Економија
PEUGEOT 9X8 – извонредност создадена за трка

Во Bahrain при последната рунда на Светскиот шампионат на долги патеки на FIA 2022 година, PEUGEOT создаде видео во кое е возачот на тимот Peugeot TotalEnergies Gustavo Menezes, користејќи интересен трик за да го претстави својот нов слоган, „Allure Born to Race“ (Извонредност создадена за трка). Високо над меѓународната патека во Bahrain, американецот скокна со падобран од хеликоптер на полициската авијација на Министерството за внатрешни работи на Bahrain пред да слета на патеката и да замине со хиперавтомобилот 9X8 на PEUGEOT.

Stunt with MENEZES Gustavo (usa), Peugeot Sport 9X8 Hypercar, portrait during the 8 Hours of Bahrain 2022, 6th round of the 2022 FIA World Endurance Championship on the Bahrain International Circuit from November 9 to 12, 2022 in Sakhir, Bahrain – Photo Germain Hazard / DPPI
Ова му овозможи на Menezes да се препушти на неговите две главни страсти – мотоспортот и скокањето со падобран. „Кога го правиш она што го сакаш, ништо не може да те спречи!
За време на скокот, Jokke Sommer– вистинска легенда на небото – го сними ова извонредно видео. „Jokke е добар пријател и вистински професионалец, способен за такви луди скокови за какви што никогаш не би се обидел, и имам најголема почит за она што го прави. Тој е еден од најдобрите, па беше вистинска привилегија да можам да скокнам со него“, вели Menezes, професионален тркачки возач – кој се натпреварува во Team Peugeot TotalEnergies # 94 9X8 – и исто така сертифициран за скокање со падобран. Овде американецот ни зборува преку своето спектакуларно хоби исполнето со адреналин.
Gustavo, кога почна да се занимаваш со падобранство?
„Пред неколку години, се сеќавам дека ме погодија некои видеа што ги видов за скокање со падобран, кои навистина ме поттикнаа да пробам сам – не дека ми требаше многу охрабрување, да бидам фер! Од мојот прв скок во 2019 година, имав доволно среќа да учам од некои од најдобрите инструктори. Сум патувал низ целиот свет и скокнав со падобран над неверојатни места. Го сакам зуењето што Ви го дава скокањето со падобран; тоа е слично на чувството што го добивам кога тргнувам на квалификациски круг во 9X8“.
Како тркачки возач, Вашата цел е јасно да победите. Која е Вашата цел кога скокате со падобран?
„Во мојот професионален живот, да, мојата мотивација очигледно е секогаш да победувам. Тоа е и цел и најголема награда. Кога скокам со падобран, мојот омилен момент е излегувањето од авион или хеликоптер. Таа дел од секундата кога скокам, оставам сѐ останато зад себе. Точно е истото чувство и адреналинот зуи кога излетувам на трка со 9X8 на квалификации, што е врвен тест за необична брзина во тркачки автомобил. Целосно сте фокусирани на таа единствена цел – искористување на целосниот потенцијал на автомобилот со цел да се помине секоја последен илјадити дел од секунда. Тие се многу слични во тој поглед. Главната разлика во мојот случај е тоа што кога сум во автомобилот, јас сум во конкурентна средина, додека кога скокам со падобран, сѐ е до уживањето. Кога скокате со пријателите, имате визија за тоа како сакате да испадне и кога тоа ќе се оствари, се чувствувате многу задоволувачки“.
Тркачкиот возач очигледно треба да тренира, но како да се подготвите за скок со падобран?
„Како што би правеле за секоја спортска активност, земате лекции кои Ви овозможуваат да напредувате чекор по чекор. Дознавате за ветрот, распоредувањето на падобранот, како треба да го поставите телото и како да летате. Вежбате во тунел со ветер пред Вашиот прв вистински скок, сам, но поврзан преку радио во Вашата кацига со инструктор кој Ве води низ аспекти како што се надморска височина, аглите што треба да ги заземете и како да го отворите падобранот.
Колку долго трае скокот, а што е побрзо – слободно паѓање или забрзувањето на 9X8?
„Забрзувањето на 9X8 и брзината кога слободно паѓате се всушност прилично слични и ја достигнувате речиси истата максимална брзина. Времетраењето зависи од висината, што одредува колку време имате помеѓу напуштањето на авионот и распоредувањето на Вашиот падобран. Тоа може да варира од 30 секунди до една минута. Самиот скок бара интензивна концентрација, но кога ќе го отворите падобранот, сè одеднаш станува многу помирно. Способни сте да го погледнете песајжот и сè околу Вас додека спокојно лебдите надолу кон земјата“.
Дали е лесно да се најдат границите?
„Како спортист, секогаш ги истражувате границите. Се обидувате да го постигнете максимумот со притискање на неуспехот- тоа е белег на најдоброто. Овој трик докажува дека кога уживаш во тоа што го правиш, сѐ е можно…“
За PEUGEOT, Gustavo Menezes совршено ги отсликува клучните вредности и на брендот и на неговите клиенти: емоции и извонредност, поврзани со желбата да се додаде малку извонредност во секојдневниот живот.
Phil York, менаџер на PEUGEOT за маркетинг и комуникации, вели: „Кога првпат слушнав за овој трик, морам да признаам, мислев дека е малку луда идеја еден од нашите возачи да скокне од хеликоптер и да слета на тркачката патека, но исто така апсолутно ми се допадна! Филмот покажува како привлечноста е многу повеќе од само збор за PEUGEOT – тоа е вродено во ДНК на брендот. Сакаме да ги поместиме границите и да одиме малку подалеку, но во исто време сакаме да се забавуваме – и токму тоа го постигнавме со овој уникатен филм за моторспорт. Нашиот хиперавтомобил PEUGEOT 9X8 целосно ја одразува нашата филозофија на Allure Born to Race (Извонредност спремна за трка). Би сакал да му се заблагодарам на Gustavo Menezes за изведбата на овој прекрасен подвиг – тоа е идеален приказ за овој спој на возбуда и привлечност“.
Со цел успешно да се изведе акробацијата, поддршката и помошта на Светскиот шампионат на долги патеки на FIA, меѓународната патека во Bahrain, одделот за полициска авијација на Министерството за внатрешни работи на Bahrain, мајорот Abdulla Alabsi и Jokke Sommer беа непроценливи. Без нив ништо од тоа немаше да биде возможно. Peugeot и Team Peugeot TotalEnergies ја изразуваат својата искрена благодарност до сите нив.
ПР-текст
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Митева: Владина делегација учествуваше на националниот ден на светската изложба ЕКСПО 2025 во Јапонија

