Економија
PEUGEOT 9X8 – извонредност создадена за трка

Во Bahrain при последната рунда на Светскиот шампионат на долги патеки на FIA 2022 година, PEUGEOT создаде видео во кое е возачот на тимот Peugeot TotalEnergies Gustavo Menezes, користејќи интересен трик за да го претстави својот нов слоган, „Allure Born to Race“ (Извонредност создадена за трка). Високо над меѓународната патека во Bahrain, американецот скокна со падобран од хеликоптер на полициската авијација на Министерството за внатрешни работи на Bahrain пред да слета на патеката и да замине со хиперавтомобилот 9X8 на PEUGEOT.

Stunt with MENEZES Gustavo (usa), Peugeot Sport 9X8 Hypercar, portrait during the 8 Hours of Bahrain 2022, 6th round of the 2022 FIA World Endurance Championship on the Bahrain International Circuit from November 9 to 12, 2022 in Sakhir, Bahrain – Photo Germain Hazard / DPPI
Ова му овозможи на Menezes да се препушти на неговите две главни страсти – мотоспортот и скокањето со падобран. „Кога го правиш она што го сакаш, ништо не може да те спречи!
За време на скокот, Jokke Sommer– вистинска легенда на небото – го сними ова извонредно видео. „Jokke е добар пријател и вистински професионалец, способен за такви луди скокови за какви што никогаш не би се обидел, и имам најголема почит за она што го прави. Тој е еден од најдобрите, па беше вистинска привилегија да можам да скокнам со него“, вели Menezes, професионален тркачки возач – кој се натпреварува во Team Peugeot TotalEnergies # 94 9X8 – и исто така сертифициран за скокање со падобран. Овде американецот ни зборува преку своето спектакуларно хоби исполнето со адреналин.
Gustavo, кога почна да се занимаваш со падобранство?
„Пред неколку години, се сеќавам дека ме погодија некои видеа што ги видов за скокање со падобран, кои навистина ме поттикнаа да пробам сам – не дека ми требаше многу охрабрување, да бидам фер! Од мојот прв скок во 2019 година, имав доволно среќа да учам од некои од најдобрите инструктори. Сум патувал низ целиот свет и скокнав со падобран над неверојатни места. Го сакам зуењето што Ви го дава скокањето со падобран; тоа е слично на чувството што го добивам кога тргнувам на квалификациски круг во 9X8“.
Како тркачки возач, Вашата цел е јасно да победите. Која е Вашата цел кога скокате со падобран?
„Во мојот професионален живот, да, мојата мотивација очигледно е секогаш да победувам. Тоа е и цел и најголема награда. Кога скокам со падобран, мојот омилен момент е излегувањето од авион или хеликоптер. Таа дел од секундата кога скокам, оставам сѐ останато зад себе. Точно е истото чувство и адреналинот зуи кога излетувам на трка со 9X8 на квалификации, што е врвен тест за необична брзина во тркачки автомобил. Целосно сте фокусирани на таа единствена цел – искористување на целосниот потенцијал на автомобилот со цел да се помине секоја последен илјадити дел од секунда. Тие се многу слични во тој поглед. Главната разлика во мојот случај е тоа што кога сум во автомобилот, јас сум во конкурентна средина, додека кога скокам со падобран, сѐ е до уживањето. Кога скокате со пријателите, имате визија за тоа како сакате да испадне и кога тоа ќе се оствари, се чувствувате многу задоволувачки“.
Тркачкиот возач очигледно треба да тренира, но како да се подготвите за скок со падобран?
„Како што би правеле за секоја спортска активност, земате лекции кои Ви овозможуваат да напредувате чекор по чекор. Дознавате за ветрот, распоредувањето на падобранот, како треба да го поставите телото и како да летате. Вежбате во тунел со ветер пред Вашиот прв вистински скок, сам, но поврзан преку радио во Вашата кацига со инструктор кој Ве води низ аспекти како што се надморска височина, аглите што треба да ги заземете и како да го отворите падобранот.
Колку долго трае скокот, а што е побрзо – слободно паѓање или забрзувањето на 9X8?
„Забрзувањето на 9X8 и брзината кога слободно паѓате се всушност прилично слични и ја достигнувате речиси истата максимална брзина. Времетраењето зависи од висината, што одредува колку време имате помеѓу напуштањето на авионот и распоредувањето на Вашиот падобран. Тоа може да варира од 30 секунди до една минута. Самиот скок бара интензивна концентрација, но кога ќе го отворите падобранот, сè одеднаш станува многу помирно. Способни сте да го погледнете песајжот и сè околу Вас додека спокојно лебдите надолу кон земјата“.
Дали е лесно да се најдат границите?
„Како спортист, секогаш ги истражувате границите. Се обидувате да го постигнете максимумот со притискање на неуспехот- тоа е белег на најдоброто. Овој трик докажува дека кога уживаш во тоа што го правиш, сѐ е можно…“
За PEUGEOT, Gustavo Menezes совршено ги отсликува клучните вредности и на брендот и на неговите клиенти: емоции и извонредност, поврзани со желбата да се додаде малку извонредност во секојдневниот живот.
Phil York, менаџер на PEUGEOT за маркетинг и комуникации, вели: „Кога првпат слушнав за овој трик, морам да признаам, мислев дека е малку луда идеја еден од нашите возачи да скокне од хеликоптер и да слета на тркачката патека, но исто така апсолутно ми се допадна! Филмот покажува како привлечноста е многу повеќе од само збор за PEUGEOT – тоа е вродено во ДНК на брендот. Сакаме да ги поместиме границите и да одиме малку подалеку, но во исто време сакаме да се забавуваме – и токму тоа го постигнавме со овој уникатен филм за моторспорт. Нашиот хиперавтомобил PEUGEOT 9X8 целосно ја одразува нашата филозофија на Allure Born to Race (Извонредност спремна за трка). Би сакал да му се заблагодарам на Gustavo Menezes за изведбата на овој прекрасен подвиг – тоа е идеален приказ за овој спој на возбуда и привлечност“.
Со цел успешно да се изведе акробацијата, поддршката и помошта на Светскиот шампионат на долги патеки на FIA, меѓународната патека во Bahrain, одделот за полициска авијација на Министерството за внатрешни работи на Bahrain, мајорот Abdulla Alabsi и Jokke Sommer беа непроценливи. Без нив ништо од тоа немаше да биде возможно. Peugeot и Team Peugeot TotalEnergies ја изразуваат својата искрена благодарност до сите нив.
ПР-текст
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Ќе се олеснува кредитирањето при купување прв стан, вели Славески

