Економија
Opel Experimental дава јасна визија за иднината на брендот
- Германска енергија: Opel Experimental отелотворува три столба на брендот
- Смел и елегантен: отвара следно поглавје на дизајнерската фолозофија на Opel, со 4D Opel Vizor.
- Обоен со светлина: електрохромните ткаенини им овозможуваат на патниците светла амосфера во кабината.
Opel со својот неверојатен нов Opel Experimental концепт автомобил, го прикажува својот пристап кон иднината. Со ултра модерен надворешен дизајн, Opel Experimental дава јасна визија за насоката во која ќе движи брендот Opel во наредните години. Како карактеристики кои е значајно да се истакнат се аеро-ефикасност, пространа и осветлена внатрешност во која ќе има ултра конфорни седишта и напреден дисплеј од најновата генерација. Електричниот кросовер ќе ја доживее својата светска премиера на овогодинешниот IAA Mobility саем во Минхен (од 5 до 10 септември 2023 година), каде што сигурно ќе го привлече вниманието и ќе донесе нова публика кои ја поддржуваат визијата на Opel за одржлива индивидуална мобилност.
„Opel Experimental овозможува перспектива за претстојните модели и технологии, за идниот дизајн, дури и за новата ера и иднината на брендот. Овој неверојатен концепт автомобил, претставува водечко светло и уште еднаш го покажува пионерскиот дух на Opel“, изјави Извршниот директор на Opel, Florian Huettl.
„Нашиот нов Opel Experimental дава поекстремна интерпретација на нашата смела и елегантна дизајнерска филозофија. Тоа ѝ дава облик на нашата визија за иднината. Многу од елементите на неговиот дизајн и начинот на размислување зад него, ќе бидат видливи во идните возила од сериско производство. Надворешниот дизајн обезбедува оптимизирани аеродинамични перформанси во комбинација со неверојатна силуета, додека внатрешноста овозможува извонредно и емотивно корисничко искуство“, додаде Mark Adams, Потпретседател за дизајн.
Една од најпривлечните работи на елегантната силуета кај Opel Experimental е отсуството на хром. Наместо тоа, додавањето на надворешно осветлување и смелите контрастни графики, го истакнуваат карактерот и софистицираноста на веќе импресивните пропорции. Севкупно,
ефикасниот електричен кросовер се базира на најсовремена платформа Stellantis BEV, а исто така е опремен со електричен погон на сите тркала. Драматичниот заострен профил има смел и впечатлив дизајн со елегантна површина за подобрување на неговото неверојатно присуство. Дури и традиционалните крилни ретровизори отворија место за целосно интегрирани камери од 180 степени на C-столбовите, додека острите, спортските лакови на тркалата го нагласуваат самоуверениот став.
Напред, новиот осветлен Opel Blitz гордо е сместен во центарот на препознатливиот Opel Compass, водечки елемент на дизајнерската филозофија на Opel. Тој е опкружен со светлосниот потпис на издолженото крило на хоризонталната оска, додека осветлениот средишен набор додава дополнителна возбуда. Ова потоа се повторува на задниот дел со препознатливото compass стоп светло создадено од технологијата за осветлување на рабовите и софистицираната стаклена транспарентност. Ова се комбинира со елегантно задебелени букви на Opel, наместо логото на Blitz одзади, за да го формира централниот елемент. Дел од предниот compass формира и најновата генерација на 4D Opel Vizor. Дополнителна димензија додаваат напредните технологии за видливост, вклучувајќи сензори, лидар, радар и камера.

Паметни решенија за аеро и просторна детоксикација
Совршено конструирана елегантна и беспрекорно извиена силуета кај Opel Experimental. Овој концепт автомобил овозможува и паметни и оптимизирани аеро решенија. Аеро-клапите напред и назад ја зголемуваат аеродинамичната ефикасност како и задниот дифузер. Се проширува или се повлекува во зависност од ситуација при возење. Пневматиците развиени во соработка со Goodyear се направени од рециклирана гума и се сместени на 3-зонски тркала Ronal за уште повеќе да се зголеми аеродинамичната ефикасност.
Додека надворешните димензии го ставаат Opel Experimental во компактниот C-сегмент, внатрешноста може да се пофали со просторност од D сегментот. Ова е овозможено со ослободувањето на просторот (детоксикација на просторот) во Opel Experimental. Управувачот неприметно се преклопува и истото е овозможено со системот steer-by-wire, кој дополнително ја намалува тежината со елиминирање на механичките компоненти на управувачот. Лесните адаптивни седишта комбинираат витка, но издржлива структура со ткаенини со 3D мрежна технологија. Тие обезбедуваат извонреден комфор за седење на кој клиентите се навикнаа од
возилата на Opel, а истовремено придонесуваат дополнително за ослободување на просторот во концептниот автомобил.

Чисто искуство, Pure Pad – чисто задоволство
Пристапот за детоксикација продолжува со Pure Experience. Возачите можат да ги персонализираат информациите според нивните потреби на тенкиот Tech Bridge, нова интерпретација на Pure Panel-от кој може да се види во сегашните модели на Opel. Наместо конвенционалните екрани, информациите или содржината за забава се претставени со помош на технологија за зголемена проекција поддржана од вештачка интелигенција и природна гласовна контрола.
