Економија
PEUGEOT 9X8 – извонредност создадена за трка
Во Bahrain при последната рунда на Светскиот шампионат на долги патеки на FIA 2022 година, PEUGEOT создаде видео во кое е возачот на тимот Peugeot TotalEnergies Gustavo Menezes, користејќи интересен трик за да го претстави својот нов слоган, „Allure Born to Race“ (Извонредност создадена за трка). Високо над меѓународната патека во Bahrain, американецот скокна со падобран од хеликоптер на полициската авијација на Министерството за внатрешни работи на Bahrain пред да слета на патеката и да замине со хиперавтомобилот 9X8 на PEUGEOT.
Ова му овозможи на Menezes да се препушти на неговите две главни страсти – мотоспортот и скокањето со падобран. „Кога го правиш она што го сакаш, ништо не може да те спречи!
За време на скокот, Jokke Sommer– вистинска легенда на небото – го сними ова извонредно видео. „Jokke е добар пријател и вистински професионалец, способен за такви луди скокови за какви што никогаш не би се обидел, и имам најголема почит за она што го прави. Тој е еден од најдобрите, па беше вистинска привилегија да можам да скокнам со него“, вели Menezes, професионален тркачки возач – кој се натпреварува во Team Peugeot TotalEnergies # 94 9X8 – и исто така сертифициран за скокање со падобран. Овде американецот ни зборува преку своето спектакуларно хоби исполнето со адреналин.
Gustavo, кога почна да се занимаваш со падобранство?
„Пред неколку години, се сеќавам дека ме погодија некои видеа што ги видов за скокање со падобран, кои навистина ме поттикнаа да пробам сам – не дека ми требаше многу охрабрување, да бидам фер! Од мојот прв скок во 2019 година, имав доволно среќа да учам од некои од најдобрите инструктори. Сум патувал низ целиот свет и скокнав со падобран над неверојатни места. Го сакам зуењето што Ви го дава скокањето со падобран; тоа е слично на чувството што го добивам кога тргнувам на квалификациски круг во 9X8“.
Како тркачки возач, Вашата цел е јасно да победите. Која е Вашата цел кога скокате со падобран?
„Во мојот професионален живот, да, мојата мотивација очигледно е секогаш да победувам. Тоа е и цел и најголема награда. Кога скокам со падобран, мојот омилен момент е излегувањето од авион или хеликоптер. Таа дел од секундата кога скокам, оставам сѐ останато зад себе. Точно е истото чувство и адреналинот зуи кога излетувам на трка со 9X8 на квалификации, што е врвен тест за необична брзина во тркачки автомобил. Целосно сте фокусирани на таа единствена цел – искористување на целосниот потенцијал на автомобилот со цел да се помине секоја последен илјадити дел од секунда. Тие се многу слични во тој поглед. Главната разлика во мојот случај е тоа што кога сум во автомобилот, јас сум во конкурентна средина, додека кога скокам со падобран, сѐ е до уживањето. Кога скокате со пријателите, имате визија за тоа како сакате да испадне и кога тоа ќе се оствари, се чувствувате многу задоволувачки“.
Тркачкиот возач очигледно треба да тренира, но како да се подготвите за скок со падобран?
„Како што би правеле за секоја спортска активност, земате лекции кои Ви овозможуваат да напредувате чекор по чекор. Дознавате за ветрот, распоредувањето на падобранот, како треба да го поставите телото и како да летате. Вежбате во тунел со ветер пред Вашиот прв вистински скок, сам, но поврзан преку радио во Вашата кацига со инструктор кој Ве води низ аспекти како што се надморска височина, аглите што треба да ги заземете и како да го отворите падобранот.
Колку долго трае скокот, а што е побрзо – слободно паѓање или забрзувањето на 9X8?