Владината делегација предводена од министерот за надворешни работи и надворешна трговија Тимчо Муцински, министерот за култура и туризам Зоран Љутков и генералниот секретар на Владата Игор Јанушев денес учествуваше на националниот ден на светската изложба ЕКСПО 2025 во Јапонија.
„Силен впечаток остави точката и настапот на националниот ансамбл Танец кои го отворија денешниот ден. Македонскиот павилјон изобилува со традиционални изложби, но најсилно и најголеми внимание зазема токму онаа на јапонскиот архитект Кензо Танге кој го има проектирано Скопје после земјотресот во 1963 година“, изјави портпаролката, Марија Митева.
Како Влада остануваме посветени на афирмација на Македонија, а присуството на ЕКСПО 2025 година е уште еден доказ за тоа, додаде Митева.
Економија
Силна профитабилност во првиот квартал од 2025 година во услови на меѓународно опкружување исполнето со предизвици

Во првиот квартал од 2025 година, цените на суровата нафта се движеа помеѓу 60 и 68 долари за барел што претставува намалување во однос на опсегот од 68 до 93 долари за барел, во првиот квартал од 2024 година. Ваквиот пад првенствено беше предизвикан од неизвесноста околу развојот на глобалниот трговски протекционизам, инфлаторните притисоци и геополитичките тензии. Инфлацијата доведе до повисоки трошоци за производство, додека геополитичките прашања го дестабилизираа пазарот. Како резултат на трговските тензии, проекциите за растот на глобалната побарувачка за нафта беа намалени, за разлика од општото зголемување на цените во првиот квартал од 2024 година, предизвикано од геополитички ризици и нарушувања во снабдувањето.
Обемот на продажба во првиот квартал од 2025 година изнесуваше 247 илјади М³, со пад од 10% споредено со истиот период минатата година. Производите беа пласирани на двата пазари на кои компанијата традиционално работи (домашниот и извозниот), при што извозот учествуваше со 24% во вкупниот обем на продажба.
Бруто-добивката достигна 269 милиони денари, што претставува намалување од 9% споредено со истиот период минатата година. Добивката пред оданочување изнесува 107 милиони денари.
Прилагодената ЕБИТДА за периодот достигна 137 милиони денари, бележејќи годишен раст од 25%. Ова е резултат од зголемената продажба на домашниот пазар, зголемените чисти извозни бруто-маржи, повисоката бруто маржа на електрична енергија и намалувањето на оперативните трошоци за 5%. Остварената ЕБИТДА забележа пад од 15% споредено со истиот период лани, главно поради негативниот ефект на вреднување на залихите од 20 милиони денари, наспроти позитивниот ефект од 28 милиони денари постигнат во претходната година.
Во согласност со своите стратешки приоритети и одлуката да ги зајакне инвестициите во почисти извори на енергија и да ги намали емисиите на јаглерод диоксид, компанијата инвестираше 9 милиони денари во проекти за обновливи извори на енергија во текот на првиот квартал од 2025 година. Овие тековни инвестиции не само што придонесуваат кон одржливоста на животната средина, туку обезбедуваат и значителни економски придобивки.
Посветеноста на компанијата на својата стратегија за ООП останува цврста и доследна, особено во поглед на поддршката на средината и заедницата каде што ОКТА работи. Годината започна со фокус на иднината на земјата – децата и младите. Преку нашата годишна донација од 6.000 литри екстра лесно масло за греење на СОС Детското село во Скопје, обезбедивме доволни количини за целосно покривање на потребите за греење за целата година. Ваквиот придонес значително ги подобрува условите за живот на децата без родителска грижа.
Во текот на првиот квартал од годината, ОКТА ја најави својата програма за стипендии за постдипломски студии во земјата и во странство. Оваа иницијатива го поддржува нашето уверување дека инвестирањето во образованието и новата генерација значи инвестирање во поодржлива и посигурна иднина. Нашите вработени пак, повторно ја покажаа својата посветеност на општествената добробит преку учеството во првата традиционална крводарителска акција за оваа година, потврдувајќи ја својата непоколеблива посветеност на хуманоста и благосостојбата на заедницата.
ОКТА има за цел да ја задржи својата лидерска позиција на локалниот пазар преку обезбедување на редовно и непрекинато снабдување со горива од највисок квалитет до своите клиенти на пазарите на кои работи. Унапредувајќи ги своите иницијативи за автоматизација, компанијата работи на подобрување на својата организациска ефикасност, намалување на трошоците и поставување на цврста основа за идни остварувања.
Преку прифаќање на иновациите и приспособливоста, ОКТА не само што обезбедува континуитет, туку и придонесува за подобрување на општеството, поттикнувајќи одржлив напредок и стабилност за сите.
ПР
Економија
„Бехтел и Енка“ на средба со градежната индустрија за коридорите

