Економија
Синдикатот и менаџерскиот тим на прилепски „11-ти Октомври Еурокомпозит“ го потпишаа колективниот договор

По повеќемесечни преговори, менаџерскиот тим на „11-ти Октомври Еурокомпозит“- Прилеп и синдикалната организација го потпишаа колективниот договор. Генералниот директор на единствениот загубар со 100 отсто државен капитал Марјан Додовски и претседателот на Синдикатот на индустрија, енергетика и рударство на Македонија (СИЕР) Пеце Ристески, велат дека договорот е во интерес и на работниците и на работодавачот.
Од Прилеп, Зоран Милошески
Искажувајќи го задоволството од чинот на потпишување на колективниот договор во рамките на „11.Октомври Еурокомпозит“- Прилеп, Генералниот директор на фирмата Марјан Додовски рече дека документот сам по себе не треба да претставува само пишан акт на членови кои треба да се реализираат, туку дека тој е чин на градење доверба помеѓу вработените и менаџерскиот тим на „11.Октомври Еурокомпозит“.
„Во изминатава година и повеќе, почнавме да ја градиме меѓусебната доверба, започнавме чекор по чекор да решаваме горливи проблеми кои со децении назад тежеа во фирмата. Започнавме со решавање на проблемот со здравственото осигурување, што резултираше со тоа што во овој момент не постои работник во „11.Октомври Еурокомпозит“ кој не е здравствено осигурен. Започнавме и со една динамика на редовно исплаќање на нето платите секој тековен месец. Овој колективен договор треба да претставува една рамка во која ќе се движиме сите во „Еурокомпозит“, затоа што таа рамка не е само за менаџерскиот тим, туку за сите вработени. Верувам дека оној имиџ на загубар кој „11.Октомври Еурокомпозит“ досега го имаше полека почнува да бледнее и дека во наредниот период ќе прерасне во респектабилна компанија пошироко во регионот“, изјави Додовски.
Претседателот на СИЕР, Пеце Ристески, рече дека договорот не е неменлива тапија и дека со подобрување на условите очекува да се подобруваат и решенијата во него.
„Самиот чин на потпишување на колективниот договор дава до знаење дека „11.Октомври Еурокомпозит“ веќе излегува надвор од зоната на безнадежни фирми. Со колективниот договор двете страни преземаат обврска за реализација на она што таму е напишано. Без разлика на возраста на вработените, во фирмата има квалитетна работна сила која може овој производен програм квалитетно да го носи, а сите ние со заеднички напори ќе работиме за надминување на проблемите“, рече Ристески.
Цветан Бунтески, првиот човек на синдикалната организација на „11-ти Октомври Еурокомпозит“, вели дека е задоволен од потпишаниот договор.
„Со потпишувањето на колективниот договор се доуредуваат правата и обврските и на работниците и на работодавачот. Веќе имаме опиплива правна рамка со која се дефинираат постапките за меѓусебни спорови и други тековни проблеми кои се во интерес на работниците. Ние како синдикат сме задоволни, иако платата која ја земаме не е голема, сепак е редовна“, рече Бунтески.
Во моментов „11.Октомври Еурокомпозит“ има 290 вработени. Вкупниот долг на фирмата, по разни основи, изнесува околу 1.000.000 евра. /крај/мф/зм
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
ВМРО-ДПМНЕ: Две милијарди евра инвестиции во железничкиот сообраќај, брза пруга Табановце-Гевгелија

Се надзираат контурите за почеток на најголемиот инфраструктурен проект во регионот. Формирање на координативното тело во вторник и започнување на постапка за обезбедување на финансиски средства за реализација на проектот брза пруга, велат од ВМРО-ДПМНЕ.
„Проектот брза пруга Табановце-Гевгелија ќе чини од 1,7 до 2 милијарди евра и ќе биде најголем поединечен проект во Македонија.
Новата брза пруга ќе биде со нови возови, локомотиви и целосно модернизирана и реконструирани железнички станица во Скопје и реконструирани станици низ Македонија.
Со брзата пруга предвидено е патнички сообраќај да биде до 160 км на час, а товарниот сообраќај до 120 км на час. Граѓаните ќе можат да патуваат за час и пол до Солун, 4 до 5 часа до Виена.
Со поддршка и следење на британските и европските стандарди овој проект е од големо значење и ќе ја подобри безбедноста во железничкиот сообраќај.
Брз и ефикасен железнички сообраќај од граница на Србија до граница на Грција. Делницата Табановце – Гевгелија ќе се скрати од 235 км што е моментално, влез излез од државата, се планира да биде 200 и под 200 км. Целта е да имаме брза пруга и брз транспорт.
Македонија конечно ќе почне да ја користи добрата местоположба и ќе се впише на мапата на карго Европа. Карго транспортот се предвидува да донесе од 100 – 120 милиони годишен приход од товарниот сообраќај.
Со развојот на железничката и патната инфраструктура се создаваат можности за поврзување, за подобар и поквалитетен живот на граѓаните“, пишува во соопштението на ВМРО-ДПМНЕ.
Економија
ВМРО-ДПМНЕ: Kланот Заеви и Филипче преку шема на фирми препродавале јаглен на ЕСМ трипати поскапо и профитирале

Во време на ковид пандемија и енергетска криза Заев и Филипче се богателе врз грбот на граѓаните кои плаќаа драстично повисоки сметки за струја, велат од ВМРО-ДПМНЕ.
„Венко Филипче трет ден молчи за испумпувањето на десетици милиони евра од ЕСМ од страна на Вице Заев и фирми кои водат лично до него.
Вице Заев, Зоран Заев и Венко Филипче се директно виновни што струјата во нивно време се покачи за над 50%.
Фирми блиски до Заев и Филипче препродавале јаглен на ЕСМ за три пати поскапо од набавеното.
Зоран Заев, Вице Заев и Венко Филипче, за да можат да се богатат врз грбот на граѓаните креирале мрежа на фирми и посредници за ископ, транспорт и продажба на јаглен од Грција на ЕСМ.
Грчкиот јаглен горел во Македонија а профитот завршил кај Вице Заев во Бугарија.
Јагленот кој од Грција се продавал кон мрежата на фирми за 30 евра бил препродаван во Македонија на ЕСМ по цена и до 82.5 евра.
Додека кланот Заеви продавале скап јаглен на ЕСМ, Филипче уживал во придобивките на милионските бизниси.
Одговорност за овој милионски скандал мора да има, а ЈО да отвори истрага“, пишува во соопштението на ВМРО-ДПМНЕ.
Економија
Повеќе од половина од самовработените во ЕУ работат и по пензионирање

Во Европската унија, 56,4 отсто од самовработените лица во текот на 2023 година продолжиле да работат дури и по добивањето на првата пензија, објави денеска Евростат.
Канцеларијата на ЕУ задолжена за статистика наведува дека меѓу земјите-членки на Европската унија, процентот на самовработени пензионери кои продолжиле да работат или повторно се вклучиле на пазарот на трудот бил највисок во Шведска (98,4 отсто), Финска (88) и Ирска (87,7).
Од друга страна, најниско учество имало во Шпанија (18,2 отсто), Грција (20,3) и Словенија (40,4).
Повеќе од половина (57 отсто) од вработените пензионери во ЕУ работеле со скратено работно време.
Оваа стапка е значително повисока отколку кај вработените кои не се пензионери (16,2 отсто).