Македонија
Македонија со 60 делегати на Тера Мадре Салоне дел Густо во Торино
Повеќе од 60 делегати – производители, експерти, готвачи и членови на Слоу Фуд организацијата ќе ја претставуваат Македонија на Тера Мадре Салоне дел Густо, кој се одржи од 22 до 26 септември 2016 година во Торино, Италија.
На 11-то издание, под мотото „Сакај ја земјата“ во Торино, на отворено, ќе се соберат 5.000 делегати од 160 држави, 800 изложувачи на храна, 300 Президиуми на Слоу Фуд и 500 заедници за храна на Тера Мадре. Настанот го организира Слоу Фуд, во регионот Пиемонт и градот Торино. Слоу Фуд Македонија, по петти пат, ќе се претстави на Тера Мадре Салоне дел Густо со сопствен штанд и ќе ги претстави своите четири Президиуми: Слаткото од диви смокви, Президиум на Буковска Пиперка, грозјето Станушина, Македонска медоносна пчела. Во текот на петдневното излагање на производите, секој ден, посебно, ќе биде презентиран по еден производ од македонските Президиуми. Со оглед на тоа што со македонската делегација ќе патува и готвач кој е дел од „Алијанса на готвачи“, на штандот ќе бидат приготвувани јадења со локални состојки од нашата земја карактеристични за нашата кујна. Македонија, веќе, го организираше својот прв Тера Мадре Македонија настан во јуни годинава во Битола. Македонската делегација во Торино ќе учествува и на конференција посветена на Заштитата на Биодиверзитетот на Балканот, а ќе се одржи во рамките на проектот ЕСЕДРА, кој во Македонија се спроведува веќе четврта година. Во Торино ќе се одржат 82 работилници за вкус, четири вечери со познати готвачи, 27 училишни часови за готвење, 12 големи конференции, 41 форуми на Тера Мадре заедниците, 180 едукативни активности, 184 активности организирани од страна на Универзитетот за гастрономски Науки и уште многу други активности. Најважната битка за иднината е правото на храна за сите, заштита на биодиверзитетот, ублажување на климатските промени, врската помеѓу производството на храна со земјата. Сите заедно со нашите избори, имаме неверојатен потенцијал за решавање на овие прашања. Пред 20 години, кога за прв пат се одржа Салоне дел Густо, храната и земјоделството имаа мала улога во комуникацијата, економијата и политиката. До денес многу работи се сменети. Покревањето на свеста на луѓето, во поглед на системот на храна драматично расте низ светот, благодарение на работата на Слоу Фуд. Извонредното богатство на знаење и енергија кое го шири Слоу Фуд е сплотено во мрежа на Тера Мадре каде се обединети 2.400 заедници на храна, кои на овогодинешното издание на Тера Мадре Салоне дел Густо ќе го покажат значењето на „Сакај ја земјата“. Она што е интересно за ова издание на Тера Мадре Салон дел Густо е павилјонот Let it Bee! Во Универзитетот на Торино, Palazzo del Rettorato, постои простор кој е посветен на пчелите. Let it Bee е дизјаниран со цел да ја претстави приказната за пчелите и пчеларите. На овој павилјон ќе учествува претставник на Президиумот-Македонска медоносна пчела, кој воедно ќе ги претставува и македонските техники на пчеларење. Во павилјонот ќе има и изложба со поставени слики и трмки, кои се дел од традиционалното пчеларење во Македонија-пчеларење во трмки. Собрани на едно место, тука пчеларите преку своите искуства и сведочења ќе го докажат значењето на пчелите во зачувувањето на биолошката разновидност. Овај павилјон е поставен со цел да се подигне свеста за употребата на пестицидите, да се објасни традиционалното производство на мед и да се постават нови граници во урбаното пчеларење. Организирано од Слоу Фуд, во регионот Пиемонт и градот Торино, Тера Мадре Салоне дел Густо претставува меѓународен гастрономски саем кој се одржува на секои две години во Торино, каде на едно место ги собира производителите и занаетчиите од целиот свет. Овој настан е комбинација на еден огромен пазар и споредни активности вклучувајќи конференции, работилници, дегустации и часови по готвење. Слоу Фуд е глобална организација која има визија за свет во кој сите луѓе имаат пристап и уживаат во храна која е добра за нив, добра за оние што ја одгледуваат и добра за планетата. Слоу Фуд вклучува повеќе од еден милион активисти, готвачи, експерти, млади, земјоделци, рибари и научници од над 160 земји. Меѓу нив, мрежа од околу 100.000 членови се поврзани во 1.500 локални ограноци низ светот, кои даваат свој придонес преку членарината што ја плаќаат, како и преку настаните и кампањите што ги организираат. Како дел од мрежата, повеќе од 2.400 заедници за храна на Тера Мадре практикуваат мало и одржливо производство на квалитетна храна низ целиот свет./рај/мф/вм
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
„Фустани со џебови“ на Халкбанк избрана од AmCham за една од најдобрите општествено одговорни практики
Платформата „Фустани со џебови“ на Халкбанк АД Скопје, со која се дава поддршка на женското претприемништво, е избрана за една од најдобрите општествено одговорни практики од страна на Американската стопанска комора (AmCham) во рамките на проектот Partnership 4 Giving. Плаформата на Халкбанк е еден од петте проекти, кои добија посебно признание од комората за квалитетна и успешна општествно одговорна практика.