На 29 април 2025 година, во кампот на Бехтел ЕНКА во Гостивар, се одржа значајна средба помеѓу менаџментот на компанијата и домашните компании членки на Здружението на градежнишво при Стопанската комора на Северна Македонија.
Овој настан, организиран во рамки на соработката помеѓу Бехтел ЕНКА и Стопанската комора, имаше за цел да ја продлабочи соработката и да овозможи поголема вклученост на домашните градежни компании во реализацијата на Коридорите 8 и 10д – два од најзначајните инфраструктурни проекти во земјата и поширокиот регион.
Џош Бејкер, проектен менаџер во Бехтел ЕНКА, изрази благодарност за конструктивната соработка со Комората и за силниот интерес од домашните компании. Тој истакна дека моментално околу 60% од снабдувачите на проектот се локални, како и повеќе од 90% од подизведувачите, со цел дополнително да се зголеми ова учество.
„Со нетрпение очекуваме да изградиме длабоки и соработувачки партнерства со талентирани домашни компании и да работиме заедно за постигнување на највисоки стандарди за безбедност и квалитет,“ изјави Бејкер.
Тој додаде дека и покрај почетните доцнења поради експропријација, градежните активности на делниците Гостивар–Букојчани и Прилеп–Битола напредуваат стабилно, а делницата Тетово–Гостивар е во фаза на засилено активирање.
„Повеќе од 35 години, Бехтел ЕНКА успешно реализира автопатски проекти низ Балканот, благодарение на силната соработка меѓу нашите директно вработени тимови и подизведувачите, од кои поголемиот дел се од локалниот пазар во кој работиме. Овој модел на партнерство – изграден врз тимска работа, взаемно учење и заедничка посветеност – е клучот за нашиот успех. И на нашиот тековен проект го продолжуваме овој пристап, и веќе гледаме ветувачки резултати во областите каде што сме вклучиле подизведувачи. Во Бехтел ЕНКА, ние не ги доделуваме обврските и потоа се повлекуваме; работиме рамо до рамо со нашите подизведувачи за да обезбедиме безбедност, квалитет и навремена испорака. Ова обединето залагање е суштинско за постигнување на највисоките стандарди низ целиот проект“, истакна Џанберк Атила, заменик раководител на проект – менаџер за изградба и терен.
Крис Хинспетер, бизнис менаџер на проектот, додаде дека Бехтел ЕНКА е посветена на транспарентност во процесите за набавка и подизведување. „Сакаме овој процес да биде отворен и достапен. Колку повеќе локални компании се приклучат, толку посилен ќе биде проектот,“ изјави тој.
Техничките менаџери Озкан Доган (подизведување), Хакан Билај (земјени работи), Фатих Курт (структури) и Чаглар Кандемир (карпи и постројки) ги презентираа процедурите и можностите за регистрација и квалификација на домашните компании, охрабрувајќи ги активно да аплицираат за наредните можности.
Д-р Јелисавета Георгиева Јовевска одговорна во Комората за инфраструктура и економски развој ја истакна подготвеноста и капацитетот на македонските компании во вклучување на овие значајни инфраструктурни проекти: „Нашите компании имаат децении искуство, и дома и во странство. Веруваме во заеднички настап – обединување на домашната експертиза со меѓународни стандарди.“
Стопанската комора на Северна Македонија ја потврди својата поддршка за своите членки и ги повика сите заинтересирани компании да ги контактираат за помош и ресурси поврзани со ангажманот на проектот.