Култура
Врвниот светски електронски музичар Метју Џонсон со настап во живо на „ПМГ рекордингс фестивал 13“
Втората фестивалска вечер на годинешното издание на „ПМГ рекордингс фестивалот“ ќе биде во дансинг-салата во Младинскиот културен центар, оваа сабота, 14 октомври.
Предводена од реномираниот светски електронски музичар Метју Џонсон од Канада, програмата на втората фестивалска вечер ни носи и признати домашни продуценти и диџеи од електронската музичка сцена заедно со надоаѓачки таленти од младата генерација активни во полето на хип-хоп, трап, електронската и поп-музиката.

Метју Џонсон е врвен светски музичар. Уникатен артист, кој е повеќе од 20 години на самиот врв на електронската сцена. Неговата музика ужива култен статус помеѓу љубителите на електронската музика за танц. По настапите на сцените во Белгија, Шпанија, Германија, Италија, Србија, Малта, Англија и Јапонија, само во последните два месеци, оваа сабота ни доаѓа во Скопје со настап во живо на „ПМГ рекордингс фестивалот’. Тој активно работи како автор, продуцент и изведувач од 90-ти години на минатиот век. Во 2000-те Метју има веќе развиен и препознатлив аналоген звук.
Во 2010 го издава својот прв и култен албум Agents of Time по кој следат уште три албуми и бројни синглови, ЕП, ремикси и соработки. Неговата работа е видлива и ценета и во рамките на музичките состави Cobblestone Jazz, Midnight Operator и Modern Deep Left Quartet. Звукот и репутацијата на Метју како уметник континуирано се развива, како што би очекувале за некој толку изразно богат и широко талентиран автор и изведувач. Следствено на тоа, публиката во светот, но и во Македонија, го препознава како уникатен музичар и изведувач, кој на своите концерти и овозможува максимално уживање. За „ПМГ рекордингс“, квалитетот на музиката отсекогаш бил на прво место. Врвниот музички продукт на Метју Џонсон, заедно со големата популарност што ја ужива, е гаранција за настан од светски калибар оваа сабота во Скопје. Несомнено електронски настан на годината во Македонија.

Македонскиот дел од програмата е резервиран главно за млади артисти, што ја потврдува позицијата на „ПМГ рекордингс“ за развој и поддршка на домашната сцена. Пред сè, тука е извонредно талентираниот Young Dadi, кој со својот уникатен бленд на хип-хоп, електроника и поп, моментално е помеѓу најпопуларните млади артисти во земјава. Неговата екипа се состои од младите и перспективни диџеи и продуценти 5R и DIMCHUGA, а во рамките на настапот на нашата млада македонска ѕвезда на вечерта Young Dadi, ќе се приклучи и најмладиот, надежен рапер Vanski. Оваа екипа на талентирани млади музичари ќе ја отвори програмата на втората фестивалска вечер.

