Економија
Синдикатот и менаџерскиот тим на прилепски „11-ти Октомври Еурокомпозит“ го потпишаа колективниот договор

По повеќемесечни преговори, менаџерскиот тим на „11-ти Октомври Еурокомпозит“- Прилеп и синдикалната организација го потпишаа колективниот договор. Генералниот директор на единствениот загубар со 100 отсто државен капитал Марјан Додовски и претседателот на Синдикатот на индустрија, енергетика и рударство на Македонија (СИЕР) Пеце Ристески, велат дека договорот е во интерес и на работниците и на работодавачот.
Од Прилеп, Зоран Милошески
Искажувајќи го задоволството од чинот на потпишување на колективниот договор во рамките на „11.Октомври Еурокомпозит“- Прилеп, Генералниот директор на фирмата Марјан Додовски рече дека документот сам по себе не треба да претставува само пишан акт на членови кои треба да се реализираат, туку дека тој е чин на градење доверба помеѓу вработените и менаџерскиот тим на „11.Октомври Еурокомпозит“.
„Во изминатава година и повеќе, почнавме да ја градиме меѓусебната доверба, започнавме чекор по чекор да решаваме горливи проблеми кои со децении назад тежеа во фирмата. Започнавме со решавање на проблемот со здравственото осигурување, што резултираше со тоа што во овој момент не постои работник во „11.Октомври Еурокомпозит“ кој не е здравствено осигурен. Започнавме и со една динамика на редовно исплаќање на нето платите секој тековен месец. Овој колективен договор треба да претставува една рамка во која ќе се движиме сите во „Еурокомпозит“, затоа што таа рамка не е само за менаџерскиот тим, туку за сите вработени. Верувам дека оној имиџ на загубар кој „11.Октомври Еурокомпозит“ досега го имаше полека почнува да бледнее и дека во наредниот период ќе прерасне во респектабилна компанија пошироко во регионот“, изјави Додовски.
Претседателот на СИЕР, Пеце Ристески, рече дека договорот не е неменлива тапија и дека со подобрување на условите очекува да се подобруваат и решенијата во него.
„Самиот чин на потпишување на колективниот договор дава до знаење дека „11.Октомври Еурокомпозит“ веќе излегува надвор од зоната на безнадежни фирми. Со колективниот договор двете страни преземаат обврска за реализација на она што таму е напишано. Без разлика на возраста на вработените, во фирмата има квалитетна работна сила која може овој производен програм квалитетно да го носи, а сите ние со заеднички напори ќе работиме за надминување на проблемите“, рече Ристески.
Цветан Бунтески, првиот човек на синдикалната организација на „11-ти Октомври Еурокомпозит“, вели дека е задоволен од потпишаниот договор.
„Со потпишувањето на колективниот договор се доуредуваат правата и обврските и на работниците и на работодавачот. Веќе имаме опиплива правна рамка со која се дефинираат постапките за меѓусебни спорови и други тековни проблеми кои се во интерес на работниците. Ние како синдикат сме задоволни, иако платата која ја земаме не е голема, сепак е редовна“, рече Бунтески.
Во моментов „11.Октомври Еурокомпозит“ има 290 вработени. Вкупниот долг на фирмата, по разни основи, изнесува околу 1.000.000 евра. /крај/мф/зм
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Инвертер-клими за ранливите семејства – Министерството за енергетика објави оглас

Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини објави мерка која ги таргетира ранливите категории население.
Преку јавен оглас, што стапи во сила, Министерството, како што информираат од таму, почнува со распределба на енергетски ефикасни инвертер клима-уреди за 2025 година, со што ќе се подобри квалитетот на живеење и ќе се намалат трошоците за енергија во илјадници македонски домови.
„Мерката се реализира во согласност со Програмата за изменување и дополнување на Програмата за заштита на ранливите потрошувачи на енергија за 2025 година (‘Службен весник на РСМ’ бр. 161/25). Во согласност со јавниот оглас за поддршка на домаќинства што спаѓаат во категоријата ранливи потрошувачи на енергија, со цел унапредување на енергетската ефикасност и подобрување на квалитетот на живеење, домаќинствата што ги исполнуваат условите ќе стекнат право на купен и вграден инвертер клима-уред со моќност од 3,5 kW и енергетска класа од најмалку А+. Овие уреди не само што штедат електрична енергија туку обезбедуваат и висока ефикасност за греење и ладење – токму онаму каде што е најпотребно“.
Како што појаснуваат, рокот за пријавување е 60 дена од денот на објавувањето на огласот во дневен весник.
Повеќе информации, како и потребните обрасци за пријавување, се објавени на веб-страницата на Министерството: www.energy.gov.mk.
Економија
Народната банка со нова иницијатива: проширување на услугите што ќе може да се користат преку платежната сметка со основни функции

