Култура
Новинарите во Берлин со аплаузи за македонскиот филм „Господ постои, името ѝ е Петрунија“

Емотивни реакции и гласен аплауз предизвика македонскиот филм „Господ постои, името ѝ е Петрунија“ на Теона Стругар Митевска утрово по новинарската проекција за филмовите во официјална конкуренција во „Берлин палас“.
Приказната за Петрунија која ќе го фати крстот за водици во Штип, предизвика голем интерес и на прес конференцијата на која присуствуваше целата екипа од филмот. Прашањата се однесуваа на храбриот пристап на режисерката да проговори за местото на жената во малограѓанските средини, но и за бројни општествени аномалии, како што се институционалните апсурди, законот, црквата, медиумите.
„Можеби филмот не може да придонесе многу за да се смени свеста, но секако идејата на уметноста е да ги изнесе вистините. Овој филм е базиран на автентичен настан што се случи во Македонија за време на православниот празник Водици. Таа случка кога жена скокнала да го фати крстот, ме натера да размислувам длабоко за правата на жената, односот на религијата и институциите, наметнатите семејни норми. Преку ликот на Петрунија се согледливи многу нешта што го засегаат современето македонско општество“, рече Стругар Митевска на денешната прес-конференција.
Главната актерка Зорица Нушева која дебитира во овој филм, покажа извонреден талент и магична впечатливост на големото платно, рече дека за неа било лесно да влезе во карактерот на Петрунија, бидејќи и самата се поистоветува со бунтовноста што е главна карактеристика на овој лик.
„Иако станува збор за сложен карактер, ликот на Петрунија го почуствував многу близок. Сосема ја разбирам нејзината бунтовност и горчина да се справи со средината вокоја живее. Таа е секако симбол на сето тоа што подразбира некој вид на крик против наметнатите принципи што ја гушат женската индивидуалност. Ова беше голем предизвик за мене и улогата ја работев со голема посветеност“, рече Нушева.
Официјалната премиера на „Господ постои, името ѝ е Петрунија“ е закажана за денеска во 16 часот, а за време на Берлинскиот филмски фестивал се организирани 8 проекции.
Сценариото е на Стругар Митевска и Елма Татарагиќ, а во улогите покрај Нушева играат и Мони Дамевски, Суад Беговски, Стефан Вусиќ, Џевдет Јашари, Виолета Шапковска, Лабина Митевска. Директор на фотографија е Вирџини Сент-Мартен, а сценографијата е на Вук Митевски.
Филмот од македонска страна е поддржан од Агенцијата за филм, а во копродукција се Словенија, Хрватска и Белгија и истиот доби поддршка од повеќе европски фондови меѓу кои „Еуроимаж“ и програмата на Кретивна Европа МЕДИА.
Според првите реакции на филмската критика во Берлин, македонскиот филм е сериозен конкурент во трката за фестивалските награди.
Од Берлин за „Макфакс“, Ана Василевска
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
Објавен конкурсот за доделување на државната награда „Мајка Тереза“

Министерството за култура и туризам го објави Конкурсот за доделување на државната награда „Мајка Тереза“ за 2025 година.
Со државната награда „Мајка Тереза“ се оддава признание за остварувања во областа на хуманоста и човечката солидарност и за поттикнување и унапредување на меѓусебното разбирање и развој на соработката како меѓу народите, така и меѓу припадниците на различните заедници, култури и вери.
Државната награда се доделува на поединци, група творци, екипи, установи, трговски друштва и здруженија на граѓани од земјава.
Конкурсот трае од 2 до 30 април 2025 година, а е објавен и на веб-страницата на Министерството за култура и туризам.
Култура
Димитрија Доксевски избран за директор на фестивалот „Браќа Манаки“

Актерот Димитрија Доксевски на денешното свечено Собрание на Друштвото на филмски работници (ДФРМ) е избран за нов директор на Меѓународниот фестивал на филмска камера „Браќа Манаки“.
Според статутот на ДФРМ, мандатот на Димитрија Доксевски важи за следните две изданија на фестивалот.
Димитрија Доксевски ја презентираше предлог програмата на фестивалот и се заложи дека ќе работи на зачувување на реномето што го има овој интернационален фестивал на филмска камера, соопшти ДФРМ.
Димитрија Доксевски е македонски филмски и театарски актер, сценарист и продуцент, роден на 28 јули 1983 година во Скопје. Дипломирал актерска игра на Факултетот за драмски уметности во Скопје во 2006 година во класата на проф. Кирил Ристоски, а во 2014 година магистрирал режија на истиот факултет во класата на проф. Слободан Унковски. Својата професионална кариера ја започнал во Македонскиот народен театар во 2006 се до 2011. Продолжил кратко да работи во Кумановскиот театар во прериодот од 2011 до 2013, по што во 2014 година се приклучил на ансамблот на Драмски театар Скопје и се до денес е активен член на тој театар. Покрај настапите на матичната сцена, Доксевски има учествувано и во претстави на други театарски сцени низ Македонија, како и во филмски и телевизиски проекти во и надвор од Македонија.
Учествувал во организирање и продуцирање повеќе театарски претстави, организирање на повеќе од 20 музички настани со артисти од целиот свет, продуцирање и организација на 2 големи музички (open air) фестивали со повеќе од 20 интернационални изведувачи, продуцирање и реализација на кратки филмови, играни видеа за деца и театарски претстави.
Култура
Љуљзиме Лека-Муљаку во Чифте амам со циклусот „Метаморфоза II“

На втори април, среда, во 19.00 часот, во Чифте амам ќе биде отворена самостојна изложба на Љуљзиме Лека Муљаку со наслов „Метаморфоза II“.
Љуљзиме Лека Муљаку припаѓа на современата уметничка сцена и ја претставува генерацијата уметници кои својата дејност ја започнале со визуелен израз од 90-тите години.
Таа ќе се претстави во Националната галерија со 50 слики од различни формати, интересен циклус со дела изработени во акрилна техника.
Изложбата „Метаморфоза II“ е нов циклус на дела кој претставува реалистичен поглед на егзистенцијалните естетски вредности. Фигуративната композиција на овој циклус ја отсликува егзистенцијалната уметност на женската невиност и достоинство.
Ликовното претставување тесно се поврзува со идејата на женскиот феномен во нашето општество и го претставува нејзиното диспропорционално присуство во видлив облик.
Изложбата ќе биде поставена до 13 април 2025, а куратор е Нарона Љума Весели.