Економија
Opel Rocks-e премиера: Ново електрично возило за нови времиња низ градските улици
• Почеток на SUM ерата: Новиот Opel Rocks-e означува одржлива урбана мобилност
• Нова мобилност: Opel SUM го затвора јазот помеѓу скутер и патнички автомобил
• Мојот прв Оpel: За млади од 15 години (со соодветна возачка дозвола)
• е-возило: Електричен опсег до 75 km според WLTP
• Лесно полнење: На секој приклучок за домаќинство
• Двосед: Кул дизајн со Opel визирот и врати што се отвораат во спротивни насоки
Германскиот производител на автомобили Оpel, денес го претставува првиот SUM.
Новиот Opel Rocks-e означува одржлива урбана мобилност. (Sustainable Urban Mobility) Електричното возило со основно ниво на опременост, е одговор на тековните барања за мобилност, нудејќи електрична мобилност со заштита од ветер и дожд-прогресивен, смел и чист, типично Opel: во склад со времето дизајн. Со краткиот двосед од 2,41 m, Opel ја продолжува својата офанзива за електрификација. Германскиот производител на автомобили го проширува своето портфолио на модели со електрично возило SUM со батерија од Corsa-e што речиси секој возач може да си го дозволи, од млади почетници до урбани патници.
„Нашиот нов Opel Rocks-e е бескомпромисен во секој поглед. Дизајнот е смел и чист, димензиите се екстремно компактни. Нашиот SUM вози чисто на електрична енергија и цената е непобедлива. Rocks-e овозможува паметна и функционална електрична мобилност за секого и ќе привлече големо внимание“, вели шефот за продажба и маркетинг на Opel, Stephen Norman.
Мојот прв Opel: Паметна, екстра кул мобилност во градот
Новиот Opel Rocks-e е едноставно различен; стилско мало возило за двајца без емисија на гасови што бара малку простор за маневрирање. Најдобро од сè, Rocks-e е долг само 2,41 m, широк 1,39 m (без надворешни ретровизори) и тежи само 471 kg (вклучително и влечна батерија), што значи дека е официјално класифицирано како лесно моторно возило.
Паметниот билет на Opel за влез во електричната мобилност нуди опсег до 75 km според WLTP, кој може да се помине до 45 km/h. Ова го прави идеален за секојдневниот градски сообраќај-не само за младите возачи, туку и за оние кои сакаат да патуваат без емисија на штетни гасови и не сакаат да поминат долго време во потрага по паркинг место на нивната дестинација. Тркалата од 14” и кругот на вртење од само 7,20 m го прават Rocks-e идеален за град, совладувајќи тесни свиоци и вклопувајќи се во мали паркинг места.
Батеријата од 5,5 kWh на Opel Rocks-e може целосно да се наполни за околу 3,5 часа преку кој било стандарден приклучок за домаќинство. Придружниот кабел за полнење долг три метри е трајно сместен во SUM и едноставно се извлекува од совозачката врата кога е потребно. Opel нуди адаптер за полнење на јавна станица.
SUM со стил: Вратите се отвораат во спротивни насоки и Opel визирот
Rocks-e го има новото лице на брендот Opel визирот, вклучувајќи LED предни светла и индикатори. Вратите од двете страни се идентични што го подобрува неговиот смел и чист изглед. Совозачката врата се врти напред како и обично, додека возачката врата се врти наназад во спротивна насока. Слични се и предните и задните панели на каросеријата.
Во внатрешноста, двете седишта се поместуваат така што совозачот има удобен простор за нозете, а возачот може да го помести седиштето по должина. Просторот за глава е доволен, дури и за луѓе високи повеќе од 1,90 m. И покрај компактните димензии, новиот Rocks-e нуди волумен за багаж до 63 l во просторот за патници, плус паметна кука за торба за пазарење со големина XXL.
Кокпитот ги исполнува барањата на модерната млада генерација: јасен и фокусиран на најважните работи. Екранот на прв поглед ја покажува брзината, режимот на возење (Drive, Neutral, Reverse), состојбата на полнење на батеријата, преостанатиот опсег и километражата. Практичните детали го вклучуваат држачот за паметни телефони сместен на централната конзола. Услугите како што е апликацијата „myOpel“ обезбедуваат дополнителни практични информации.
