Економија
SEAT el-Born: Приклучен кон електричната мобилност

– Светска премиера на новиот концепт на SEAT-el-Born
– el-Born е првото електрично возило на SEAT базирано на платформата MEB
– Овој концепт го нагласува фокусот на SEAT за продолжување на обезбедувањето на одржлива мобилност во постојано менување на светот
– Целиот електричен автомобил ги вклучува најсовремените автономни функционалности и технологии за поврзување за подобрување на возачкото искуство
– Батеријата на возилото може да се полни за само 47 минути, дополнувајќи го својот опсег до 420 км
SEAT el-Born ќе се појави првпат пред светските медиуми на Меѓународниот саем на автомобили во Женева 2019 година. SEAT el-Born е концепт автомобил кој одговара на различните прашања што ги поставува електричната револуција, и станува менувач на играта во процесот.
Светот се менува, а со тоа и мобилноста. Исто како што моторот со внатрешно согорување го смени начинот на кој патувавме во почетокот на 20 век, електрификацијата нè движи кон следната генерација на развој на автомобилите.
Градовите стануваат сè погусто населени, но корисниците сакаат да продолжат да ја користат личната мобилност, така што концептот на SEAT el-Born ги спојува главните аспекти на возачките промени во автомобилската индустрија: електрификација, автономно возење, споделена мобилност и поврзување.
SEAT el-Born е првото 100% електрично возило базирано на платформата Volkswagen Group MEB. Овој концепт е именуван по една од најпознатите иконски соседства во Барселона. Инспирација за дизајнерите и инженерите на SEAT кои создадоа спортски автомобил со најсовремена електрична технологија.
Возилото е дизајнирано и развиено во Барселона, а ќе биде произведено во фабриката Цвикау во Германија; SEAT ќе биде втор бренд кој воведува целосно електрично возило базирано на платформата MEB во групацијата Volkswagen. Автомобилот се очекува да се појави на пазарите до 2020 година.
„Мобилноста се развива, а со тоа и автомобилите што ги возиме. SEAT помеѓу лидерите на оваа промена, а концептот el-Born ги отелотворува технологиите и дизајнерската филозофија што ќе ни помогнат да ги решиме предизвиците со кои се соочуваме“, рече Лука де Мео, претседател на SEAT.
Со голема моќност на батериите, SEAT el-Born поминува до 420 км со едно полнење и забрзува до 100 км/ч за само 7,5 секунди, возилото е толку динамично и практично како што го очекувате од SEAT. Дополнето со способноста да ја надополнувате батеријата за само 47 минути и почнува да ги менува перцепциите за електрификација.
SEAT el-Born не е само ветување за употреблива електрификација, туку и интеграција на други технологии. Возилото вклучува автономна функционалност за поддршка на возачот, како и голем број системи за помош.
Дизајниран за возење
SEAT el-Born е дизајниран за возење. Неговите динамички пропорции се овозможени со својот електричен мотор, притискајќи ги тркалата на четирите агли на возилото и дозволувајќи им поголем животен и енергичен став во споредба со традиционално придвижуваните автомобили.
Тој ја отелотворува иднината на дизајнот на возилото на модерен и интегриран начин, најмногу нагласен на предниот дел на возилото. Аеродинамиката е клучна за максимизирање на опсегот на возилото, за таа цел логото на SEAT на предната страна е рамно, каде што нема потреба да се зема воздух за ладење на моторот, така што нема потреба од решетка. Отвори за ладење се поставени пониски по предниот дел на возилото, обезбедувајќи воздух на батеријата и така насочување на протокот на воздух над предниот дел на возилото.
Како што окото се движи над SEAT el-Born, позицијата на A-столбот забележително се поместува напред, создавајќи повеќе простор во кабината. Ова е олеснето од електричниот мотор кој бара помалку простор.
„El-Born е врвен превод на нашиот емотивен дизајн на SEAT во новиот свет на електрични возила. Нашиот тим за дизајн сериозно го сфати предизвикот да го направиме нашето прво целосно електрично возило привлечно. Верувам дека возењето електрични автомобили мора да биде возбудливо, мора да биде забавно. Мораме да ги натераме клиентите да се заљуби во идејата за електричен автомобил“, рече Алехандро Месонеро-Романос, директор за дизајн на SEAT.
На задниот дел на возилото, двојниот дифузер придонесува за аеродинамичните перформанси на SEAT el-Born исто така, осигурувајќи дека протокот на воздух останува мазен и турбуленцијата е минимизирана. Исто така, ги нагласува динамичните перформанси на возилото.
Внатре, просторот е максимизиран благодарение на електричниот мотор, давајќи можност да понуди сосема ново искуство.
Извајаната кабина дава чувство на леснотија и флексибилност, но исто така и технолошки напредок, со интеграција на дигиталниот кокпит, 10-инчен инфозабавен систем и поврзување на екранот во центарот на контролната табла.
Откако ќе се погледне внатрешноста, моменталниот фокус е на возачот, со сите линии на контролната табла кои упатуваат кон оној кој седи зад управувачот.