Лебдечкиот, транспарентен Pure Pad се наоѓа пред предниот потпирач за раце. Може да се конфигурира според личните преференции на возачот, со што се овозможува моментален пристап до најчесто користените контроли.
Иако Opel Experimental ги отелотворува основните постулати на брендот Opel: Detox (детокс), Modern German (модерен германски дух) и Greenovation, исто така прави чекор напред во изразувањето на емотивниот пристап на брендот кон одржлива мобилност. Електрохромните ткаенини им овозможуваат на патниците светла атмосфера во кабината што создава совршена средина на спокојство. Покрај тоа, реактивните ткаенини можат да ги подобрат функционалните атрибути. На пример, кога возило влегува во слепа точка, се појавува предупредување на соодветниот ретровизор на вратата, како и на предниот екран, со што се обезбедува дополнителна безбедност за патниците и другите учесници во сообраќајот.
Со својот фокус и прикажување на јасната визија за брендот, Opel Experimental ја продолжува долгата и успешна традиција на концептните автомобили „направени во Rüsselsheim“, традиција која започна во 1965 година кога Opel стана првиот европски бренд кој презентираше дизајнерска студија во форма на легендарниот Experimental GT.
За ЕУРОИМПЕКС:
Компанијата Еуроимпекс е основана 1990 година како мала трговска фирма за увоз-извоз. Започнува скромно и по осамостојувањето на Македонија, Еуроимпекс е првата приватна компанија чие работење е насочено кон трговија со автомобили и моторни возила од лесна категорија уште од далечната 1992 година, со првиот увоз на Peugeot автомобили. Соработката со брендот Opel ја започнува кон крајот на 2020та година со што прераснува во Генерален увозник и дистрибутер на брендот OPEL за Македонија, Србија, Црна Гора, Косово и Албанија; Овој успех го круниса 30 годишниот јубилеј на Еуроимпекс кој беше одбележан истата година.
(ПР)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Народната банка и Државниот секретаријат за економски прашања на Швајцарија (SECO) потпишаа меморандум за соработка и јакнење на институционалните капацитети
Народната банка и Државниот секретаријат за економски прашања на Швајцарија – СЕKО (SECO) потпишаа Меморандум со кој се воспоставува рамка за соработка во периодот 2025 ‒ 2028 година. Меморандумот го потпишаа гувернерот на Народната банка, Трајко Славески и амбасадорот на Швајцарија во земјава, Кристоф Зомер.
Соработката опфаќа обезбедување техничка помош и размена на знаење заради унапредување на истражувачката активност, модернизација на алатките неопходни за водење монетарна политика, зајакнување на стабилноста на финансискиот сектор, како и за понатамошно јакнење на институционалните капацитети на Народната банка.
„Воспоставената соработка претставува значаен поттик за натамошно зајакнување на капацитетите на Народната банка во повеќе важни области на работењето и потврда на долгогодишното партнерство меѓу нашата земја и Швајцарија“, истакна гувернерот Славески нагласувајќи ја улогата на централната банка во обезбедувањето макроекономска стабилност и поддршката на одржливиот економски развој.
„Швајцарија е посветен партнер за развој на Северна Македонија повеќе од 30 години. Преку овој меморандум за соработка, ја потврдуваме нашата поддршка за економските институции и реформите во земјата, како и за силна, независна и кредибилна централна банка којашто ги применува меѓународните и европските стандарди. Швајцарија го почитува ова партнерство и е посветена на унапредување на макроекономската стабилност и на одржливиот економски развој“, истакна амбасадорот Зомер.
Во рамките на Програмата, активностите се насочени кон унапредување на спроведувањето на монетарната политика, промовирање стабилен и сеопфатен финансиски сектор, зајакнување на отпорноста, одржливоста и ефикасноста во работењето. Поддршката опфаќа анализа и спроведување на монетарната политика, макроекономски податоци и статистика, истражувања, финансиска стабилност и вклученост, развивање нови дигитални решенија за модернизација на платежната инфраструктура преку подобрување на пристапот до платежните услуги, еколошката одржливост, управувањето со ризиците, како и управувањето со човечките ресурси и меѓународната соработка.
Соработката се остварува во рамките на Програмата за билатерална помош и градење капацитети за централните банки (Bilateral Assistance and Capacity Development for Central Banks – BCC), финансирана од СЕКО и спроведена од Женевскиот институт за меѓународни и развојни студии. Програмата има за цел да ги зајакне капацитетите на централните банки во земјите во развој преку унапредување на нивната аналитичка и техничка експертиза за водење ефикасна монетарна политика и одржување стабилен финансиски систем. Со потпишувањето на Меморандумот, Народната банка ќе биде дел од оваа мрежа на институции коишто преку оваа програма инвестираат во знаење и напредок.
