Култура
Поповиќ поднесе неотповиклива оставка од функцијата директор на НУ Охридско лето
Директорката на НУ Охридско лето, Наташа Поповиќ, денеска, во Министерството за култура и туризам поднесе неотповиклива оставка поради лични причини.
Оставката ја достави лично до министерот Зоран Љутков.
Поповиќ ја раководи најзначајната музичко-сценска манифестација изминативе шест години, во кои се реализира квалитетна уметничка програма со светски и домашни уметници, кои оставија белег во богатата фестивалска програма.
Во нејзиниот мандат фестивалот Охридско лето одбележа значаен јубилеј – 60 години од постоењето, и тоа во време на пандемијата на коронавирусот. Се реализира квалитетна програма со учество на домашни и странски уметници, но и со почитување на мерките и препораките за заштита на публиката и учесниците кога сите културни манифестации беа откажани.
Во 2020 година Поповиќ како директор на Охридско лето ја прими Светиклиментовата награда, повелба со која фестивалот како наш најголем културен бренд, еден од главните фактори на музичката и театарската култура на земјата, беше издвоен за најголем промотор на националното музичко творештво и амбасадор на македонската уметност во светот.
Значаен проект во изминативе шест години е и проектот „Годови“, реализиран во соработка со националниот сервис МРТ. Станува збор за колаж од снимени фрагменти од концерти и изјави и личности што се вградиле во развојот на овој најреномиран фестивал во регионот.
Исто така, под нејзино раководство, архивската документација, културното пишано богатство на манифестацијата, првпат е предадена на трајно чување во Архивот на Охрид.
Во техничко-сценскиот дел комплетно нов лик доби сцената на Долни Сарај, каде што се извршија поголеми реконструктивни зафати, а се обезбеди и нов објект за продажба и маркетинг, сувенирницата што комплетно се опреми и од оваа година треба да биде пуштена во употреба.
Поповиќ пред оставката изјави дека се гордее на сработеното, на квалитетната програма богата со многубројни звучни имиња. Заблагодарувајќи им се на вработените, рече дека се гордее што имала можност да работи со посветен и професионален тим, кој се справува со сите предизвици.
„Особено се гордеам на високиот квалитет на програмата и на успешните шест фестивалски изданија, кои се позитивно оценети од стручната критика, од делегатите на Европската асоцијација на фестивалите (ЕФА), кои беа тука на свечените отворања на фестивалот, но и од нашата верна публика. Ми беше огромна чест и задоволство да работам на оваа функција со еден прекрасен тим, кој многу ми помогна за да бидам успешен директор и менаџер, тим што е за пример и почит не само во Охрид туку и пошироко во државата, но и со селекторките на музичката и на драмската програма на фестивалот, Бисера Чадловска и Сања Арсовска“, рече Поповиќ, која годинава доби признание – благодарница од амбасадорката на Република Србија во Република Северна Македонија, Невена Јовановиќ, за големиот придонес во промоцијата на српската култура во земјата. Од амбасадорката на САД, Анџела Агелер, ѝ беше врачено признание за големи достигнувања и соработка во промовирањето на американската уметност и култура во Република Северна Македонија, кое беше одобрено со печат од Стејт департментот во Вашингтон. Претседателот на Република Италија, Серџо Матарела, ја одликува директорката Поповиќ со орден „Витез на Редот ‘Ѕвезда на Италија’“.
Минатата година Поповиќ како директорка на Охридско лето беше избрана за жена на годината од областа на културата во рамките на конференцијата „Жени претприемачки“, што се одржа шести пат во Македонија.
Таа најави дека професионалната кариера ќе ја продолжи во културата, во уметноста, која е и нејзина професија.
Вработените ѝ се заблагодарија и ѝ порачаа дека беше вистинско задоволство да се работи со неа и дека остануваат нејзини вистински пријатели.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Факултетот за музичка уметност го најави годишниот концерт „ОРИОН – каде што се раѓаат ѕвездите“
Факултетот за музичка уметност – Скопје го најави годишниот концерт насловен „ОРИОН – каде што се раѓаат ѕвездите“, кој ќе се одржи во петок, 5 декември, со почеток во 20:00 часот во Големата концертна сала на Македонската филхармонија. Настанот е дел од одбележувањето на 59-годишнината од постоењето на институцијата.
ФМУ – Скопје истакнува дека како алма матер на голем број уметници од земјата и регионот, останува централниот столб на музичкото и балетското образование, создавајќи генерации изведувачи, педагози и творци кои го обликуваат уметничкиот живот во Македонија.
