Култура
Бранислав Лечиќ обвинет за силување, српскиот актер ги негира обвинувањата
Актерката Данијела Штајнфелд го обвини актерот Бранислав Лечиќ дека ја силувал во 2012 година. Во интервју за „Инсајдер“ таа вели дека две години се лекувала од посттрауматско нарушување и призна дека размислувала за самоубиство. Од своја страна, Лечиќ изјави дека тврдењата за силување се најодвратна лага.
„Ме силуваше мојот колега и драг пријател Бранислав Лечиќ, во мај 2012 година. По тоа, четири дена игравме претстава. Бев во шок. Сакав веднаш да повикам полиција, но размислував што ќе се случи. Мора да ја разберете таа ситуација“, вели Штајнфелд во интервју за „Инсајдер“.

Таа нагласува дека во тоа време била убедена дека јавноста нема да ѝ верува затоа што го имала само нејзиниот збор против неговиот, затоа што тој бил постар колега, успешен и славен актер.
Штајнфелд сега вели дека повеќе не ѝ е важно кој ќе ѝ верува.
Таа во петокот пристигна во Белград од Њујорк, каде што живее со години, за да даде изјава пред обвинителството, а случајот го откри и за „Инсајдер“.
„Јас велев не цело време, сè додека можев“, вели Даниела.
Само 40 дена по трауматскиот настан, таа успеала да замине во Америка и сакала да заборави на сè. Но, како што вели, тогаш почнале психичките проблеми. Престанала да спие и да јаде, а во еден момент таа дури помислила и на самоубиство.
Лекарите ѝ дијагностицирале посттрауматско нарушување.
„Две години се лекував од посттрауматско нарушување. Во тоа време не можев да функционирам нормално како личност, да се чувствувам безбедно. Претежно бев затворена. Ако некој ме потсетеше на него во која било смисла, ми се јавуваа потешкотии со дишењето и добивав напади на паника“, рече Даниела во интервју за „Инсајдер“.
Претседателот на движењето Демократите на Србија и професор на Факултетот за современа уметност изјави дека тврдењата дека ја силувал актерката Даниела Штајнфелд се најодвратната лага што го дискредитира.
„Апсолутно го почитувам законот и правните институции на оваа држава и подготвен сум во секое време да одговорам на ваквото обвинување во Обвинителството. Ова е најодвратната лага што ме дискредитира “, изјави Лечиќ.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Изложба „Мал формат-Миниартура“ во Културно информативниот центар во Скопје
Во Културно информативниот центар во Скопје утре, 31.10., во 20 часот ќе биде отворена изложбата „Мал формат-Миниартура“ на Друштво на ликовни уметници на Македонија.
Ќе бидат претставени дела во дводимензионален и тродимензионален формат – цртежи, слики, колажи, скулптури, објекти, графики и дела во други техники од членовите на уметничката асоцијација.
Малиот формат и минијатурата се чести модели на запишување на фази од процесот на реализација на ликовните дела и со тоа се дел од тековната продукција на ликовните уметници. Во тој процес и продукцијата на финални ликовни дела во помал формат е од особено значење бидејќи дава посебно место на јасната идеја, прецизноста во реализацијата на делата и актуелност на понудениот концепт.
Проектот е поддржан од Министерството за култура и туризам.
Култура
Објавен англискиот превод на научнофантастичната новела „До_адната книга“ од Стефан Марковски
Деновиве на Амазон, Bookshop.org, Palace Marketplace, Odilo, cloudLibrary, Borrow Box и други книжевни платформи беше објавена научнофантастичната новела „До_адната книга“ со апсурдистичко-сатирични и експериментални книжевни елементи од Стефан Марковски, која минатата година ја доживеа и својата објава на македонски јазик.
Новелата, со англиски наслов „The Bo®ing Book: A Sci-Fi Satire about the Art of Whatever Meaning Can Be“, има динамично дејство кое се развива низ повеќенасочна, сложена и нелинеарно структурирана композиција, подлегнувајќи на постојани и тешко предвидливи пресврти, кои освен што ја одразуваат повеќеслојноста на самата реалност, ја наоѓаат својата улога и како дел од експериментот кој е и централна тема.
Една од главните области на овој истражувачки експеримент е развивањето спефицични облици на вештачка интелигенција чијашто цел, покрај другото, е и проучувањето на досадата, наспроти афинитетите и допаѓањата, со цел подлабинско и посеопфатно разбирање на човекот и човечкото преку уште една негова одлика.
Книгата има 134 страници и е достапна во печатена и електронска верзија, вклучувајќи тврд и мек повез, како и Киндл формат.
Култура
Промоција на романот „Годините“ од француската нобеловка Ани Ерно
В сабота (1. ноември) ќе се одржи промоцијата на романот „Годините“ (2025, Илика) од француската нобеловка Ани Ерно во бифето на Младинскиот културен центар со почеток од 19:00 часот. Книгата ќе ја промовираат и за неа ќе разговараат Андријана Папиќ Манчева, преведувачката на романот, Ведран Диздаревиќ, уредникот на изданието, и Катерина Шекутковска, главната и одговорна уредничка на издавачката куќа „Илика“.
Покривајќи го периодот од крајот на Втората светска војна, па сѐ до почетоците на XXI век, романот „Годините“ претставува уште едно нурнување на Ани Ерно во сликите на сопствените сеќавања и обид да се прикаже врската помеѓу два речиси еднакво недофатливи ентитети: субјективното „јас“ кое живее и пишува и објективното „таа“ врз коешто историјата го втиснува својот груб печат.
Ја опишуваат како бестрашно искрена книга, со која животот на Ерно се трансформира во историја, а сопствените спомени во колективна меморија на една генерација. Притоа, може да се гледа како еден вид „Во потрага по загубеното време“ на Пруст преосмислена за нашето време на доминација на медиумите и на консумеризам, за нашиот период на фетишизам на апсолутното удопство.
Со „Годините“, Ерно востановува еден нов вид на автобиографско пишување – жанр што американскиот писател Едмунд Вајт парадоксално го нарекува „колективна автобиографија“. Истовремено субјектива и имперсонална, авторката си задава една нескромна задача – безмалку да ги прикажеживотот и времињата на една цела генерација.
Ани Ерно (Лилбон, 1940) е француска писателка и добитничка на Нобеловата награда за литература во 2022 година, за (како што изјави комисијата) „храброста и клиничката острина со која ги открива корените, отуѓувањата и колективните ограничувања на личната меморија“. Нејзината авторска кариера трае повеќе од педесет години и има објавено повеќе од дваесет романи на најразлични теми. Покрај тоа што има добиено ред награди, има извршено и длабоко влијание на следните генерации француски писатели, особено врз Дидје Ерибон и Едуар Луј.