Благодарение на компактните димензии и големите прозорци, возачите на Opel Rocks-e уживаат во одличната прегледност. Осветлена, пријатна атмосфера во внатрешноста обезбедува стандардниот панорамски стаклен покрив – невообичаен за возило од оваа ценовна категорија. Rocks-e е достапен во три карактеристични нивоа на оременост: како Opel Rocks-e, Opel Rocks-e “Klub” и Opel Rocks-e “TeKno”.
Името „Rocks“ има традиција кај германскиот производител на автомобили. До неодамна Opel ADAM Rocks и Opel KARL Rocks додадоа своја оригиналност на брендот-посебно опремени, со одлични теренски додатоци и затоа се подготвени за секојдневно возење низ урбаната џунгла.
Новиот Opel Rocks-e е совршено поприлагоден за употреба низ градски улици. Чисто електричен, без штетни емисии и речиси тивок, новиот модел е одличен за грижа за животната средина.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Мицкоски: Претходната власт трошела расипнички, но во првите 100 дена ние покажавме домаќинско работење и ги враќаме долговите
„Со реорганизација на Буџетот во овие први 100 дена, ако ја споредиме фактичката состојба којашто ја наследивме како Влада, од минус 200 милиони евра или отприлика минус 12 милијарди денари, можам да кажам дека веќе овој месец очекуваме да бидеме на позитивна нула.
А, што се однесува до институциите, надвор од Владините институции, министерствата, останатите претпријатија, можам да кажам дека во моментот АД ЕСМ има евидентирани долгови отприлика нешто повеќе од 5 милијарди денари, тоа е нешто над 80 милиони евра и се работи на санирање и намалување на истите. Фондот за здравство е исто така околу 5 милијарди денари, веќе 2 милијарди денари ќе бидат вратени овој месец, ќе бидат вратени оваа година. Ќе се обидеме во следната година целосно да дојдеме до состојба нула, затоа што кога сме во состојба нула и кога не барате одложено плаќање, тогаш и оние коишто ги испорачуваат оние лекарства коишто се потребни за пациентите, ќе бидат поевтини и поквалитетни.
Но тоа не е сѐ, тука се оние јавни претпријатија коишто е Национални шуми, Водостопанство, каде што долговите беа речи си милијарда денари, само по основ на плати беа близу половина милијарда. Или ако сѐ се собере можам да кажам дека, не само што го беа потрошиле Буџетот за помалку од половина година, туку и долговите кои што беа големи се бројат во, она коешто го затекнавме се брои отприлика околу една милијарда евра, нешто коешто претставува историски највисоко ниво на долгови коешто една Влада го наследила.“, изјави премиерот Христијан Мицкоски одговарајќи на новинарско прашање за состојбата со долговите на институциите и колку истите во првите 100 дена Владата успеала да ги врати и додаде:
„Но нема очајување, тоа е што е, сега сме се нафатиле за оваа работа, сме ја добиле довербата од граѓаните, работиме многу и ќе продолжиме да работиме. Сите го знаат тоа, не е некоја тајна коешто ова го зборувам јас денеска, ако беа добри немаше сигурно да бидеме ние тука, така што ќе продолжиме да работиме и да ги потсетуваме граѓаните каква лоша и очајна состојба оставија, но истовремено мора да дадеме сѐ од себе за да, или вака да го кажам тоа спортски, да го ставиме срцето на терен за да излеземе од оваа ситуација и мислам дека до крајот на оваа година ќе можеме да кажеме дека сме излегле од оваа ситуација.“, изјави претседателот на Владата, Мицкоски.
Економија
УСЈЕ го претстави својот напреден пристап во примената на вештачката интелигенција на AI Tech Summit 2024
ТИТАН УСЈЕ го презентираше иновативните решенија во примената на вештачката интелигенција на годинешниот AI Tech Summit, кој на едно место собра водечки светски компании и експерти од областа на напредни технологии и вештачка интелигенција. Самитот кој се одржа во Скопје е еден од најзначајните настани на оваа тема во Југоисточна Европа, а ги обединува технолошките иноватори, истражувачи и деловни лидери кои ги презентираат најновите достигнувања во примената на вештачката интелигенција во различни индустрии.
