Култура
Кевин Спејси одржа говор во Кан по скандалот; Фестивалот: Немаме никаква врска со тоа
Кевин Спејси одржа страстен говор во Кан, критикувајќи ја културата на откажување.
Во 2017 година, Спејси (65) беше обвинет за сексуален напад или несоодветно однесување од повеќе од 30 мажи. Неговата кариера тогаш практично запре. Во 2022 година, тој беше прогласен за невин на судење во Њујорк, а во 2023 година беше ослободен од девет обвиненија за сексуален напад во кривично судење во Лондон.
Години откако обвиненијата излегоа на виделина, тој се врати во Кан за прв пат од 2016 година. Актерот доби награда за животно дело од Фондацијата „Подобар свет“ на тивок настан за време на фестивалот. За време на говорот, кој го документира весникот „Варајети“, актерот зборуваше против културата на „црните листи“ и му се заблагодари на Мануел Колас де ла Рош, основачот на фондот што ја поддржува филмската индустрија.
„Сакам да му се заблагодарам на Мануел, основачот на Фондот за подобар свет. Какво прекрасно име. Организацијата чија цел е да прави добро во светот се нарекува „Подобар свет“. Но, тие прават повеќе од само добро, како што кажува нивното име“.
Тој додаде дека му е неверојатно што неговото присуство се смета за чин на храброст, со оглед на тоа што е ослободен од сите обвиненија.
„Кој некогаш би помислил дека почестувањето на некој кој бил ослободен од обвиненијата во секоја судница во која стапнал може да се смета за храбра идеја?“,
Тој потоа се спореди себеси со сценаристот Далтон Трамбо, кој беше на црната листа откако беше откриено дека има врски со комунизмот, но беше поддржан од актерот Кирк Даглас: „Но, еве сме. Размислував за некој друг кој се обидува да го направи овој свет подобро место, а тоа беше човекот што го видовте на екранот порано вечерва, Кирк Даглас, големиот американски актер.
Потоа зборуваше за мрачен период во кој животот и кариерата на професионалците беа уништени со лажни обвинувања.
„Секако, луѓето знаат за Трамбо, но мислам дека многу малку од вас знаат или некогаш слушнале за 475 други професионалци од индустријата чии животи беа уништени од лажни обвинувања, кои исто така не можеа да најдат работа во Холивуд во тој долг и мрачен период“, рече Спејси.
Својот долг говор го заврши цитирајќи ги зборовите од песната на неговиот пријател Елтон Џон: „Сè уште стојам“.
Организаторите на настанот подоцна се оградија од Спејси, велејќи за Телеграф дека тој „нема никаква врска со фестивалот“.
Во соопштението тие додаваат: „Филмскиот фестивал во Кан не бил вклучен или известен за поканата или наградата на г-дин Спејси за време на овој приватен настан“.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Факултетот за музичка уметност го најави годишниот концерт „ОРИОН – каде што се раѓаат ѕвездите“
Факултетот за музичка уметност – Скопје го најави годишниот концерт насловен „ОРИОН – каде што се раѓаат ѕвездите“, кој ќе се одржи во петок, 5 декември, со почеток во 20:00 часот во Големата концертна сала на Македонската филхармонија. Настанот е дел од одбележувањето на 59-годишнината од постоењето на институцијата.
ФМУ – Скопје истакнува дека како алма матер на голем број уметници од земјата и регионот, останува централниот столб на музичкото и балетското образование, создавајќи генерации изведувачи, педагози и творци кои го обликуваат уметничкиот живот во Македонија.
На концертната програма ќе настапат Симфонискиот оркестар на ФМУ, Мешаниот хор „Драган Шуплевски“, Камерниот гудачки оркестар „ФМУ Солисти“, Оркестарот од народни инструменти со солисти, студенти од Катедрата за балетска педагогија, од Катедрата за џез и популарна музика, како и дувачкиот ансамбл на ФМУ, под водство на проф. м-р Цанев, проф. м-р Татарчевски и доц. м-р Спироски.
Публиката ќе има можност да слушне дела од Пурсел, Сен-Санс, Прокофјев, Тиле/Вајс, Коен, Сусато, Горецки, Гершвин, македонска традиционална музика, како и нови композиции од студентите А. Голчева и М. Цветановска.
