Македонија
Потрошувачите најмногу се жалат за квалитетот на техничките апарати и белата техника

Потрошувачите во изминатите три месеци најмногу се пожалиле за квалитетот и сервисирањето на технички апарати и бела техника.
Според извештајот на Организацијата на потрошувачите на Македонија, во третиот квартал на 2014 година (јули, август и септември), заклучно со 30-ти септември кај нив се јавиле 586 потрошувачи кои побарале некој вид на совет, по пат на телефонски повик, e-mail или лично. Од советувањата 529 биле општо правни, а 57 специјалистички советувања (исхрана, финансиски услуги, права на пациентите и домување). Најголем дел од советувањата биле направени преку телефон.
„Најголем проблем на кој се пожалија потрошувачите во домен на општо правните советувања, исто како и во првата половина од годинава, е сервисирањето и продажбата на неквалитетни производи, за кои имаше 352 јавувања. Најчесто потрошувачите се жалеа за сервисирање на техничките апарати (35%), а пред сè доминираат мобилните телефони, но имаше и поплаки за телевизори, лаптоп и десктоп компјутери и други технички апарати. Во доменот на поплаки за бела техника (17%) најчесто потрошувачите се жалеа на проблеми со машини за перење, шпорети и рерни за печење“, велат од ОПМ.
За разлика од претходните статистики, може да се забележи пораст во делот на жалби на потрошувачите за производи за лична употреба (23%), каде пред сè потрошувачите се жалеа на проблеми при рекламирање на обувки, облека, накит и асесори.
Со 14% застапени се жалбите на потрошувачите за производи во домот, а најчесто за мебел, како и во првиот дел од годината.
Во делот на услугите имало 73 јавувања, очекувано поради летниот период во кој потрошувачите најчесто користат годишен одмор и заминуваат на некое патување, се забележува голем пораст на поплаките за туристичките патувања (74%). Потрошувачите се соочиле со најразлични проблеми, а најчесто на услугата која ја добиле во хотелот, неисполнети делови од понудата, лажно рекламирање, откажување на патување од страна на туристичката агенција на само неколку дена пред патувањето итн.
Од ОПМ апелират потрошувачите кои се соочиле со било каков проблем со туристичкото патување да реагираат со приговор во рок од 8 дена од денот кога се вратиле од патувањето со цел да можат да ги остварат своите права, во спротивно приговорот ќе им биде одбиен.
Во делот на јавните услуги на национално ниво имало 62 јавувања и тоа: испорака на струја (55%), мобилна телефонија (27%), а останатото се однесувало на поплаки на фиксната телефонија, телевизиски и интернет провајдери. Потрошувачите често укажувале на тоа дека добиваат паушални сметки за струја кои се повисоки од претходните месеци и се нереални поради тоа што тие месеци за кои е стигната сметката воопшто не биле дома и не била користена електрична енергија.
Во делот на мобилната телефонија потрошувачите се жалеле на превисоки цени на сметките за реализиран интернет сообраќај во роаминг и други непредвидени трошоци.
ОПМ апелира до сите потрошувачи пред заминување на пат добро да се информираат за цените на интернет сообраќајот доколку користат интернет во роаминг. „Доколку не планирате да користите интернет во странство, контактирајте го вашиот мобилен провајдер за да ви биде исклучена опцијата да можете да користите интернет во странство, или целосно да биде исклучен интернетот, со што ќе можете да бидете сигурни дека трошоци од таков вид нема да ви пристигнат на следната сметка“, велат од ОПМ.
Во делот на јавни услуги на ниво на град Скопје и локална самоуправа имало 42 јавувања, од кои во најголем дел биле за испорака на топлинска енергија (60%), а имало и поплаки за водовод и смет, јавниот превоз и паркинг услугите.
Потрошувачите се жалеле на големи сметки вон грејна сезона, проблеми со радијаторите или цевките за пренос за топлинска енергија, како и со договорите со претпријатијата кои ја вршат оваа услуга.крај/мф
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Дурмиши: Преку мерката за зелени инвестиции отворени се речиси 400 работни места во приватниот сектор