Панагиотис Маргарис, директорот за дигитални решенија на групацијата ТИТАН, која раководи со 14 цементарници во Северна и Јужна Америка, Африка и во Југоисточна Европа, ја претстави стратегијата на ТИТАН за имплементација на оперативен модел од следната генерација преку дигитална трансформација кој групацијата го имплементира постапно во сите свои цементарници. „Покрај другите бенефити, иновативните технолошки решенија и вештачката интелигенција ни овозможуваат високо ефикасен модел за користење на обновливата енергија, зелената инфраструктура, практиките од циркуларната економија и дигитална оптимизација, со крајна цел за декарбонизација на производството на цемент. Овој процес е управуван од централизирана експертиза од светска класа, а егзекуцијата успешно ја спроведуваат локалните експертски тимови. Горди сме што прераснуваме во еден од предводниците во секторот во однос на спроведувањето на иновативни дигитални решенија со примена на ВИ во секојдневното работење“, објасни Маргарис.
Во рамки на оваа стратегија на групацијата тимот на Цементарницата УСЈЕ во соработка со тимот за дигитализација на групацијата имплементираше автономен систем за оптимизација на производството во реално време – пионерско решение во цементната индустрија, кое понатаму се воведува во сите цементарници на групацијата. „Со користење на иновативните технологии и вештачката интелигенција успеавме да ја максимизираме пропусната моќ во производството, во исто време намалувајќи ја потрошувачката на енергија и подобрувајќи го квалитетот на конечниот производ. Конечно, постигнавме значајно намалување на емисиите на CO2, што е стратешка определба на нашата групација“, истакна Дејан Величковски, менаџер за дигитализација, ИТ инфраструктура и безбедност во Цементарница УСЈЕ.
Со учеството на овој значаен настан, ТИТАН УСЈЕ уште еднаш ја потврди својата посветеност на иновациите, ефикасноста и одржливоста, користејќи ги најсовремените технологии за подобрување на производните процеси и за намалување на влијанието врз животната средина.
На самитот учествуваа претставници на гиганти како Google, Microsoft, Amazon, NVIDIA, Netflix, како и голем број регионални и глобални технолошки компании. Нивните претставувања го истакнаа огромниот потенцијал на вештачката интелигенција за трансформација на различни сектори како ИТ, финансии, здравство, производство, забава и многу други. AI Tech Summit претставува важна платформа за регионално вмрежување и соработка меѓу професионалци од индустриите, истовремено овозможувајќи дискусии за иднината на вештачката интелигенција и нејзиното влијание врз глобалната економија.
ПР
Економија
Николоски-Варади: отворено прашањето за новиот јавен повик за финансиска поддршка за нови дестинации до и од Меѓународниот аеродром Скопје и аеродромот во Охрид
Заменик претседателот на Владата и министер за транспорт Александар Николоски денеска оствари работна средба со извршниот директор на Визер, Јозеф Варади.
На средбата се разговараше за досегашната соработка меѓу Визер како корисник на финансиската поддршка за воведување на авиолини и Владата на Република Северна Македонија која ја реализира оваа мерка со цел поттикнување и унапредување на авиосообраќајот во земјата.
Исто така на средбата министерот Николоски го отвори и прашањето за новиот јавен повик за финансиска поддршка за нови дестинации до/од Меѓународниот аеродром Скопје и Св. Апостол Павле во Охрид за период 2025-2027 година.
Министерот детално информираше за условите и критериумите од јавниот повик, потенцирајќи го придонесот на авиокомпанијата Визер за развој на патничкиот ависообраќај во изминатиот период.
На средбата тој истакна дека јавниот повик е отворен за сите авиокомпании кои се заинтересриани да работат на македонскиот пазар под услови пропишани од јавниот повик.
Јавниот повик трае до 7 октомври и во рамките на тригодишната програма предвидено е финансиска поддршка во висина од 360 милиони денари. Покрај другите услови, предвидено е износот на финансиската поддршка да изнесува 9 евра по патник во доаѓање превезен од Меѓународен аеродром Скопје и 12 евра по патник во доаѓање превезен од аеродромот Св. Апостол Павле – Охрид.