Влезот на настанот е слободен.
Култура
Сè што ни е заедничко“ – во МСУ изложба што го иницира прашањето „Дали навистина го дишеме истиот воздух?“
Сè што ни е заедничко (Институција во дишење) – нова изложба во МСУ-Скопје од 27 ноември
Во Музејот на современата уметност – Скопје на 27 ноември 2025 година, со почеток во 20 часот, ќе биде отворена изложбата „Сè што ни е заедничко (Институција во дишење)“, кураторски проект на Мира Гаќина и Јованка Попова.
Во изложбата учествуваат Forensic Architecture, Денис Фереира да Силва и Арџуна Неуман, Дурмиш Ќазим, Џумана Мана, Зорица Зафировска и Палестинскиот музеј.
Проектот тргнува од прашањето дали навистина го дишеме истиот воздух. Изложбата го поставува воздухот како ресурс што формално го делиме, но не и еднакво, укажувајќи на токсичните атмосфери – буквални и политички – и на позицијата на маргинализираните заедници.
Инспирирана од концептот на Фанон за „борбено дишење“, поставката ги истражува уметничките практики што откриваат колонијални, империјални и капиталистички структури впишани во воздухот што го дишеме. Авторите визуелизираат токсични облаци, архиви на насилство и невидливи атмосфери што влијаат врз секојдневието.
Паралелно со изложбата, која ќе трае до крајот на февруари, ќе се одржат јавни програми. Во рамките на проектот „Институционални градини“ на Зорица Зафировска ќе има детски работилници за садење и изработка на семенски топчиња, активности за чистење и обновување на просторот околу МСУ, поставување компостна кутија и прикажување едукативни видеа.
Со оваа поставка МСУ-Скопје се претставува како „институција во дишење“ – отворена, инклузивна и ориентирана кон заедницата, со повик за заедничко размислување и акција. Визуелниот идентитет на проектот е дело на Албана Бектеши.
Култура
Промоција на монографијата „Рисима“ од Јасна Франговска
Во среда, 3 декември, со почеток од 19:00 часот во „Јавна соба“, Скопје, ќе се одржи промоцијата на монографијата „Рисима“ од Јасна Франговска, посветена на најпознатата и најуспешна македонска кореографка за современ танц ‒ Рисима Рисимкин. Изданието е на „ПНВ Публикации“ и објавено е со поддршка од Министерството за култура и туризам.
Монографијата низ разговор со Јасна Франговска и Рисима Рисимкин ќе ја претстави Јулијана Величковска, главен и одговорен уредник на „ПНВ Публикации“.
Во ова обемно и луксузно издание, на 180 страници, опфатени се сите значајни аспекти од 45-годишната кариера на Рисима Рисимкин ‒ од самите почетоци како балерина, со сите предизвици со кои се соочувала, до големите успеси што ја дефинираа како истакната кореографка од областа на современиот танц, којашто со нејзината едукациска работа зад себе остава нови генерации танчари и кореографи. Рисима Рисимкин е клучна фигура во македонската култура, а нејзиниот труд годинава беше крунисан и со високото признание ‒ Витез на францускиот ред на уметностите и книжевностите што го доделува државата Франција.
Покрај извонредно питкото писмо на Франговска, што на многу топол и непосреден начин го доближува животниот и професионалниот пат на Рисимкин, извадоците од позначајните рецензии за нејзините дела и обраќањата до читателот од самата Рисима, изданието е збогатено и со неверојатни фотографии од личната архива на Рисимкин и од архивата на „Интерарт културниот центар“, чиишто автори се: Андреј Гиновски, Драган Перковски, Сашо Димоски, Сердар Ајдин, Aнтонио Пиштолов, Ивана Тасев, Олга Ибатулина, Зоран Велјаноски ‒ Летра, Емил Петров и Борис Грдановски.
„Би ја опишала како македонската Пина Бауш, потпрена на белиот балет, којашто во еден момент посакува да излезе од таа рамка и да оди во слободата на движењето…“, ќе изјави Мирјана Радочевиќ за „Политика“, Белград во 2003 г.

