Култура
Охридско лето: Интегритетот и прифаќањето на разликите се најважни, им порача куклата Тоби на најмладите
Со голема фантазија, но и длабока етичка порака, ансамблот на Театарот за деца и младинци вчеравечер ги возбуди најмладите посетители на фестивалот Охридско лето. Поради нагласениот интерес, претствата „Тоби“ од Флоријан Зденек во режија на Драгослав Тодоровиќ се одигра на големата сцена во Домот на културата и беше досега еден од најуспешните настани на фестивалот. Одличен чекор да се регрутира публика кај новите генерации, но истовремено да се наметне еден естетски норматив кај децата.
Најдобро е да бидеш тоа што си, без да се китиш со туѓи перја, им порача претставата „Тоби“ а актерите професионално и со посебна енергија им дадоа живот на духовито дизајнираните кукли.
Со многу воздишки, восхит и силен аплауз, децата, но и возрасните, го следеа развојот на драмското дејство речиси претопени со сцената.

Инаку, со едноставен драмски приказ оваа претстава го следи патот што на сцената го помина кучето јазовичар Тоби, кое се срамеше од својот изглед. Воедно, тој персонифицира спознавање една голема вистина, која се однесува на себеприфаќањето, на вистинскиот приказ и на интегритетот.
Во куклената претстава се откриваа сѐ уште актуелните проблеми кај луѓето, како што се необјаснивата желба за промена на сопствениот изглед, дискриминацијата по разни основи, физички, социјални, расни, но јасна беше и пораката дека во секој случај најважно е ние самите да бидеме среќни и да бидеме прифатени со она што го носиме и со она што имаме.
Режисерот Драгослав Тодоровиќ вели дека постои нешто, особено кај младите, што изгледа како ненадминлива пречка.
„Во тие години никако не сте задоволни од сопствениот изглед. Меѓутоа, ако имате пријателка како госпоѓата Флора, вие како јазовичарот Тоби ќе се согледате од сосема друг среќен агол со помош на пријателите. И уште нешто: „Никогаш немојте да се китите со туѓите перја. Ќе испаднете смешни“, вели тој.

Директорката на НУ Охридско лето, Сузана Вренцовска, појаснува дека на фестивалските сцени и годинава пленат многуте музички и драмски претстави и изложби, но се води сметка и за најмладата публика.
„Отворајќи ја сцената на Охридско лето токму за нив, ја всадуваме уметноста во длабочината на детската душа, како и почитта кон високите уметнички дострели“, вели директорката на оваа национална установа, Вренцовска.
Програмата на фестивалот Охридско лето е некаде на половина и до крајот на идниот месец ќе понуди уште многу атрактивни содржини. Како дел од стратегијата за општествена одговорност, фестивалот традиционално е подржан и од „Македонски телеком“ АД.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Македонскиот филм „Неми филмови“ меѓу најдобрите анимирани кратки дела за 2025 според „Animation Magazine“
Kраткометражен анимиран филм „Неми Филмови“ на режисерот Крсте Господиновски е вклучен во изборот на Animation Magazine за најистакнати анимирани кратки филмови во 2025 година.
Во текстот „Избор на познавачот: Субјективен критички преглед на најдобрите кратки анимирани филмови за 2025 година“, авторот Крис Робинсон – долгогодишен уметнички директор на Меѓународниот фестивал за анимиран филм во Отава – го наведува филмот како едно од најзначајните остварувања во годишниот преглед.
Робинсон го оценува „Неми Филмови“ како дело што се издвојува по визуелниот јазик, атмосферата и авторскиот пристап, особено преку неговата stop-motion естетика и внимателно развиена визуелна нарација. Како влијателна фигура во светот на независната анимација, неговата препорака се смета за важен сигнал за квалитет и релевантност на филмот.
Култура
Сорентино и филмот „Југо Флорида“ со Андрија Кузмановиќ на репертоарот на „Синедејс“
Денес, на претпоследниот ден од 24 издание на фестивалот Синедејс, во киното Фросина, со почеток од 20 часот ќе биде прикажан филмот “Помилување” во режија на славниот италијански режисер Паоло Сорентино. Филмот “Помилување” ја имаше својата светска премиера на 82 издание на Венецискиот филмски фестивал, со што се отвори и 82-та Мостра. Токму на овој фестивал, актерот Тони Сервиљо ја доби наградата “Волпи” за најдобар актер, а филмот беше номиниран за “Златен Лав”.
На истата локација, во 22.30 часот ќе биде прикажан филмот “Југо Флорида” во режија на Владимир Тагиќ, каде главната улога ја остварува популарниот српски актер Андрија Кузмановиќ. За ова остварување, актерот ја добива наградата “Срце на Сараево” за најдобра улога на Сараевскиот филмски фестивал во 2025 година.
Од останатите филмови на вечерашниот репертоар на фестивалот, во Денснг салата на МКЦ следи и краткиот филм “Зајак” во режија на Ханис Багашов кој се здоби со наградата Најдобар филм на фестивалот на краток филм Дримшорт во Струга и “Еден од оние денови кога Хеме умира” во режија на Мурат Фиратоглу. Во Кинотеката, ќе биде прикажан филмот “За Ева” краткиот филм во режија на Бојан Василев и “Вена” во режија на Кјара Флајшхакер.
Билети за фестивалот може да се набават на официјалната страница www.cinedays.mk.
Култура
Комичното оперско ремек-дело „Севилскиот бербер“ на 13 декември на сцената на Националната опера и балет
На 13 декември 2025 година, со почеток во 20.00 часот, на сцената на Националната опера и балет ќе се изведе комичното оперско ремек-дело „Севилскиот бербер“ од Џоакино Росини – опера која со својата духовитост, динамика и незаборавни арии со децении ја плени домашната и светската публика.
Изведбата е под диригентската палка на Џанлука Мартиненги (Италија), режијата е на Урсула Хорнер (Австрија), сценографијата на Марија Ветероска, а костимографијата на Марија Пупучевска. Концерт-мајстор е Јане Бакевски, а хор-мајстор Ѓурѓица Дашиќ.

Во солистичката екипа ќе настапат: Роберто де Кандиа (Италија), Николина Јаневска, Чанг Ванг (Кина), Владимир Саздовски, Јанoш Носек (Полска), Злата Тошевска Димовска, Драган Ампов, Кристијан Антовски, Никола Чедомировски, чембало: Анастасија Грговска заедно со хорот и оркестарот на МОБ.

„Севилскиот бербер“ е едно од најпрепознатливите дела на Росини – автор кој со својата музичка виртуозност и карактеристични брзи, ритмични фрази создава неповторлива енергија на сцената. Блеска со брзи дијалози, духовитост и незаборавни музички моменти, меѓу кои се истакнува славната арија „Largo al factotum“, со која Фигаро повеќе од два века го освојува светот. Делото ја раскажува љубовната приказна полна со неочекувани пресврти, тајни планови и духовити недоразбирања, претставени во препознатливиот Росиниев стил – брз, жив и раскошен.