Просторот повеќе не е премија во внатрешноста на кабината, при што сите патници уживаат повеќе простор за релаксација во нивните удобни седишта, благодарение на зголемените внатрешни пропорции, но просторот се користи и за максимизирање на практичноста и функционалноста. Исто така има и поголем простор за складирање; способноста да се складира торба меѓу двете предни седишта е едноставен и ефективен пример за овој максимизиран капацитет.
Комплетно напојување
SEAT el-Born е вистински т.н. game changer на пазарот со перформанси што се совпаѓаат со желбата на потрошувачите и со потребата од возење во реалниот свет, за разлика од кое било возило досега.
Со моќност до 150kW (204PS), возилото може да достигне 100 км/ч за само 7,5 секунди – доволно за да ги задоволи барањата на секое сценарио за возење. Но, тоа е само половина од приказната.
Електричните возила не се оценуваат само за нивните перформанси, туку и за нивната способност да патуваат што понатаму со едно полнење на нивните батерии и да го минимизираат времето потребно за полнење откако ќе се потроши складираната енергија. Метрик кој el-Born го задржува.
Со реален опсег до 420 километри, базиран на WLTP циклусот од 62kWh енергија, возилото е подготвено да патува каде и да му треба на клиентот. И со компатибилност на DC полнење до 100kW, батеријата може да се полни од 0% до 80% за само 47 минути.
Возилото, исто така, интегрира напреден систем за управување со топлината за да го максимизира опсегот на возилото во најекстремните услови на животната средина. Топлинската пумпа на возилото може да ја намали потрошувачката на електрична енергија, заштедувајќи до 60 км автономија – корисна во земји каде што температурите може да се намалат и патниците треба да користат клима-контролни системи.
Технологија која испорачува
Со оглед на тоа што нашите патишта стануваат сé повеќе пренатрупани, автомобилите треба да преземат дел од притисокот од патниците. SEAT el-Born го прави токму ова, интегрирање на најновите случувања во автономната функционалност и поврзување за да се ослободи дел од притисокот на модерниот живот.
SEAT el-Born користи автономни системи на второ ниво, давајќи делумна автоматизација на возилото за да може да ги контролира настаните во управувањето, забрзувањето и забавувањето. Додајте го ова меѓу останатите системи за помош при паркирање и SEAT el-Born е концепт автомобил кој ја инкапсулира иднината на возење.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Димитриеска-Кочоска: Законски иницијативи за унапредување и зајакнување на регулаторната рамка и зголемување на довербата на граѓаните во финансискиот систем

Министерството за финансии презеде повеќе законски иницијативи за унапредување и зајакнување на регулаторната рамка со цел зголемување на довербата на граѓаните во финансискиот систем и градење силни банки, кои се силен партнер во спроведување на политиките на Владата за поддршка на домашната економија. Ова го наведува министерката за финансии Гордана Димитриеска-Кочоска во новото издание на Е-билтен на Македонската банкарска асоцијација, објавен во април 2025 година.
„Законот за решавање банки е најзначаен чекор во овој сегмент, со кој се создава нова регулаторна рамка која ќе овозможи навремена интервенција во кредитни институции со проблеми и предуслови за одржување на финансиската стабилност и довербата на јавноста во банкарскиот сектор, со истовремено избегнување на значително негативно влијание врз финансискиот систем преку обезбедување континуитет на клучните функции на банката. Односно, заштита на депонентите и клиентите“, пишува министерката.
Таа додава дека Законот, чија примена се очекува во последниот квартал од годината, пропишува правила, постапки и инструменти за решавање банка, овластувања на Народната банка како орган за решавање банки, како и активности по започнувањето на постапката за решавање банка и дека на овој начин ќе се обезбеди спречување на несолвентност и намалување на негативните последици врз финансискиот систем.
Според министерката со инструментите за ефективно решавање банки што ќе се воведат, ќе се гарантира избегнување на користење средства од даночните обврзници за спасување на овие институции. Тоа, наведува, значи дека употребата на државни инструменти е ограничена и ќе може да се активираат само во исклучителни околности, по исцрпување на сите други опции. Од друга страна, појаснува, со воспоставување на Фондот за решавање банки, Народната банка ќе биде надлежна за управување со постапките и средствата во случаи на финансиски проблеми.
Законот значи воспоставување пазарна дисциплина и доверба во банкарскиот сектор, како и усогласување со европските стандарди, што е значаен чекор напред во унапредување на регулаторната и супервизорската рамка во нашата земја.
Во текстот најавува дека дополнително зајакнување на финансиската стабилност и зајакнување на целокупниот финансиски систем заради зголемување на сигурноста на банкарскиот сектор се очекува и со законската инцијатива за нов закон за банките. Целта на новото законско решение е да се постигне зајакнување на капацитетот на банките за адекватно управување со ризиците поврзани со нивните активности, како и за апсорбирање на потенцијалните загуби што можат да настанат во деловното работење, чија имплементација дополнително ќе го подигне нивото на квалитетен капитал на банките и ќе ја зајакне супервизијата.
