти со компаниите во Македонија и со државните институции.
Би рекол дека тоа е значајно бидејќи Италија е трета по ред по извозот, а петта според трговската размена, што значи дека има значаен потенцијал кон кој што ние се насочуваме, изјави Груевски.
За време на средбата премиерот Груевски на присутните бизнисмени објаснувајќи им ги условите за инвестирање, им посочи дека според рангирањето на Европската комисија минатата и пред минатата година Република Македонија постигна втор најдобар раст во Европа, а во однос на најновиот пролетен извештај за оваа и наредната година тие предвидуваат дека државата ќе биде прва според економскиот раст во Европа.
Премиерот Груевски посочи дека токму посветеноста кон привлекување на странски инвестиции придонесе за отворање на нови работни места и намалување на невработеноста што е стратешка определба на Владата, и таа моментално изнесува 27.6 %, континуирано паѓа од претходните високи 38%, и стратешка определба на Владата е да се работи таа дополнително да се намалува.
Тој истакна дека покрај создавањето на поволни услови за водење на бизнис се инвестира и во инфраструктурни проекти, во моментот се градат три нови автопати, а уште еден автопат е во план за изградба, изградбата на железничка пруга кон Бугарија е во тек, а се гради и нов крак на гасовод и се превземаат активности за изградба на цела гасоводна мрежа низ државата.
По средбата со премиерот сопственикот и директор на компанијата Бузи Бузи, Дарио Бузи изјави дека бизнис климата во Македонија е многу добра и изрази задоволство што имаше можност да оствари средба со премиерот Груевски и да се информира за многу теми од значење за неговата фабрика.
„Ние започнавме со бизнис во Прилеп, бизнис климата е многу добра и беше многу лесно да се започне на вистинскиот начин. Сакаме да се прошириме, започнавме во Прилеп со дваесетина вработени и нашата цел е да се прошириме до 100 вработени“, изјави Дарио Бузи. Инаку компанијата Бузи Бузи се занимава со производство на опрема за осветлување, и има повеќе свои бизнис низ светот. /крај/со/ст
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
„Фустани со џебови“ на Халкбанк избрана од AmCham за една од најдобрите општествено одговорни практики
Платформата „Фустани со џебови“ на Халкбанк АД Скопје, со која се дава поддршка на женското претприемништво, е избрана за една од најдобрите општествено одговорни практики од страна на Американската стопанска комора (AmCham) во рамките на проектот Partnership 4 Giving. Плаформата на Халкбанк е еден од петте проекти, кои добија посебно признание од комората за квалитетна и успешна општествно одговорна практика.
Халкбанк АД Скопје веќе една ипол година гради успешна приказна за поддршка на женското претприемништво, промовирајќи ја истовремено својата заложба за рамноправност и финансиска слобода на жените. Преку креираниот „Пакет за жени“ што е дизајниран да одговори на различните потреби на микро, малите и средните претпријатија каде сопственици или менаџери се жени, банката веќе им овозможи успешен бизнис на голем број клиентки во земјата.
Преку платформата, Халкбанк реализира и низа настани, кампањи и поддршки. Почнувајќи од хуманитарните акции поврзани со продажба на „Фустаните со џебови“, преку пласирање на кампањи за финансирање на женските бизниси, па се до организирање и давање поддршка на низата настани наменети за вмрежување и овозможување на меѓусебна поддршка на жените, Халкбанк заедно со својот партнер Мастеркард, ја подигнаа на повисоко ниво свеста и перцепцијата за финансиската моќ и слободата на жените во земјата.
Проектот Partnership 4 Giving, кој AmCham го имплементира во рамките на USAID програмата, има за цел покренување колективна акција која ќе обезбеди позитивен ефект и ќе развие одржливи перспективи за корпоративна филантропија промовирајќи ги позитивните приказни на компаниите кои служат како пример за бизнис заедницата на полето на корпоративна одговорност.
(ПР)
Економија
Македонските вина се продаваат во 40 држави во светот, Владата најавува зголемено производство и извоз
Македонија денес се претставува на „Винскa визија на Отворен Балкан“ во Белград.
Оваа година 80 винарски визби се претставуваат на овој саем од кои што 68 се мали семејни винарии и 12 винарски визби кои што се дел од здружението „Wines of Macedonia“, а за првпат имаме и изложувачи на квалитетна македонска традиционална храна.
Министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство, Цветан Трипуновски, рече дека ова е одлична можност македонските квалитетни вина да бидат промовирани на саемот.
Тој посочи дека е зголемена продажбата на македонското вино надвор од границите на државата.
„Република Македонија е на 22 место во светот по производство на вино, а се наоѓа на 29-то место по извоз на вино во светот“, заклучи министерот.
Трипуновски додаде дека Владата има за цел да се зголеми производството на вино во државата со што ќе се зголеми и извозот на истото во светот. Девизен прилив од извоз на вино за 2023-та година изнесуваше над 57 милиони евра.
„Нашите вина се продаваат во преку 40 држави во светот. А, најголем дел се пласира овде во регионот, односно на Балканот“, истакна тој.
„Како Влада продолжуваме посветено да работиме во делот на секторот винарство бидејќи е втора најзначајна гранка во Република Македонија по извоз и девизен прилив“, нагласи министерот Трипуновски.
Економија
Грин Машинс на БРАКО на клучен европски саем за зелена и циркуларна економија во Италија
Електричните и водородните возила на Грин Машинс на БРАКО учествуваа на еден од најзначајните европски настани, ECOMONDO во Римини, Италија, кој претставува еден од најзначајните саеми и конференции во Европа, и кој ги обединува и системизира клучните елементи кои ги дефинираат развојните стратегии на политиката за животна средина на Европската унија.
На овогодинешниот настан, Грин Машис го претстави 500H2, најсовремен чистач на улици со погон на водород, заедно со целосно електричните 500ze и 400ze.
Дилерот на Грин Машинс во Италија, Грин Форсес, известува за голема заинтересираност за македонските возила не само на саемот, туку и на италијанскиот пазар воопшто, во конкуренција со производители на возила за чистење од Европа, САД и други делови на светот.
Македонските возила имаат предност на светскиот пазар поради нивниот квалитет, ефикасност и современ дизајн, како и различите модели, кои се достапни на електричен, хидрогенски и класичен погон.
(ПР)