Македонија
Усвоени законските измени со кои ќе се овозможи увоз на автобуси и минибуси со Еуро 3 стандард
Законски измени со кои ќе се овозможи увоз на автобуси и минибуси со Еуро 3 стандард, како и измените на Законот за превоз во патниот сообраќај што ги усвои на последната седница Владата беа претставени во средата од страна на министрите за економија и за транспорт и врски, Беким Незири и Миле Јанакиевски.
Министерот за економија Незири информираше дека увозот на автобуси со Еуро 3 стандард е на барање на здруженијата на превозниците, во насока на развој на транспортот и заштита на животната средина.
„Сите транспортни фирми ќе може да увезуваат автобуси со Еуро 3 стандарди, со што Еуро 2 и Еуро 1 заминуваат во историја. Сметаме дека со воведување на ваква мерка бројката од 348 автобуси со Еуро 2 стандард за шест месеци до 1 година ќе се намали, а бројката на автобуси со Еуро 3, која моментно изнесува 131 да се зголеми“, рече Незири.
Според Незири, со ова решение, освен што се излегува во пресрет на транспортните фирми и економијата, исто така се придонесува за заштита на животната средина, особено на граѓаните во Скопје, каде загадувањето може да се зголеми од автобуси со Еуро 0, 1 и 2 стандарди.
„Со воведување на стандардите Еуро 3, очекуваме да придонесеме за заштита на животната средина и да овозможиме реобнова на возниот парк, како со претходните мерки, односно автобусите и минибусите кои сега имаат стандард Еуро 1 и Еуро 2 се овозможува да се заменат со автобуси и минибуси со Еуро 3 стандард“, рече Незири.
Што се однесува до измените на Законот за превоз во патниот сообраќај, тие предвидуваат од 1 април следната година лиценци за меѓуопштински и меѓународен линиски превоз да можат да добијат само превозници кои поседуваат возила со најмалку Еуро 2 еколошки стандард.
„Автобусите со кои се превезуваат патниците ќе мора да бидат со минимум Еуро 2 стандард, односно од април следната година нема да се издаваат лиценци за автобуси и минибуси кои сакаат да вршат меѓуградски и меѓународен сообраќај, доколку имаат возило под тој стандард“, истакна министерот за транспорт и врски Миле Јанакиески.
Со мерките за увоз, според Јанакиески, во континуитет се стимулираат превозниците за подбрување на возниот парк со повисоки стандарди.
„Пред две години кога Владата одлучи да дозволи увоз на автобуси со Еуро 2, како што сега се прави со Еуро 3, имало 77 автобуси со Еуро 2, а сега има 348, што значи дека голема бројка возила што биле без еуростандард се замениле и купиле Еуро 2. Со тоа автоматски сме ги стимулирале превозниците да купат Еуро 2 возила. Сега за наредниот период велиме дека е доволно со Еуро 2 и дека треба да подобриме со Еуро 3. Кога ќе има доволен број на возила со Еуро 3 стандард тогаш можеме да размислуваме да ги укинеме возилата со Еуро 2. Ова е нешто што се прави постепено и во согласност и комуникација со здруженијата на превозници“, појасни Јанакиески.
Со законските измени на Законот за превоз во патниот сообраќај, туристичките агенции, во рок од три месеци од усвојувањето ќе мора да се поврзат на електронскиот систем на автобуските станици и да резервираат карти електронски. „Со тоа не ќе може да се случи една карта да биде двапати продадена и од автобуските станици и од туристичките агенции“, укажа Јанакиески.
Во делот од Законот за превозот на стока, пак, се предвидува Царинската управа да почне со контрола на странски превозници од држави со кои Макеоднија нема билатерални дозволи или дозволи за трети земји. „Доколку немаме слободен превоз на стока од Македонија кон друга земја, доколку се потребни лиценци, сега и странски превозник кога ќе дојде во Македонија ќе се контролира дали има лиценца или не“, рече министерот за транспорт.
Новина со измените на Законот за јавни патишта се санкциите за превозниците кои ги кршат наплатните рампи на патарините, за што е предвидено трајно одземање на возилото и глоба од 500 евра. Доказ ќе бидат снимките од патарината.
На барање на руралните средини со измените на Законот, се овозможува заштитниот појас покрај регионалните и магистралните патишта да не биде помалку од пет метри, наместо досегашните 20. Со оваа одредба, појасни Јанакиески, ќе овозможиме да се легализираат определен број објекти и да се урбанизираат определени подрачја. /крај/
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Македонските вина се продаваат во 40 држави во светот, Владата најавува зголемено производство и извоз
Македонија денес се претставува на „Винскa визија на Отворен Балкан“ во Белград.
Оваа година 80 винарски визби се претставуваат на овој саем од кои што 68 се мали семејни винарии и 12 винарски визби кои што се дел од здружението „Wines of Macedonia“, а за првпат имаме и изложувачи на квалитетна македонска традиционална храна.
Министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство, Цветан Трипуновски, рече дека ова е одлична можност македонските квалитетни вина да бидат промовирани на саемот.
Тој посочи дека е зголемена продажбата на македонското вино надвор од границите на државата.
„Република Македонија е на 22 место во светот по производство на вино, а се наоѓа на 29-то место по извоз на вино во светот“, заклучи министерот.
Трипуновски додаде дека Владата има за цел да се зголеми производството на вино во државата со што ќе се зголеми и извозот на истото во светот. Девизен прилив од извоз на вино за 2023-та година изнесуваше над 57 милиони евра.
„Нашите вина се продаваат во преку 40 држави во светот. А, најголем дел се пласира овде во регионот, односно на Балканот“, истакна тој.
„Како Влада продолжуваме посветено да работиме во делот на секторот винарство бидејќи е втора најзначајна гранка во Република Македонија по извоз и девизен прилив“, нагласи министерот Трипуновски.
Економија
Грин Машинс на БРАКО на клучен европски саем за зелена и циркуларна економија во Италија
Електричните и водородните возила на Грин Машинс на БРАКО учествуваа на еден од најзначајните европски настани, ECOMONDO во Римини, Италија, кој претставува еден од најзначајните саеми и конференции во Европа, и кој ги обединува и системизира клучните елементи кои ги дефинираат развојните стратегии на политиката за животна средина на Европската унија.
На овогодинешниот настан, Грин Машис го претстави 500H2, најсовремен чистач на улици со погон на водород, заедно со целосно електричните 500ze и 400ze.
Дилерот на Грин Машинс во Италија, Грин Форсес, известува за голема заинтересираност за македонските возила не само на саемот, туку и на италијанскиот пазар воопшто, во конкуренција со производители на возила за чистење од Европа, САД и други делови на светот.
Македонските возила имаат предност на светскиот пазар поради нивниот квалитет, ефикасност и современ дизајн, како и различите модели, кои се достапни на електричен, хидрогенски и класичен погон.
(ПР)
Економија
Доделени наградите по повод Конкурсот за Денот на штедењето
Финансиската писменост е основа за успешна иднина и клучен фактор за личен развој. Во светот во кој живееме, каде што економските услови постојано се менуваат, за младите генерации е особено важно да бидат добро подготвени и информирани. Кога поединците разбираат како функционираат финансиските инструменти и концепти, тие можат подобро да управуваат со своите ресурси. Ова се пораките коишто ги упатија гувернерката на Народната банка, Анита Ангеловска-Бежоска и министерката за финансии, Гордана Димитриеска-Кочоска, на доделувањето на наградите од Конкурсот за ликовни и литературни творби за основното и средното образование, по повод Меѓународниот ден на штедењето ‒ 31 октомври.
„Општо е познато дека без штедење нема инвестиции. Тоа значи вложување во подобро здравство, образование, патишта, безбедност, односно вложување во сето она што е важно за подобра иднина на поединецот, но и на целата економија. Задоволство е да се види дека младите кои учествуваа на Конкурсот веќе имаат свои согледувања за потребите од штедење, свесност за брзиот развој на финансиите, особено дигиталните услуги, како и за ризиците коишто ги носат тие. Новите генерации живеат во едно ново дигитално време, во кое имаат пристап до бројни информации, но и бројни можности за измами. Најдобар начин за да се заштитат од овие ризици е преку соодветна едукација“, порача гувернерката Ангеловска-Бежоска.
„Имаше навистина квалитетни творби. Пристигнаа околу 700 од целата земја. Настанот преминува во една прекрасна традиција и претставува инспирација за да се мотивираме себеси и другите како да ги ставиме финансиите во прв план, за да можеме заедно да изградиме подобра финансиска иднина за нас и за нашите идни генерации. Финансиската писменост е една од најсилните алатки што ги имаме на располагање за да ги обезбедиме нашите финансиски можности и за да ги постигнеме нашите финансиски цели, а притоа да се заштитиме од финансиските ризици. Затоа, важно е да го поставиме финансиското образование во центарот на нашите училишта, нашите заедници и нашите животи и уште од најрана возраст да овозможиме стекнување знаење и вештини за градење одговорно финансиско однесување во текот на секоја фаза од животот. Тоа е долготраен процес чии ефекти не се видливи веднаш, затоа, да бидеме свесни за нашиот финансиски потенцијал и да го искористиме со мудрост “, рече министерката за финансии Гордана Димитриеска-Кочоска.
На Конкурсот пристигнаа околу 700 труда коишто се одликуваат со квалитет, креативност и автентичен стил на изразување, како и познавање на темата за штедењето, значењето на финансиската писменост, предностите и ризиците кај дигиталните финансиски услуги.