Култура
Четкар: Како македонски уметник добив историска музичка можност во САД

Владимир Василевски- Четкар веќе неколку години својата музичка кариера ја гради во колевката на џез и соул музиката Њујорк.
Владимир Василевски- Четкар веќе неколку години својата музичка кариера ја гради во колевката на џез и соул музиката Њујорк. По завршувањето на неговите студии на реномираниот колеџ „Беркли“ во Бостон, одлучи џез, соул и панк музичката приказна да ја раскажува низ реномирани џез клубови во Њујорк, Бостон, Вашингтон, соработувајќи со музички имиња значајни за неговиот развој како уметник и музичар. Компонирањето, аранжирањето, џез -гитарата и гласот се неговата добитна комбинација во создавањето на музички дела кои публиката ги сака, а музичката критика ги оценува позитивно.
Неговиот втор албум „We will never end“, зад кој стои издавачката куќа „Хармониа продакшн “се продава секаде во светот низ повеќе специјализирани музички продавници како и дигитално (Итјунс, Амазон). Продажбата според информациите на Четкар оди добро во САД и Англија. Песните се наоѓаат на плејлистите на Би-Би-Си, Си-Би-Ес, Лајт FM, „Министри оф саунд“, дел се и од повеќе компилациски изданија во различни земји.
Во текот на годината освен американскиот го освојува и светскиот пазар, но летото секогаш е резервирано за настап пред македонската публика, пред која настапува со задоволство и го промовира она што во меѓувреме го сработел.„Ова лето повторно ќе го имам задоволството да се претставам пред македонската публика и тоа со големи концерти на Охридско лето (7 август во Антички театар), Бит фест (10 август на Широк сокак во Битола), а ќе имам настапи и низ другите македонски градови како Струга и Штип, каде до сега не сум имал можност да настапам. Ќе бидам придружуван од мојот европски квартет составен од Ху Вајт на клавијатури, Џонатан Харви на бас и Бено сатлер на тапани. Оваа година премиерно ќе бидат изведени моите нови музички материјали,“ вели Четкар во интервјуто за „Макфакс“.
Во изминатиов период Владимир Василевски Четкар имаше многу настапи во живо и ретка привилегија да свири во најпознатите џез клубови во светот од кои би ги издвоиле „Блу ноут“ во Њујорк, „Блу алеј“ во Вашингтон, „ Регатабар“ во Бостон, „Будапест џез клуб“ во Будимпешта. „Да се биде музички уметник кој ја негува џез, соул и фанк музиката во Њујорк, светскиот центар на овие музички правци е најголемиот предизвик со кој еден музичар може да се соочи. За многу кратко време откога се преселив во Њујорк ми се случија многу значајни нешта и како македонски музички уметник добив историска можност да почнам да настапувам во некој од најпознатите музички клубови и сцени во САД. Истовремено, музичката критика во САД и светот ми даде фантастична поддршка со што дополнително ме мотивира и отвори многу врати на интернационалната музичка сцена во жанрот на џез, соул и фанк музиката“ додава Четкар
Годинава соработувал со повеќе музичари и продуценти од кои најзвучни се имињата на Димитри фром Париз и Том Мултон. Димитри е меѓу најпопуларните и најреспектирани диџеи- продуценти во светот. Па неговата покана до Четкар да гостува на негов проект, за македонскиот уметник е огромна чест.
„Искуството кое го стекнав со овие мајстори на својот занает е бесценето и секако дека позитивно влијаеше врз моето усовршување,“ додаде Четкар.
Ричи Харт, Џон Томас, Грег Хопкинс и Џеј Кенеди биле негови реномирани професори на „Беркли“, а џез музиката ја засакал слушајќи ги Џорџ Бенсон, Квинси Џонс Хенкок…
„Со Бостон ме поврзуваат прекрасни мемории. Во Бостон ги завршив студиите на музичкиот колеџ „Беркли“ и таму ги направив првите професионални чекори како музичар. Њујорк од друга страна е најконкурентното и најдинамичното место во светот каде си опкружен од светскиот музички крем меѓутоа, и вистинското место каде еден уметник може да се исчеличи, докаже и промовира како себе така и својата земја,“ вели нашиот соговорник.
По настапите во Македонија, ќе настапува на џез музичките фестивали во Ниш и Лондон, а според него, со секое учество на сериозен музички ивент или фестивал се отвораат нови можности и се стекнуваат со нови фанови кои секако се најбитни за долговечноста на еден музички уметник.„Во Лондон ќе дебитирам со два концерти во октомври, а во Ниш ја имам честа да настапам на затворањето на Ниш џез фестивал (15 август) кој моментно е најголемиот интернационален џез фестивал во Југоисточна Европа,“ говори Четкар за неговите настапи во интервјуто за „Макфакс“.
Освен што се подготвува за доаѓање во Македонија, моментно работи на неговата светска турнеја, промоцијата на азискиот пазар и на неговиот нов албум. Првите нумери „Оушн оф лав“, „Лет јурселф гоу“, „Хипнотајзд“ му ја отворија вратата на Четкар за влез на американската и светската џез сцена. Овие музички материјали Четкар ги снимаше во познатите „Легаси рекординг“ и „Катинг рум“ студија од каде што се лансираа повеќе платиниумски албуми на Мараја Кјери, Џенифер Лопез, Алиша Кис. До сега соработувал со „Џестофанк“, „Хауславерс“, „Релатив депт“ и многу други музичари, а на гостувањата во Македонија со Дамир Имери и Оливер Дуев.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
Книжевна вечер со Венко Андоновски за српското издание на „Вештица“