Извршниот одбор на Народната банка усвои нова Одлука за макропрудентните мерки поврзани со макропрудентните инструменти за квалитетот на кредитната побарувачка од физичките лица. Со оваа одлука се регулираат основните показатели со кои се оценува кредитоспособноста на физичките лица, кога тие бараат кредити од банките и од штедилниците. Мерките ќе се применуваат од 1 декември 2025 година.
Гувернерот д-р Трајко Славески на конференцијата за печатот објасни дека со новата одлука се олеснува кредитирањето за купување или градење прво живеалиште, односно стан или куќа наменети за сопствено живеење. Но, имајќи ги предвид условите на пазарот на недвижности, особено во главниот град, што водат кон забрзан раст на цените на становите, поради што стануваат недостапни за помладите генерации, се врши и затегнување на условите за користење кредит за станбен објект којшто не претставува примарно живеалиште за кредитобарателите.
„За сите лица со нерешено станбено прашање, коишто навистина немаат стан/куќа на свое име каде што би живееле, а се очекува дека тоа ќе бидат претежно млади лица и млади брачни парови, со новата одлука се дозволува, без да се наруши пристапот на прудентност, тие да добијат станбен кредит и со учество од 10% од вкупната вредност на објектот за живеење. Наспроти ова, за сите останати случаи, минималното сопствено учество се зголемува од постојните 15% на 25% од вредноста на станот. Исто така, за корисниците на станбени кредити наменети за купување или градење прво живеалиште, ќе останат во важност досегашните лимити на показателот ДСТИ, коишто изнесуваат 55% за изложеноста во денари и 50% за изложеноста со валутна компонента. За сите останати баратели на кредити се предвидуваат пониски нивоа за овие показатели, и тоа од 50% за изложеноста во денари и 45% за изложеноста со валутна компонента.“
Имено, олеснувањето при купување прв стан се однесува на лицата коишто навистина немаат стан или куќа на свое име и планираат да купат или да изградат дом за сопствено живеење, за што треба да исполнат одредени критериуми, а се воспоставуваат соодветни механизми за проверка и следење, коишто се детално образложени во Одлуката.
„Промените во макропрудентните мерки имаат превентивен карактер и нивната цел е да нѐ заштитат сите нас од прекумерна задолженост, што може да се одрази понатаму на способноста за редовно отплаќање на обврските, како и на вкупната стабилност на финансискиот систем. Истовремено, со овие промени внимаваме да не „ги погодиме“ оние лица кои имаат потреба да го решат своето животно, станбено прашање, овозможувајќи им поповолни критериуми и полесен пристап до кредити, во однос на останатите корисници на кредити“, посочи гувернерот Славески.
Со ваквиот пристап, Народната банка се усогласува со практиката на голем број други централни банки во светот.
Економија
Трипуновски од Прилеп: Заложбата е на нашите полици да се продаваат македонски преработки од земјоделски производи