Гувернерот Трајко Славески истакна дека иницијативата на Народната банка за намалување на надоместоците за користење на платежните услуги веќе ги даде првите резултати и изрази задоволство од одлуките на банките за намалување на трошоците.
Славески, на денешната конференција за печатот, најави дека Народната банка ќе покрене иницијатива и за измени на сегашното законско решение за платежната сметка со основни функции, со кои ќе се овозможи нејзино помасовно користење од страна на граѓаните за извршување на плаќањата кај сите банки. Со измените на Законот за платежни услуги и платни системи, се предлага отстранување на дел од постојните ограничувања и значително проширување на услугите што граѓаните ќе можат да ги користат преку платежната сметка со основни функции.
Најзначајните новини се: можност за дозволено пречекорување, можност да се поседува платежна сметка со основни функции дури и ако потрошувачот има други сметки, како и проширен сет бесплатни или евтини услуги, којшто покрај интерните, ќе ги вклучи и меѓубанкарските електронски трансфери, издавањето дебитна картичка и до четири подигнувања готовина месечно од банкоматите на други банки во износ до 2.000 денари по трансакција. Во овој сет влегуваат и други услуги коишто и досега можеа да ги користат граѓаните, односно уплатите и подигнувањата готовина на банкоматите и шалтерите на банката, користењето на електронското и мобилното банкарство, како и плаќањата со платежна картичка на физичките продажни места и во интернет-трговијата.
„Предлагаме цената на услугите коишто ќе може да се користат преку платежната сметка со основни функции да биде поврзана со износот на минималната бруто-плата во земјава и да биде утврдена најмногу на 0,1% од неа, па согласно важечката минимална бруто-плата за 2025 година, таа би изнесувала 36 денари на месечно ниво. За граѓаните коишто ѝ припаѓаат на групата законски корисници на права, односно т.н. ранливи категории граѓани, овие услуги ќе бидат целосно бесплатни“, истакна Славески.
Народната банка ќе работи со банките и на воспоставување национална мрежа на банкомати за подобар пристап до готовина низ целата земја. Оваа идеја би се остварила најдоцна до крајот на наредната 2026 година.
Покрај ова, Народната банка ќе предложи и приспособен пакет за микротрговци – најчесто семејни бизниси коишто имаат ограничени ресурси, со цел да се поттикне финансиската вклученост и дигитализацијата на плаќањата. Се очекува дека поповолните услови за користење на платежните услуги ќе бидат достапни за граѓаните и за микротрговците по донесувањето на законските измени, односно дека ќе бидат во примена од почетокот на 2026 година.
Економија
Затворени четири субјекти: триесет отсто од контролираните се со неправилности за фискализација, објави УЈП

Во периодот од 28 јули до 3 август 2025 година Управата за јавни приходи (УЈП) спроведе вкупно 214 теренски контроли за фискализација, насочени кон различни типови деловни субјекти, меѓу кои: ресторани, кафе-барови, шанкови на плажа, слаткарници, колонијали, продавници за облека и накит, хотел, автопревозници, паркинзи и други трговски објекти за продажба на мало.
Контролите беа реализирани во државата во повеќе градови, меѓу кои и туристичките места, каде што во летниот период има зголемена фреквенција на туристи. Од 214 контролирани субјекти, кај 30,8 %, односно кај 66 од контролираните се утврдени неправилности во согласност со Законот за регистрирање на готовинскиот промет.
За утврдените неправилности донесени се 66 прекршочни санкции – глоби, кои ќе бидат одмерени во согласност со големината на субјектот.
За четири, односно три субјекти од Охрид и еден од Струга, поради повторено неиздавање фискални сметки во рок од две години, изречена е мерка за привремена забрана за вршење дејност (запечатување).
„Анализата на спроведените контроли и утврдените неправилности по градови е следна: • Во Скопје извршени се 14 контроли и при истите утврдени се 4 неправилности; • Во Струга, Охрид и Битола извршени се 126 контроли, а утврдени се 29 неправилности од кои 11 неправилности во Струга и 18 во Охрид • Во Прилеп извршени се 7 контроли, a утврдени се 3 неправилности; • Во Тетово, Гостивар извршени се 32 контроли, а утврдени се 14 неправилности од кој 13 во Тетово и една во Гостивар • Во Штип, Неготино, Демир Капија, Кавадарци Велес и Куманово извршени се 35 контроли, а утврдени се 16 неправилности, по една неправилност во Неготино и Кавадарци, 2 во Демир Капија, 3 во Штип, 4 во Велес и 5 неправилности во Куманово“.
УЈП апелира до сите даночни обврзници да постапуваат совесно и согласно законските прописи, со цел да придонесат кон зајакнување на даночната усогласеност и унапредување на даночната дисциплина во државата.
„Управата за јавни приходи врз основа на извршените контроли согласно Закон за регистрирање на готовински плаќања, ќе врши вкрстени проверки со цел да ја провери веродостојноста на искажаните приходи кај даночните обврзници. Издавањето фискални сметки и користењето мобилни фискални апарати не претставуваат само законска обврска – туку и клучен чекор кон правично, транспарентно и одговорно деловно опкружување. Управата за јавни приходи останува цврсто посветена на доследна примена на законите и обезбедување еднаков третман за сите даночни обврзници“.