„Забрзувањето на 9X8 и брзината кога слободно паѓате се всушност прилично слични и ја достигнувате речиси истата максимална брзина. Времетраењето зависи од висината, што одредува колку време имате помеѓу напуштањето на авионот и распоредувањето на Вашиот падобран. Тоа може да варира од 30 секунди до една минута. Самиот скок бара интензивна концентрација, но кога ќе го отворите падобранот, сè одеднаш станува многу помирно. Способни сте да го погледнете песајжот и сè околу Вас додека спокојно лебдите надолу кон земјата“.
Дали е лесно да се најдат границите?
„Како спортист, секогаш ги истражувате границите. Се обидувате да го постигнете максимумот со притискање на неуспехот- тоа е белег на најдоброто. Овој трик докажува дека кога уживаш во тоа што го правиш, сѐ е можно…“
За PEUGEOT, Gustavo Menezes совршено ги отсликува клучните вредности и на брендот и на неговите клиенти: емоции и извонредност, поврзани со желбата да се додаде малку извонредност во секојдневниот живот.
Phil York, менаџер на PEUGEOT за маркетинг и комуникации, вели: „Кога првпат слушнав за овој трик, морам да признаам, мислев дека е малку луда идеја еден од нашите возачи да скокне од хеликоптер и да слета на тркачката патека, но исто така апсолутно ми се допадна! Филмот покажува како привлечноста е многу повеќе од само збор за PEUGEOT – тоа е вродено во ДНК на брендот. Сакаме да ги поместиме границите и да одиме малку подалеку, но во исто време сакаме да се забавуваме – и токму тоа го постигнавме со овој уникатен филм за моторспорт. Нашиот хиперавтомобил PEUGEOT 9X8 целосно ја одразува нашата филозофија на Allure Born to Race (Извонредност спремна за трка). Би сакал да му се заблагодарам на Gustavo Menezes за изведбата на овој прекрасен подвиг – тоа е идеален приказ за овој спој на возбуда и привлечност“.
Со цел успешно да се изведе акробацијата, поддршката и помошта на Светскиот шампионат на долги патеки на FIA, меѓународната патека во Bahrain, одделот за полициска авијација на Министерството за внатрешни работи на Bahrain, мајорот Abdulla Alabsi и Jokke Sommer беа непроценливи. Без нив ништо од тоа немаше да биде возможно. Peugeot и Team Peugeot TotalEnergies ја изразуваат својата искрена благодарност до сите нив.
ПР-текст
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Битиќи: Јавниот долг веќе изнесува 70 проценти од БДП
Пратеникот на СДСМ Фатмир Битиќи од собраниската говорница истакна дека предлог законот за изменување и дополнување на Законот за јавен долг, по скратена постапка, е обид на Владата на мала врата да изврши импровизации и да ги коригира сопствените пропусти и грешки поврзани со реализацијата на кредитот од Унгарија.
Парите се повлекоа, провизиите се платија, каматата почна да тече. 500 и повеќе милиони евра стојат на сметка. Се изнаслушавме за историски најниска камата, но реалноста е поинаква, таа не функционира. Не постои институционален капацитет за нивно ефектуирање, ниту кон стопанството, ниту кон било кој друг. Постои само капацитет за ефектуирање на провизии. Дозволете ми да бидам и малку саркастичен, оваа задолжување е спроведено како некој на кредит да купил луксузен автомобил без да знае да вози. Го плативме автомобилот, плаќаме и за гаражата, но тој стои неподвижен, истакна Битиќи.
Тој рече дека кога беше изгласан законот за задолжувањето претставниците на Владата, како и пратениците од владејачкото мнозинство емотивно зборуваа и аргументираа дека овие пари ќе бидат насочени кон инфраструктурен развој на општините, развој на стопанството итн.
„Но, до ден денес банкарските критериуми за пласирање не само што не се објавени, туку се чини дека не се ни дефинирани, оставајќи го стопанството во состојба на неизвесност и финансиска нестабилност. Компаниите, кои се двигател на економијата, се оставени на милост и немилост, без јасна поддршка од институциите кои треба да ги штитат нивните интереси. Доцнењето на повратот на ДДВ, кое сега достигнува рекордни суми, е само врвот на ледениот брег. Средствата предвидени со Законот за финансиска поддршка на инвестициите се намалија“, нагласи Битиќи, додавајќи дека Владата најавуваше дека средствата од првата транша од 250 милиони евра ќе бидат ефектуирани до крајот на 2024 година.