Андреја Салпе е несомнено водечки артист на нашата електронска танцова сцена. Неговите последни изданија Metropoli и Relationships го потврдуваат тоа. Еден од најбукираните артисти во последно време, задолжен да ја загрее атмосферата за фантастичниот Метју Џонсон.
Вечерта ќе ја затвори Горан Кан, добро познат артист на македонската електронска сцена. Врвен диск-џокеј, со многу изданија за домашни и странски дискографски куќи.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Факултетот за музичка уметност го најави годишниот концерт „ОРИОН – каде што се раѓаат ѕвездите“
Факултетот за музичка уметност – Скопје го најави годишниот концерт насловен „ОРИОН – каде што се раѓаат ѕвездите“, кој ќе се одржи во петок, 5 декември, со почеток во 20:00 часот во Големата концертна сала на Македонската филхармонија. Настанот е дел од одбележувањето на 59-годишнината од постоењето на институцијата.
ФМУ – Скопје истакнува дека како алма матер на голем број уметници од земјата и регионот, останува централниот столб на музичкото и балетското образование, создавајќи генерации изведувачи, педагози и творци кои го обликуваат уметничкиот живот во Македонија.
На концертната програма ќе настапат Симфонискиот оркестар на ФМУ, Мешаниот хор „Драган Шуплевски“, Камерниот гудачки оркестар „ФМУ Солисти“, Оркестарот од народни инструменти со солисти, студенти од Катедрата за балетска педагогија, од Катедрата за џез и популарна музика, како и дувачкиот ансамбл на ФМУ, под водство на проф. м-р Цанев, проф. м-р Татарчевски и доц. м-р Спироски.
Публиката ќе има можност да слушне дела од Пурсел, Сен-Санс, Прокофјев, Тиле/Вајс, Коен, Сусато, Горецки, Гершвин, македонска традиционална музика, како и нови композиции од студентите А. Голчева и М. Цветановска.
Влезот на настанот е слободен.
Култура
Сè што ни е заедничко“ – во МСУ изложба што го иницира прашањето „Дали навистина го дишеме истиот воздух?“
Сè што ни е заедничко (Институција во дишење) – нова изложба во МСУ-Скопје од 27 ноември
Во Музејот на современата уметност – Скопје на 27 ноември 2025 година, со почеток во 20 часот, ќе биде отворена изложбата „Сè што ни е заедничко (Институција во дишење)“, кураторски проект на Мира Гаќина и Јованка Попова.
Во изложбата учествуваат Forensic Architecture, Денис Фереира да Силва и Арџуна Неуман, Дурмиш Ќазим, Џумана Мана, Зорица Зафировска и Палестинскиот музеј.
Проектот тргнува од прашањето дали навистина го дишеме истиот воздух. Изложбата го поставува воздухот како ресурс што формално го делиме, но не и еднакво, укажувајќи на токсичните атмосфери – буквални и политички – и на позицијата на маргинализираните заедници.
Инспирирана од концептот на Фанон за „борбено дишење“, поставката ги истражува уметничките практики што откриваат колонијални, империјални и капиталистички структури впишани во воздухот што го дишеме. Авторите визуелизираат токсични облаци, архиви на насилство и невидливи атмосфери што влијаат врз секојдневието.
Паралелно со изложбата, која ќе трае до крајот на февруари, ќе се одржат јавни програми. Во рамките на проектот „Институционални градини“ на Зорица Зафировска ќе има детски работилници за садење и изработка на семенски топчиња, активности за чистење и обновување на просторот околу МСУ, поставување компостна кутија и прикажување едукативни видеа.
Со оваа поставка МСУ-Скопје се претставува како „институција во дишење“ – отворена, инклузивна и ориентирана кон заедницата, со повик за заедничко размислување и акција. Визуелниот идентитет на проектот е дело на Албана Бектеши.
Култура
Промоција на монографијата „Рисима“ од Јасна Франговска
Во среда, 3 декември, со почеток од 19:00 часот во „Јавна соба“, Скопје, ќе се одржи промоцијата на монографијата „Рисима“ од Јасна Франговска, посветена на најпознатата и најуспешна македонска кореографка за современ танц ‒ Рисима Рисимкин. Изданието е на „ПНВ Публикации“ и објавено е со поддршка од Министерството за култура и туризам.
Монографијата низ разговор со Јасна Франговска и Рисима Рисимкин ќе ја претстави Јулијана Величковска, главен и одговорен уредник на „ПНВ Публикации“.
Во ова обемно и луксузно издание, на 180 страници, опфатени се сите значајни аспекти од 45-годишната кариера на Рисима Рисимкин ‒ од самите почетоци како балерина, со сите предизвици со кои се соочувала, до големите успеси што ја дефинираа како истакната кореографка од областа на современиот танц, којашто со нејзината едукациска работа зад себе остава нови генерации танчари и кореографи. Рисима Рисимкин е клучна фигура во македонската култура, а нејзиниот труд годинава беше крунисан и со високото признание ‒ Витез на францускиот ред на уметностите и книжевностите што го доделува државата Франција.
Покрај извонредно питкото писмо на Франговска, што на многу топол и непосреден начин го доближува животниот и професионалниот пат на Рисимкин, извадоците од позначајните рецензии за нејзините дела и обраќањата до читателот од самата Рисима, изданието е збогатено и со неверојатни фотографии од личната архива на Рисимкин и од архивата на „Интерарт културниот центар“, чиишто автори се: Андреј Гиновски, Драган Перковски, Сашо Димоски, Сердар Ајдин, Aнтонио Пиштолов, Ивана Тасев, Олга Ибатулина, Зоран Велјаноски ‒ Летра, Емил Петров и Борис Грдановски.
„Би ја опишала како македонската Пина Бауш, потпрена на белиот балет, којашто во еден момент посакува да излезе од таа рамка и да оди во слободата на движењето…“, ќе изјави Мирјана Радочевиќ за „Политика“, Белград во 2003 г.

