Македонија
Усвоени законските измени со кои ќе се овозможи увоз на автобуси и минибуси со Еуро 3 стандард

Законски измени со кои ќе се овозможи увоз на автобуси и минибуси со Еуро 3 стандард, како и измените на Законот за превоз во патниот сообраќај што ги усвои на последната седница Владата беа претставени во средата од страна на министрите за економија и за транспорт и врски, Беким Незири и Миле Јанакиевски.
Министерот за економија Незири информираше дека увозот на автобуси со Еуро 3 стандард е на барање на здруженијата на превозниците, во насока на развој на транспортот и заштита на животната средина.
„Сите транспортни фирми ќе може да увезуваат автобуси со Еуро 3 стандарди, со што Еуро 2 и Еуро 1 заминуваат во историја. Сметаме дека со воведување на ваква мерка бројката од 348 автобуси со Еуро 2 стандард за шест месеци до 1 година ќе се намали, а бројката на автобуси со Еуро 3, која моментно изнесува 131 да се зголеми“, рече Незири.
Според Незири, со ова решение, освен што се излегува во пресрет на транспортните фирми и економијата, исто така се придонесува за заштита на животната средина, особено на граѓаните во Скопје, каде загадувањето може да се зголеми од автобуси со Еуро 0, 1 и 2 стандарди.
„Со воведување на стандардите Еуро 3, очекуваме да придонесеме за заштита на животната средина и да овозможиме реобнова на возниот парк, како со претходните мерки, односно автобусите и минибусите кои сега имаат стандард Еуро 1 и Еуро 2 се овозможува да се заменат со автобуси и минибуси со Еуро 3 стандард“, рече Незири.
Што се однесува до измените на Законот за превоз во патниот сообраќај, тие предвидуваат од 1 април следната година лиценци за меѓуопштински и меѓународен линиски превоз да можат да добијат само превозници кои поседуваат возила со најмалку Еуро 2 еколошки стандард.
„Автобусите со кои се превезуваат патниците ќе мора да бидат со минимум Еуро 2 стандард, односно од април следната година нема да се издаваат лиценци за автобуси и минибуси кои сакаат да вршат меѓуградски и меѓународен сообраќај, доколку имаат возило под тој стандард“, истакна министерот за транспорт и врски Миле Јанакиески.
Со мерките за увоз, според Јанакиески, во континуитет се стимулираат превозниците за подбрување на возниот парк со повисоки стандарди.
„Пред две години кога Владата одлучи да дозволи увоз на автобуси со Еуро 2, како што сега се прави со Еуро 3, имало 77 автобуси со Еуро 2, а сега има 348, што значи дека голема бројка возила што биле без еуростандард се замениле и купиле Еуро 2. Со тоа автоматски сме ги стимулирале превозниците да купат Еуро 2 возила. Сега за наредниот период велиме дека е доволно со Еуро 2 и дека треба да подобриме со Еуро 3. Кога ќе има доволен број на возила со Еуро 3 стандард тогаш можеме да размислуваме да ги укинеме возилата со Еуро 2. Ова е нешто што се прави постепено и во согласност и комуникација со здруженијата на превозници“, појасни Јанакиески.
Со законските измени на Законот за превоз во патниот сообраќај, туристичките агенции, во рок од три месеци од усвојувањето ќе мора да се поврзат на електронскиот систем на автобуските станици и да резервираат карти електронски. „Со тоа не ќе може да се случи една карта да биде двапати продадена и од автобуските станици и од туристичките агенции“, укажа Јанакиески.
Во делот од Законот за превозот на стока, пак, се предвидува Царинската управа да почне со контрола на странски превозници од држави со кои Макеоднија нема билатерални дозволи или дозволи за трети земји. „Доколку немаме слободен превоз на стока од Македонија кон друга земја, доколку се потребни лиценци, сега и странски превозник кога ќе дојде во Македонија ќе се контролира дали има лиценца или не“, рече министерот за транспорт.
Новина со измените на Законот за јавни патишта се санкциите за превозниците кои ги кршат наплатните рампи на патарините, за што е предвидено трајно одземање на возилото и глоба од 500 евра. Доказ ќе бидат снимките од патарината.
На барање на руралните средини со измените на Законот, се овозможува заштитниот појас покрај регионалните и магистралните патишта да не биде помалку од пет метри, наместо досегашните 20. Со оваа одредба, појасни Јанакиески, ќе овозможиме да се легализираат определен број објекти и да се урбанизираат определени подрачја. /крај/
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Годишен раст од 11 отсто на вкупните депозити и од 11,3 на вкупната кредитна поддршка