„Ќе потсетам на еден став на Владата од 25 ноември 2024 година, кога самоуверено најави дека „до крајот на неделата“ 250-те милиони евра од унгарскиот заем ќе бидат достапни на стопанството. Денес е 17 јануари 2025 година, и парите сè уште се мистерија. Очигледно, во Владата календарите функционираат по некоја друга временска зона или можеби овие 250 милиони евра се само мит, приказна“, рече Битиќи.
Тој нагласи дека со предложените измени, владејачкото мнозинство, решило да разоткрие уште една „историска“ димензија поврзана со овој кредит, а тоа е воведувањето на механизмот препозајмување, како нов законски инструмент за финансирање на долгот на јавните претпријатија и на трговските друштва кои се во целосна или во доминантна сопственост на државата, општините, општините во градот Скопје и градот Скопје.
„Она што не се зборува во образложението, а што е прикриена намера со овие измени, е создавање на можност дел од долговите на јавните претпријатија, кои се проценуваат на околу една милијарда евра, да се покријат со нереализираните средства од унгарскиот кредит. Се отвора пат за Владата само да ги префрла долговите од една каса во друга. Оваа политика не е ништо друго освен „финансиско перење раце“ на грбот на граѓаните, кои на крајот ќе го сносат товарот на каматите и скриените трошоци“, порача Битиќи.
Битиќи истакна дека додека парите од унгарскиот кредит стојат, Владата не стои, туку неодамна се задолжи со 128 милиони евра преку државни записи и обврзници, претходно кон крајот на октомври 2024 година, кај домашните кредитори се задолжи со 73,7 милиони евра.
Овде се отвора прашањето за финансиската транспарентност и капацитетот на Владата за управување со јавните пари. Сега е јасно зошто веб страницата „Отворени финансии“, која функционираше како алатка за транспарентност, сега е со нарушена функционалност. Уште поскандалозно е што делот за Јавниот долг – клучен елемент за јавен увид – е целосно исклучен. Овие технички проблеми не се ништо друго освен обид да се сокрие вистината: јавниот долг веќе изнесува над 70% од БДП, со тенденција за дополнително зголемување, рече Битиќи.
Тој нагласи дека ако вратата за влез на корозивен капитал беше подотворена, сега со овие измени таа е ширум отворена.
„Пред нас е обид да се легитимира задолжувањето кое беше извршено во „четири очи“ со Унгарија, без јавна дебата, и да се создаде дополнителна законска рамка која нема да го заштити јавниот интерес, туку ќе штити странските влијанија. Парите од унгарскиот кредит, стануваат алатка за подлабока институционална зависност. Ова е класичен пример за корозивен капитал – финансиски средства кои на површината изгледаат како помош, но всушност создаваат институционална ерозија. Корозивниот капитал е тивок напаѓач на демократските институции, и неговото присуство во економијата значи дека секој граѓанин ќе ја плаќа цената на коруптивните зделки. Но, очигледно, оваа Влада реши да ни покаже како изгледа „одржлив ризик“ – ризик кој ќе го плаќаат идните генерации, истакна пратеникот на СДСМ Фатмир Битиќи од собраниската говорница.
Економија
НБРМ: Краен рок за пријавување на трудовите за годишната награда за млад истражувач е 1 февруари
Народната банка ги потсетува младите истражувачи дека наближува крајниот рок за доставување на трудовите за Конкурсот за Годишната награда за најдобар труд од областа на макроекономијата и банките и банкарските системи за 2025 година.
Сите заинтересирани млади истражувачи можат да поднесат свој труд, согласно условите и критериумите на јавниот повик, до 1 февруари 2025 година.