Економија
Божиновска пред Енергетската заедница: Македонија ја забрзува интеграцијата во европскиот енергетски пазар
Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, се обрати на состанок на Енергетската заедница, каде што ја презентираше реалната и мерлива динамика на напредокот на Северна Македонија во усогласувањето со европското енергетско и климатско законодавство и во јакнењето на регионалната енергетска интеграција.
Во своето обраќање, министерката истакна дека изминатата година била обележана со предизвици, но и со конкретни институционални резултати, пред сè во делот на законодавните реформи и стратешките инфраструктурни чекори.
Како клучна пресвртница, Божиновска го нагласи усвојувањето на новиот Закон за енергетика, со кој во голема мера е транспониран Пакетот за интеграција на електричната енергија. Според неа, Законот создава јасна правна основа за активна интеграција на националниот електроенергетски и гасен систем во регионалниот и во внатрешниот пазар на Европската Унија и претставува најзначајниот чекор кон идното спојување на македонскиот пазар со европскиот пазар на електрична енергија.
„Со овој закон се редефинираат улогите, обврските и одговорностите на институциите, операторите на преносните системи и пазарните оператори – не само во имплементацијата, туку и во активното учество во креирањето на заедничките правила за регионалните енергетски пазари“, беше истакнато во обраќањето.
Дополнително, министерката информираше дека во 2025 година е усвоен и Законот за изменување и дополнување на Законот за енергетска ефикасност, со кој се отстрануваат регулаторните и нерегулаторните бариери за реализација на проекти за енергетска ефикасност, се зајакнува соработката меѓу сите чинители, се поттикнува користењето обновливи извори на енергија кај крајните корисници и се овозможува поефикасно користење на финансиски механизми и стимулации.
Во делот на стратешкото планирање, Божиновска информираше дека Ревидираниот Национален енергетски и климатски план (НЕКП) за периодот 2025–2030 се наоѓа во финална фаза пред усвојување. Јавната консултација со сите релевантни засегнати страни, вклучително и со Енергетската заедница, е завршена, а усвојувањето се очекува во најкраток можен рок.
Посебно беше истакнат и пристапот на МЕПСО кон Заедничката канцеларија за алокација (JAO) – заедничката европска платформа за аукција на прекугранични преносни капацитети, што, како што кажа Божиновска, претставува стратешки исчекор за националниот електроенергетски систем и практична интеграција во најголемата и најтранспарентна европска платформа од овој тип.
Во таа насока, министерката најави дека МЕПСО има намера да номинира еден преносен инфраструктурен проект во рамки на процесот за избор на Проекти од интерес на Енергетската заедница / Проекти од заемен интерес (PECI/PMI) во циклусот за 2026 година, како дел од заложбите за јакнење на регионалната поврзаност и усогласување со европските плански рамки.
На крајот, Божиновска подвлече дека државата паралелно работи на критични инвестиции во регионалните електроенергетски и гасни интерконекции, со цел зголемување на енергетската безбедност, вклучително и проектот за гасен интерконектор со Грција и продолжување на разговорите со Србија.
Економија
Николоски: Се работи на нов просторен план на Македонија, стратешки документ за развој на државата
Изработката на новиот просторен план на Македонија треба да ги даде насоките за просторниот развој на државата со што ќе се овозможат бенефити за целокупното општество. Планот кој го изработува Агенцијата за просторно планирање, а во соработка со надлежни институции треба да понуди нов инфраструктурен концепт за развојот на Македонија, истакна вицепремиерот и министер за транспорт Александар Николоски на настанот по повод 20 години постоење на Агенцијата за просторно планирање.
Како што потенцира тој, Агенцијата има централна улога во обликување на идниот развој на државата.
„Би сакал да ја потенцирам важноста на новиот просторен план од следните причини: Македонија како природна крстосница меѓу Југоисточна и Централна Европа, има геостратешка важност која произлегува од положбата на коридорите Исток–Запад и Север–Југ, односноа Коридорите 8, 10 и 10 – д. Понатаму близината на јужните пристаништа и улогата како транзитна земја за транспорт, енергија и трговијата. Гледаме во овие глобални предизвици колку е важно Македонија енергетски да се поврзува и во таа насока изградбата на интерконекторот кој не поврзува со Грција како и планираниот интерконектор со Србија, ќе значи дека Македонија ќе стане и енергетска раскрсница. А во меѓувреме интензивно се работи и на далноводно поврзување и со Албанија преку далноводот Охрид-Елбасан. Тука се автопатите, железничките поврзувања, логистичките центри, мултимодуларните јазли особено јазолот со вкрстувањето на коридор 10 со коридор 8, подобрување на меѓуграничната поврзанот и др. И затоа сметам дека треба да постои добра соработка со сите институции на изработка на тој документ кој ќе се почитува и со кој ќе се следи развојот на државата”, кажа Николоски.
Тој го потенцира институционалното партнерство со Министерството за транспорт во спроведување на стратешките политики на Владата, а најави дека министерството работи на изработка на софтвер за развој и управување со геопросторни податоци. Вицепремиерот упати честитки за јубилејот на Агенцијата.