Министерот за економија и труд, Бесар Дурмиши, заедно со директорот на Агенцијата за вработување, Сељатин Бељули, и постојаниот претставник на УНДП, Армен Григорјан, денеска го посети ресторанот „Ксантика“, кој е еден од успешните примери на зелени инвестиции и создавање нови работни места.
За време на посетата министерот истакна дека преку Мерката 8 – „Создавање нови работни места преку зелени инвестиции“, досега се отворени речиси 400 нови работни места во приватниот сектор.
„Досега 228 компании инвестираа во зелени решенија – фотонапонски панели, енергетска ефикасност и модерна опрема. Компаниите вложија над 200 милиони денари сопствени средства, што е повеќе од државната поддршка. Тоа покажува дека политиката на Владата не е само субвенција, туку катализатор за приватен капитал и за зелена економија,“ рече министерот Дурмиши.
Економија
УЈП: Инкасирани 2,3 милијарди денари или 37,4 милиони евра повеќе во буџетот споредбено со јули лани

Во јули 2025 година, Управата за јавни приходи оствари значителен раст на наплатата по основ на даноци и социјални придонеси за речиси 37,4 милиони евра во споредба со јули 2024 година.
Вкупната наплата од даноци (Данок на додадена вредност (ДДВ), данок на личен доход (ДЛД) и данок на добивка ДД) изнесува 14.344 милиони денари, односно приближно 233 милиони евра, што претставува рекордна месечна наплата досега.
По тој основ остварен е раст од 922 милиони денари или околу 15 милиони евра, што е раст од 6,9% во однос на јули 2024 година. Раст од 13,4% се бележи и кај социјалните придонеси, и по тој основ наплатени се 11.823 милиони денари (192,2 милиони евра), што е за 1.400 милиони денари (околу 23 милиони евра) повеќе наплатени средства од придонеси во споредба со истиот месец минатата година.
„Растот на приходите не е случаен – тој е резултат на зголемена економска активност, како и посветена работа, партнерство и доверба која Управата за јавни приходи постојано ја гради со даночните обврзници. Во изминатиот период, а во согласнст со законските надлежности, УЈП презеде низа мерки и е во постојан контакт со даночните обврзници и нивните овластени сметководители кои имаат пријавен, но ненаплатен долг за соодветниот даночен период. Целта е навремено подмирување на обврските и избегнување на блокада на сметки и дополнителни трошоци за присилна наплата“, велат од УЈП.
Во рамки на превентивните мерки, доставени се персонализирани пораки и известувања до обврзниците, со јасна порака за доброволно усогласување. Придобивката од овој пристап е јасна: се овозможува финансиска стабилност кај обврзниците, се избегнуваат санкции и се гради одржлива даночна историја, што директно придонесува за стабилни јавни финансии и позитивна деловна клима.
Економија
Потпишани договори за 828 проекти со 225 милиони евра преку капитални инвестиции

Со склучувањето на договорите за вториот повик од инструментот за капитални инвестиции, денес започнува нова фаза на големи вложувања во општините ширум Македонија, соопшти премиерот, Христијан Мицкоски.
Вкупната вредност на проектите изнесува 13,8 милијарди денари, односно околу 225 милиони евра, а се опфатени 828 проекти во различни области. Најголем дел од средствата, над 8 милијарди денари, ќе бидат инвестирани во инфраструктурата – патишта, мостови и локални врски.
Покрај тоа, во областа на животната средина ќе се реализираат 143 проекти со вкупна вредност од над 2,4 милијарди денари, кои се однесуваат на чиста вода, канализациски системи, управување со отпад и создавање нови паркови.
Во секторот образование, преку 48 проекти, ќе се инвестираат 1,6 милијарди денари за изградба и обнова на училишта и градинки, додека има и проекти поврзани со култура, спорт и социјална политика.
„Ова е најголемата инвестициска офанзива некогаш направена за општините, без партиски филтри и фаворизирања. Секоја општина што има проект добива поддршка,“ истакна Мицкоски.
Тој нагласи дека со овие инвестиции се гради еднаквост и пристап до квалитетен живот за сите граѓани, без разлика на нивната локација, и најави дека нема да се дозволи запоставување на ниту еден регион.
Со склучените договори и веќе започнатите проекти, Мицкоски ја опиша оваа иницијатива како конкретен чекор кон подобрување на инфраструктурата и квалитетот на живот во Македонија, која според него од хартија преминува во реалност.