Право на учество имаат сите државјани на земјава на возраст до 35 години, кои не се вработени во Народната банка и не се членови на Советот. Авторите имаат право да конкурираат на Конкурсот за избор на најдобар труд и со труд што веќе бил објавен, но не пред 1 јануари 2023 година. Трудовите се поднесуваат до Народната банка по електронски пат на е-адресата: [email protected]
Годишната награда на Народната банка за прворангираниот труд изнесува 130.000,00 денари. Но, доколку Одборот за оценување процени дека второрангираниот труд е исто така со квалитет близок до прворангираниот, Народната банка може да додели и втора награда, во износ од 65.000,00 денари. По оцена на Одборот, може да биде доделена и само втора награда или воопшто да не биде доделена Годишната награда, доколку се утврди дека ниеден од трудовите не ги исполнува потребните услови.
Низ годините, Народната банка постојано ја поттикнува научно-истражувачката мисла од областа на макроекономијата и банкарството. Покрај Клубот на истражувачите, каде што истражувачите имаат можност да ги презентираат своите трудови, Годишната награда за млади истражувачи е дополнителна алатка на централната банка за мотивирање на младата популација за унапредување и развој на истражувачката и аналитичката работа во областа на економијата, истакнуваат од НБРМ.
Економија
„Енергетската мрежа се проширува“: Божиновска и амбасадорот Касијев го интензивираат енергетското партнерството меѓу Македонија и Азербејџан
Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, оствари работна средба со амбасадорот на Република Азербејџан за Република Северна Македонија, со седиште во Белград, Н.Е. г. Камил Касијев. На средбата беше разговарано за унапредување на соработката меѓу двете земји, со акцент на енергетиката како клучна област од заеднички интерес.
На средбата се разговараше за тековните активности на Македонија за зголемување на енергетската независност. Министерката Божиновска истакна дека земјата активно работи на создавање нови услови за снабдување со природен гас по конкурентни цени и е подготвена да ги истражи можностите за продлабочување на енергетската соработка со Азербејџан, кој се смета за значаен партнер во регионот.
Амбасадорот на Азербејџан ја потенцираше подготвеноста на неговата земја за продлабочување на соработката со Македонија, нагласувајќи дека државниот врв, вклучувајќи го министерот за енергетика и претседателот на Азербејџан, активно поддржуваат иницијативи во енергетскиот сектор.
Во текот на разговорите, беше изразена подготвеност за олеснување на директни контакти и средби на највисоко ниво, со цел реализација на проекти од заемен интерес. Дополнително, беше нагласено дека оваа година во Азербејџан ќе се одржат неколку значајни средби и форуми од областа на енергетиката, при што овие настани ќе претставуваат можност за зацврстување на соработката.
Средбата се надоврзува на неодамнешните активности за зајакнување на билатералната соработка. Во ноември минатата година, на Самитот за климатски промени КОП29 во Баку, министерката Божиновска и претседателката Гордана Сиљановска Давкова остварија средба со претседателот на Азербејџан, Илхам Алиев, кој ја изрази подготвеноста на неговата земја за соработка на инфраструктурни проекти, особено во делот на гасификацијата на Македонија.
Дополнително, во истиот период, ЕСМ и СОКАР, државна компанија од Република Азербејџан, потпишаа Меморандум за разбирање со кој се отвораат можности за подобрување на достапноста на природен гас и обезбедување стабилно снабдување по конкурентни цени.
Азербејџан игра значајна улога во енергетскиот сектор на регионот, со снабдување на природен гас преку различни интерконектори. Бугарија добива гас од Азербејџан преку интерконекторот со Грција, што значително ја менува енергетската карта на Европа. Србија, исто така, потпиша договори за снабдување со азербејџански гас, со планови за испорака на 400 милиони кубни метри гас годишно до 2026 година.
Министерството за енергетика останува посветено на градење партнерства со цел да обезбеди стабилност и одржливост во енергетскиот сектор, како во земјата, така и во регионот.