На концертната програма ќе настапат Симфонискиот оркестар на ФМУ, Мешаниот хор „Драган Шуплевски“, Камерниот гудачки оркестар „ФМУ Солисти“, Оркестарот од народни инструменти со солисти, студенти од Катедрата за балетска педагогија, од Катедрата за џез и популарна музика, како и дувачкиот ансамбл на ФМУ, под водство на проф. м-р Цанев, проф. м-р Татарчевски и доц. м-р Спироски.
Публиката ќе има можност да слушне дела од Пурсел, Сен-Санс, Прокофјев, Тиле/Вајс, Коен, Сусато, Горецки, Гершвин, македонска традиционална музика, како и нови композиции од студентите А. Голчева и М. Цветановска.
Влезот на настанот е слободен.
Култура
Сè што ни е заедничко“ – во МСУ изложба што го иницира прашањето „Дали навистина го дишеме истиот воздух?“
Сè што ни е заедничко (Институција во дишење) – нова изложба во МСУ-Скопје од 27 ноември
Во Музејот на современата уметност – Скопје на 27 ноември 2025 година, со почеток во 20 часот, ќе биде отворена изложбата „Сè што ни е заедничко (Институција во дишење)“, кураторски проект на Мира Гаќина и Јованка Попова.
Во изложбата учествуваат Forensic Architecture, Денис Фереира да Силва и Арџуна Неуман, Дурмиш Ќазим, Џумана Мана, Зорица Зафировска и Палестинскиот музеј.
Проектот тргнува од прашањето дали навистина го дишеме истиот воздух. Изложбата го поставува воздухот како ресурс што формално го делиме, но не и еднакво, укажувајќи на токсичните атмосфери – буквални и политички – и на позицијата на маргинализираните заедници.
Инспирирана од концептот на Фанон за „борбено дишење“, поставката ги истражува уметничките практики што откриваат колонијални, империјални и капиталистички структури впишани во воздухот што го дишеме. Авторите визуелизираат токсични облаци, архиви на насилство и невидливи атмосфери што влијаат врз секојдневието.
Паралелно со изложбата, која ќе трае до крајот на февруари, ќе се одржат јавни програми. Во рамките на проектот „Институционални градини“ на Зорица Зафировска ќе има детски работилници за садење и изработка на семенски топчиња, активности за чистење и обновување на просторот околу МСУ, поставување компостна кутија и прикажување едукативни видеа.
Со оваа поставка МСУ-Скопје се претставува како „институција во дишење“ – отворена, инклузивна и ориентирана кон заедницата, со повик за заедничко размислување и акција. Визуелниот идентитет на проектот е дело на Албана Бектеши.
Култура
Промоција на монографијата „Рисима“ од Јасна Франговска
Во среда, 3 декември, со почеток од 19:00 часот во „Јавна соба“, Скопје, ќе се одржи промоцијата на монографијата „Рисима“ од Јасна Франговска, посветена на најпознатата и најуспешна македонска кореографка за современ танц ‒ Рисима Рисимкин. Изданието е на „ПНВ Публикации“ и објавено е со поддршка од Министерството за култура и туризам.
Монографијата низ разговор со Јасна Франговска и Рисима Рисимкин ќе ја претстави Јулијана Величковска, главен и одговорен уредник на „ПНВ Публикации“.
Во ова обемно и луксузно издание, на 180 страници, опфатени се сите значајни аспекти од 45-годишната кариера на Рисима Рисимкин ‒ од самите почетоци како балерина, со сите предизвици со кои се соочувала, до големите успеси што ја дефинираа како истакната кореографка од областа на современиот танц, којашто со нејзината едукациска работа зад себе остава нови генерации танчари и кореографи. Рисима Рисимкин е клучна фигура во македонската култура, а нејзиниот труд годинава беше крунисан и со високото признание ‒ Витез на францускиот ред на уметностите и книжевностите што го доделува државата Франција.
Покрај извонредно питкото писмо на Франговска, што на многу топол и непосреден начин го доближува животниот и професионалниот пат на Рисимкин, извадоците од позначајните рецензии за нејзините дела и обраќањата до читателот од самата Рисима, изданието е збогатено и со неверојатни фотографии од личната архива на Рисимкин и од архивата на „Интерарт културниот центар“, чиишто автори се: Андреј Гиновски, Драган Перковски, Сашо Димоски, Сердар Ајдин, Aнтонио Пиштолов, Ивана Тасев, Олга Ибатулина, Зоран Велјаноски ‒ Летра, Емил Петров и Борис Грдановски.
„Би ја опишала како македонската Пина Бауш, потпрена на белиот балет, којашто во еден момент посакува да излезе од таа рамка и да оди во слободата на движењето…“, ќе изјави Мирјана Радочевиќ за „Политика“, Белград во 2003 г.