Денеска министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство, Цветан Трипуновски, присуствуваше на манифестацијата организирана од Slow Food – Прилеп, која се реализираше со поддршка на Министерството.
„Интенцијата и заложбата на Министерството е преку финансирање на ваков вид настани да се промовираат домашните преработки на земјоделски производи, да се развие локалниот туризам и да се поддржат здруженијата кои постојат на ниво на државата”, истакна министерот Трипуновски.
Министерот објави дека финансиската поддршка кон сите здруженија е зголемена на 200.000 денари по корисник.
„Сточарите на овој настан можат да ги промовираат своите преработки. Кога зборуваме за сточарството, изминативе 15 месеци покажавме дека земјоделството е во фокусот на приоритетите и работењето на Владата”, додаде тој.
Министерот Трипуновски истакна дека оваа година поддршката за македонските сточари од Програмата за финансиска поддршка е зголемена за околу 50%.
„Сакаме на нашите полици да се продава македонско млеко и македонски преработки од земјоделски производи”, појасни министерот.
Економија
„Еуроимпекс“ прослави јубилеј од 35 години

Во средата на 10.9.2025 година, првата приватна македонска компанија со дејност од автомобилската индустрија „Еуроимпекс“, прослави јубилеј од 35 години успешно стопанисување. Свеченоста беше посветена на тимот вработени на компанијата, а забавата ќе остане долго да се зборува и да се памти…
„Еуроимпекс“ започнува со работа во 1990 година, кога во Македонија немаше ниту една приватна компанија за продажба на автомобили. Тие беа први. Семејството Воиновски. Започнуваат скромно со само тројца вработени, а денес се гордеат со компактен тим од 150 вработени во Скопје и Белград и застапуваат два сериозни автомобилски бренда на територија од 5 држави во регионот.
“Бележиме автомобилска традиција од 3 поколенија…. почнувајки од нашиот дедо, потоа нашиот татко, сега јас и брат ми, а веќе и следната, четврта генерација Воиновски е тука, подготвена да продолжи по истиот пат. Од тука потекнуваат и оние вистински семејни вредности кои се рефлектираат во целокупното работење, како кон клиентите така и кон нашиот тим.
Нашиот тим е компактен, постојан, кој секогаш се грижи за своите клиенти. Со таков пристап се градат нераскинливи врски помеѓу компанијата, клиентите и соработниците. Hие сите заедно – преку доверба, создаваме иднина. “ – изјави Кирил Воиновски, Генерален директор на „Еуроимпекс“.
„Еуроимпекс“ е првично позната по своето застапништво на еден од најпознатите автомобилски брендови – Peugeot во Македонија и регионот, но истовремено е и генерален увозник на брендовите: TotalEnergies, Milwaukee, Bahco, Irimo, се грижи за развојот на ловиштето Ниџе, а од 2020 година е генерален застапник и за германскиот блиц – Opel во Македонија, Србија, Косово, Албанија и Црна Гора.
„Горди сме на нашата 35 годишна традиција на раст и развој. Но, тука не застануваме. Чест ми е да најавам дека заедно со тимот на Еуроимпекс, работиме во насока на изградба на два нови репрезентативни деловни центари. Едниот во Скопје, другиот во Белград. Заедно целиме кон уште подобри 35 години!“ – – изјави Даниел Воиновски, Генерален директор на „Еуроимпекс“.
Ова беше еден од ретките настани обоени во кирилица. Гостите беа пречекани со лица во традиционални носии кои послужуваа македонски локум. Постоеше линк помеѓу минатото и иднината… Историски Peugeot возила блескаа крај црвениот килим, кои беа осветлени од најновите Peugeot и Opel модели, а по влезот во ресторанот беше искажано добредојде со шампањ и малини како симбол кој ги поведе гостите во иднината…
Гостите уживаа во македонска музика. Македонски шлагери ја преполнија просторијата со емоции. „За нас почнува живот“ и многу други, во изведба на Дина и The Ringtones. Нашата дива Калиопи, која воедно е и амбасадор на Peugeot брендот во Македонија, приреди маестрален настап, за време на кој гостите не стивнуваа од силни аплаузи и овации… Забавата продолжи на кирилица со Дина и The Ringtones, а гостите беа испратени со ракија и македонски домашен мед.
Ова не беше обична свеченост. Ова беше настан преполн со емоции, посветен на вредните колеги, соработниците и клиентите. Ова беше свеченост на која сопствениците и тимот на „Еуроимпекс“ покажаа како заеднички и тимски се гради и сака една компанија.
ПР