Димитриеска-Кочоска подвлекува дека во сите овие активности важна и за истакнување е улогата на Народната банка, како и зајакнувањето на нејзината независност, што се овозможува со последните измени и дополнувања на Законот за Народната банка.
Министерката во објавениот текст ја истакнува важноста на банкарскиот сектор во спроведување на економските политики на Влада, напоменувајќи ги активностите кои се одвиваат во реализација на обезбедените 250 милиони евра поволни кредити за домашните компании.
Економија
За првпат објавен Извештајот за спроведување на макропрудентната политика на Народната банка

Народната банка го објави за првпат Извештајот за спроведувањето на макропрудентната политика, со кој се овозможува транспарентен увид во карактеристиките на преземените макропрудентни мерки, начинот на нивното одредување, како и ефектите од нив. Преземените макропрудентни мерки беа насочени кон исполнувањето на посредните цели на макропрудентната политика за зајакнување на отпорноста на банкарскиот систем и ограничување на структурните системски слабости, а преку тоа и исполнување на крајната цел за одржување на финансиската стабилност.
Целта на мерките насочени кон кредитокорисниците, коишто се применуваат од средината на 2023 година, беше намалување на ризикот од прекумерно преземање ризици од стрaна на банките и од појава на преголема задолженост кај физичките лица при поолабавени кредитни услови и следствено, намалување на веројатноста за остварување на ризиците при неповолни промени во општите економски услови. Мерките се состоеја од јасни правила за тоа колку може да се задолжи едно лице без да се загрози неговата финансиска стабилност, поврзувајќи ја висината на кредитот со висината на доходот на физичкото лице или со вредноста на станбениот простор којшто е заложен како обезбедување. Воведувањето на овие мерки имаше главно превентивен карактер, нивниот интензитет главно се вклопуваше во применетите кредитни политики и практики на банките, но тие го пренесоа сигналот на Народната банка дека треба барем да се задржат применетите критериуми при новото кредитирање на физичките лица.
Другата група мерки целат кон зајакнување на капиталната сила на банките и нивниот капацитет за справување со потенцијалните негативни ефекти од остварувањето на ризиците, а се состојaт од воведување дополнителни капитални барања, познати како заштитни слоеви на капиталот. Во периодот по воведувањето на заштитните слоеви на капиталот ‒ заштитниот слој на капиталот за системски значајните банки и заштитниот слој за зачувување на капиталот во 2017 година и противцикличниот заштитен слој на капиталот во 2023 година ‒ нивото на капиталот на банките е значително зголемено при што стапката на адекватност на капиталот е поголема за речиси 4 процентни поени, достигнувајќи едно од највисоките нивоа во изминативе две децении.
Макропрудентната политика, како клучна алатка за одржување на финансиската стабилност, беше институционализирана со измените на Законот за банките во 2016 година, a надлежноста на Народната банка како макропрудентен орган беше дополнително зајакната со Законот за финансиска стабилност од 2022 година и со измените на Законот за Народната банка во 2024 година, што овозможи проширување на спектарот на примена на макропрудентните инструменти за целите на одржувањето на финансиската стабилност. Со редовна анализа и можност за приспособување на инструментите, Народната банка и натаму ќе спроведува макропрудентна политика со која ќе овозможи одржување на стабилноста и сигурноста на банкарски систем, што е најважната претпоставка за финансиска стабилност и долгорочен економски раст, се наведува во соопштението на Народната банка.
Извештајот е достапен на следнава врска
Економија
УЈП: Фискалните каси да имаат точни адресни податоци и редовно да се одржуваат во овластени сервисери

Управата за јавни приходи ги потсетува даночните обврзници кои вршат промет на добра и услуги со готовински плаќања дека се должни за секое работно место каде што се врши прометот да воведат и користат фискален систем на опрема, задолжително да издаваат фискална сметка за секој извршен промет и редовно да ги одржуваат и сервисираат фискалните апарати во овластен сервисен центар.
„Адресните податоци внесени во фискалниот систем треба да бидат точни и да соодветствуваат со локацијата каде што се користи фискалната каса. Даночниот обврзник кој го користи фискалниот систем во одреден деловен објект не смее да го пренесува, користи или отуѓува фискалниот апарат во друг објект без претходна пријава во Управата за јавни приходи преку овластен сервисен центар“, се наведува во соопштението.
Управата за јавни приходи ги потсетува даночните обврзници, корисници на фискална опрема дека секоја промена или одјава на фискалниот систем мора да биде одобрена од страна на Управата за јавни приходи.
Исто така даночните обврзници кои престануваат да го користат фискалниот систем, било поради прекин на дејност или набавка на нова опрема (нов фискален апарат), должни се стариот да го одјават преку овластен сервисен центар во Управата за јавни приходи.
УЈП апелира даночните обврзници да ги почитуваат одредбите од законот и да бидат даночно усогласени.