Утре (13 март 2025), со почеток во 19 часот, во Српскиот културно-информативен центар „Спона“ ќе се одржи книжевна вечер со Венко Андоновски, посветена на српското издание на неговиот култен роман „Вештица“ објавено минатата година. Ова е веќе трето издание на овој култен роман во превод на српски јазик. Првите две беа објавени во Бања Лука, во превод на Гордана Јовиќ-Стојковска, а ова е прво издание на територијата на Република Србија. Издавач е „Кораци“ од Крагуевац, а преводот е на Љиља Цревар.
На настанот, со свои видувања за романот „Вештица“ ќе се вклучат и истакнатите српски писатели и критичари Мирко Демиќ и Владимир Б. Периќ, уредник на списанието за книжевност, уметност и култура „Кораци“, којшто е и автор на поговорот на српското издание објавено во 2024 година, а свои излагања ќе имаат и претставници на издавачките куќи.
Во рамките на средбата ќе се оствари и разговор со Андоновски, во којшто со прашања ќе може да се вклучат и присутните. Модератор на книжевната вечер ќе биде Иван Антоновски.
За француското издание на романот, славниот автор Милан Кундера, откако го спореди Андоновски со Херман Брох и со Карлос Фуентес, романот го нарече „премногу модерен“, т.е. роман од третата историска епоха во развојот на романот. Во него, авторот не само што ги опишува околината и животот на главниот лик, туку успева да го опфати и недофатливото. Според него, станува збор за мајсторски полифонично дело во кое изненадува разноликоста на наративните техники при што „Вештица“ е голем роман за Европа. За минатото и сегашноста на Европа. Како што оцени и Георги Старделов, нема слично дело во историјата на книжевноста што толку жестоко ја насликало жестината на измачувањето на човекот. „Вештица“ е роман без „фабричка“ грешка, како што оцени Петре М. Андреевски. Тој и напомена дека оваа книга со ист восхит може да се чита на сите меридијани – Венко Андоновски во овој роман ги урива сите стереоптипи, воздигнувајќи се до највисоките врвови на романсиерската уметност, како што оцени и Старделов.
На оваа книжевна вечер, овдешната книжевна јавност ќе може да има појасен увид и во одгласите и толкувањата за овој роман од српската книжевна фела. За „Вештица“, во 2012 година, Андоновски ја доби и регионалната јужнословенска награда „Кочиќево перо“.
Со овој настан, Српскиот културно-информативен центар „СПОНА“ почнува нов циклус средби и работилници „ПАРАЛЕЛИ И СИНТЕЗИ: Рецепцијата на современата македонска книжевност“, а во фокусот се дела од современи македонски автори што изминативе години се објавени и во Република Србија во превод на српски јазик.
Култура
Светска премиера на симфониската суита „Итар Пејо“ од Филип Иванов

Во сабота, со почеток во 12 часот, оркестарот на Македонската филхармонија премиерно ќе ја изведе симфониската суита „Итар Пејо“ од македонскиот композитор Филип Иванов како едукативен концерт за деца. Диригентка е Бисера Чадловска, а наратор ќе биде актерот Мартин Јорданоски. Во петок, на 14 март, концерот ќе има претпремиера за организирана посета од училишта.
Делото на македонскиот композитор Филип Иванов „Итар Пејо“, како што кажува и самиот наслов, е инспирирано од популарниот македонски лик од нашата традиција, лукавиот и снаодливиот Итар Пејо. Тој е познат како симбол на итрец, којшто успева да се справи со неправдите и предизвиците преку својата интелигенција и снаодливост. Особено е итар во надмудрувањето на богатите или на оние коишто сакаат да го искористат…
Делото на Иванов е поделено на седум делови со поднаслови коишто укажуваат на течението на нарацијата: „Триумфот на Итар Пејо пред селскиот кмет“, „Танцот на измамата: Маската на Пејо“, „Меланхолија на исчезнатата паричка“, „Шегите на Итар Пејо“, „Итар Пејо во судир со неправдата“, „Инспиративниот говор на Итар Пејо“ и „Свадбата на Пејо“.
Ова е прва симфониска суита од македонски автор која обработува лик од македонската фолклорна традиција, а е наменета за деца и млади. Композицијата е дел од наградените композиции коишто пристигнаа на конкурсот, којшто Филхармонија го распиша минатата година за откуп на дела од македонски автори наменети за симфониски оркестар.
Култура
Македонскиот филм „Лена и Владимир“ освои награда во Седона

Македонскиот долгометражен игран филм, „Лена и Владимир“, во режија на Игор Алексов, ја освои наградата за Најтрансформациски Филм на 31-от Меѓународен Филмски Фестивал во Седона.
„Ова признание значи многу за целиот наш тим кој ги вложи своите срца и души во оживувањето на оваа приказна“, велат од тимот кој работеше на овој проект.
На фестивалот присуствуваше актерот Тони Наумовски, кој посетата на Седона ја опишува како просветлувачкото искуство.
„Седона беше магична; фестивалот, луѓето, разговорите…тоа беше навистина просветлувачки“, рече Наумовски.
Лена и Владимир е македонска фантастична драма во режија на Игор Алексов, и сценарио на Александар Русјаков. Премиерата се случи на 19 октомври 2023 година. Филмот е современа антибајка за два лика исклучени од општеството. Владимир ја изгубил љубовта и се повлекува во самотија, а Лена е девојка од дом за сираци, силувана, малтретирана, никогаш не почуствувала љубов. Кога ќе им се вкрстат патиштата на „чудовиштето“ и убавицата, животите им се свртуваат наопаку.
Потопени во длабоката болка на своето минато, Лена и Владимир откриваат кревка, но издржлива врска што ги надминува нивните поединечни трагедии. Сместено на заднината на шумско светилиште, нивното патување на исцелување и искупление се развива додека тие се движат низ сложеноста на траумата, простувањето и преобразувачката моќ на љубовта.