Анализирано на годишно ниво, вкупните депозити остварија раст од 11,0 отсто, во поголем дел поради растот на депозитите на „домаќинствата“, при раст и на депозитите на корпоративниот сектор.
На годишна основа, вкупните кредити бележат раст од 11,3 проценти како резултат на растот на кредитирањето кај двата сектора, со поизразен придонес на корпоративниот сектор.
Најновото соопштение за монетарните движења е достапно на ЛИНКОТ.
Економија
Дурмиши во Катар: Потребен е билатерален договор за посредување, со кој ќе се регулира регрутирањето на работниците

Министерот за економија и труд, Бесар Дурмиши, престојува во работна посета на државата Катар, каде оствари средба со шеикот Али бин Саид бин Сумаик Ал-Мари, министер за труд и други претставници на оваа земја.
Дурмиши на средбата истакна дека двете земји имаат голем потенцијал за унапредување на билатералната соработка во сите нивоа, како и за продлабочување на соработката во сите полиња, конкретно во полето на инвестициите, бидејќи Северна Македонија има клима и доволен капацитет за да ги пречека странските инвеститори.
Дурмиши информираше дека Северна Македонија и Државата Катар имаат договор за регулирање на вработувањето на работниците кој е во сила од март 2012 година, со кој се дефинираат односите меѓу двете земји за вработување на работници, постигнувајќи голем напредок меѓу Северна Македонија и Катар во областа на работните односи.
Со измените на законот за регулирање на организацијата на органите на државната управа, Министерството за економија и труд, од јуни ќе ги преземе работните односи, вработувањето, животниот стандард и заштитата на работниците и тоа дополнително ќе го олесни процесот не само на инвестиции, туку и на економска размена меѓу двете земји. Во наш интерес е да се воспостави меморандум за соработка кој ќе ги регулира областите на соработка меѓу двете земји, истакна Дурмиши.
За време на престојот во Катар, министерот Дурмиши го потенцираше и фактот дека нашата земја ја следи состојбата со нашите работници кои работат во Катар во одредени сектори, на пр. во угостителството, градежништвото, здравството итн. Во таа насока, потребно е да се склучи билатерален договор за посредување, со кој ќе се регулира регрутирањето на работниците, издавањето на работни визи и престојот во поедноставена постапка, времетраењето на работниот ангажман на работниците, нивните права и обврски, обврските на работодавачите, обврските на националните агенции за вработување на двете земји итн.
„За нас како Mинистерство за економија и труд, под чии надлежности се условите за работа на странските инвеститори, од големо значење е да работиме на подобрување на бизнис климата, се со цел да имаме повеќе инвестиции кои ќе значат поголема вработеност и поголем економски раст. Се надевам дека после оваа наша прва средба ќе работиме заеднички во иднина уште повеќе да ги подобриме односите помеѓу нашите две пријателски земји. Работиме со висок интензитет за да донесеме што повеќе инвеститори од Катар, што значително би ја подобрило економијата и животниот стандард на граѓаните“ изјави министерот Дурмиши.
Економија
(Видео) Илиевски: Заканите од трговците за отпуштања се последица на слабото лидерство на Мицкоски

Заканите од трговците за отпуштање на 5000 работници се директна последица на неспособноста на Владата на ВМРО-ДПМНЕ да води економска политика која ќе ги заштити граѓаните, но и ќе обезбеди стабилност за работниците и компаниите. Така е кога Мицкоски наместо да биде лидер, глуми набљудувач во државата која ја води, изјави потпретседателот на СДСМ, Методија Илиевски.
„СДСМ, додека беше на власт, успеваше да донесе мерки кои ја контролираа ценовната криза без да дозволи отпуштања. Зошто? Затоа што се боревме за интересите на граѓаните, но и за стабилноста на пазарот“, рече Илиевски.
Тој апелираше до власта да ги прифати пакет мерките кои ги презентираа. Мерките се однесуваат на намалување на ДДВ за електрична енергија од 18 на 5 отсто; намалување на ДДВ за основни прехранбени производи; замрзнување на цените на основните производи; фиксирање на маржите за основните производи; итна примена на Законот за нефер трговски практики; намалување на цената на „зелениот картон“ за автомобили и зголемување на платите во приватниот сектор со замрзнување на придонесите.