Халкбанк АД Скопје веќе една ипол година гради успешна приказна за поддршка на женското претприемништво, промовирајќи ја истовремено својата заложба за рамноправност и финансиска слобода на жените. Преку креираниот „Пакет за жени“ што е дизајниран да одговори на различните потреби на микро, малите и средните претпријатија каде сопственици или менаџери се жени, банката веќе им овозможи успешен бизнис на голем број клиентки во земјата.
Преку платформата, Халкбанк реализира и низа настани, кампањи и поддршки. Почнувајќи од хуманитарните акции поврзани со продажба на „Фустаните со џебови“, преку пласирање на кампањи за финансирање на женските бизниси, па се до организирање и давање поддршка на низата настани наменети за вмрежување и овозможување на меѓусебна поддршка на жените, Халкбанк заедно со својот партнер Мастеркард, ја подигнаа на повисоко ниво свеста и перцепцијата за финансиската моќ и слободата на жените во земјата.
Проектот Partnership 4 Giving, кој AmCham го имплементира во рамките на USAID програмата, има за цел покренување колективна акција која ќе обезбеди позитивен ефект и ќе развие одржливи перспективи за корпоративна филантропија промовирајќи ги позитивните приказни на компаниите кои служат како пример за бизнис заедницата на полето на корпоративна одговорност.
(ПР)
Економија
Македонските вина се продаваат во 40 држави во светот, Владата најавува зголемено производство и извоз
Македонија денес се претставува на „Винскa визија на Отворен Балкан“ во Белград.
Оваа година 80 винарски визби се претставуваат на овој саем од кои што 68 се мали семејни винарии и 12 винарски визби кои што се дел од здружението „Wines of Macedonia“, а за првпат имаме и изложувачи на квалитетна македонска традиционална храна.
Министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство, Цветан Трипуновски, рече дека ова е одлична можност македонските квалитетни вина да бидат промовирани на саемот.
Тој посочи дека е зголемена продажбата на македонското вино надвор од границите на државата.
„Република Македонија е на 22 место во светот по производство на вино, а се наоѓа на 29-то место по извоз на вино во светот“, заклучи министерот.
Трипуновски додаде дека Владата има за цел да се зголеми производството на вино во државата со што ќе се зголеми и извозот на истото во светот. Девизен прилив од извоз на вино за 2023-та година изнесуваше над 57 милиони евра.
„Нашите вина се продаваат во преку 40 држави во светот. А, најголем дел се пласира овде во регионот, односно на Балканот“, истакна тој.
„Како Влада продолжуваме посветено да работиме во делот на секторот винарство бидејќи е втора најзначајна гранка во Република Македонија по извоз и девизен прилив“, нагласи министерот Трипуновски.
Економија
Грин Машинс на БРАКО на клучен европски саем за зелена и циркуларна економија во Италија
Електричните и водородните возила на Грин Машинс на БРАКО учествуваа на еден од најзначајните европски настани, ECOMONDO во Римини, Италија, кој претставува еден од најзначајните саеми и конференции во Европа, и кој ги обединува и системизира клучните елементи кои ги дефинираат развојните стратегии на политиката за животна средина на Европската унија.
На овогодинешниот настан, Грин Машис го претстави 500H2, најсовремен чистач на улици со погон на водород, заедно со целосно електричните 500ze и 400ze.
Дилерот на Грин Машинс во Италија, Грин Форсес, известува за голема заинтересираност за македонските возила не само на саемот, туку и на италијанскиот пазар воопшто, во конкуренција со производители на возила за чистење од Европа, САД и други делови на светот.
Македонските возила имаат предност на светскиот пазар поради нивниот квалитет, ефикасност и современ дизајн, како и различите модели, кои се достапни на електричен, хидрогенски и класичен погон.
(ПР)